چهار ویژگی طراحی و توسعه اپلیکیشن اندروید

چهار ویژگی طراحی و توسعه اپلیکیشن اندروید

هنگامی که صحبت از توسعه راه‌حل تلفن همراه برای یک تجارت یا شرکت می‌شود، شرکت‌های تاسیس شده می‌توانند بطور همزمان توسعه اپلیکیشن تجاری را در چندین سیستم عامل تلفن همراه انجام دهند. منابع محدود و بازه زمانی، اغلب مشاغل کوچک و استارتاپ‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد تا برای اولین راه‌اندازی اپلیکیشن، پلتفرم مناسب را انتخاب کنند. این انتخاب معمولا میان یکی از دو پلتفرم اندروید و iOS صورت می‌گیرد. این تصمیم می‌تواند موفقیت یا شکست کل سازمان را در پی داشته باشد.

طراحی و توسعه اپلیکیشن اندروید

مزایای عمده توسعه اپلیکیشن اندروید

بازار بزرگ تر

اگر در حال توسعه اپلیکیشن‌ها یا بازی‌های تلفن همراه برای عموم مردم هستید، منطقی است که پلتفرم را با بیشترین تعداد کاربران بالقوه، مورد هدف قرار دهید. تسلط بر بازارهای جهانی از مزایای بارز سیستم عامل اندروید است. این سیستم عامل در دستگاه‌های مختلف موجود است، که بسیار مقرون به صرفه تر از آیفون است. این امر باعث شده اندروید در پنج سال گذشته، 70 تا 80 درصد سهم بازار جهانی را حفظ کند. یک محصول برای دستگاه‌های تلفن همراه اندروید می‌تواند به طرق مختلف به کار گرفته شود و به برندها اجازه می‌دهد از طریق چندین کانال به مشتریان دسترسی پیدا کنند. علاوه بر اپل استور، گوگل پلی و سایر بازارهای اپلیکیشن شخص ثالث، آن‌ها می‌توانند کانال‌های توزیع و فروش خود را ایجاد کنند. این به معنی انعطاف‌پذیری بیشتر برای استراتژی تبلیغاتی و احتمالا رقابت کمتر است.

سودآوری

اگر گوگل پلی، آمازون و فروشگاه‌های اپلیکیشن‌های چینی را اضافه کنید، سیستم عامل اندروید به اندازه اپل درآمد دارد. اپلیکیشن‌های اندروید در اکثر دسته‌ها، چه در بارگیری اولیه اپلیکیشن و چه در خرید‌های درون اپلیکیشنی، می‌توانند با اپلیکیشن‌های iOS برابر باشند. پایگاه کاربری بزرگتر اندروید می‌تواند از اپلیکیشنی با افزایش درآمد تبلیغات پشتیبانی کند. هزینه‌های تبلیغات به طور کلی کمتر است، بدین معنی که با همان پول می‌توانید برای کاربران بیشتر در دستگاه‌های اندروید، نسبت به کاربران اپل تبلیغ کنید. توسعه‌دهندگان اندروید هزینه یک بار ثبت نام را برای توزیع اپلیکیشن پرداخت می‌کنند. پس از آن، آن‌ها می‌توانند محصول را بر روی رایانه و تلفن همراه هوشمند اجرا و آزمایش کنند.

فروشگاه گوگل پلی

اپلیکیشن‌ها و بازی‌های مستقر در فروشگاه گوگل پلی ظرف چند ساعت در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. گوگل پلی به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا به روز رسانی‌ها را در عرض 20 دقیقه تا چند ساعت انجام دهند. این مورد، اندروید را برای اپلیکیشن‌ها و بازی‌های جدید که ممکن است توسعه‌دهندگان نیاز به اصلاح آن‌ها داشته باشند، مناسب‌تر می‌کند. یک مزیت دیگر این است که می‌توانید اپلیکیشن‌ها را مستقیما در دستگاه‌های شخصی توسعه‌دهندگان بارگذاری کنید تا به صورت رایگان استفاده شوند. در گوگل پلی، توسعه‌دهندگان می‌توانند محصولات را به صورت آلفا و یا بتا در اختیار گروه آزمایش‌کننده یا کاربران منتخب قرار دهند. بازخورد آن‌ها برای اصلاح محصول قبل از انتشار نهایی استفاده می‌شود. توسعه‌دهندگان همچنین می‌توانند یک به روز رسانی تدریجی و مرحله‌ای را برای هر برنامه ارائه کنند. آن‌ها درصد کاربرانی را که باید به روز رسانی کنند، دریافت میکنند و گزارش‌های بازخورد و خرابی را از کاربران، قبل از افزایش درصد کنترل می‌کنند. داشتن یک محصول در فروشگاه گوگل پلی، نام تجاری را در کتابخانه نمایه‌سازی برنامه‌های گوگل قرار می‌دهد.

