مایکروسافت داینامیک چیست؟

یک نرم افزار سازمانی است که توسط شرکت مایکروسافت ارائه داده شده است. در ابتدا مایکروسافت سی آر ام (Microsoft CRM) در سال ۲۰۰۳ به بازار عرضه گردید، در سال ۲۰۰۵ ورژن دوم آن با نام Microsoft Dynamic ارائه شد، به مرور تکمیل تر و نسخه های جدیدتری از آن در اختیار کاربران قرار گرفت. Dynamic 365 یک زیرساخت آنلاین جهانی با طراحی ابری است که توانایی های سی.آر.ام (CRM (customer relationship management و ای.آر.پی (ERP (Enterprise Resource Planing ، را با هم ترکیب کرده و به دلیل هوشمند بودن آن، در همه ی اشکال داده ها و اطلاعات، انقلاب به پا کرده است. سی.آر.ام و ای.آر.پی به سازمان ها این این امکان را می دهد که با آگاهی جامع تر و بینشی فعال در مورد کسب و کار خود تصمیم گیری کنند. این امر به توانمند سازی کارکنان برای سرعت بخشیدن به نتیجه کسب و کار کمک می کند.

چگونه مایکروسافت داینامیک ۳۶۵ به شما کمک میکند تا موفق شوید؟

مایکروسافت داینامیک ۳۶۵ با بهبود تعاملات با مشتریان، بهینه سازی عملیات، توانمند سازی کارکنان و دگرگونی محصولات و خدمات، به شما درک عمیقی از کسب و کارتان می دهد. همچنین به تحول کسب و کار (Digital Transform) و موفقیت به شیوه خودتان کمک می کند. مایکروسافت داینامیک با برخورداری از هوشمندی بالا، قابلیت نمایش یکجا و یکپارچه انواع داده ها ( شامل : فرآیند بازاریابی مشتریان، محصولات و خدمات خریداری شده و همچنین محصولات و خدمات ارائه شده به آنها و … ) در پروفایل تان کمک بسیار بزرگی در درک عمیق کسب و کارتان می کند. این موارد موجب بهبود سرویس دهی و جلب رضایت مشتریان خواهد شد. همچنین می توانید برنامه های خود را با سیستم های موجود ادغام کرده یا با سفارشی سازی آنها از طریق Microsoft power platform برنامه های خود را بسازید و توسعه دهید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر و ارائه بهترین راهکار سازمانی مناسب شما، می توانید از خدمات و مشاوره تخصصی شرکت تک ران بهره مند شوید. تک ران در این مسیر همراه شما خواهد بود تا نیازها و خواسته های شما را به بهترین نحو برآورده کند. با مایکروسافت داینامیک قادر خواهید بود به ایده هایی برسید که به عمل تبدیل می شوند. امکان تصمیم گیری بهتر و ارتقاء کیفیت فرآیندهای سازمانی موجب ترسیم سطح نوینی از تعامل با مشتریان شده و ارزش های والایی را برای کسب و کار شما فراهم خواهد ساخت.

شرکت مایکروسافت در معرفی محصول داینامیک ۳۶۵ چهار ویژگی را بیان می کند

Dynamic 365 یک مدل داده ای رایج بوده که یکپارچگی عمیقی با Office 365, LinkedIn و سایر منابع داده دارد که موجب خلق اکوسیستمی واحد، از فرآیندها و روابط می شود.

مسیر شما

ابزارک های مدرن و ماژولار (Modular) که کمک های ملموس و دقیقی برای هر عملکرد ارائه می دهند. آنها به صورت یکپارچه با هم و با سیستم های موجود شما کار می کنند؛ بنابراین شما مسیر صحیحی را برای سازمان خود انتخاب می کنید.

رونق کسب و کار با تغییرات کسب و کار

با توجه به ریتم روزافزون تغییرات کسب و کار، داینامیک ۳۶۵ می تواند به راحتی بر اساس نیاز شما سفارشی سازی شود. استفاده از پلتفرم مایکروسافت پاور (Microsoft Power)، توسعه و تولید راهکارهای خاص با داینامیک ۳۶۵ را ساده کرده است.

