مزایای استفاده از مایکروسافت پراجکت سرور
حمید رضا خداوردی

مزایای استفاده از مایکروسافت پراجکت سرور

امروزه سازمان‌های بسیاری درصدد استفاده از مایکروسافت پراجکت سرور برای رفع نیاز‌های سازمانی خود هستند. این سازمان‌ها، مزایای ارائه شده توسط این راه‌حل سازمانی مایکروسافت را به خوبی درک کرده‌اند و سعی در آموزش مناسب کارمندان خود، در راستای استفاده از این راه‌حل سازمانی دارند. مایکروسافت پراجکت سرور MPS ابزاری بسیار ضروری برای مدیریت موفق و اجرای موفقیت‌آمیز پروژه‌های سازمانی، توسط پرسنل سازمان است و به همین دلیل نیاز به آموزش گسترده این راه‌حل سازمانی در سراسر سازمان‌های امروزی احساس می‌شود. مایکروسافت پراجکت سرور یک راه‌حل سازمانی انعطاف‌پذیر، قابل توسعه ارائه شده توسط شرکت مایکروسافت، برای مدیریت پورتفولیو و همچنین مدیریت روزمره‌ی پروژه‌های سازمانی است. کارمندان سازمانی برای پوشش توسعه مایکروسافت پراجکت سرور، مدیریت پراجکت سرور، اجرای پراجکت سرور و همچنین آموزش مدیریت پورتفولیو پروژه، می‌بایستی آموزش‌های لازم را برای استفاده از این راه‌حل سازمانی قوی طی کنند.

در ادامه به چند نمونه از مزایای استفاده از مایکروسافت پراجکت سرور در سازمان‌ها می‌پردازیم:

سرویس‌دهی به مشتریان با نیازهای مختلف

کاربران سازمانی با استفاده از مایکروسافت پراجکت سرور می‌توانند به راحتی دریابند که چگونه پراجکت سرور به‌عنوان یک راه‌حل متمرکز، برنامه‌ریزی و مدیریت چندین پروژه مختلف را در یک زمان انجام می‌دهد. اقداماتی مانند برنامه‌ریزی ظرفیت، مدیریت متمرکز منابع و مدیریت پورتفولیو از مواردی هستند که سازمان‌ها می‌توانند با استفاده از این راه‌حل سازمانی از آن بهره ببرند. همچنین با استفاده از این راه‌حل سازمانی، کارکنان می‌توانند گزارش‌های سازمانی خود را برای تاییدیه‌های خودکار با مدیران سازمان از طریق داشبوردهای مدیریتی به اشتراک بگذارند، که این روش باعث افزایش سرعت عمل و افزایش کارایی سازمانی می‌شود.

گزینه‌های مختلف برای راه‌حل‌های مبتنی بر نقش

مایکروسافت پراجکت سرور اساسا ابزاری است مبتنی بر یک نقش خاص، که به مدیریت موثر سازمانی و فراتر از آن، به تصمیم‌گیری سریع‌تر و دقیق‌تر مدیران کمک بسیار می‌کند. این راه‌حل سازمانی، کلیه مراحل یک پروژه، از مرحله جمع‌آوری داده‌ها، انتخاب داده‌های درست، اجرا و مدیریت پروژه را کنترل و مدیریت می‌کند.

پراجکت سرور

ایده‌های پروژه

ایده‌ها را می‌توان از طریق گردش‌کار سازمانی جمع‌آوری کرد، چیزی که با استفاده از پراجکت سرور به راحتی می‌توان ایده‌های مرتبط با پروژه سازمانی را جمع‌آوری نمود و در اختیار ذینفعان قرار داد. این روش با جمع‌آوری داده‌ها آغاز می‌شود و به اولویت‌بندی پروژه‌های سازمانی کمک بسیار می‌کند. همچنین می‌توان از ابزارهای دیگری همچون Visio و SharePoint Designer برای گردش کار سازمانی بهره برد.

مدیریت یکپارچه پورتفولیو

توابع مدیریت پورتفولیو بسیاری وجود دارد که در نهایی کردن پروژه‌ها بر اساس معیارهایی همچون بودجه سازمانی، در دسترس بودن منابع و سایر موارد تاثیرگذار هستند.

