راهکارهای سئو برای افزایش رتبه وب سایت
حمید رضا خداوردی

راهکارهای سئو برای افزایش رتبه وب سایت

سئو (SEO) یک روش برای افزایش کیفیت و کمیت ترافیک سایت شما و همچنین در معرض قرار‌گرفتن نام تجاری شما از طریق نتایج موتور جستجوی ارگانیک است. سئو دانشی است درباره‌ی درک آنچه افراد بصورت آنلاین جستجو می‌کنند، پاسخ‌هایی که می‌خواهند، کلماتی که استفاده می‌کنند و نوع محتوایی که به دنبال آن هستند. دانستن پاسخ‌ این سوالات به شما امکان می‌دهد تا با افرادی که به دنبال راه‌کارهای ارائه شده توسط شما هستند، ارتباط برقرار کنید. درحالیکه تبلیغات پولی، رسانه‌های اجتماعی و سایر پلتفرم‌های آنلاین می‌توانند باعث ایجاد ترافیک در وب‌سایت‌ها شوند، اکثر ترافیک آنلاین توسط موتورهای جستجو هدایت می‌شوند. نتایج جستجوی ارگانیک قلمروهای بیشتری را پوشش می‌دهد، برای جستجو کنندگان تیزبین معتبرتر به‌نظر می‌رسد و نسبت به تبلیغات پولی، کلیک‌های بیشتری را دریافت می‌کند. سئو همچنین یکی از تنها کانال‌های بازاریابی آنلاین است که اگر به‌درستی صورت گیرد، می‌تواند به مرور زمان سود خوبی را برای شرکت به ارمغان آورد.

سئو

در‌ادامه به روش‌های مختلفی برای بهبود سئو وب‌سایت در جهت دسترسی به رتبه‌های بالاتر جستجو پرداخته می‌شود:

کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید

تحقیق درباره‌ی کلمات کلیدی مناسب یکی از عوامل کلیدی موفقیت در زمینه‌ی سئو است. این روش به شما کمک می‌کند تا برای وب‌سایت خود در صفحه نتایج موتور جستجو، رتبه‌ی بهتری کسب کنید. کلمات کلیدی عباراتی هستند که افراد وارد موتورهای جستجو می‌کنند. عبارات کلیدی نیز عباراتی هستند که حاوی کلمات کلیدی هستند. آن‌ها باید به صورت مکالمه بنظر برسند و همچنین خارج از زمینه تجارت شما مطرح نشوند.

ارسال مطالب مفید و مرتبط

طبق پژوهش‌های صورت‌گرفته، هیچ‌چیز باعث ترافیک وب نمی‌شود و قدرت وب‌سایت شما را بهبود نمی‌بخشد، جز انتشار محتوای باکیفیت. شما باید محتوایی را تولید کنید که پاسخگوی نیاز مخاطبان باشد. پس از تعیین نیاز مخاطبان، باید در مورد آن بنویسید. اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی را تا حد ممکن به طور طبیعی در محتوای خود قرار دهید.

به روزرسانی محتوا

موتورهای جستجو به محتوای به‌روز اهمیت زیادی می‌دهند، زیرا محتوای جدید و به‌روزتر خواهان بیشتری نیز دارد. همچنین برای وبلاگ‌نویسی باید حداقل هفته‌ای یک بار برای وبلاگ خود مقاله مناسبی تهیه کنید. علاوه‌بر انتشار مطالب جدید، باید محتوای قدیمی را نیز به‌روز کنید و هرگونه غلط املایی یا دستوری را برطرف کنید. اگرچه غلط املایی و دستور ‌زبان از عوامل رتبه بندی گوگل محسوب نمی‌شوند، اما این اشتباهات ممکن است همچنان بر تجربه کاربری تاثیر منفی بگذارند.

