توسعه‌ی تلفن همراه چیست؟
بهاره ابهری

توسعه‌ی تلفن همراه چیست؟

امروزه به لطف فناوری در حال رشد، دستگاه‌های جدید با کارکردهای ابتکاری وارد بازار می‌شوند. تکامل فناوری و توسعه‌ی برنامه‌های تلفن همراه با دستگاه‌های جدید، زندگی ما را بسیار راحت تر کرده است. در دنیای گوشی‌های هوشمند، داشتن یک وب سایت کافی نیست. در مطالعه‌ی اخیر نشان داده شده است که حداقل 45٪ جستجوی گوگل با استفاده از تلفن‌های هوشمند اتفاق می‌افتد. این تعداد چشمگیر است؛ بنابراین در کسب و کارها، تلفن همراه مهم جلوه می‌کند. دسترسی به اینترنت در دستگاه‌ها، برای هر کسب و کاری مورد نیاز است؛ که این موضوع توسعه‌ی برنامه‌های تلفن همراه را شروع کرده‌ است.

شرکت تکران ارائه دهنده خدمات طراحی اپلیکیشن با آخرین متدهای روز جهان است.

توسعه‌ی تلفن همراه چیست؟

ما می‌توانیم بخش توسعه‌ی تلفن همراه را که مربوط به ساخت برنامه‌های تلفن نمی‌شود (اگرچه بخش بزرگی از آن است) را توضیح دهیم. در واقع، این برنامه برای هر نوع دستگاه تلفن همراه مانند تلفن، تبلت، ساعت هوشمند و هر نوع دستگاه پوشیدنی که از هر نوع سیستم عامل تلفن همراه استفاده می‌کنند، مناسب است.

 

توسعه‌ی تلفن همراه

 

توسعه‌ی موبایل شانس متفاوتی را برای توسعه‌ی انفرادی، جهت ساخت یک برنامه‌ی واقعی قابل استفاده، در یک دوره نسبتاً کوتاه ایجاد می‌کند. با این حال، توسعه‌ی برنامه‌های تلفن همراه بیش از یک فرصت برای سازنده‌ی انفرادی است که می‌تواند پروژه خود را ایجاد کند؛ زیرا مسلماً این مدت طولانی تر است و دستگاه‌های تلفن همراه، قسمت‌های بزرگتر و بیشتری از زندگی ما را در اختیار دارند. در این مقاله، ما چیستی توسعه‌ی برنامه‌ی تلفن همراه و تعدادی از سیستم عامل‌های اصلی تلفن همراه را بررسی می‌کنیم و کمی در مورد فناوری‌هایی که برای توسعه وجود دارد صحبت خواهیم کرد؛ بنابراین شما یک دید واضح در مورد اینکه آیا برای شما کاربردی خواهد بود یا خیر، خواهید داشت.

سیستم عامل های اصلی توسعه تلفن همراه

iOS

IOS به نوعی “big dog” و از سیستم عامل‌های اصلی توسعه‌ی برنامه است، به این دلیل که این پلتفرم در نهایت مفهوم دستگاه تلفن همراه و سیستم نرم افزار تلفن همراه و توسعه‌ی موبایل را به عصر مدرن وارد کرده‌است. iOS البته توسط اپل ساخته شده است و به طور انحصاری روی محصولات اپل اجرا می شود. اپل بسیاری از ابزارها و کتابخانه‌های بومی را برای توسعه‌ی برنامه‌های iOS به توسعه دهندگان iOS ارائه می‌دهد. اگرچه شما مجبور نیستید برای ایجاد برنامه‌هایتان از ابزارهای توسعه دهنده‌ی اپل استفاده کنید، اما برای ساختن برنامه‌ی خود، فقط به یک Mac نیاز دارید که دارای سیستم عامل X باشد.

اندروید

اندروید دیگر بازیکن غالب در این فضا است. البته کمی دیرتر شرکت کننده‌ی بازی شد، اولین بار در سپتامبر 2008 منتشر شد، تقریباً یک سال دیرتر از iOS، اما توانسته است سهم قابل توجهی از بازار موبایل را بدست آورد. از نظر فنی، اندروید سیستم عامل موبایل با بیشترین سهم بازار، حدود 80٪ سهم در مقایسه با سهم 18٪ iOS است. این اعداد کمی فریبنده هستند؛ زیرا اندروید ممکن است یک بازار پراکنده باشد که متشکل از دستگاه‌های مختلف ایجاد شده توسط سازندگان مختلف است و نسخه‌های کاملاً مختلفی از سیستم عامل اندروید را اجرا می‌کند.

