دلایل نیاز کسب و کار شما به اپلیکیشن موبایل
حمید رضا خداوردی

دلایل نیاز کسب و کار شما به اپلیکیشن موبایل

یکی از ویژگی‌های بارز و کلیدی محیط دیجیتالی مدرن، چند‌کانالی بودن آن است. حضور موثر در کانال‌هایی که ارتباط با مشتریان بالقوه را فراهم کند، یک چالش حیاتی برای انواع کسب‌و‌کارها است. اپلیکیشن‌های موبایل یکی از قدرتمندترین ابزارها برای برقراری تماس با مشتریان بالقوه محسوب می‌شود. تقریبا هر فرد بالغ در جهان دارای تلفن هوشمند است و این بازار همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد. در دنیای امروز، بازارها به دلیل اتصال جهانی و انتظارات روزافزون مصرف‌کنندگان، با رقابت شدیدی روبرو هستند. به منظور جبران نیازهای مشتریان، کسب‌و‌کارها مجبور هستند با دیگران به رقابت بپردازند و باید روش‌های مختلفی را برای جلب رضایت مشتری ارائه دهند. طبق آخرین نظرسنجی‌ها، بیش از 60 درصد کاربران، اپلیکیشن‌های تلفن همراه را به وب‌سایت‌ها برای خرید یا جستجوی هر محصول یا خدمتی ترجیح می‌دهند. علاوه‌ بر‌این، استفاده از اپلیکیشن‌های تلفن همراه در مقایسه با وب‌سایت‌ها آسان تر است و همچنین مزایای بسیار زیادی نسبت به وب‌سایت‌های دسک‌تاپی دارد. در میان روش‌های مختلف، ثابت شده که اپلیکیشن‌های تلفن همراه ابزاری بسیار کارآمد و مقرون به‌صرفه برای انواع کسب‌و‌کار هستند. اپلیکیشن‌های تلفن همراه، هم برای مشاغل بزرگ و هم برای مشاغل کوچک به روش‌های خاص و برجسته‌ی خود، از پتانسیل بسیار بالایی برای جذب و نگهداری مشتریان برخوردار هستند. یک اپلیکیشن کاملا متصور، ساختار‌یافته و قوی می‌تواند به خوبی جایگاه رقابتی کسب‌و‌کار را ارتقا دهد و آن را به سطح بالاتری برساند. اپلیکیشن موبایل فرصتی برای شما فراهم می‌کند تا با استفاده از فناوری‌های روز موبایل، تجارت خود را توسعه دهید.

در ادامه به دلایل استفاده کسب‌و‌کارها از اپلیکیشن‌های موبایل پرداخته می‌شود:

دسترسی راحت مشتریان

بیشتر مردم وقت خود را صرف دستگاه‌های تلفن همراه خود می‌کنند. بنابراین، منطقی است اگر مشاغل می‌خواهند در معرض دید مشتریان هدف خود قرار بگیرند، باید در طراحی و ایجاد یک اپلیکیشن حرفه‌ای تلفن همراه سرمایه‌گذاری کنند. داشتن یک اپلیکیشن تلفن‌همراه به این معنی است که به راحتی در دسترس مشتریان خود خواهید بود. در هر زمینه که فعالیت می‌کنید، مهم این است که مشتریان به راحتی به شما دسترسی داشته باشند؛ تا اگر به‌طور اتفاقی از شما اطلاعات و یا سرویسی بخواهند، شما بتوانید به راحتی آن را مدیریت کنید. تاخیر در برقراری ارتباط با مشتری می‌تواند واقعا به کسب‌و‌کار شما آسیب جدی وارد کند.

 

طراحی اپلیکیشن

ایجاد وفاداری میان مشتریان

داشتن یک اپلیکیشن، سازمان شما را قادر می‌کند با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. شما بدون در نظر گرفتن اینکه بخشی از یک صنعت هستید، می‌توانید به راحتی به مشتریان خود متصل شوید. این ارتباط از آنجا‌ که به پرورش وفاداری مشتریان کمک می‌کند، از اهمیت زیادی برخوردار است. داشتن یک اپلیکیشن به این معنی است که با مشتریان خود به اندازه‌ی یک کلیک فاصله دارید. داشتن برنامه‌های وفاداری، تبلیغات و غیره در اپلیکیشن‌های تلفن همراه، راهی عالی برای اطمینان از این است که همواره در ذهن مشتریان هستید.

