ایده راه اندازی استارتاپ در زمان شیوع ویروس کرونا
حمید رضا خداوردی

ایده راه اندازی استارتاپ در زمان شیوع ویروس کرونا

همه‌گیری ویروس کرونا باعث شده است که بسیاری از صاحبان مشاغل و کارکنان بدون هیچ علت دقیق و موجهی، کار خود را از دست بدهند. اما ترس و عقب‌نشینی تنها گزینه‌های موجود در این وضعیت نیستند. بسیاری از افراد با در آغوش گرفتن این شرایط، شروع به ایجاد تغییر در زندگی حرفه‌ای خود می‌کنند. یکی از راه‌های اتخاذ چنین تغییراتی، شروع یک تجارت در زمان همه‌گیری ویروس و همچنین بعد از اتمام این دوران در قالب استارت آپ Startup است. فرصت‌های متنوعی برای خروج از رکود اقتصادی وجود دارد؛ فرصت‌های بسیار چشمگیری که بسیاری از آن‌ها پیش‌بینی نشده هستند و به مرور زمان در طول دوران پاندمی بوجود آمده اند. هنگامی که درباره ایده‌های کوچک تجاری فکر می‌کنید، می‌توانید به عملی کردن این افکار نوآورانه نیز فکر کنید. در اینجا با سه گزینه‌ی مختلف روبرو خواهید شد:

 

تعریف هدف

دستیابی به یک هدف مشخص یا دلیل شکل‌گیری یک ایده هوشمندانه، چه در زمان رکود اقتصادی و چه در زمان رونق اقتصادی. این هدف یا دلیل می‌تواند تمایز، مزیت رقابتی و وفاداری به برند‌ را برای شما ایجاد کند.

پیشنهاد مقرون‌به‌صرفه

اگر پیشنهادی را ارائه می‌دهید که مردم به آن نیازی ندارند، آن پیشنهادات به پیشنهاداتی گران‌قیمت تبدیل خواهند شد. مطمئن شوید که کیفیت عالی را با نرخ‌های درست و مقرون‌به‌صرفه ارائه می دهید. نرخ‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای که در ابتدای کار قصد دارید ایده‌های نوپا و جدید کسب‌و‌کار خود را ارائه دهید.

پیشنهاد قوی و تاثیرگذار

مصرف‌کنندگان هنگام خرید ارزان، کالاها و محصولات بیشتری خریداری می‌کنند. آن‌ها باور دارند که رکود اقتصادی اغلب می‌تواند منجر به هزینه‌ی بیشتر برای خرید کالاهای باکیفیت شود. به‌خصوص اگر رکود اقتصادی طولانی مدت بوده و شما می‌توانید از این دوره برای محصولات و خدمات متنوع دیگر استفاده کنید.

 

 

در ادامه به چند نمونه از ایده‌های استارتاپ می‌پردازیم که بسیاری از افراد می‌توانند از آن‌ها در دوران پاندمی و حتی بعد از پاندمی استفاده کنند:

آموزش آنلاین

میلیون‌ها پدر و مادر به‌هنگام دورکاری مجبور هستند تا با آموزش فرزندان خود نیز کنار بیایند. بسیاری از مدارس و موسسات از والدین می‌خواهند تا در امور آموزشی به آن‌ها کمک کنند و این امری بسیار سخت و طاق‌فرسا برای والدین خواهد بود. کسانی که به‌دنبال کنترل سلامتی خود هستند، با توجه به ناامن بودن باشگاه‌های ورزشی، ممکن است به یک مربی سلامتی آنلاین احتیاج داشته باشند. بیزینس آموزش آنلاین از رونق خاصی برخوردار است و به نظر می‌رسد یکی از بهترین ایده‌های راه‌اندازی استارتاپ های کوچک در سال 2021 است. شما می‌توانید یک شرکت جدید با راه‌اندازی کانال یوتیوب و یا حتی یک صفحه اینستاگرام برای آن، تاسیس کنید. هدف این شرکت این است که می‌توانید که با مهارت‌ها و تجربیات خود به بیشتر افراد دسترسی پیدا کنید. برخی از افراد برای احساس راحتی خود به راهنمایی مناسب نیاز دارند. از دید آن‌ها، شما کسی هستید که می‌توانید با ایجاد توانایی در ارائه دانش که می‌تواند شیوه‌ی زندگی آن‌ها را ارتقا دهید، تغییری ایجاد کنید.

