وب‌سایت تعاملی و ویژگی‌های آن
حمید رضا خداوردی

وب‌سایت تعاملی و ویژگی‌های آن

یک وب‌سایت تعاملی، وب‌سایتی است که با استفاده از نرم‌افزارهای مختلف، تجربه تعاملی گسترده‌ای را میان کاربران ایجاد می‌کند، که می‌توانند به‌طور فعال با سایت درگیر شوند. این تعامل می‌تواند به دلایل مختلف و با استفاده از روش‌ها و نرم‌افزارهای مختلف انجام شود. یک وب‌سایت تعاملی به کاربران خود اجازه می‌دهد تا فراتر از خواندن یک متن ساده و مشاهده تصاویر، به جستجو در اطلاعات مفید در سایت بپردازند و این امکان را برای کاربران ایجاد می‌کند تا نحوه نمایش وب‌سایت را تغییر دهند، یا به فعالیت‌های سرگرم‌کننده‌ی دیگری برای افزایش مدت‌زمان حضورشان در این وب‌سایت‌ها بپردازند. یک طراحی وب تعاملی، اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های سازمانی را در صفحه وب ادغام می‌کند، تا کاربران را با تجربه مرتبط‌ تر و جذاب‌تری درگیر کند. طراحی وب تعاملی، طرحی است که در وب‌سایت‌هایی استفاده می‌شود که از نرم‌افزارهای داخلی، ماژول‌ها یا ویژگی‌هایی با هدف ایجاد محیطی برای درگیر کردن کاربران استفاده می‌شود، تا کاربران به‌هنگام بازدید از سایت، به‌طور فعال با آن درگیر شوند و در نتیجه تجربه کاربری UX بهتری را تجربه کنند.

وب‌سایت تعاملی

در ادامه به برخی از ویژگی‌های کلیدی وب‌سایت‌های تعاملی پرداخته می‌شود:

بدست آوردن داده‌ها و اطلاعات ارزشمند

یکی از بزرگترین ویژگی‌های استفاده از وب‌سایت‌های تعاملی، داده‌ها و اطلاعات با‌ارزشی است که در اختیار سازمان قرار می‌گیرد. به‌عنوان مدیر سازمان، شما همواره داده‌ها و اطلاعات زیادی از نحوه کار و عملکرد وب‌سایت خود دریافت می‌کنید و تجزیه و تحلیل این داده‌ها می‌تواند به شما کمک می‌کند تا این مطمئن شوید که از روش‌های درست بازاریابی استفاده کرده اید یا خیر. توجه به نتایج این سایت‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا محصول یا خدمت خود را بیشتر نمایان کنید و بازار مناسبی را نیز برای آن شناسایی کنید. وب‌سایت‌های تعاملی به شما این فرصت را می‌دهد تا داده‌های ارزشمندی را که به شما کمک می‌کند تا کسب‌و‌کار خود را به روش صحیح مدیریت کنید، جمع‌آوری کنید.

به عنوان مثال، یک وب‌سایت تعاملی دارای ویژگی‌های مختلفی است که کاربر می‌تواند با آن‌ها درگیر شود و شما بعنوان مدیر سازمان نمی‌توانید این درگیری کاربران را ردیابی کنید.

با مشتریان ارتباط موثر برقرار کنید

هنگامی‌که یک وب‌سایت تعاملی طراحی می‌کنید، قصد و نیت خود را برای تعامل با کاربران به آن‌ها نشان می‌دهید. برقراری این ارتباط با مشتریان برای ایجاد رابطه از همان ابتدای طراحی وب‌سایت تعاملی بسیار ضروری است. همچنین این استاندارد، معیار تلاش‌های شخصی برای بازاریابی را تعیین می‌کند. کاربران دوست دارند با روشی شفاف و صمیمی با سازمان شما درگیر شوند و به احتمال زیاد آن‌ها از محصولات و خدماتی استفاده می‌کنند که واقعا به آن‌ها علاقه داشته باشند. مشتریان از محصولات و خدماتی که تنها به جنبه فروش توجه می‌کنند اجتناب خواهند کرد. شما بعنوان مدیر سازمان می‌توانید از داده‌هایی که از سایت تعاملی خود به دست می‌آورید، در جهت تنظیم کمپین‌های بازاریابی موثر برای جلب توجه کاربران خود استفاده کنید. بر اساس این داده‌ها، شما می‌توانید توصیه‌های مربوط به خدمات و محصولات را به برخی از مشتریان ارائه دهید، که این کار می‌تواند به مشتریان در روند تصمیم‌گیری کمک بسیاری کند.

