پیش‌بینی‌های آینده فناوری در سال 2021
حمید رضا خداوردی

پیش‌بینی‌های آینده فناوری در سال 2021

سازمان جهانی اطلاعات IDC پیش‌بینی کرد که سازمان‌ها در سال 2020، از حالت بیش از حد محتاط به حالت نوآورانه تبدیل می‌شوند و همچنین تا سال 2023، ICT حدود 50 درصد از بودجه‌ی خود را صرف تحول و نوآوری دیجیتال خواهد کرد. این پیش‌بینی کاملا گسترده است اما می‌توان آن‌را کمی تقویت کرد. در مواردی که ممکن است سازمان‌ها با عدم اطمینان محیطی مانند پاندمی کووید 19، استراتژی خود را تغییر دهند و به احتیاط روی آورند، بسیاری برای سرپا نگه داشتن تجارت خود مجبور به تغییر شکل دیجیتالی شدند. آن‌ها چاره‌ای جز این نداشتند که سریعا به فناوری مبتنی بر ابر روی آورند تا کارکنان و مشتریان را درگیر خود کنند.

یان گیگ، مدیر سازمان SAP، در مقاله‌ی نوشته شده توسط کارلا رودر، توضیح داد که سازمان‌هایی که قبلا با یک طرز تفکر دیجیتالی فعالیت می‌کردند، برای داشتن موقعیت بهتر و همچنین برای مقابله با چالش‌های محیطی از قدرت بالاتری برخوردار بودند. کریس بیورز از سازمان NS1 نیز معتقد بود که خواه سازمان‌ها مجبور به انجام کاری شوند که از قبل برنامه‌ریزی شده نباشد، یا از قبل صورت دیجیتالی به خود گرفته باشند، شروع سریع تنها یک راه‌حل کوتاه مدت برای آن‌ها خواهد بود. در سال 2021، ما شاهد بودجه‌هایی در سازمان‌ها خواهیم بود که از مدرنیزاسیون تهاجمی‌تر پیش‌بینی پیشتیبانی می‌کنند تا تجارت‌ها را در طولانی‌مدت، چابک‌تر، انعطاف‌پذیرتر و قوتی‌تر کنند. بعلاوه، اعتقاد بر این است که سازمان‌هایی که اکنون سطح مشخصی از انعطاف‌پذیری را در کار یا محل کار مدرن فراهم می‌کنند، برگشت به حالت کاملا سنتی را بسیار دشوار فرض می‌کنند.

 

اولا، جذب استعدادهایی که اکنون سطح معینی از کار انعطاف‌پذیر یا از راه دور را جز الزامات استاندارد می‌دانند، بسیار دشوار خواهد بود. دوما، تخریب زیرساخت‌های دیجیتالی که به تازگی اجرا شده‌اند، اتلاف کامل هزینه خواهد بود. این روش عملیاتی ممکن است برای برخی سازمان‌ها فعلا اجرایی نباشد، اما امری واقعی است که آن‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند.

قوانین جدید حریم خصوصی اطلاعات مشتری

تحقیقات IDC باز هم پیش‌بینی کرده است که حدود 50 درصد از گروه G2000 تا سال 2023، مدیر ارشد اعتماد را برای نظارت بر بخش‌هایی مانند امنیتی، دارایی، منابع انسانی، ریسک، فروش، تولید و حقوقی معرفی خواهد کرد. با انجام خدمات و اقدامات دیجیتالی بیشتر توسط مصرف‌کنندگان، تقاضای محافظت دقیق و درست از داده‌های آن‌ها قوت گرفته است و البته امری کاملا منطقی و درست است. اروپا، اولین قاره‌ای بود که به تغییر در مقررات عمومی حفاظت از داده‌ها در سال 2019 واکنش نشان داد.