انجام حرکات هوشمندانه تر

با سهولت در گرفتن سیگنال ها از هر بخش سازمان، ارزش بیشتری ایجاد کنید. اقداماتی انجام دهید که بیشترین تاثیر را داشته باشند.

کار کردن بر روی یک پلتفرم یکپارچه و مقیاس پذیر

مایکروسافت داینامیک با محصولات مایکروسافتی که قبلا در سازمانتان استفاده کردید به صورت یکپارچه و در مقیاس Microsoft Cloud کار می کند.

مایکروسافت داینامیک ۳۶۵ شامل دو نسخه است

نسخه تجاری (Microsoft Dynamic 365 Business Edition)

نسخه پیشرفته (Microsoft Dynamic 365 Enterprise Edition)

نسخه تجاری مایکروسافت داینامیک

این نسخه ترکیبی از فروش، خدمات مشتری، عملیات، خدمات مالی، اتوماسیون خدمات پروژه، بازاریابی و چندین ابزار آشنای دیگر است. ویژگی های نسخه تجاری خیلی شبیه به ویژگی های مایکروسافت ان.ای.وی (Microsoft NAV) است.

در واقع نسخه تجاری، یک راهکار ای.آر.پی (ERP) مقرون به صرفه است که با گسترش تجارت شما قابلیت گسترش دارد. نسخه تجاری با Dynamic CRM و Office 365 به صورت یکپارچه کار می کند. مایکروسافت این ویرایش را به شرکت های کوچک و متوسط با کمتر از ۲۵۰ کارمند پیشنهاد می دهد.

ویرایش تجاری شامل ۴ ماژول است:

  • امور مالی و بهره برداری (Finance and Operations) : این ماژول از Project Madeira متولد شده و مبتنی بر مایکروسافت داینامیک NAV است.
  • فروش (Sales) : نسخه تجاری یک ویرایش سبک از مایکروسافت داینامیک ۳۶۵ برای فروش است. برای SMB ها بهینه سازی شده است،این ماژول مبتنی بر مایکروسافت داینامیک CRM می باشد.
  • خدمات مشتریان ( Customer Service)
  • بازاریابی ( Marketing)

این ماژول، یک سیستم اتوماسیون بازاریابی جامع است که شامل خدمات زیر می باشد:

  • بازاریابی ایمیلی ( Email Marketing)
  • مدیریت کمپین و جمع آوری و تحلیل امتیازها
  • برنامه ریزی رویدادها
  • ازاریابی مبتنی بر صفحات وب و فرم ها و …

نسخه پیشرفته مایکروسافت داینامیک

قابلیت های نسخه پیشرفته (Enterprise Edition) مطابق با Dynamic AX است که این نسخه را بسیار حرفه ای و پیشرفته تر از ویرایش تجاری می کند. مایکروسافت به شرکت های خیلی بزرگ که بیش از ۲۵۰ کارمند دارند نسخه پیشرفته را توصیه می کند. این نسخه نیز مانند نسخه تجاری به صورت یکپارچه با Dynamic CRM و Office 365 کار می کند

این نسخه شامل ماژول هایی به شرح زیر می باشد:

  • امور مالی و بهره برداری (Finance and Operations)
    این نرم افزار با قابلیت های گسترده مالی، حسابداری، منابع انسانی، پروژه، تولید، خرده فروشی، توزیع، بخش عمومی و خدمات حرفه ای می باشد.
  • فروش (Sales)
    به گفته مایکروسافت، داینامیک ۳۶۵ در آینده به طور کامل جایگزین مایکروسافت CRM خواهد شد. نسخه پیشرفته مایکروسافت ۳۶۵، یک سیستم کاملا برجسته و حرفه ای برای مدیریت ارتباط با مشتری است که به مدیریت استانداردها، فرصت ها، مخاطبین، حساب ها، مشتریان ویژه و … کمک می کند.
  • بازاریابی ( Marketing)
  • خدمات مشتریان ( Customer Service)
    داینامیک ۳۶۵ برای خدمات مشتریان شامل چندین بخش است: بخش اول داینامیک CRM است که شامل قابلیت هایی مانند پیگیری موارد، ارجاع وظایف (Assignment) و … می باشد. بخش دوم Parature است که برخی قابلیت های سلف سرویس و چند کانالی بودن را دارد.
    شرکت مایکروسافت همچنان در حال توسعه و افزایش دادن این بخش ها از سال ۲۰۱۳ می باشد.
  • اتوماسیون خدمات پروژه (Project Service Automation)
    داینامیک ۳۶۵ برای اتوماسیون خدمات پروژه محصولی عالی است که به شما امکان برآورد، الگو سازی و برنامه ریزی پروژه را می دهد. همچنین با ماژول فروش و امور مالی هم امکان ادغام را دارد که این مهم، خدمات حرفه ای تری را برای شما به ارمغان خواهد آورد.
  • خرده فروشی (Retail)
    خرده فروشی یکی از ماژول های جدید مایکروسافت است. این ماژول به مدیریت POS و روابط با مشتری کمک می کند.
  • استعداد (Talent)
    اگر چه مایکروسافت ERP توانایی های مدیریت منابع انسانی را دارد، داینامیک ۳۶۵ یک سیستم گسترده تر برای مدیریت سرمایه انسانی (HCM) می باشد.

جدول مقایسه ماژول های ویرایش تجاری (Business Edition) و ویرایش پیشرفته ( Enterprise Edition)

نسخه پیشرفته داینامیک ۳۶۵نسخه تجاری داینامیک ۳۶۵ماژول
قابلیت های گستردهقابلیت های محدودفروش ( (Finance and Operations)
قابلیت های کاملقابلیت های محدودفروش ( Sales)
قابلیت های کاملSo far unknownبازاریابی ( Marketing)
قابلیت های کاملقابلیت های محدودخدمات مشتریان ( Customer Service)
قابلیت های کاملوجود نداردProject Service
قابلیت های کاملوجود نداردField Service
قابلیت های کاملوجود نداردخرده فروشی (Retail)
قابلیت های کاملوجود ندارداستعداد (Talent)

خلاصه تفاوت های نسخه تجاری (Business Edition) با نسخه پیشرفته ( Enterprise Edition)

نسخه پیشرفته داینامیک ۳۶۵نسخه تجاری داینامیک ۳۶۵
برای بیش از ۲۵۰ کاربر طراحی شده است.مناسب  ۵۰-۱ کاربر طراحی شده است.
هم در Cloud، هم در سرور لوکال قابل استفاده است.فقط در سرویس Cloud است.
شامل امور مالی، فروش، بازاریابی، خدمات مشتریان، اتوماسیون خدمات سرویس و پروژه می باشد.امور مالی را دارد.
مناسب شرکت هایی که نیاز مالی گسترده دارند، می باشد.مناسب شرکت هایی که نیازهای مالی محدود دارند، می باشد.
فروش و بازاریابی از طریق Adobe Marketing Cloudادغام فروش و بازاریابی
برای شرکت هایی که به تجزیه و تحلیل و ERP گسترده و حرفه ای نیاز دارند.مناسب برای کسب و کارهایی که به تازگی از سیستم حسابداری سنتی خارج شده اند.

پیاده سازی و پشتیبانی نرم افزار مایکروسافت داینامیک

استقرار و پیاده سازی مناسب این نرم افزار، موجب بهبود فرایند ها و ایجاد ارزش های جدید برای سازمانها خواهد شد. مشاوران و متخصصین تک ران با بهره گیری از تجارب حرفه ای خود همچنین با بررسی همه جانبه و در نظر گرفتن مواردی همانند ماهیت کسب و کار، امکانات و سطح بلوغ سازمانها، به طراحی، تحلیل و پیاده سازی راهکار سازمانی مناسب شرکت شما خواهند پرداخت. در مرحله ی بعد از پیاده سازی نیز با پشتیبانی خود همچنان در کنار شما خواهیم بود.