اپلیکیشن وب پراجکت

این برنامه کاربران را قادر می‌سازد تا پروژه‌های سازمانی خود را تهیه کنند و از طریق برنامه وب (مبتنی بر مرورگر)، اگرچه نسخه مشتری در این برنامه موجود است، می‌توانند پروژه‌های خود را طراحی کرده و به نظارت بر آن‌ها بپردازند. اپلیکیشن وب پراجکت به مشاهده آخرین گزارش‌ها و تجزیه و تحلیل پورتفولیو پروژه سازمانی شما کمک بسیار می‌کند و همچنین مخزن متمرکز منابع، نشانه‌های دقیقی از میزان کار برای پروژه‌های بعدی را در اختیار کارکنان قرار می‌دهد.

پراجکت سرور

ذخیره‌سازی اسناد استاندارد و مرکزی

پراجکت سرور امکان ذخیره‌سازی اسناد سازمانی و مرکزی را به همراه به‌روز‌رسانی اطلاعات، برای انواع سازمان‌ها فراهم کرده است. مسائل و مشکلات سازمانی را می‌توان از طریق تخصیص اسناد و اطلاعات مشخص به پروژه‌های جاری سازمانی مدیریت نمود.

بهینه‌سازی در دستگاه‌های تلفن همراه

پراجکت سرور به سازمان شما در ارائه انعطاف‌پذیری کامل برای فعالیت بر پروژه‌ها کمک می‌کند، حتی اگر کارکنان در محل کار خود حضور فیزیکی نداشته باشند. ویژگی‌هایی همچون مخفی‌سازی و نمایش نوار پیمایش PWA، امکان مشاهده محتوای بیشتر در صفحه‌های کوچک‌تر را برای کاربران تلفن همراه فراهم کرده است. داده‌های پروژه را می‌توان به راحتی در حالت آفلاین ذخیره نمود و همچنین این امکان را فراهم می‌کند که کارکنان بدون اتصال به سرور بر روی پروژه‌های سازمانی خود کار کنند.

اطلاعات متمرکز پروژه

مایکروسافت پراجکت سرور همچنین دارای یک مزیت عمده‌ی دیگر است و آن تمرکز اطلاعات پروژه است. گزینه‌های مختلفی برای کاربران مجاز وجود دارد تا آن‌ها بتوانند با دسترسی به این اطلاعات متمرکز، به تجزیه و تحلیل و همچنین گزارش‌گیری بپردازند.

پراجکت سرور

شخصی‌سازی مسئولیت‌ها و پیگیری زمانی

کارکنان می‌توانند از طریق اپلیکیشن پراجکت وب کلیه پروژه‌هایی که به آن‌ها اختصاص داده شده است را مشاهده کنند. بدین ترتیب، آن‌ها می‌توانند ساعات واقعی کاری خود را ثبت کرده و نظرات خود را نیز اضافه کنند. همچنین آن‌ها می‌توانند وضعیت وظایف و بسته‌های کاری را به روشی شفاف و مستقیم مستند کنند.

مدیریت پروژه‌های بین سازمانی

بسیاری از سازمان‌ها با شرکای خارجی و پیمانکاران بسیاری همکاری می‌کنند. در بسیاری از این موارد، آن‌ها نمی‌خواهند که این طرف‌های خارجی به زیرساخت‌های داخلی دسترسی داشته باشند. پراجکت سرور یک راه‌حل مدرن برای این موضوع ارائه کرده است. بسته به نوع مجوزها، هر ذینفع به یک محیط برنامه‌ریزی شده مشترک در فضای ابری و خارج از شرکت دسترسی پیدا می‌کند. بدین ترتیب، از خطرات احتمالی امنیتی به راحتی می‌توان جلوگیری کرد.

می تونی با سیستم جستجوی زیر مقاله های دیگه تکران رو هم بخونی

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

021-22130288 021-26741787

برای ارتباط با ما می توانید از طریق فرم تماس در صفحه زیر اقدام نمایید.

تماس با ما