آموزش طراحی بلاگ با استفاده از شیرپوینت
حمید رضا خداوردی

آموزش طراحی بلاگ با استفاده از شیرپوینت

وبلاگ راهکاری است برای اینکه به سرعت ایده‌ها و اطلاعات سازمان را به اشتراک بگذارید. با استفاده از یک سایت ارتباطی و پست‌های خبری می‌توانید یک سایت وبلاگ در شیرپوینت راه‌اندازی نمایید و همچنین ویژگی‌هایی همچون دسته‌بندی مطالب، فیلتر کردن و حتی یک الگوی سفارشی را برای شروع اضافه نمایید. شما از پست‌های خبری به عنوان صفحه وبلاگ خود استفاده می‌کنید و سپس می‌توانید آن صفحات را در یک قسمت وب خبری خود که فیلتر شده است نمایش دهید تا تنها صفحات وبلاگ را نمایش دهد. جدیدترین صفحات وبلاگ به طور خودکار به عنوان خبرهای برتر در سایت شما به نمایش گذاشته می‌شود. همچنین می‌توانید مستقیما به پست‌های وبلاگ از سایر بخش های وب مانند قسمت وب اصلی پیوند دهید. وبلاگ یک روش بسیار خوب برای به اشتراک گذاشتن ایده‌های خود و دریافت بازخورد از دیگران است و شیرپوینت به اشتراک گذاری از طریق وبلاگ را بسیار آسان می کند. همچنین برای مستند کردن دستورالعمل های گام به گام برای موضوعات مختلف بسیار ایده آل است.

وبلاگ شیرپوینت ابزاری است که با استفاده از آن می توانید به شرکت خود اجازه دهید به سرعت ایده ها و اطلاعات را با دیگران به اشتراک بگذارد. سایت های وبلاگ در شیرپوینت با استفاده از یک وب سایت ارتباطی و پست های خبری راه اندازی می‌شوند. از مزایایی استفاده از وبلاگ شیرپوینت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ویرایش محتوا در زمان نمایش
    وبلاگ های شیرپوینت دارای یک ویرایشگر محتوای تعبیه شده است که به کاربران امکان ویرایش و انتشار متن، گرافیک و محتوای ویدیویی را میدهد. این بدان معنی است که کاربران تنها به اشتراک مطالب و اسناد کوچک محدود نمی شوند. در عوض، کاربران می توانند نشریات غنی از محتواهای جدید ایجاد کنند که می توانند در مورد یک موضوع عمیق تر شوند و موضوع را بیش از یک پست کوچک توضیح دهند.
  • بایگانی مطالب طبقه بندی شده خودکار
    محتوای منتشر شده در یک وبلاگ شیرپوینت آنلاین به طور خودکار بر اساس تاریخ طبقه بندی می شود. این بدان معنی است که شما همیشه می توانید با جستجوی ماه و یا حتی سال ایجاد یک پست، آن را جستجو کنید. این روش برای مرتب سازی اطلاعات مهم بایگانی شده قدیمی بسیار مفید است.
  • دسته بندی مطالب
    شما این قدرت را دارید که وبلاگ های خود را در شیرپوینت به صورت آنلاین بر اساس دسته های مختلف مرتب کنید. این کار می تواند به سازماندهی انتشارات مختلف در مجموعه مطالب موضوعی کمک کند که مطالب را بر اساس اولویت موضوع مرتبط می کند. این روش برای محتوای ترتیبی که بر اساس نشریات قبلی به عنوان مرجع ساخته شده است، بسیار مفید است.
  • رتبه بندی
    کاربران این توانایی را دارند که در وبلاگ های شیرپوینت آنلاین، رتبه بندی کیفی را ارائه دهند. این کار مکانیزمی برای بازخورد ارائه می دهد که می توانید برای سنجش علاقه کاربران از آنها استفاده کنید. همچنین می توانید از این اطلاعات به عنوان یک مرجع برای بهبود کیفیت کلی وبلاگ های خود در شیرپوینت استفاده کنید

راهنمای ساخت و طراحی وبلاگ از طریق پورتال شیرپوینت

  • قدم اول: ایجاد ستون سایت یا Column با استفاده از یک صفحه خبری شیرپوینت، قصد داریم یک پست وبلاگ جدید ایجاد کنیم. اولین قدم ایجاد یک ستون سایت به نام Page Category است. این ستون دارای سه گزینه می‌باشد:
    1. وبلاگ
    2. اخبار
    3. صفحه

    سپس گزینه‌های زیر را اعمال نمایید:

    سپس می‌توانید نام ستون را بعد از ایجاد تغییر دهید. به عنوان مثال نام ستون را به Category تغییر دهید.

