لندینگ پیج چیست؟
حمید رضا خداوردی

لندینگ پیج چیست؟

لندینگ پیج (Landing page) یا صفحه فرود یک صفحه‌ی وب مستقل است که به‌طور خاص برای اهداف بازاریابی سازمان ایجاد شده است. لندینگ پیج جایی است که بازدیدکننده پس از کلیک بر روی پیوند سایت به آنجا منتقل می‌شود. بنابراین، یک صفحه‌ی لندینگ می‌تواند شامل مواردی چون صفحه‌ی اصلی سایت، یک پست وبلاگ، یک صفحه‌ محصول و غیره باشد. لندینگ پیج همچنین می‌تواند یک صفحه وب مستقل باشد، که کاربر پس از کلیک بر روی پیوند از طریق ایمیل، تبلیغ یا مکان دیجیتالی دیگر، به آنجا منتقل می‌شود. انتقال کاربران به لندینگ پیج ممکن است آن‌ها را ترغیب کند تا اقداماتی مانند پیوستن به لیست شما یا خرید محصولات و خدمات شما را انجام دهند. اگر کاربر بتواند دست به اقدامی همچون خرید محصول کند، در نتیجه لندینگ پیج با موفقیت طراحی شده و توانسته است کاربران را تشویق به انجام فعالیتی در سایت شما کند. یک لندینگ پیج خوب تنها بر روی یک جریان خاص از ترافیک متمرکز می‌شود، مانند تبلیغ یک محصول خاص. از آنجاییکه صفحه مقصد فقط افرادی را هدف قرار می‌دهد که به این محصول خاص علاقه‌مند هستند و همچنین به‌دلیل اینکه این محصول خاص دارای اطلاعات انحصاری است، می‌توانید درصد بیشتری از بازدیدکنندگان وب‌سایت را به مشتریان سازمانی خود تبدیل کنید.

لندینگ پیج

اجزای اصلی لندینگ پیج

عنوان اصلی و عنوان پشتیبانی

عنوان لندینگ پیج اولین چیزی است که بازدیدکنندگان با آن مواجه می‌شوند. به همین دلیل، ضروری است آنچه کاربر از صفحه برداشت می‌کند را به وضوح توصیف کند. پیام باید آنقدر قوی باشد که بتواند علاقه بازدیدکنندگان را جلب کرده و آن‌ها را در صفحه شما نگه دارد. عنوان قوی شما باید درک، توجه و علاقه را در میان بازدیدکنندگان ارتقا دهد. این عنوان باید به موارد زیر توجه ویژه‌ای داشته باشد:

  • جلب توجه بازدیدکنندگان
  • اطلاع‌رسانی به بازدیدکنندگان درباره محصول و خدمات شما
  • این عنوان باید کوتاه و مختصر باشد، ترجیحا تنها ده کلمه و هرگز بیش از بیست کلمه نباشد

برای اینکه بتوانید عنوان خود را به راحتی قابل هضم و موجز نگه دارید، باید یک عنوان پشتیبانی انتخاب کنید که معنا و مفهوم زیادی را به مخاطبان منتقل می‌کند. این عنوان پشتیبانی می‌تواند یک گسترنده‌ی مستقیم عنوان اصلی باشد، یا می‌تواند یک پیام متقاعد کننده اضافی باشد که از پیام اصلی پشتیبانی می‌کند. این عنوان پشتیبانی یا عنوان فرعی باید بسیار قانع کننده طراحی شود.

پیشنهاد فروش منحصر‌به‌فرد

شما باید یک نقطه تمایز مشخص را با یک پیشنهاد فروش منحصر‌به‌فرد تعریف کنید. باید برای بازدیدکنندگان خود توضیح دهید که خدمات یا محصولات شما چه تفاوت‌هایی با سایر خدمات و محصولات رقبای موجود در صنعت دارد. این موارد باید در لندینگ پیج بصورت مختصر اطلاع داده شود. مزیت‌های خدمات و محصولات خود را به‌درستی توصیف کرده، پیشنهادات خود را در ابتدایی‌ترین سطح ممکن ارائه دهید. یک پیشنهاد فروش منحصر‌به‌فرد خوب، به مشتریان این امکان را می‌دهد تا درک کنند چرا باید به محصول و خدمت شما توجه کنند.

