توسعه دهنده شیرپوینت
حمید رضا خداوردی

توسعه دهنده شیرپوینت

شیرپوینت یک پلتفرم مشترک است که امکان مدیریت اسناد و فرایندهای داخلی را برای سازمان‌ها فراهم می‌کند. توسعه‌دهنده‌ی شیرپوینت یک متخصص حرفه‌ای است که به سفارشی‌سازی محصول براساس نیازهای مشتری خاص کمک می‌کند. اگرچه این نرم‌افزار ویژگی‌های بسیاری را به عنوان الگوی آماده ارائه می‌دهد، اما تنظیم آن‌ها برای فرایندهای خاص تجاری با توجه به صنعت، نیاز به برنامه‌ریزی و توسعه زیادی دارد. توسعه‌دهنده‌ی شیرپوینت برای حل مشکلات یک شرکت و ارائه بهترین تجربه با استفاده از نرم‌افزار، کد و برنامه‌های سفارشی را ایجاد می‌کند. این شغل نیاز به مهارت‌های برنامه‌نویسی عمیق با استفاده از چندین زبان و تکنولوژی دارد. پلتفرم شیرپوینت بسیار پیچیده است و در زمینه توسعه، چندین بعد را شامل می‌گردد. یک توسعه‌دهنده حرفه‌ای مایکروسافت شیرپوینت نه تنها در زبان‌های خاص توسعه آگاهی دارد، بلکه در زمینه تجزیه و تحلیل تجارت و طراحی اطلاعات نیز تخصص دارد. مسئولیت‌های اصلی شامل سفارشی‌سازی قطعات و اجزای وب است. عامل مهم برای این متخصص، داشتن تخصص و دانش عمیق از یک بستر و راه‌حل‌های اماده است که می‌تواند به صورت سفارشی تهیه گردد. توسعه‌دهنده شیرپوینت مستقیما با مشتری ارتباط برقرار می‌کند تا فرآیندهای مورد نیاز را درک کند و آن‌ها را در راه‌حل پیاده‌سازی کند.

 

توسعه شیرپوینت

 

مهارت های ضروری توسعه ی شیرپوینت

توسعه شیرپوینت سفارشی در بسیاری از جنبه ها به سطح بالایی از تخصص نیاز دارد. تمرکز اصلی پاسخگویی به نیازهای خاص یک کسب و کار با عملکرد این محصول، مرتبط است. توسعه‌دهنده شیرپوینت وظیفه پیاده‌سازی و نگهداری را دارد، از گردش کار سفارشی گرفته تا انتقال داده ها.

به شما توصیه می‎‌کنم مقاله طراحی بلاگ با استفاده از شیرپوینت را نیز مطالعه نمایید.

در اینجا به چند مهارت کلیدی که یک توسعه دهنده ی شیرپوینت به آنها نیاز دارد، اشاره می شود:

  1. تجربه و دانش در چندین برنامه مانند: طراحی شیرپوینت، Visio، PowerShell ،Visual studio
  2. داشتن دانش و تجربه در چندین زبان برنامه‌نویسی مانند: C# ،CSS، جاوا، jQuery ،HTML5
  3. درک ابزارهای مورد استفاده که از قبل برای شیرپوینت در دسترس هستند. از آنجا که استفاده از ویژگی‌های موجود به جای کدگذاری از ابتدا، در وقت و هزینه صرفه‌جویی می‌کند، بسیار حیاتی است. برنامه‌نویس شیرپوینت قبل از شروع به ایجاد مورد جدید، باید بینش عمیقی در مورد الگوها، برنامه‌ها و تحولات شخص ثالث داشته باشد.
  4. بر تجربه کاربران نهایی تمرکز شود. یک برنامه نویس باید بداند که چگونه کاربران نهایی به اطلاعات دسترسی پیدا می‌کنند و یا چگونه با محصول کار می‌کنند. این اطلاعات در طراحی و شخصی سازی راه حلی پر اهمییت به شمار می‌رود.
  5. بتوانید قطعات وب، که واحدهای اساسی شیرپوینت هستند را ایجاد کنید.
  6. ارتباطات. یک توسعه دهنده شیرپوینت برای درک نیازهای مشتریان باید همکاری نزدیکی با مشتری داشته باشد. برای پیاده سازی موثر کلیه تغییرات مورد نیاز، داشتن ارتباط پیوسته با مشتری بسیار حیاتی است
  7. تجزیه و تحلیل و درک تجاری از یک صنعت. برای ایجاد یک راه حل سفارشی که بهره وری فرآیندها را افزایش می دهد، توسعه دهنده باید از فرایندهای کسب و کار به طور کلی و ویژگی های خاص یک صنعت خاص که شرکت در آن کار می کند، آگاهی داشته باشد.

