9 اصل اساسی در طراحی سایت مدرن
همواره عناصری وجود دارند که با تلفیق هوشمندانه آنها می توانید داستان کسب و کار خود را در قالب یک سایت مدرن تعریف کنید. چند روش وجود دارد که می تواند به بهبود ظاهر محتوای سایت شما در یک دستگاه خاص کمک کند. نیازی نیست که همه موارد را در وب سایت خود بگنجانید، اما بیشتر این عناصر برای بهبود تجربه کاربری مفید هستند. روند طراحی وب سایت بیش از آنچه که انتظار می رفت مورد توجه قرار گرفته است. یک طراح یا توسعه دهنده وب هوشمند، نه تنها قادر به ساختن وب سایتی است که برای کاربران نهایی مفید باشد، بلکه در خدمت موتورهای جستجو نیز قرار می گیرد که در عوض می تواند منجر به ایجاد و تبدیل بالقوه برای سال های آینده شود. به معنای واقعی صدها عنصر وجود دارند که می توانید از آنها استفاده کنید و این، مسئله را بسیار چالش برانگیز می کند. با این حال، سایت هایی که به روشی مدرن طراحی شده اند از چیزهای جذاب زیادی بهره مند نیستند. داشتن یک طراحی مدرن ساده، تمیز و حرفه ای می تواند وب سایت شما را موثرتر کرده و تجربه کاربری بهتری ارائه دهد.
در ادامه به 9 عنصر اساسی در طراحی وب سایت های مدرن می پردازیم:
- یک وب سایت تجارب، به یک هدف بالاتر نیاز دارد.
دستیابی به افراد با پیام مارک و وارد کردن آنها به عنوان مشتری، کلید هر استراتژی موفق بازاریابی است. تبلیغات سنتی، مانند تبلیغات چاپی، تلویزیونی و رادیویی، زمانی تنها وسیله جذب مشتری جدید بود. امروزه رسانه های اجتماعی، تبلیغات دیجیتال و وب سایت ها ابزار اصلی شرکت هایی هستند که می خواهند در مورد آنچه که انجام میدهند حرف برنند. درست مانند هر بخش از استراتژی بازاریابی، وب سایت شرکت نیز باید اهداف کاملا مشخص و راهی برای سنجش موفقیت خود داشته باشد. دانستن اینکه چگونه یه وب سایت در استراتژی کلی کسب و کار قرار می گیرد، به عملکردهای مورد نیاز و نحوه شکل گیری آن بستگی دارد. یک وب سایت تجاری ممکن است اهداف مختلفی در ایجاد آگاهی از برند و گسترش مشتری داشته باشد.
- نسل پیشرو
ارسال خبرنامه، تبلیغات، دعوت نامه به وبینارها و سایر مطالب بازاریابی از راه های ارتباط بیشتر با مشتریان است. یک وب سایت کسب و کار برای تولید هدایت های جدید، با جمع آوری آدرس های ایمیل از بازدیدکنندگان خود به یک فراخوان نیاز دارد. آدرس های ایمیل با طی مراحل مختلف بازدیدکنندگان که آنها را به یک فرم تماس می آورد، یا با قرار دادن یک فرم ثبت نام ساده در یک مکان اصلی در طرح وب، جمع آوری می شوند. - آگاهی از برندیک وب سایت، صدا و هویت یک کسب و کار را تقویت می کند و ارزش خدمات و محصولات خود را تبلیغ می کند.
این داستان پشت سر خود را روایت می کند و نشان می دهد که تفاوت یک تجارت با رقبای خود چیست. تصاویر، آرم ها، نوشته ها و زیبایی شناسی طراحی شده، منعکس کننده هویت یک نام تجاری هستند تا افراد بتوانند تصور بهتری درباره کسب و کار داشته باشند. - پشتیبانی مشتری
انتظار برای خدمات به مشتری، هر قدر که از نواهای زیباتر و جذابتری استفاده شود، می تواند یک آزمایش واقعی برای صبوری کاربران باشد. ما می خواهیم اطلاعات مورد نیاز خود را در صورت تمایل در کمترین زمان ممکن گردآوری کنیم. یک وب سایت کسب و کار باید شامل اطلاعات تماس و منابع مانند آموزش، راهنما، فیلم و سایر مطالب باشد تا به مشتریان در درک محصول یا خدمات کمک کند. این روش منابع مورد نیاز آنها را فراهم می کند و آنها را از محدود کردن تجارت باز می دارد.