لندینگ پیج

مزایای کلیدی

مزایای محصولات و خدمات ارائه‌شده توسط کسب‌و‌کار شما مستقیما از پیشنهاد فروش منحصر‌به‌فردی پیروی می‌کند و شرح مفصل‌تری از جزئیات را ارائه می‌دهد. شما باید جزئیات بیشتری را در مورد محصولات و خدمات خود ارائه دهید و به سوالات احتمالی مشتریان پاسخ دهید، خصوصاً در‌مورد اینکه خدمات یا محصولات شما چه مزایایی برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد. این ویژگی‌ها توصیف می‌کنند که آنچه محصول یا خدمات شما ارائه می‌دهد، همان ویژگی‌های مورد نیاز است که می‌تواند نیاز یا مشکل مشتریان را حل کند.

با استفاده از تصاویر یا ویدیو، خدمات و محصولات خود را بهتر نشان دهید

استفاده از تصاویر و ویدیو، نمایش بصری خدمات یا محصولات شما است و در کمک به بازدیدکنندگان برای درک بهتر این محصولات و خدمات نقش بسزایی دارد. به نمایش‌گذاشتن ویژگی‌های خدمات و محصولات، بیشترین استفاده را در تحت تاثیر قرار‌دادن کاربران دارد. بازدیدکنندگان را وادار کنید که خود را در یک سناریو قرار دهند و در این سناریو بتوانند ویژگی‌های محصول یا خدمت ارائه شده را به طور ملموس‌تری احساس کنند. برای دستیابی به این هدف مهم، می‌توان از عکس‌ها یا فیلم‌های مختلفی استفاده کرد. اگر استفاده از تصاویر را انتخاب کرده‌اید، این تصاویر باید بزرگ، با‌کیفیت و مربوط به خدمات یا محصول شما باشند. به‌خصوص هنگامی‌که شما در حال فروش یک محصول فیزیکی هستید، مهم است که در لندینگ پیج از تصاویر محصول خود استفاده کنید. همچنین هنگامی‌که در حال ارائه یک سرویس هستید، این تصویر باید سودمندی خدمت شما را نشان دهد و توجه بازدیدکنندگان را جلب کند.

لندینگ پیج

نمونه کار‌ها و رضایت‌ کاری

نمونه‌ فعالیت‌ها می‌تواند در نگاه کاربران بسیار قانع‌کننده بنظر برسد. با استفاده از این ترفند می‌توانید نشان دهید که افراد و سازمان‌های دیگر آنچه شما ارائه می‌کنید را خریداری کرده‌اند و از استفاده آن رضایت دارند. اگر بازدیدکنندگان ببینند که دیگران قبل از آن‌ها از پیشنهاد شما استفاده کرده‌اند، به احتمال زیاد خدمات و محصولات شما را امتحان می‌کنند. با استفاده از سیگنال‌های اجتماعی از شبکه‌های اجتماعی، نشان دادن جوایز از سازمان‌های معتبر، یا با استفاده از برخی توصیفات ارائه‌شده توسط مشتریان می‌توانید از روش “اثبات اجتماعی” در لندینگ پیج خود استفاده کنید.

تشویق کاربر به انجام کاری یا (Call To Action (CTA

می‌توان با یک مثال ساده کاربرد اساسی CTA را مشخص نمود. فرض کنید قرار است یک جشواره فروش فصلی راه‌اندازی کنید برای این که کاربران را از صفحات دیگر به صفحه لندینگ پیج این جشنواره هدایت کنید می‌توانید از یک لینک با عنوان ورود به جشنواره در بهترین محلی که می‌تواند برای کاربر جذاب‌تر باشد، استفاده کنید. با قرار دادن بیش از حد زود گزینه‌ی CTA در لندینگ پیج، خطر از دست دادن تبدیل‌ها (تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان) را افزایش می‌دهید. وقتی CTA را پس از معرفی و توضیح پیشنهاد خود قرار می‌دهید، به احتمال زیاد بازدیدکنندگان متقاعد می‌شوند تا درباره محصول یا خدمت ارائه شده توسط شما بیشتر بدانند.

می تونی با سیستم جستجوی زیر مقاله های دیگه تکران رو هم بخونی

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

021-22130288 021-26741787

برای ارتباط با ما می توانید از طریق فرم تماس در صفحه زیر اقدام نمایید.

تماس با ما