بهینه سازی سایت

افزایش سرعت وب سایت

موتورهای جستجو به ‌هنگام رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها، سرعت سایت را نیز مدنظر قرار می‌دهند. اگر سرعت وب سایت شما کم باشد، بازدیدکنندگان به احتمال زیاد از آن خارج می‌شوند. اگر بارگذاری سایت شما بیش از 3 ثانیه طول بکشد، بازدیدکنندگان احتمالا به یک وب‌سایت دیگر مراجعه خواهند کرد. برای بهبود سرعت سایت باید:

  • تعداد افزونه‌های سایت خود را به حداقل برسانید
  • از افزونه‌های ذخیره‌سازی استفاده کنید
  • با کاهش اندازه فایل، تصاویر خود را بهینه کنید

استفاده از هدینگ‌ها

موتورهای جستجو، از جمله گوگل، به وجود هدینگ‌ها اهمیت زیادی می‌دهند. برای تقسیم مطالب خود به بخش‌های مختلف می‌توانید از هدینگ‌های مناسب استفاده نمایید.

  • H1 شامل کلمات کلیدی هدفمند است
  • H2 برای خلاصه نگه‌داشتن صفحه
  • H3 برای گروه‌های پیوند مفید به سایر منابع مرتبط
  • H4 برای زیرمجموعه‌های هدفمند و خاص مربوط به موضوع شما

سئو

از تصاویر و فیلم‌ها استفاده کنید

تصاویر و ویدیوهای جذاب می‌توانند به ماندگاری بیشتر کاربران در سایت کمک کرده و حس بهتری به کاربران القا ‌می‌کنند.

طراحی و چیدمان وب‌سایت خود را بهبود ببخشید

برای افزایش زمان بازدید در سایت خود، اطمینان حاصل کنید که طراحی وب‌سایت شما کاربر پسند باشد. قالب بندی مناسب شامل موارد زیر است:

  • استفاده از اندازه قلم و تایپوگرافی مناسب برای خواندن واضح مطالب
  • استفاده از بولدینگ برای برجسته‌سازی اطلاعات مهم
  • نمایش مطالب به صورت لیستی

طراحی سایت ریسپانسیو

موتور جستجوی گوگل به‌تازگی سایت‌هایی را که برای موبایل بهینه نشده‌اند را مجازات می‌کند. بیش از نیمی از ترافیک وب مربوط به دستگاه‌های تلفن همراه هستند. اگر وب‌سایت خود را برای استفاده در تلفن‌همراه بهینه‌سازی نکنید، سایت شما به‌وضوح در این دستگاه‌ها مشاهده نمی‌شود و این باعث آسیب به رتبه‌بندی گوگل شما می‌شود. شرکت تکران ارائه دهنده خدمات در حوزه‌های راهکارهای‌سازمانی، طراحی اپلیکیشن، بهینه سازی وب سایت و طراحی سایت ریسپانسیو است.

از دکمه‌های اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید

تعداد دفعاتی که محتوای شما در شبکه‌های اجتماعی به ‌اشتراک گذاشته می‌شود می‌تواند بر رتبه‌بندی سئو وب سایت نیز تاثیر مثبت بگذارد. شبکه‌های اجتماعی همچنین رفتار خرید را پیش برده و قرار دادن دکمه‌های به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی در سایت خود، اشتراک مطالب را برای کاربران آسان می‌کند و سایت شما در نتایج موتور جستجو رتبه بهتری پیدا خواهد کرد.

لینک‌سازی

لینک‌سازی داخلی و خارجی هر دو عامل مهمی برای رتبه‌بندی سایت شما هستند. برای حفظ پیوندهای وب‌سایت خود، باید پیوندهای خراب را در وب‌سایت خود جستجو کنید. اگر پیوندهای خرابی دارید، آن‌ها را برطرف کرده، در غیر‌این‌صورت با مشکل تجربه کاربری روبرو می‌شوید.

می تونی با سیستم جستجوی زیر مقاله های دیگه تکران رو هم بخونی

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

021-22130288 021-26741787

برای ارتباط با ما می توانید از طریق فرم تماس در صفحه زیر اقدام نمایید.

تماس با ما