اصول طراحی سایت مدرن
حمید رضا خداوردی

اصول طراحی سایت مدرن

همواره عناصری وجود دارند که با تلفیق هوشمندانه آن‌ها می توانید داستان کسب و کار خود را در قالب یک سایت مدرن تعریف کنید. چند روش گوناگون وجود دارد که می توانند به بهبود ظاهر محتوای سایت شما در یک دستگاه خاص کمک کنند. نیازی نیست که همه این موارد را در وب سایت خود بگنجانید، اما بیشتر این عناصر برای بهبود تجربه کاربری وب‌سایت شما بسیار مفید هستند. روند طراحی وب‌سایت بیش از آنچه که انتظار می رفت مورد توجه انواع کسب‌و‌کارها قرار گرفته است. یک طراح یا توسعه دهنده وب هوشمند، نه تنها قادر به طراحی و ایجاد وب سایتی است که برای کاربران نهایی مفید باشد، بلکه وب‌سایتی را طراحی می‌کند که توسط موتورهای جستجوی گوناگون مانند گوگل به خوبی شناسایی و منجر به ایجاد یک برند قوی شود. به معنای واقعی، صدها عنصر مختلف وجود دارند که می توانید از آن ها در طراحی یک وب‌سایت مدرن استفاده کنید و این موضوع می‌تواند طراحی سایت را بسیار چالش برانگیز کند. با این حال، سایت هایی که به روش مدرن طراحی شده اند، لزوما از عناصر جذاب زیادی بهره مند نیستند. داشتن یک طراحی مدرن ساده، تمیز و حرفه ای می تواند وب سایت شما را موثرتر کرده و تجربه کاربری بهتری ارائه دهد.

در ادامه به 9 عنصر اساسی در طراحی وب سایت های مدرن می پردازیم:

یک وب سایت تجاری مدرن، به یک هدف بالاتر نیاز دارد.

دستیابی به افراد با پیام برند کسب‌و‌کار، و جذب آن‌ها به عنوان مشتری، کلید تمام استراتژی‌های موفق بازاریابی است. در گذشته، تبلیغات سنتی مانند تبلیغات چاپی، تلویزیونی و رادیویی تنها وسیله جذب مشتریان جدید بوده است. امروزه رسانه های اجتماعی، تبلیغات دیجیتالی و وب سایت ها ابزار اصلی شرکت هایی هستند که می خواهند در مورد آنچه که انجام میدهند حرف برنند. درست مانند هر بخش از استراتژی بازاریابی، وب سایت شرکت نیز باید اهداف کاملا مشخص و راهی برای سنجش موفقیت خود داشته باشد. دانستن اینکه چگونه یک وب سایت در استراتژی کلی کسب و کار قرار می گیرد، به عملکردهای مورد نیاز و نحوه شکل گیری آن وب‌سایت بستگی دارد. یک وب سایت تجاری ممکن است اهداف مختلفی در ایجاد آگاهی از برند و گسترش مشتری داشته باشد.

نسل پیشرو

ارسال خبرنامه، تبلیغات، دعوت نامه به وبینارها و سایر مطالب بازاریابی از انواع راه های ارتباط با مشتریان است. یک وب سایت کسب و کار برای ارائه ایده‌های جدید، با جمع آوری آدرس های ایمیل بازدیدکنندگان خود، به یک فراخوان نیاز دارد. آدرس های ایمیل کاربران، طی مراحل مختلف کاربران را به یک فرم تماس هدایت می‌کند، یا با قرار دادن یک فرم ثبت نام ساده در یک قسمت از وب‌سایت اصلی، جمع آوری می شوند.

آگاهی از برند

یک وب سایت، صدا و هویت یک کسب و کار را تقویت می کند و همچنین ارزش خدمات و محصولات کسب‌و‌کار را تبلیغ می کند. یک وب‌سایت، داستان پشت سر محصولات و خدمات کسب‌و‌کار شما را روایت می کند و نشان می دهد که تفاوت شما با رقبایتان در چیست. تصاویر، آرم ها، نوشته ها و زیبایی شناسی‌های طراحی شده، همگی منعکس کننده هویت یک نام تجاری هستند تا افراد بتوانند تصور بهتری درباره کسب و کار داشته باشند.

پشتیبانی مشتری

انتظار برای خدمات به مشتریان، می تواند یک آزمایش واقعی برای صبوری کاربران باش و اصلا مهم نیست که در این زمان انتظار، چه جلوه‌های بصری مختلفی را به آن‌ها ارائه می‌دهید. ما می خواهیم اطلاعات مورد نیاز خود را در صورت تمایل در کمترین زمان ممکن گردآوری کنیم. یک وب سایت کسب و کار باید شامل اطلاعات تماس و منابع مختلف مانند آموزش کاربری، راهنما، فیلم و سایر مطالب باشد تا به مشتریان در درک محصول یا خدمات ارائه شده کمک کند. پشتیبانی مشتری باید منابع مورد نیاز کاربران را فراهم کند و به آن‌ها کمک کند تا اطلاعات مورد نیاز خود را به راحتی دریافت کنند.

