استفاده از شبکههای اجتماعی در سال 2021
رسانههای اجتماعی در ابتدا بهعنوان یک روش جدید و نوآورانه در برقراری ارتباط، به ویژه ارتباط بین دوستان و خانواده آغاز به کار کردند؛ اما با گذشت زمان، همین رسانههای اجتماعی برای تجارتهای بیشماری در سراسر جهان سود بسیاری به ارمغان آورده است. بهطوری که میتوان گفت این پیشرفت چشمگیر، اکنون فرصتهای گستردهای را برای برندهای تجاری در سال جدید فراهم میکند.
رشد شبکههای اجتماعی در سال 2021
در سالهای اخیر، رسانههای اجتماعی توانستهاند با کشف سرگرمیهای متنوع و ایجاد ارتباط بین افراد، تجارب جدیدی را برای مشتریان ایجاد کنند. بهطوریکه امروزه اکثر صنایع و تولیدات در سراسر جهان با روشهای جدید رسانههای اجتماعی سازگار میشوند تا ابعاد جدیدی را در استراتژیهای بازاریابی خود ایجاد کنند و تعامل با مشتریان را بهبود بخشند.
اگر احساس میکنید سازمان شما هم نیاز به ارتقای تاکتیکهای بازاریابی اجتماعی دارد، در اینجا چند روش که میتوانید اجرا کنید را مطرح میکنیم:
محتوای ساده و قابلفهم تولید کنید
سعی کنید در پادکستها و خبرنامهها که امروزه فراگیری بیشتری بین افراد دارند، محتوای ساده و قابل فهمی تولید کنید؛ زیرا پادکستها و خبرنامهها به راحتی قابل دسترس هستند و همین موضوع میتواند موجب رشد و پیشرفت تجارت شما شود.
اخیرا نیز در یک مطالعه مشخص شد که 55٪ از آمریکاییها به پادکست گوش میدهند و مطالعه خبرنامه در ایام قرنطینه کرونا نیز 14 درصد افزایش یافته است. حتی تبلیغکنندگان نیز به این موضوع اذعان داشتند که تبلیغات از طریق پادکست در ایالاتمتحده بسیار موثر بوده است.
در واقع خبرنامهها و پادکستها ابزار بسیار خوبی برای اطلاعرسانی و پشتیبانی هستند. محتوای این نوع رسانهها میتواند به صاحبان مشاغل کمک کند تا با مخاطبان خود ارتباط عمیقی برقرار کنند. با استفاده صحیح از پادکستها، میتوان به راحتی به یک منبع مرتبط برای کسانی که در سفر خود به دنبال راحتی، حمایت و انگیزه هستند، تبدیل شد. اگر میخواهید در شبکههای اجتماعی خود به بهترین شکل ممکن بازاریابی کنید، تولید محتوای ساده و قابلفهم، راهی برای پیشبرد شماست.
با استفاده از ابزار ریلز (Reels) در اینستاگرام رشد کنید
امروزه بازاریابی ویدئویی در شبکههای اجتماعی در حال افزایش است و با جدیدترین ویژگی اینستاگرام یعنی Reels این روند به شکل صعودی ادامه خواهد یافت، مشابه استوری،Reels به شما امکان ضبط و ویرایش فیلمهای کوتاه 15 تا 30 ثانیهای را میدهد که میتوانید با مخاطبانتان آنها را به اشتراک بگذارید. مانند برنامه TikTok، در حقیقت Reels به کاربران اجازه میدهد تا با محتوای منحصر به فرد و سرگرم کننده با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند. Reels همچنین میتواند به افزایش مخاطبان شما کمک کند. در واقع، بسیاری از افرادی که در فضای مجازی تأثیرگذار هستند از Reels برای به اشتراک گذاشتن افکار و تجربیات خود در مورد شرکتها، محصولات و خدمات مختلف استفاده میکنند.
برنامه پینترست (Pinterest ) محبوبیت سابق خود را به دست آورده است.
برنامه پینترست بیش از یک دهه است که وجود دارد و اگرچه با آمدن برنامهها و اپلیکیشن های متعدد، محبوبیت این برنامه یک مدتی از بین رفته بود، اما اکنون با توجه به همهگیر شدن استفاده از برنامه پینترست، کاربران فعال آن از 400 میلیون نفر پیشی گرفته و حتی پس از باز کردن صفحه مرورگر در جستجوها به بالاترین حد خود رسیده و محبوبیت سابق خود را در میان کاربران به دست آورده است.
اکنون پینترست به عنوان یک مرکز اطلاعاتی بزرگ عمل میکند و این فرصت را به کاربران میدهد تا برندهای جدید، محصولات، آموزشها و مواردی که موجب افزایش خلاقیت آنها میشود را بشناسند.
اگر بتوانید با این برنامه به خوبی کار کنید، میتواند تجارت شما را به مخاطبان جدید نشان دهد. سعی کنید در محتوایی که تولید میکنید دقت و توجه کافی داشته باشید، زیرا این محتوا راهنمای افرادی است که در جستجوی محصولات یا خدمات شما هستند و به این خدمات یا محصولات نیاز دارند.
انجمنهای رسانههای اجتماعی در حال رونق هستند
جوامع اجتماعی، مانند گروههای فیسبوک موضوع جدیدی نیستند، اما مطمئنا یک عنصر پر رونق برای سیستمعاملهای رسانههای اجتماعی هستند. این گروهها به صورت خصوصی یا عمومی، به افراد همفکر اجازه میدهد تا دور هم جمع شوند و دربارهی علایق مشترک خود بحث کنند. با این حال، بیشتر صاحبان مشاغل از جوامع اجتماعی به عنوان بستر شبکهای برای مشتریان خود استفاده میکنند.
امروزه شاهد این هستیم که بسیاری از برندها از رسانههای اجتماعی خود برای راهاندازی محصولات جدید، دریافت بازخورد ارزشمند و در نهایت کسب اطلاع درباره میزان رضایت مصرفکنندگان خود استفاده میکنند. برای تجارت در تمام صنایع، استفاده از رسانههای اجتماعی میتواند بسیار سودمند باشد. مشاغل باید برای خود رسانههای اجتماعی ایجاد کنند تا به کارکنان، مشتریان قبلی و مشتریان فعلی اجازه دهند تجربیات خود و بحث درباره خدمات و محصولات را با هم به اشتراک بگذارند.
رسانههای اجتماعی نحوه ایجاد ارتباطات را کاملاً نوسازی کردهاند، به شکلی که بسیاری از افراد هرگز انتظار آن را ندارند. این بستر به بسیاری از کسانی که در مورد بازاریابی دیجیتال چه برای خانه، تجارت و یا نیازهای شخصی خود نیاز به پشتیبانی یا خدمات دارند، کمک میکند. از همه مهمتر، این موضوع دریچهای را به صنایع مختلف باز کرده است تا بتوانند با ایجاد یک تجارت پر رونق در معرض توجه قرار بگیرند.
همه مشاغل در سراسر جهان باید از شیوههای بازاریابی در شبکههای اجتماعی استفاده کنند. با این کار، آنها قادر خواهند بود فرصتهای خود را به حداکثر برسانند و منابعی را برای کسبوکار و درآمد بیشتر فراهم کنند.
شرکت تکران ارائه دهنده خدمات برندینگ و راهکارهای سازمانی برای رشد هر چه بهتر کسب و کار شماست.