دلایل استفاده از سرور اختصاصی برای وب سایت
حمید رضا خداوردی

دلایل استفاده از سرور اختصاصی برای وب سایت

حضور آنلاین یکی از مواردی است که برای بسیاری از کسب‌وکارها و سازمان‌های تجاری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. یک سرور مناسب که بتوان از طریق آن به‌راحتی وب‌سایت‌های سازمانی را اداره کرد، برای کسب‌و‌کارهایی که به حضور آنلاین اهمیت می‌دهند، بسیار مهم است. افزایش تقاضا برای سرور، یکی از بزرگترین دلایل در دسترس بودن بسیاری از انواع مختلف سرورها است. سرور اختصاصی نوعی از سرور فیزیکی است، که تنها توسط یک کاربر قابل استفاده است. این سرور خاص برای میزبانی وب‌سایت‌هایی که تنها متعلق به مشتری است، استفاده می‌شود. چنین وب‌سایت‌هایی قادر به استفاده از پردازنده و منابع حافظه در سیستم و یا دارای حجم عظیمی از داده‌ها و پایگاه‌ داده هستند. طبق نظرسنجی های صورت گرفته در مورد خدمات هاست، مشخص شده که یک سرور اختصاصی بهترین گزینه هاست برای هر سازمان تجاری و وب‌سایت است، که البته ممکن است کمی گران تمام شود. از آنجا که شما سرور را با شخصی به اشتراک نمی‌گذارید، وب‌سایت شما در منطقه امن خود باقی می‌ماند و تحت تاثیر وب‌سایت‌های دیگر قرار نمی‌گیرد. این بدان معنی است که وب‌سایت‌ شما حتی در صورت مشغول ماندن سایر وب‌سایت‌ها، سرعت خود را پایین نمی‌آورد. درصورتی‌که وب‌سایت شما در یک سرور مشترک استاندارد میزبانی شود (هاست مشترک)، ممکن است شما برای داشتن منبع سرور با حداکثر 300 وب‌سایت دیگر به رقابت بپردازید. شما با سرور اختصاصی، مجبور نخواهید بود سرور خود را به اشتراک بگذارید و به همین دلیل سرور اختصاصی به‌عنوان یکی از ایمن‌ترین و قابل اطمینان‌ترین سرویس های هاست شناخته شده است.

سرور اختصاصی

اگرچه سرور اختصاصی معایب زیادی به همراه ندارد، اما مشکلی که ممکن است کسب‌و‌کارها با آن روبرو شوند، قیمت بالای آن است. اما داشتن سرور اختصاصی شایسته‌ی این قیمت بالا است، زیرا به عنوان مالک وب‌سایت می‌توانید از مزایای زیادی بهره‌مند شوید، همچنین داشتن یک سرور هاست مناسب وب‌سایت شما را محبوب و در‌دسترس همه قرار می‌دهد و در نتیجه سود کسب‌و‌کار شما نیز افزایش خواهد یافت.

به‌طور کلی دو نوع سرور اختصاصی وجود دارد: مدیریت‌شده و مدیریت‌نشده. در سرور اختصاصی مدیریت‌شده، نظارت و مدیریت توسط ارائه‌دهنده سرویس صورت می‌گیرد؛ درحالیکه در سرور اختصاصی مدیریت‌نشده، نظارت و مدیریت بر عهده‌ی خود کاربر خواهد بود.

ویژگی‌های سرورهای اختصاصی

انعطاف‌پذیری مدیریت تجارت در حال رشد

یک سرور اختصاصی می‌تواند نیازهای رو‌به‌رشد تجارت شما را تامین کند. با یک سرور اختصاصی می‌توانید در مورد پیکربندی سرور خود به‌درستی تصمیم بگیرید. همچنین با رشد کسب‌وکارخود می‌توانید خدمات و برنامه‌های موجود را تغییر و حتی افزایش دهید. همچنین، در صورت بروز فرصت‌های جدید یا ایجاد بازارهای جدید، انعطاف‌پذیری بیشتری می‌توانید از خود نشان دهید. اگر به پردازش، ذخیره‌سازی یا پشتیبان‌گیری بیشتری نیاز دارید، سرور اختصاصی بهترین گزینه‌ی موجود برای شما است. همچنین، یک سرور اختصاصی با بارگذاری سریع صفحه و تجربه کاربری بسیار عالی، خدمات بهتری را برای کاربران مهیا می‌کند.

