انواع پوش نوتیفیکیشن اپلیکیشن موبایل
پوش نوتیفیکیشنها، به شکل پیامهایی هستند که توسط اپلیکیشنهای موبایل به کاربران اعلام میشوند. پوش نوتیفیکیشنها میتوانند در انواع مختلفی به کار برده شوند:
ساده
مانند یک پیام اطلاعرسانی، پوش نوتیفیکیشن ساده یک اعلان ساده و یکباره است که بلافاصله برای همه کاربران ارسال میشود. از پوش نوتیفیکیشن ساده برای فروش یک روزه، ویژه یا اعلامیه استفاده میشود. مثال: در طول 24 ساعت، 50 درصد تخفیف بر کلیه محصولات.
برنامهریزی شده
پیامها را جوری تنظیم کنید تا در یک ساعت مشخص یا در یک روز خاص ارسال شوند. این موارد را میتوان در یک مکان مشخص برای کاربران ارسال کرد. مثال: ساعت 2 بعدازظهر است؛ زمان ورزش!
دورهای
اعلانهای تکراری ایجاد کنید، که در یک روز و ساعت خاص ارسال شوند. مثال: فراموش نکنید که قرار ملاقات برای اصلاح موی خود را رزرو کنید.
منطقهای-جغرافیایی
پیامی را تنظیم کنید که به هنگام ورود یا خروج کاربر از یک مکان خاص، به او ارسال شود. مثال: شیرینیها آماده هستند. لطفا وارد شوید.
هدفگذاری شده
وقتی برچسبها را به کاربران اختصاص میدهید، میتوانید از پوش نوتیفیکیشن هدفمند بر اساس علایق و موارد دیگر استفاده کنید. مثال: برای سهشنبهی آینده، کرم ضدآفتاب خود را فراموش نکنید.
به شما توصیه مقاله زیر را نیز مطالعه بفرمایید:
تفاوت میان پوش نوتیفیکیشن، اس ام اس، ایمیل و ربات
درواقع، هیچ نقصی در هیچ کدام از کانالهای ارتباطی دیجیتال وجود دارد. اما بعضی از این کانالها در موارد خاصی بهتر از موارد دیگر عمل میکنند. اما چرا وقتی میتوان از پیام کوتاه یا ایمیل استفاده کرد، از پوش نوتیفیکیشن استفاده میشود؟ ابتدا بیایید با آمار نرخ باز هر کانال بحث را ادامه دهیم:
- اس ام اس: نرخ باز جهانی 94 درصد
- پوش نوتیفیکیشن: لیست کردن اعداد آماری پوش نوتیفیکیشن دشوار است، زیرا هر نوع پوش نوتیفیکیشن، میزان موفقیت متفاوتی دارد. به عنوان مثال، پوش نوتیفیکیشن جغرافیایی بهترین نرخ تبدیل را دارد و همچنین پوش نوتیفیکیشنهای شخصی بسیار ضروری هستند و نرخ بازده ی حدود 8.8 درصد را کسب کرده اند.
- ایمیل: بر طبق گزارش Smart Insights، میانگین درصد نرخ بازده در کل صنایع 24.79 درصد است.
مقایسه پوش نوتیفیکیشن و اس ام اس
- برای دریافت پوش نوتیفیکیشن به اینترنت نیاز است و بدین جهت از لحاظ رسانهای بسیار قوی است. در مقابل، پیام کوتاه است که برای دریافت آن نیازی به اینترنت نیست. وقتی پوش نوتیفیکیشن ها را در مقابل اس ام اس قرار میدهیم، در موارد زیر نباید از پوش نوتیفیکیشن استفاده شود:
- برای انتقال اطلاعاتی که کاربران باید بعدا ذخیره کنند و یا به آن مراجعه کنند، زیرا وقتی پیام از صفحه خارج شد یا اعلانها پاک شدند، پیام ناپدید میشود.
- برای تبدیل و ارتقای طرفهای شخص ثالث، زیرا این امر بیش از حد مداخله گر است.
از طرف دیگر، از پوش نوتیفیکیشن در موارد زیر استفاده میشود:
- با استفاده از متن شخصی و غیررسمی، با مشتریان خود صمیمیتر شوید.
- ارسال اطلاعات مورد علاقه کاربر که براساس جزئیات ارائه شده توسط وی هنگام بارگیری برنامهریزی شده است.
- برای اهداف بازاریابی به طور ایدهآل از هر دو روش پوش نوتیفیکیشن و ایمیل استفاده میشود. برای بدست آوردن بهترین نتیجه، حتما نتایج خود را بدون توجه به کانال و براساس علایق مشتریان تقسیمبندی کنید.
مزایای استفاده از پوش نوتیفیکیشن
هنگامی که از پوش نوتیفیکیشن اپلیکیشن موبایل به درستی استفاده میشود، پوش نوتیفیکیشنها این قدرت را دارند تا برند و مشتری شما را در ارتباط با یکدیگر نگه دارند. از آنجا که بیشتر افراد ماهانه تنها از حدود 30 اپلیکیشن استفاده میکنند، باید مطمئن شوید که یکی از این اپلیکیشنها متعلق به شما است. شما این کار را با ساختن اپلیکیشنی که برای مشتریان مفید است انجام میدهید. بزرگترین هدف پوش نوتیفیکیشن این است که کاربران را درگیر اپلیکیشن کند. وقتی اعلانهای با ارزش بالا ارائه میدهید، اپلیکیشن شما از افزایش نرخ نگهداری بهرهمند میشود.