وب‌سایت تعاملی

تعهد مشتری به سازمان

ایجاد تعهد در میان مشتریان سازمان، کاری بسیار دشوار است. با این وجود، وب‌سایت‌های تعاملی می‌توانند تعهد مورد نیاز شما را از بازدیدکنندگان بدست آورد. هنگامی‌که یک بازدیدکننده با یک وب‌سایت مواجه می‌شود، احتمال دارد بعدا به آن وب‌سایت دوباره مراجعه کند. آن‌ها حتی ممکن است سایت شما را به دیگران پیشنهاد کنند. این امر بدین دلیل است که آن‌ها وقت خود را در سایت شما برای جستجوی اطلاعات با‌ارزش سرمایه‌گذاری کرده‌اند. این نوع تعهد مشتری به‌هنگام پرورش روابط با مشتریان بسیار ارزشمند است.

رتبه‌ی خود را در گوگل به حداکثر برسانید

گوگل انواع وب‌سایت‌ها را بر اساس سطح اختیارات آن‌ها رتبه بندی می‌کند. سایت‌های معتبرتر دارای بهینه‌سازی موتور جستجو(SEO) جامع‌تر و محتوای غنی‌تری هستند. گوگل همچنین سایت‌هایی را که برای استفاده در تلفن‌همراه بهینه‌ شده‌اند، ترجیح می‌دهد. رتبه‌بندی بالاتر در گوگل به این معنی است که شما در لیست‌های جستجو به بالاترین رتبه رسیده‌اید. کسب‌و‌کارها برای بدست‌آوردن جایگاه‌های برتر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند، زیرا کاربران به احتمال زیاد سایت‌های موجود در صفحات اول در موتور جستجو را مشاهده و بر روی آن‌ها کلیک می‌کنند. وقتی گوگل ببیند که شما یک شبکه سالم از بک لینک BackLink ها دارید، به لطف وب‌سایت تعاملی طراحی شده، به رتبه بالاتری صعود خواهید کرد.

در مرکز توجه قرار بگیرید

نمایان و مشهور بودن برند کسب‌و‌کار چیزی است که می‌تواند جایگاه کسب‌و‌کار شما را تغییر دهد. بیشتر تلاش‌های بازاریابی تماما مربوط به دیده‌ شدن تجارت شما است. هرچه به‌عنوان یک برند بیشتر دیده شوید، شانس شما برای جذب مشتری بیشتر می‌شود. بدست آوردن رتبه بالاتر در گوگل می‌تواند به راحتی شما را در مرکز توجه قرار دهد. با داشتن یک وب سایت تعاملی، نام تجاری خود را با فناوری تعاملی و جذاب مرتبط خواهید کرد. کاربران به‌دنبال برندهایی هستند که صنعت را رهبری می‌کنند و یک سایت تعاملی می‌تواند به شما کمک کند از این طریق مورد توجه کاربران قرار بگیرید.

وبسایت تعاملی

تیم طراحی و بهینه سازی سایت تکران با استفاده از بروزترین ابزارها می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند.

ایجاد محتوای هدفمند

وب‌سایت‌های تعاملی به دلیل داشتن محتوای جذاب و غنی بسیار مورد استفاده انواع کسب‌و‌کارها قرار می‌گیرند. محتوا، هم در وبسایت شما و هم در کل پروسه بازاریابی بسیار ضروری است. داشتن یک محتوای مرتبط، مفید و معتبر برای جلب توجه کاربران بسیار مهم است. محتوای باکیفیت‌تر همچنین می‌تواند به کسب‌و‌کار شما در دستیابی به رتبه‌ی بالاتر گوگل کمک بسیار کند.

درباره کاربر!

وب‌سایت‌های تعاملی تنها به ویژگی‌های کاربران و نیازهای آن‌ها توجه می‌کند. این سایت‌ها با درنظر گرفتن تعامل با کاربران طراحی شده اند. سایتی که از این طریق به کاربر خود فکر می‌کند، با سایتی که به کاربر هیچ توجهی نمی‌کند بسیار متفاوت است.

می تونی با سیستم جستجوی زیر مقاله های دیگه تکران رو هم بخونی

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

021-22130288 021-26741787

برای ارتباط با ما می توانید از طریق فرم تماس در صفحه زیر اقدام نمایید.

تماس با ما