طراحی و توسعه اپلیکیشن اندروید

مزایای سیستم عامل اندروید

با سیستم عامل اندروید، شما محصول خود را نه تنها برای یک دستگاه اندروید، بلکه برای هزاران دستگاه تولید شده توسط تولید کنندگان مختلف توسعه می‌دهید. می‌توانید محصول را در تلویزیون‌های هوشمند اندروید، دستگاه‌های پخش و غیره اجرا کنید. توسعه اپلیکیشن اندروید را می‌توان در ویندوز، لینوکس و مک انجام داد. طبیعت منبع باز اندروید بدین معناست که:

  • توسعه‌دهندگان اپلیکیشن می‌توانند از کیت توسعه نرم‌افزار اندروید بدون نگرانی در مورد هزینه‌های مجوز یا حق امتیاز استفاده کنند.
  • دستگاه‌ها می‌توانند به نفع پروژه با جامعه توسعه دهندگان اندروید تعامل و مبادله کنند.
  • انعطاف‌پذیری بیشتری برای ایجاد توابع و ویژگی‌هایی وجود دارد که مخاطبان شما را خوشحال می‌کند.
  • فضای بیشتری برای خلاقیت و نوآوری نسبت به iOS وجود دارد.
  • روند توسعه اپلیکیشن ممکن است آسان‌تر و سریع‌تر باشد.

گوگل متعهد شده است که رابط کاربری خود را قابل تنظیم کرده و ایجاد اپلیکیشن‌های سفارشی اندروید را برای مشاغل تسهیل کند. توسعه‌دهندگان می‌توانند به راحتی حتی عملکردهای مدیریت داده و ابزارهای چندرسانه‌ای را به روز کنند. همه داده‌های خدمات گوگل، از Google maps تا google drive، همگی بومی هستند. اگر اپلیکیشن اندروید شما از هر یک از این موارد استفاده کند، ادغام گوگل می‌تواند تجربه کاربری را بهبود ببخشد و تعداد کاربران را افزایش دهد.

اگر در حال توسعه اپلیکیشن‌ها یا بازی‌های اندروید برای یک گروه یا بازارهای نوظهور هستید، اندروید به احتمال زیاد بهترین گزینه است. با این حال، به یاد داشته باشید که کشورهای در حال توسعه در حال حاضر بیشتر از سایر کشورها از توسعه اندروید استفاده می‌کنند. آن‌ها قدرت کمتری دارند و احتمالا از کارت اعتباری پشتیبانی نمی‌کنند. این مخاطبان بطور کلی درآمد کمتری نسبت به کاربران اپل دارند. آن‌ها تمایل چندانی برای پرداخت هزینه اپلیکیشن‌ها ندارند، به همین دلیل اپلیکیشن‌های رایگان اندروید با تبلیغات درون، برنامه‌های محبوب هستند.

طراحی و توسعه اپلیکیشن اندروید

اگر مجبور هستید یک اپلیکیشن یا MVP را در اسرع وقت به بازار برسانید یا با بودجه‌ای بیشتر فعالیت می‌کنید، iOS ممکن است گزینه بهتری باشد. عموما توسعه اپلیکیشن اندروید، با سرعت کمتری انجام می‌شود. تعداد قابل توجهی از دستگاه‌های موجود در سیستم عامل در تمام اشکال و اندازه‌ها، با سطوح عملکردی مختلف، اندازه صفحه نمایش و ویژگی‌های دیگری هستند. توسعه اپلیکیشنی که با تمام پلتفرم‌ها سازگار باشد، امری سخت است. جستجو و رفع مشکلات در دستگاه‌های مختلف به زمان بیشتری نیاز دارد که کارشناسان طراحی اپلیکیشن می‌توانند به شما در این زمینه کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

021-22130288 021-26741787

برای ارتباط با ما می توانید از طریق فرم تماس در صفحه زیر اقدام نمایید.

تماس با ما