توسعه شیرپوینت

مسئولیت های اساسی و اصلی توسعه دهنده شیرپوینت

تعریف مجموعه ای از مهارت های مورد نیاز برای یک توسعه دهنده شیرپوینت بسیار آسان است: دانش عمیق در زمینه ی شیرپوینت سرور و شیرپوینت آنلاین، ابزارهای توسعه مانند visual studio ،powershell و sharepoint framework و زبان های برنامه نویسی. از طرف دیگر، به دلیل تنوع قابلیت های پلتفرم، گاهی اوقات می توان تصویری کامل از مسئولیت های توسعه دهندگان شیرپوینت را دشوار دانست.

  • توسعه سفارشی: مسئولیت اصلی توسعه دهندگان شیرپوینت توسعه سفارشی است. آنها تجارب سفارشی را در سطوح مختلف ایجاد می کنند:
    1. راه حل ها: کارشناسان شیرپوینت، اینترانت، سیستم های مدیریت اسناد، پرتال، سیستم های مدیریت قراردادها، سیستم های مدیریت یادگیری و موارد دیگر را ایجاد می کنند. آن ها این راه حل ها را برای اندازه کسب و کار و نوع صنعت تنظیم می کنند.
    2. افزودنی ها یا Add-ins: برای گسترش کارایی اینترانت یا پرتال با محوریت شغلی یا اجتماعی، توسعه دهندگان افزونه های آماده را ایجاد می کنند.
    3. امکانات و نمایه ها: متخصصان شیرپوینت می توانند ویژگی های سفارشی جداگانه ای مانند گردش کار، قطعات وب، الگوهای سایت و غیره را ایجاد کنند.
  • برندینگ: برندینگ به ایجاد برقراری ارتباط و احساس در سراسر شرکت و تحریک پذیری کاربر کمک می کند. خیلی اوقات از متخصصان شیرپوینت خواسته می شود راه حلی درست کنند که مانند شیرپوینت نباشد. بنابراین، توسعه دهندگان به سفارشی سازی شیرپوینت روی می آورند. آنها ویژگی های پلتفرم مانند لوگو، رنگ، سبک و صفحات را تغییر می دهند تا ظاهر و احساسی منحصر بفرد برای شبکه های داخلی و خارجی ایجاد کنند.
  • ادغام: متخصصان شیرپوینت پلتفرم را با سایر محصولات مایکروسافت و راه حل های شخص ثالث ادغام کرده و عملکرد مشترک آن ها را بدون ایجاد اختلال در فرایندهای کسب و کار تضمین می کنند. معمولا از آنها خواسته می شود که پلتفرم را با سیستم های سازمانی مانند CRM ERP, PM, BI و سایر راه حل های همکاری مانند مایکروسافت تیمز و غیره ادغام کنند.
  • انتقال: اگر راه حل شخص ثالث یا شیرپوینت به نسخه جدید شیرپوینت سرور یا شیرپوینت آنلاین تغییر کند، کار توسعه همیشه الزامی خواهد بود. در این حالت توسعه دهندگان شیرپوینت به حفظ سفارشی‌سازی‌های اولیه در یک راه حل جدید کمک می‌کنند.
  • نگهداری و پشتیبانی: با اجرای یک راه حل شیرپوینت، کارشناسان می‌توانند برای اطمینان از عملکرد صحیح راه حل، پشتیبانی پس از راه اندازی را ارائه دهند. آن‌ها همچنین می توانند خدماتی مداوم تحت SLA را برای مدت معین ارائه کنند.

می تونی با سیستم جستجوی زیر مقاله های دیگه تکران رو هم بخونی

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

021-22130288 021-26741787

برای ارتباط با ما می توانید از طریق فرم تماس در صفحه زیر اقدام نمایید.

تماس با ما