بهینه‌سازی فرایندهای تجاری

شما می‌توانید برای تعاملات کارکنان در داخل تیم، همچنین نظارت و مدیریت هرگونه پردازش داخلی سازمانی، تبادل فایل، داده و جمع‌آوری آماری، از اپلیکیشن‌های ارائه شده توسط کسب‌و‌کار خود استفاده کنید. از اپلیکیشن‌های تلفن همراه همچنین می‌توانید به‌طور موثر برای سازماندهی و اتوماسیون چندین کار تجاری استفاده کنید.

پلتفرم خلاقانه

اپلیکیشن موبایل روشی بسیار عالی برای خلاق به‌نظر رسیدن، از دیدگاه مشتری و رسیدن به اهداف بازاریابی است. توسعه‌دهندگان حرفه‌ای اپلیکیشن‌های موبایل از پلتفرم‌های اندروید و iOS برای طراحی اپلیکیشن‌ها در کسب‌و‌کار خود استفاده می‌کنند. برای اطمینان از این‌که جایگاه فعلی خود را از دست نخواهید داد، قبل از طراحی اپلیکیشن سازمانی خود، باید تحقیقات گسترده‌ای در صنعت و همچنین محیط پیرامون خود انجام دهید و در نهایت تفاوت‌های میان پلتفرم‌های اندروید و iOS را نیز برای نتیجه‌ی بهتر مد‌نظر قرار دهید. روند طراحی و توسعه اپلیکیشن در هریک از این پلتفرم‌ها، متفاوت است و نیاز دارد با دقت و مطالعه بیشتر نسبت به طراحی و توسعه اپلیکیشن خود بر هر یک از این پلتفرم‌ها اقدام کنید.

 

طراحی اپلیکیشن

ارتقای رتبه‌ی جستجوی گوگل

اپلیکیشن موبایل روشی است که به کمک آن می‌توان جایگاه کسب‌و‌کار خود را در گوگل ارتقا داد. محتوای مورد استفاده در وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها با یکدیگر مطابقت دارند، زیرا خدمات یکسانی را به مشتریان ارائه می‌دهند، که این امر به شما در فروشگاه‌های اپلیکیشن (اپ استور و گوگل پلی) و گوگل SEPRs برتری می‌بخشد. به غیر از وب‌سایت‌ها، گوگل به اپلیکیشن‌های با کیفیت بالا و محتوای منحصربفرد اهمیت زیادی می‌دهد. تاکتیک‌های خود سئو می‌تواند به شما کمک کند تا در بازی رتبه‌بندی گوگل برجسته شوید.

طراحی اپلیکیشن حرفه ای تنها بخشی از خدماتی است که شرکت تکران ارائه می‌دهد.

بهبود تجربه‌ی مشتری

بسیاری از وب‌سایت‌ها در صفحات کوچک تلفن همراه بسیار زیبا به نظر نمی‌رسند، اما اپلیکیشن‌های تلفن همراه برای اندازه صفحه نمایش کوچک طراحی شده‌اند، بنابراین استفاده از آن‌ها برای مشتریان بسیار راحت و ساده است. اپلیکیشن‌ها همچنین دسترسی فوری به کانال‌های تماس را فراهم می‌کنند؛ آن‌ها تنها با یک لمس می‌توانند به برقراری تماس یا شروع یک گفتگو اقدام کنند.

گسترش پوشش بازار

بدون داشتن اپلیکیشن، ممکن است بخشی از بازار را که سادگی و منافع قابل توجهی برای شما مهیا می‌کند، از دست دهید. یک راه سریع برای فهمیدن اینکه به مشتریان خود دسترسی دارید، بررسی درصد بازدیدکنندگان است که از طریق تلفن همراه خود به وب‌سایت شما متصل می‌شوند.

 

طراحی اپلیکیشن

دریافت بازخورد

با انجام نظرسنجی‌های درون برنامه‌ای و همچنین تجزیه‌و‌تحلیل نظرات مشتریان دراپل استور یا گوگل پلی، به راحتی می‌توانید از نظرات و دیدگاه‌های آن‌ها در جهت بهبود عملکرد خود استفاده کنید.

می تونی با سیستم جستجوی زیر مقاله های دیگه تکران رو هم بخونی

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

021-22130288 021-26741787

برای ارتباط با ما می توانید از طریق فرم تماس در صفحه زیر اقدام نمایید.

تماس با ما