ایجاد تجربه خرید آنلاین

ما می‌دانیم که شرکت آمازون سهم بسیار زیادی در بازار تجارت الکترونیکی دارد. هنوز فرصت‌های بسیار زیادی برای ایده‌های کوچک کسب‌و‌کار نوپای شما برای تجارت الکترونیکی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. مدل‌های اشتراکی می‌توانند درآمدزایی بسیار زیادی برای شما داشته باشند، درحالیکه محصولات راحت و درعین حال شخصی را به مشتریان خود ارائه می‌کنید. در میان طوفان پاندمی کرونا، تجارت الکترونیکی می‌تواند یک پلتفرم بسیار اثربخش برای درآمدزایی و سودآوری کسب‌و‌کار شما باشد. شرکت‌ها می‌توانند دسترسی مشتریان خود را به‌صورت آنلاین افزایش دهند و فروش خود را بهبود ببخشند. مردم به‌دنبال خرید چیزهایی هستند که بتواند ارزش افزوده و احساس خوبی برایشان به ارمغان بیاورد، نه اینکه تنها کالاهای تولید انبوه انتخاب کنند. با ایجاد طرح‌های وب تعاملی، یک تجربه خرید بصری و اطمینان از گزینه‌های پرداخت آنلاین ایمن، خرید آنلاین آن‌ها را دوباره تعریف کنید.

تحویل کالا

ترس از ابتلا به ویروس کرونا، افراد را به سمت انتخاب عمدی در خانه ماندن و سفارش مواد غذایی سوق می‌دهد. همچنین، با ایجاد قرنطینه در کشورها، شاهد صف ایستادن مردم برای تهیه لوازم اولیه و ضروری آن‌ها بودیم. اما با کم شدن قرنطینه، هنوز هم بخشی از جامعه احساس می‌کنند که خرید حضوری برای آن‌ها امن نیست. برای این دسته از افراد، راه ایده‌آل برای تحویل کالاهای سفارش داده شده، این است که به یک سرویس تحویل آنلاین کارآمد و فعال دسترسی داشته باشند. این یکی از مهمترین دلایل افزایش اپلیکیشن‌های تحویل کالا است که به یکی از ایده‌های سودآور استارتاپ تبدیل شده است.

 

تحویل غذا

بعد از اینکه بسیاری از دولت‌ها دستور قرنطینه عمومی دادند، بسیاری از رستوران‌ها مجبور شدند کرکره‌ها را پایین بیاورند. منتظر شدن برای بازگشت به حالت عادی، ایده‌ی درستی در این شرایط نیست. اما در این میان، روی آوردن به توزیع آنلاین می‌تواند گزینه‌ی بسیار کارآمدی باشد. به دلیل ترس مردم از شرایط سلامتی موجود، آن‌ها ترجیح می‌دهند تا غذاهای سفارشی خود را به صورت غیرحضوری تحویل بگیرند.

اپلیکیشن تناسب اندام و سلامتی

سالن‌های ورزشی آفلاین و حضوری به‌طور جدی تحت تاثیر شیوع همه‌گیری کرونا قرار گرفته است. در مقابل، کانال‌های دیجیتال ثابت کرده‌اند که پلتفرم‌های آنلاین می‌توانند ابزاری بسیار کارآمد برای صنعت تناسب اندام باشند. پس از بسته شدن سالن‌های ورزشی برای جلوگیری از شیوع کرونا، بیشتر مردم به خدمات آموزش ورزشی آنلاین روی آورده‌اند تا کارها و فعالیت‌های خود را از خانه ادامه دهند.

می تونی با سیستم جستجوی زیر مقاله های دیگه تکران رو هم بخونی

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

021-22130288 021-26741787

برای ارتباط با ما می توانید از طریق فرم تماس در صفحه زیر اقدام نمایید.

تماس با ما