استیفن ریتر، از شرکت Mitek، بر این باور است که قوانین بیشتری در مورد حریم خصوصی داده‌ها در مناطق مختلف ایالات متحده آمریکا ارائه می‌شود که اجرای آن‌ها به طور سنتی ممکن است ده‌ سال یا بیشتر طول بکشد. با این وجود، با توجه به اینکه قانون‌گذاران می‌توانند از چارچوب‌های مورد استفاده در نوادا و کالیفرنیا استفاده کنند، این قوانین حریم خصوصی می‌توانند خیلی زودتر اجرا شوند. علاوه بر این، این پیگیری سریع می‌تواند همزمان با ادامه اقدامات سریع دولت اجرا شود. ادامه مبارزه برای حفظ حریم خصوصی داده‌ها در حالی انجام می‌شود که برخی از شرکت‌های اینترنتی با بالاترین سطح اقدام قضایی درگیر هستند.

کاربردهای خلاقانه بیشتر اتوماسیون

اگرچه اتوماسیون چیز جدیدی نیست، اما موارد استفاده بالقوه آن، بیش از هر زمان دیگری مشهود است. از یک گردش کاری ساده که باعث برقراری ارتباط از طریق ایمیل می شود، تا اتوماسیون فرایند رباتیک برای اتوماسیون و مقیاس‌گذاری فرایندهای تجاری، فناوری اتوماسیون مطمئنن یک پایه اصلی و بخشی اجتناب‌ناپذیر در تمام مشاغل امروزی است. بسیاری از حوادث گذشته، سازمان‌ها را مجبور کرده است که برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، فرایندهای تجاری خود را از طریق اتوماسیون مقیاس‌بندی کنند. با این وجود، سازمان‌هایی که زودتر وارد اتوماسیون می‌شوند، یک قدم جلوتر از بقیه به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند. توماس گریفین، از شرکت OptinMonster، در مورد تغییر به کار مدرن و جهشی از طریق اتوماسیون برای انجام خلاقانه‌ی فعالیت‌های سازمان‌ها اظهار نظر می کند. تیم‌های اصلی متمرکز بر تجربه مشتری یا جنبه‌های انسانی کسب‌و‌کار، فعالیت‌های خود را به گونه‌ای جدید ادامه می‌دهند، درحالیکه اتوماسیون جایگزین کارهای عملیاتی مناسبی خواهد شد.

اتوماسیون متمرکز فرایند رباتیک برای کمک به خودکار سازی کارهای دستی استفاده می‌شود و همچنین در صورت تقاضا، برای کمک به کارکنان سازمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اتوماسیون فرایند رباتیک بدون نظارت یا کاملا خودکار، فرایندهای تجاری خودکار را که در پس‌زمینه انجام می‌شوند، مقیاس‌بندی می‌کند.

شرکت تکران ارائه دهنده راهکارهای سازمانی با به روزترین فناوری‌های موجود در جهان است.

پروژه‌های پیش‌بینی شده

برای درک بیشتر پیش‌بینی‌های آینده فناوری، می‌توانیم به این موضوع بپردازیم که با ارزش‌ترین کارمند شرکت مایکروسافت (کریس او برایان)، مدیر محصولات و خدمات ابری، چه مواردی را در سال 2021 متمایز معرفی کرده است:

  • پروژه‌های حاکم بر اعتماد و اطلاعات صفر
  • پروژه‌های حاکم بر بهره‌وری
  • رشد اپلیکیشن‌ها و راه‌حل‌ها
  • رشد کار ترکیبی که برخی از شرکت‌ها رویکرد از راه دور را انتخاب می‌کنند
  • بهبود فرایند و اتوماسیون

در رقابت برای اخذ فناوری‌های ابری اولیه، تمرکز بسیاری بر روی حاکمیت شده است. سازمان‌ها اکنون با استقرار در سیستم‌های عامل جدید خود، نظارت بر حاکمیت را اجرا می‌کنند. رشد بسترهای نرم‌افزاری می‌تواند به سرعت افزایش یابد و سازمان‌ها باید کنترل خود را حفظ کنند.

می تونی با سیستم جستجوی زیر مقاله های دیگه تکران رو هم بخونی

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

021-22130288 021-26741787

برای ارتباط با ما می توانید از طریق فرم تماس در صفحه زیر اقدام نمایید.

تماس با ما