گوگل وب دیزاینر (Google Web Designer) یا (GWD) چیست؟
حمید رضا خداوردی

گوگل وب دیزاینر (Google Web Designer) یا (GWD) چیست؟

ابزار گوگل وب دیزاینر برنامه ای برای طراحی و ایجاد وب سایت های HTML5 و بنرهای تبلیغاتی است. این یک نرم افزار مستقل برای ویندوز، مک و لینوکس است. گوگل وب دیزاینر یک ویرایشگر WYSIWYG (آنچه میبینید همان چیزی است که دریافت میکنید) است که به شما امکان می دهد طرح های مبتنی بر HTML5 را ایجاد کنید. گوگل وب دیزاینر را می توان به عنوان یک ابزار ساده برای توسعه محتوای سازگار با صفحه نمایش دریافت کرد. این ابزار مبتنی بر رابط کاربری گوگل حتی برای مبتدیان ساده است، درحالیکه توسعه دهندگان با تجربه را قادر می سازد تا عمیق تر به طراحی وب سایت و ایجاد آن ها بپردازند. ویژگی های اتوماسیون GWD به شما آزادی طراحی می دهد، حتی بدون اینکه نگران نمایشگر باشید زیرا طرح های GWD و حرکت گرافیکی می توانند روی تمام دستگاه ها اجرا شوند. در ادامه به برخی از ویژگی های GWD پرداخته می شود.

گوگل برای اولین بار در سال 2013 نرم افزار GWD را منتشر کرد. این نرم افزار از آن زمان به طور مداوم در حال پیشرفت است. آمار نشان میدهد که بیش از 7679 وب سایت از GWD استفاده کرده اند و 2175 وب سایت همچنان با استفاده از GWD به فعالیت خود ادامه می دهند.

طرح سیال

طرح سیال گوگل وب دیزاینر به کاربران امکان می دهد هنگام تنظیم سبک های مختلف از درصد استفاده کنند. وقتی اندازه و موقعیت عناصر بر حسب درصد تنظیم می شوند، میتوانند با حفظ ساختار کلی رشد کنند. این مشکل اصلی برای طرح ثابت بود که با ایجاد حتی یک تغییر کوچک در نمونه، کاربر را وا می داشت به صورت دستی همه عناصر را تغییر دهد. با معرفی طرح سیال، کاربران می توانند هنگام تغییر اندازه طرح، آن را به راحتی در همان شکل حفظ کنند.

سیستم رویداد

این برنامه به شما امکان می دهد اسناد، اجزای سازنده و اقدامات جدول زمانی بسیار تعاملی مربوط به هر عنصر موجود در برخی از اسناد را ایجاد کنید. برای طراحی های خلاقانه تر، می توانید اقدامات سفارشی جدیدی را در جاوا تنظیم کرده و اقدامات از پیش تعریف شده را به اقدامات سفارشی تبدیل کنید.

محیط نویسندگی سه بعدی

گوگل وب دیزاینر یک ابزار سه بعدی گردشی را برای بررسی تاثیر یک عنصر در هر نمونه ارائه می دهد. برای چرخش آن می توانید به سادگی کلیک کرده و آن را در هر جهت که می خواهید بچرخانید. بنابراین گوگل وب دیزاینر انتظار ایجاد یک فضای سه بعدی برای نوشتن را برای کاربران ایجاد می کند.

گوگل وب دیزاینر

طرح HTML با صفحات

نرم افزار GWD از ویژگی خارق العاده ای برای تبدیل صفحه به فایل HTML برخوردار است. برای تبدیل خودکار به HTML می توانید هر صفحه گوگل درایو را در این برنامه قرار دهید و آنها را به HTML تبدیل کنید.

انتشار مستقیم در استودیوهای DoubleClick

استودیو های DoubleClick امکانات صفحه ای متقابل را برای کاربران ارائه می دهند. بنابراین، می توانید به سرعت هم برای صفحه نمایش موبایل و هم برای صفحه دسکتاپ تبلیغات ایجاد کنید. GWD با گردش کار استودیو DoubleClick یکپارچه شده است که به شما امکان می دهد گالری تصاویر، فیلم ها، نقشه ها و سایر ویژگی های تعاملی را به طراحی خود اضافه کنید. این برنامه تبلیغات را با حساب، تبلیغ کننده و کمپین مناسب مرتبط می کند. هنگامیکه طرح شما آماده شد، می توانید آن را مستقیما در استودیوها منتشر کنید.