قابلیت اطمینان و عملکرد بهتر

قابلیت اطمینان، یکی دیگر از مزایای منحصربه‌فرد سرورهای اختصاصی است. این قابلیت اطمینان به این معنی است که احتمال خرابی سرور شما بسیار کم خواهد بود. همچنین وب‌سایت شما دارای منابع اضافی در طول دوره‌های پربازدید است. اگر محتوای سایت شما فیلم و تصاویر پرحجم است، پهنای باند مورد نیاز توسط سرور اختصاصی مهیا است. یک هاست وب اختصاصی مدیریت‌شده، راه‌حلی بسیار قدرتمند برای کسب‌و‌کارها است. گرچه هزینه‌ی بیشتری را نسب به هاست مشترک متحمل می‌شوید، اما از قدرت، فضای ذخیره‌سازی و پهنای باند بالاتری برخوردار خواهید بود. یک سرور اختصاصی جایگاه سریع خود را در وب و بدون هزینه‌های اولیه فراهم می‌کند. شما از سرور خود استفاده‌ی انحصاری می‌کنید و این سرور تنها به کسب‌و‌کار شما اختصاص دارد.

سرور اختصاصی

امنیت از طریق تفکیک داده‌ها

سرور‌های اختصاصی تنها به کسب‌و‌کار شما اجازه دسترسی به اطلاعات و داده‌ها را می‌دهند و این به معنای امنیت بیشتر در برابر موارد زیر است:

بدافزار و هک: نظارت بر شبکه هاست، فایروال‌های ایمن و کنترل دقیق دسترسی شما را قادر می‌سازند تا بر تجارت اصلی خود متمرکز شوید.

جلوگیری از حملات انکار سرویس یا DOS: جداسازی داده‌ها، سرور اختصاصی شما را از خدمات و داده‌های متعلق به سایر شرکت‌های میزبان جدا می‌کند، که این امر باعث می‌شود داده‌های شما از حملات انکار سرویس در امان بماند.

عملکرد کلی بهتر

یک سرور اختصاصی، بستر اختصاصی و مناسب و همچنین بدون مغایرت در محتوا را برای کسب‌و‌کار شما فراهم می‌کند. این بدان معناست که سرور اختصاصی عملکرد بهتر و همچنین برنامه‌های پرسرعت‌تری نسبت به سرور ابری ارائه می‌دهد. منابع ابری یا سرور مشترک، میان همه کاربران موجود در آن سرور به اشتراک گذاشته می‌شود. سرورهای ابری نیز به جای تامین منابع کارآمد، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که منابع ذخیره‌سازی و مجازی بیشتری را به شما ارائه دهند. سرور اختصاصی یک راه‌حل هاست با عملکرد بالا است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

سرور اختصاصی

ارتباطات خصوصی

میزبان اختصاصی سرور می‌تواند ایمیل‌های خصوصی ارسال کند و امنیتی که به ارتباطات تجاری کاربر اضافه می‌شود، به جلوگیری از تاثیر کلاهبرداری اینترنتی و هکرها بر سیستم‌های تجاری کمک می‌کند. به محض اتصال یک سرور اختصاصی به دستگاه‌های شرکت، آن‌ها اینترانت را به عنوان واسطه از بین می‌برند و تبادل پیام مستقیما انجام خواهد شد.

پردازش مطمئن

در صورت وجود یک محیط میزبانی اختصاصی، کاربر لازم نیست نگران قدرت پردازش پردازنده باشد، زیرا کاربر قدرت پردازشی مورد نیاز برای اجرای برنامه‌های خود را به راحتی بدست می‌آورد. از آنجا که قدرت پردازش میان همه‌ی کاربران توزیع نشده است، سرعت برنامه‌ها در یک سرور اختصاصی کاهش نخواهد یافت.

می تونی با سیستم جستجوی زیر مقاله های دیگه تکران رو هم بخونی

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

021-22130288 021-26741787

برای ارتباط با ما می توانید از طریق فرم تماس در صفحه زیر اقدام نمایید.

تماس با ما