ابزارهای توسعه اپلیکیشن های Cross Platform در سال 2021
بهاره ابهری

ابزارهای توسعه اپلیکیشن های Cross Platform در سال 2021

ابزارهای چند پلتفرمی می‌توانند کارایی سراسری فرآیند توسعه‌ی برنامه را افزایش دهند. بخش توسعه‌ی برنامه‌های تلفن همراه هر ساله با برخی از خاص‌ترین ابزارها و تکنیک‌ها در حال رونق گرفتن است. از آنجایی که تعداد بارگذاری‌ها هر ساله به هزاران برنامه کاربردی محدود می‌شود، توسعه دهندگان باید ابزارهای خلاقانه با برخی ویژگی‌های ابتکاری ایجاد کنند. ابزارهای چند پلتفرمی، روند توسعه را تغییر می‌دهد؛ تقریباً 60٪ شرکت‌ها از ابزارهای توسعه‌ی پلتفرم (cross-platform ) استفاده می‌کنند. این ابزارها را بیشتر ترجیح می‌دهند؛ زیرا به ایجاد برنامه‌ای که می‌تواند در چندین سیستم عامل اجرا شود کمک می‌کنند.

برای توسعه دهندگانی که در حال طراحی اپلیکیشن Cross Platform هستند، در نظر گرفتن چند سوال ضروری است. مهمترین مورد این است که، کدام ابزار برای ایجاد تغییرات بیشتر در برنامه انعطاف پذیر است؟ و برای پاسخ به چنین سؤالی، لیستی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین ابزارهای طراحی اپلیکیشن موبایل که توسط توسعه دهندگان برتر پیشنهاد شده، ارائه شده است.

طراحی اپلیکیشن Cross Platform

لیست ابزارهای توسعه تلفن همراه کراس پلتفرم (Cross Platform)

Xamarin

زامارین یک ابزار توسعه تلفن همراه cross-platform است، که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد برنامه‌های مبتنی بر Android ،iOS و windows را ایجاد کنند. این برنامه از یک کد C # مشترک برای توسعه‌ی برنامه‌ی چند پلتفرمی یا ترکیبی استفاده می‌کند. بهترین چیز در مورد زامارین این است که ابزار توسعه‌ی رابط و کلاس‌های آنلاین خاص خود را دارد؛ بنابراین، حتی یک تازه وارد می‌تواند به راحتی از آن چیزهای مختلفی یاد بگیرد. این ابزار برای ایجاد برنامه‌های پیچیده، بیشترین فناوری برای ساخت برنامه‌های تلفن همراه را دارد.

Appcelerator

یکی دیگر از ابزارهای تسریع کننده که برای توسعه‌ی برنامه‌های iOS ، Android ، Blackberry HTML5 و ترکیبی استفاده می‌شود، Appcelerator است. استفاده از کد پایه‌ی جاوا اسکریپت به توسعه دهنده این امکان را می‌دهد تا برنامه را با تجزیه و تحلیل آنلاین موبایل ایجاد کند. برنامه‌هایی که این ابزار ایجاد می کند، سخت افزاری هستند و داده ها را می‌توان در دستگاه یا از طریق cloud ذخیره کرد. این ابزار توسعه سریع برنامه را فراهم می‌کند و با حداقل تلاش می‌توان نمونه اولیه آن را در مدت زمان کمتری ساخت.

Phone Gap

ابزاری از شرکت Adobe است که می‌تواند برای توسعه‌ی برنامه‌های مبتنی بر پلتفرم iOS ،Android و Symbian مورد استفاده قرار گیرد. این ابزار به توسعه دهنده ای نیاز دارد که دانش زبان‌های استاندارد برنامه‌ی تلفن همراه مانند HTML و JavaScript را داشته باشد؛ همچنین این ابزار، یک چارچوب رایگان و منبع باز است.

طراحی اپلیکیشن Cross Platform

Sencha

Ext آخرین نسخه‌ی Sencha است. JS 6، که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد برنامه‌ی خود را در HTML5 ایجاد کنند. سپس کدها را می‌توان با استفاده از Phone-Gap به Adobe تبدیل کرد. توسعه‌ی کد در HTML5 به برنامه کمک می‌کند تا در دستگاه‌های تلفن همراه و مرورگرهای وب نیز اجرا شود؛ همچنین می‌تواند برای تهیه‌ی کد برای برنامه‌های تجاری بزرگ با سهولت استفاده شود.