  • قدم دوم: ستون سایت را اضافه کنیدبه کتابخانه صفحات سایت بروید و تنظیمات را باز کنید. ستون سایت را از مرحله قبل اضافه کنید.
  • قدم سوم: اکنون می‌توانید الگو یا Template را به طور خاص برای پست‌های وبلاگ ایجاد کنید. یکی از الگوهای استاندارد دلخواه خود را انتخاب کنید. اکنون می توانید محتوای الگوی وبلاگ خود را تعریف کنید:ایجاد الگو– بخش های وب را برای پست های بعدی وبلاگ اضافه یا حذف کنید.
    – روی پیکان بعدی کلیک کنید تا به عنوان پیش نویس ذخیره شود.ذخیره به عنوان الگو را انتخاب کنید.منوی جزئیات الگو را باز کرده و مقدار وبلاگ خود را انتخاب کنید.جزئیات الگوبا کلیک بر روی دکمه آبی رنگ ذخیره صفحه، الگو را ذخیره نمایید.الگوی وبلاگ تازه ایجاد شده شما اکنون در کتابخانه صفحات سایت‌ها، در پوشه الگو ها ذخیره می‌شود.
  • قدم چهارم: اکنون می‌توانید یک پست وبلاگ با الگوی قبلی ایجاد کنید. روی ایجاد مورد جدید کلیک کنید و پست خبری را انتخاب کنید:
    الگوی وبلاگ کاملا جدید شما موجود است. از اینجا می توانید الگو را انتخاب کرده و بر روی ایجاد پست کلیک کنید. شروع به اضافه کردن محتوا در وبلاگ خود کنید و آن را انتشار دهید.
  • قدم پنجم: قسمت وب خبر را اصلاح کنید. مرحله آخر اصلاح بخش وب اخبار فعلی است تا فقط پست های وبلاگ نمایش داده شود. بخش وب خبر را ویرایش کرده و گزینه‌های زیر را انتخاب نمایید:اصلاح وببا استفاده از این گزینه ها، تنها پست های وبلاگ نمایش داده می‌شوند. کارمندان حتی لازم نیست جزئیات صفحه را باز کنند زیرا الگو، تنظیمات ویژگی‌ها را به خاطر می‌آورد.

راهنمای عملی ساخت بلاگ در شیرپوینت

  1. برای شروع، باید subsite ایجاد کنید که بر اساس الگوی سایت وبلاگ خارجی یا out of the box است.انتخاب الگو
  2. جزئیاتی را که معمولا برای یک زیرمجموعه می‌خواهید پر کنید و حتما الگوی وبلاگ را انتخاب کنید.
  3. روی گزینه ایجاد کلیک کنید و در آخر با زیر مجموعه‌ای مانند مورد زیر مواجه می‌شوید.

عملکرد های وبلاگ شیرپوینت

  • شما برخی از گزینه‌ها و ویژگی‌هایی را در شیرپوینت دارید که امکان شخصی‌سازی با استفاده از پنل Blog tools را فراهم می‌کند.عملکرد وبلاگ در شیرپوینت
  • دسته بندی هاوقتی یک پست جدید در وبلاگ خود ایجاد می‌کنید، می توانید آن را بر اساس یک دسته، دسته‌بندی کنید. دسته‌ها در یک لیست شیرپوینت نگهداری می‌شوند، بنابراین یک روش ساده برای اضافه کردن و یا ویرایش موجود می‌باشد.
  • کامنت‌ها و نظرات هر زمان که کاربران نظرات خود را اعلام می‌کنند، همه آنها در لیست شیرپوینت دیگری قرار می‌گیرند. درست مثل هر لیست دیگری، می‌توانید ورودی‌ها را ویرایش نمایید و در صورت لزوم حذف کنید.
  • پست‌ها ایجاد پست های جدید به آسانی پر کردن فرم آیتم در هر لیست شیرپوینت است. به جای دکمه ذخیره، تنها روی گزینه انتشار کلیک کرده و پست را به صورت زنده مشاهده کنید.پست ها در شیرپوینت
  • پس از ایجاد، همه پست ها در یک لیست شیرپوینت نگهداری می‌شوند. درست مانند دسته ها و نظرات، نگهداری، ویرایش و حذف را آسان می‌کند.
  • طرح پست هاهمچنین چندین گزینه طرح برای انتخاب وجود دارد (مانند پایه، جعبه ای و درون خطی). این به شما اجازه می دهد تا ظاهر وبلاگ را کمی تغییر دهید.طرح پست ها

می تونی با سیستم جستجوی زیر مقاله های دیگه تکران رو هم بخونی

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

021-22130288 021-26741787

برای ارتباط با ما می توانید از طریق فرم تماس در صفحه زیر اقدام نمایید.

تماس با ما