- نسل پیشرو
- از صدای برند مشخصی استفاده کنید.
اجازه ندهید یک وب سایت تجاری در جمع شرکت هایی گم شود که همه چیزهای مشابه را به همان شیوه خسته کننده می گویند. تجارت از هر نوعی که باشد، به صدایی نیاز دارد که شخصیت آن را منعکس کند. بهترین برندها صداهای غیر قابل انکاری دارند. به اپل، گوچی و غیره فکر کنید. آنها به گونه ای صحبت می کنند که باعث برجسته شدنشان می شود. - ساختار درستی را دنبال کنید.
معماری و ساخت اطلاعات باید به روشی منطقی و درست بیان شود. مسیرهای موجود در صفحات وب و محتوای یک وب سایت تجاری باید طوری طراحی شود که بازدیدکنندگان هیچ یک از بخش های مهم را از دست ندهند. هر چیزی که ضروری است نباید در طراحی مدفون شود. پیمایش باید از الگوهای قابل تکرار پیروی کند و دارای حس یکنواختی باشد. هر گزینه باید مشخص باشد که به کجا میرود و هیچ مشکلی در ایجاد اختلال در جریان کاربری وجود نداشته باشد. در اینجا میتوانید 10 وبسایت برتر دنیا از دیدگاه طراحی سایت را مشاهده کنید. - تجربه کاربری متمایزی داشته باشید.
با مراجعه زیاد به وب سایت شرکت، فراموش کردن تجربه کاربری آسان می شود. اما بدون داشتن تجربه کاربری، یک طراحی وب همچنین می تواند یک فضای خالی از متن باشد. تجربه کاربری همان چیزی است که شخصیت را در طراحی پنهان می کند. عناصر مهمی مانند پالت رنگی، تایپوگرافی و تصاویر را با هم می توان ترکیب کرد تا طرحی زنده ایجاد شود. این همان چیزی است که در غیر اینصورت چیدمان سایت خسته کننده می شود. اصول طراحی زیر باید ایجاد تجربه کاربری یک وب سایت را راهنمایی کند:- سادگی بیش از پیچیدگی
- نظم بیش از هرج و مرج
- قابلیت استفاده و موثر بودن بیش از فنی بودن
- طراحی بهینه برای کلیه دستگاه ها
- تجارت الکترونیک را آسان کنید.
اگر فروش آنلاین، قسمت اصلی درآمد کسب و کار باشد، کل طراحی در هدایت مشتری در طول فرایند خرید وجود دارد. وب سایت های تجارت الکترونیکی باید عکس، مشخصات و جزئیات زیادی در مورد آنچه که ارائه می شود داشته باشند. - سایت را با محتوای پویا به روز کنید.
وقتی هرگز در صفحه مقصد تغییری ایجاد نشود و سالها وبلاگ به روز شده باشد، احساس رها کردن را ایجاد می کند. تقریبا انتظار می رود که چنین وب سایت هایی از دنیای دیجیتال خداحافظی کنند. صفحات ورود یا landing را باید همواره به روزرسانی کرد و یک وبلاگ فعال داشت. - تایپوگرافی متمایزی ایجاد کنید.
همراه با یک پالت رنگی، آرم و لوگو، تایپوگرافی قسمت عظیمی از هویت یک برند را تشکیل می دهد. قلم های متناسب با شخصیت مارک تجاری خود پیدا کنید. تایپوگرافی باید با طراحی صفحات، بدنه و سایر متن ها سازگار باشد. - هویت بصری را از طریق رنگ بیان کنید.
طرح رنگ بخشی اساسی از هویت یک برند تجاری است و باید به طور مداوم در طول طراحی مورد بازنگری قرار گیرد. یک طراحی وب نباید متشکل از کلاژ رنگ های غیر مرتبط باشد که بدون هیچ گونه قصدی در سایت پخش می شوند. - راه های برقراری ارتباط را فراهم کنید.
بازدیدکنندگان وب سایت باید یک روش آسان برای پیداکردن نحوه تماس با یک کسب و کار در وب سایت داشته باشند. روش های مختلفی را برای دستیابی به تجارت در نظر بگیرید، این کار را می توان از طریق فرم تماس با ما انجام داد.