از مزایای پوش نوتیفیکیشن این است که میتوان از آن برای موارد زیر استفاده کرد:
- مشتریان را به انجام عملی وادار کرد.
- کاربران را وادار کنید تا حتی اگر مدتی اپلیکیشن را باز نکردهاند، تعامل داشته باشند.
- نرخ تبدیل تقریبا دو برابر ایمیل
- با کاربران خود در تماس باشید.
- درک رفتار کاربران
- نام تجاری خود را مرتبط تر کنید.
- ارتباط فوری با مشتریان
- پیامهای پرمخاطب و غنی ارسال کنید.
- ارتباط مقرون به صرفه تر
چگونگی تعریف پوش نوتیفیکیشن موثر؟
پوش نوتیفیکیشن باید بخشی از یک استراتژی بازاریابی با دقت و برنامهریزی شده باشد، زیرا هدف اصلی آن حفظ علاقه افرادی است که اپلیکیشن شما را نصب و از آن استفاده میکنند. هر هدف دیگری ثانویه است، زیرا شما نمیتوانید از اپلیکیشنی که مردم از آن استفاده نمیکنند، در تجارت خود استفاده کنید. اگر اپلیکیشن شما واقعا ارزش را ارائه نکند، استفاده از آن بسیار دشوار خواهد شد. همچنین اگر اپلیکیشن شما تبلیغات بسیاری را شامل شود، به طوری که استفاده از آن را دشوار سازد، کاربران آن را رد خواهند کرد.
چگونه به یک کاربر اپلیکیشن، ارزش افزوده میدهیم؟
اگر کاربران اپلیکیشن تلفن همراه خود را بارگیری کردند، باید از علایق آنها مطلع شوید. اما برای بهینهسازی هرگونه ارتباط دیگر با کاربران، آنها را مجبور کنید تا یک فرم را تکمیل کنند که اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهد. بدین ترتیب، پوش نوتیفیکیشنی که ارسال میکنید، بر اساس علایق آنها طراحی میشود و بنابراین ارزش بالایی خواهد داشت.
ویژگیهای پوش نوتیفیکیشن موثر
- درحالی که همزمان نیازهای شغلی خود را برطرف میکنید، نیازهای مخاطبان را نیز برطرف کنید.
- اقدام برای کاربران آسان است. وقتی میخواهید کاربران به نوعی اقدام کنند، انجام این کار را برای آنها آسان سازید.
- هدفمند و شخصیسازی شده. بر طبق گزارش Mobile Marketer، پوش نوتیفیکیشن های هدفمند و شخصی میتوانند نرخ باز را تا 800 درصد افزایش دهند.
- کوتاه و صریح. هنگامی که کاربر پوش نوتیفیکیشن را باز میکند، به سمت اپلیکیشن هدایت میشود. اما اگر پوش نوتیفیکیشن بیش از حد طولانی باشد، ممکن است پیام را بیفایده و خسته کننده کند.
- زمانبندی مناسب. پوش نوتیفیکیشن ممکن است از هر لحاظ عالی باشد، اما اگر آن را در زمان اشتباه ارسال کنید، ممکن است اصلا باز نشود.
- اضافه کردن ایموجی یا شکلک. پوش نوتیفیکیشن هنگامی که جنبه انسانی به خود بگیرد، بهترین عملکرد را به همراه خواهد داشت.
- اضافه کردن کلمات قدرتمند. نوشتن یک پوش نوتیفیکیشن خوب کار آسانی نیست، به خصوص به دلیل کوتاه بودن آن، باید از کلمات بسیار قوی استفاده کرد.
چگونگی توسعه استراتژی یک پوش نوتیفیکیشن
- گام اول: ایجاد نقشه راه. نقشه مانند اسکلت کل اپلیکیشن شما عمل میکند. این نقشه سندی است که دقیقا نحوه کار اپلیکیشن و جریانی را که کاربران از آن عبور میکنند را بیان میکند.
- گام دوم: تمرکز بر روی هدف. شما یک اپلیکیشن را برای یک هدف خاص ایجاد کردهاید، بنابراین بخاطر داشته باشد که آن را در ذهن خود داشته باشید و حتی بر روی کاغذ بیاورید.
- گام سوم: تمرکز بر روی نیازهای کاربران. به یاد داشته باشید که پوش نوتیفیکیشن باید نقطه مهمی میان اهداف کسبوکار و اهداف کاربران باشد.
- گام چهارم: یادداشت برداری. کلیه وقایع و مراحل توسعه را یادداشت کنید. لحظاتی که بخواهید پوش نوتیفیکیشن را برای آن لحظات ارسال کنید.
- گام پنجم: ایجاد تقویم. با استفاده از یک صفحه گسترده ساده، تقویم خود را ایجاد کرده و ستونهای مشخصی را اضافه کنید.