اصول طراحی سایت

از صدای برند مشخصی استفاده کنید.

اجازه ندهید یک وب سایت تجاری در جمع کسب‌و‌کارهایی گم شود که همگی موارد مشابه را به همان شیوه خسته کننده می گویند. تجارت از هر نوعی که باشد، به صدایی نیاز دارد که شخصیت آن را منعکس کند. بهترین برندها صداهای غیر قابل انکاری دارند. به اپل، گوچی و غیره فکر کنید. آن‌ها به گونه ای صحبت می کنند که باعث برجسته شدنشان می شود.

ساختار درستی را دنبال کنید.

معماری و ساخت اطلاعات باید به روشی منطقی و درست بیان شود. مسیرهای موجود در صفحات وب و محتوای یک وب سایت تجاری باید به‌گونه‌ای طراحی شوند که بازدیدکنندگان، هیچ یک از بخش های مهم را از دست ندهند. تمام عناصری که برای سازمان ضروری و مهم تلقی می‌شوند، نباید در طراحی وب‌سایت مدفون شود. پیمایش سایت باید از الگوهای قابل تکرار پیروی کند و دارای حس یکنواختی باشد.هر گزینه باید مشخص باشد که به کجا میرود و موردی در ایجاد اختلال جریان کاربری نیز وجود نداشته باشد.

تجربه کاربری متمایزی داشته باشید.

با مراجعه زیاد کاربران به وب سایت کسب‌و‌کار، فراموش کردن تجربه کاربری آسان می شود. اما بدون داشتن تجربه کاربری، یک طراحی وب همچنین می تواند یک فضای خالی از متن باشد. تجربه کاربری همان چیزی است که شخصیت را در طراحی پنهان می کند. عناصر مهمی مانند پالت رنگی، تایپوگرافی و تصاویر را با هم می توان ترکیب کرد تا طرحی زنده ایجاد شود. این موارد همان عناصری هستند که در صورت حذف آن‌ها، چیدمان سایت خسته کننده می شود. اصول طراحی زیر می‌تواند به ایجاد تجربه کاربری یک وب سایت کمک بسیاری کند:

  • سادگی بیش از پیچیدگی
  • نظم بیش از هرج و مرج
  • قابلیت استفاده و موثر بودن بیش از فنی بودن
  • طراحی بهینه برای کلیه دستگاه ها

اصول طراحی سایت

تجارت الکترونیک را آسان کنید.

اگر فروش آنلاین، قسمت اصلی درآمد کسب و کار شما باشد، کل طراحی سایت باید مشتریان را در طول فرایند خرید هدایت کند. وب سایت های تجارت الکترونیکی باید عکس، مشخصات و جزئیات زیادی در مورد آنچه که ارائه می شود، داشته باشند.

سایت را با محتوای پویا به روز کنید.

اگر در صفحه وب‌سایت سازمان هیچ تغییری ایجاد نشود و همچنین وبلاگ کسب‌و‌کار برای مدت‌ها به روزرسانی نشود، وب‌سایت شما جذابیت و گیرایی خود را از دست می‌دهد. تقریبا انتظار می رود که چنین وب سایت هایی از دنیای دیجیتال خداحافظی کنند. صفحات ورود یا landing را باید همواره به روزرسانی کرد و یک وبلاگ فعال ایجاد کرد.

تایپوگرافی متمایزی ایجاد کنید.

همراه با یک پالت رنگی، آرم و لوگو، تایپوگرافی قسمت عظیمی از هویت یک برند را تشکیل می دهد. قلم های متناسب با شخصیت مارک تجاری خود پیدا کنید. تایپوگرافی باید با طراحی صفحات، بدنه و سایر متن ها سازگار باشد.

اصول طراحی سایت

هویت بصری را از طریق رنگ بیان کنید.

رنگ بخشی اساسی از هویت یک برند تجاری است و باید به طور مداوم در طول طراحی مورد بازنگری قرار گیرد. یک طراحی وب‌سایت نباید از کلاژ رنگ های غیر مرتبط تشکیل شده باشد که بدون هیچ گونه قصدی در سایت پخش می شوند.

راه های برقراری ارتباط را فراهم کنید.

بازدیدکنندگان وب سایت باید یک روش آسان برای پیداکردن نحوه تماس با شما در وب سایت داشته باشند. روش های مختلفی را برای دسترسی به مدیران و بخش‌های مختلف کسب‌و‌کار در سایت در نظر بگیرید. این کار را می توان از طریق طراحی و ایجاد یک فرم تماس مجزا انجام داد.

می تونی با سیستم جستجوی زیر مقاله های دیگه تکران رو هم بخونی

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

021-22130288 021-26741787

برای ارتباط با ما می توانید از طریق فرم تماس در صفحه زیر اقدام نمایید.

تماس با ما