Monocross

این پلتفرم توسعه‌ی برنامه‌ی تلفن همراه از زبان‌های توسعه‌ی برنامه مانند C # ،Microsoft ،Net و MONO برای ایجاد یک بستر چند منظوره پشتیبانی از برنامه استفاده می‌کند. می‌توان از آن برای توسعه‌ی برنامه‌های شگفت انگیز، برای دستگاه‌های دارای Android ،iOS و Windows Webkit استفاده کرد. Monocross به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد تا ضمن توسعه‌ی برنامه‌ها، با استفاده از چندین ویژگی توسعه‌ی داخلی، بسیاری از عوامل را تجزیه و تحلیل کنند.

Ionic

Ionic به عنوان یک پلتفرم توسعه‌ی HTML5، به توسعه دهندگان کمک می‌کند تا برای دستگاه‌های چند پلتفرمی، به عنوان مثال برنامه‌های ترکیبی، برنامه ایجاد کنند. این فناوری دارای یک چارچوب منبع باز است، که نه تنها به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا مشارکت داشته باشند؛ بلکه کاربران می‌توانند در کدگذاری منبع نیز مشارکت داشته باشند.

SAP

SAP یکی از قدیمی ترین ابزارها برای توسعه‌ی برنامه‌های موبایل است. این ابزار توسعه بین پلتفرم
(cross-platform) را ارائه می‌دهد، که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد از HTML5 برای توسعه‌ی برنامه استفاده کنند. تیم SAP با Cordova متحد شده است، تا مزایای گسترده‌ای به توسعه دهندگان بدهد. Cordova با شخصی سازی ویژگی‌ها برای کاربران، به توسعه دهندگان در ساخت برنامه‌های تلفن همراه با محوریت کاربر کمک می‌کند.

طراحی اپلیکیشن Cross Platform

Kony

فناوری توسعه‌ی برنامه‌ی تلفن همراه Kony با شخصی سازی کدها مطابق با نیازهای خاص مشتری، به توسعه دهندگان کمک می‌کند تا سریع‌تر برنامه‌های جذاب بسازند. پیشنهادات تجسم‌گر Kony قابلیت‌های طراحی را در محیط توسعه ادغام می‌کند. حتی به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد کدهای جاوا اسکریپت بین پلتفرمی cross-platform JavaScript code را اضافه کنند.

RhoMobile

RhoMobile یک ابزار برای ایجاد برنامه‌های کاربردی تلفن همراه بومی چند پلتفرمی است. چارچوب برنامه plug-in رایگان را ارائه می‌دهد، که توسعه دهندگان می‌توانند از آن برای توسعه و رفع اشکال برنامه‌ها استفاده کنند. RhoMobile دسترسی آسان به داده‌های آفلاین را برای آزمایش موفقیت آمیز برنامه فراهم می‌کند. این افزونه یکی از بهترین پیشنهادات برای توسعه دهندگان است؛ زیرا به یادگیری راه حل‌های توسعه کمک می‌کند.

Adobe Build

Adobe Build ابزاری مبتنی بر Cloud است که توسعه دهندگان می‌توانند از آن به همراه Cordova و PhoneGap استفاده کنند. این ابزار برای تدوین کد استفاده می‌شود، و کار را برای توسعه دهندگان آسان‌تر و با کیفیت‌تر می‌کند.

نتیجه:

کاربران تلفن‌های هوشمند با سرعت زیادی در حال افزایش هستند، که این امر تقاضای برنامه‌های تلفن همراه را بیشتر می‌کند؛ بنابراین توسعه دهندگان باید سریعاْ برنامه‌هایی با ویژگی‌های عالی ایجاد کنند. این سیستم عامل‌ها به توسعه دهنده کمک می‌کنند تا با استفاده از استثنایی‌ترین فناوری توسعه‌ی برنامه‌های تلفن همراه، در مدت زمان کوتاهی برنامه ایجاد کند. توسعه‌دهندگان با استفاده از این برنامه‌ها، تعامل کاربر با برنامه را به حداکثر می‌رسانند.

منبع:

https://www.mobileappdaily.com/multi-platform-app-development-tool

می تونی با سیستم جستجوی زیر مقاله های دیگه تکران رو هم بخونی

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

021-22130288 021-26741787

برای ارتباط با ما می توانید از طریق فرم تماس در صفحه زیر اقدام نمایید.

تماس با ما