ادغام با گوگل درایو

گوگل درایو به عنوان پشتیبان یا بستری برای به اشتراک گذاری اسناد شناخته می شود. اما GWD از آن به طرزی بسیار ابتکاری برای انتشار اسناد استفاده می کند. این ویژگی پیش نمایش طرح شما را در هر مرورگر دسکتاپ یا موبایل تسهیل می کند. همچنین گوگل وب دیزاینر را در میان ویراستاران موجود منحصر به فرد می کند.

اجزای خود را طراحی کنید BYOC

گوگل وب دیزاینر مجموعه ای از اجزای داخلی را فراهم می کند و ویژگی “ساخت اجزای خود” از اجزای ساخته شده جدید پشتیبانی می کند و اجزای موجود را بهبود می بخشد. این اجزای سفارشی در یک فایل زیپ محصور می شوند، و به محض وارد شدن به گوگل وب دیزاینر، به مولفه های بومی تبدیل می شوند.

گوگل وب دیزاینر

حالت های انیمیشن

نرم افزار GWD شامل بسیاری از گزینه های انیمیشن مانند فرم دادن انیمیشن، رویدادهای جدول زمانی، تنظیم کلید خودکار با حالت های انیمیشن است. این برنامه شامل دو حالت انیمیشن است: سریع و پیشرفته. در حالت سریع انیمیشن، می توانید با افزودن نمای جدید از کل صفحه، صحنه انیمیشن در صحنه را ایجاد کنید. اما در حالت پیشرفته، شما کنترل بهتری بر روی فریم های جداگانه دارید. در این حالت، هر عنصر از دسته عناصر برای اصلاح به طور مجزا نمایش داده می شود.

نمونه های سفارشی

ابزار گوگل وب دیزاینر برای انتخاب رنگ های پیش فرض یک صفحه رنگی غنی را در اختیارتان قرار میدهد که می توانید رنگ های سفارشی جدید یا پیچیده ای را ایجاد کنید. همچنین می توانید این موارد را به عنوان نمونه سفارشی ذخیره کنید.

گروه ها

گروه های GWD به شما امکان می دهند اشیای قابل استفاده مجدد را طراحی کنید. هر تغییری که در گروه انجام دهید در تمام موارد آن منعکس می شود. نیازی به کپی پیست نیست. اگر هیچ نمونه ای از گروه وجود نداشت، به عنوان یک پرونده همراه ذخیره می شود. همچنین اندازه کلی پرونده تحت تاثیر آن نخواهد بود. گروه ها می توانند انیمیشن ها را محصور کنند و می توانند برای تولید گالری های پویا استفاده کنند.

گوگل وب دیزاینر

اجزای گوگل وب دیزاینر GWD

  • ناحیه ضربه: این یک عنصر شفاف است که می تواند در هر قسمت از صفحه قرار گیرد و با لمس یا کلیک ماوس عملیاتی را آغاز کند.
  • ژست: این برنامه برای ضبط تعاملات کاربری با محتوای HTML یا تبلیغ شما اعمال می شود.
  • دکمه تصویر: این دکمه تصویر برای تشکیل دکمه ای با سه حالت بصری استفاده می شود.
  • ضربه برای تماس: این یک عنصر شفاف دیگر برای شروع تماس یا پیام کوتاه است.
  • گالری قابل کشش: گوگل وب دیزاینر شما را قادر می کند تا یک گالری ساده برای حرکت آزادانه به عقب یا جلو از طریق تصاویر یا گروه ها راه اندازی کنید.
  • پیمایش گالری: این برنامه به شما امکان می دهد یک صفحه ناوبری با موقعیت مناسب به یک گالری قابل کشش اضافه کنید.
  • گالری چرخ و فلکی: گالری چرخ و فلکی یا Carousel به شما کمک می کند برای چندین تصویر، یک گالری مانند چرخ و فلک قابل انعطاف و چرخش بسازید تا جلوه ای سه بعدی ارائه شود.
  • گالری 360 درجه: این ابزار یک شی را از هر طرف نشان می دهد.
  • نقشه، فیلم، یوتیوب: این ابزار به شما امکان می دهد یک ویدیو سفارشی، یوتیوبی، صدا یا نقشه را در تبلیغ خود بگنجانید.
  • نمای خیابان: شما می توانید تصاویر نمای خیابان گوگل را در پروژه خود نیز بگنجانید.
  • افزودن تقویم: می توانید آن را روی هر قسمت از صفحه قرار داده و یک یادآوری ایجاد کنید تا کاربران بتوانند آن را مشاهده کرده و به تقویم های خود اضافه کنند.

می تونی با سیستم جستجوی زیر مقاله های دیگه تکران رو هم بخونی

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

021-22130288 021-26741787

برای ارتباط با ما می توانید از طریق فرم تماس در صفحه زیر اقدام نمایید.

تماس با ما