تفاوت اصلی بین iOS و Android چیست؟

  • Android توسط Google پشتیبانی می‌شود.
  • IOS توسط Apple پشتیبانی می‌شود.
  • هرکسی می‌تواند یک دستگاه اندرویدی بسازد، این دستگاه برای اجرا در انواع سیستم عامل‌ها و دستگاه‌های مختلف سخت افزاری با فاکتورها و قابلیت‌های بسیار متفاوت طراحی شده است.
  • IOS فقط برای مجموعه‌ی خاصی از دستگاه‌های اپل اجرا شده است.
  • Android مبتنی بر هسته‌ی لینوکس است و Google کد منبع Android را به عنوان منبع آزاد منتشر می‌کند.
  • مانند اپل، Google برخی از ابزارهای بومی را برای توسعه اندروید ارائه می‌دهد؛ اما شما دیگر نیازی به استفاده از آن‌ها ندارید.

 

توسعه‌ی تلفن همراه

 

بهترین روند توسعه‌ی برنامه‌های تلفن همراه

واقعیت افزوده

واقعیت افزوده (AR) برای توضیح دنیای واقعی پیرامون، هر کجا که عناصر تولید شده توسط رایانه آشنا باشند، استفاده می‌شود و آنچه ما از طریق دوربین می‌توانیم ببینیم را ارتقا می‌بخشد. در سال‌های اخیر این فناوری با محبوبیت زیادی رونق گرفته است. نه تنها در برنامه‌های سرگرمی اغلب از AR استفاده می‌شود، بلکه در آموزش و پرورش و در بسیاری از انواع رویدادهای ورزشی نیز مورد توجه است. به عنوان مثال در برنامه‌های رایج رسانه‌های اجتماعی امروز مانند Snap chat ،Instagram Pokémon Go.

AR با تمایز دادن خود با سایر برنامه‌های ارائه شده در بازار، با غنی سازی تصویری واضح به کمک انیمیشن‌های سه بعدی، متن‌های فانتزی و فیلترهای جالب، به یک برنامه‌ی تعاملی تبدیل شده است؛ این ویژگی فناوری به آن‌ها کمک کرده است تا به روشی منحصر به فرد حرکت کنند و کاربران در هر سنی خصوصاً نسل جوان، که با جدیدترین فناوری ها به روز شده اند را به خود جلب کند.

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی (AI) در چندین پیشرفت فناوری و همچنین یادگیری ماشین، فرآیند زبان، اتوماسیون و موارد دیگر بسیار برجسته شده است. با رشد سریع و مداوم هوش مصنوعی، شرکت‌های مشهور این ویژگی را با موفقیت چشمگیری مانند Amazon’s Alexa و سیستم نرم افزاری تشخیص چهره اپل به برنامه‌های تلفن همراه خود اضافه کرده‌اند.

هوش مصنوعی، برنامه‌ها را بصری تر جلوه می‌دهد و همچنین به شما کمک می‌کند تا تجربه‌ی کاربری بهتری داشته باشید؛ زیرا تمام اطلاعات شما از طریق الگوریتم‌ها هدایت می‌شود تا پیشنهادهایی متناسب با علایق و موقعیت‌های شما تشکیل دهد. اگر شرکت شما به دنبال این است که در رأس نوآوری قرار بگیرد، باید استفاده از هوش مصنوعی را در برنامه‌ی تلفن همراه خود، اولویت قرار دهد.

توسعه‌ی ترکیبی

در توسعه ترکیبی، از زبان‌های برنامه نویسی استاندارد مانند JavaScript استفاده می‌شود و فقط یک پایه کد باید نوشته شود؛ زیرا چارچوب استفاده شده به طور منظم همه چیز را در یک منظره‌ کاملاً دسته بندی می‌کند که ممکن است در محیط‌های Android و iOS نمایش داده شود.

در طول چند سال گذشته، به دلیل قابلیت‌های بین پلتفرمی ارائه شده توسط توسعه‌ی ترکیبی و راه اندازی فروشگاه‌های خرید اپلیکیشن Google Play و Apple App Store با منابع ناچیز، شرکت‌هایی که مایل به تشکیل برنامه‌های ترکیبی تلفن همراه هستند، افزایش باورنکردنی کرده‌ است.

 

توسعه‌ی تلفن همراه

 

از طرف دیگر، توسعه‌ی برنامه‌های بومی بسیار پرهزینه است؛ زیرا آن‌ها فقط برای یک پلتفرم در یک زمان طراحی می‌شوند، اما شرکت‌هایی که سعی در ارائه‌ی ساده ترین تجربه برای کاربران دارند، می‌توانند برای همیشه آن‌ها را ترجیح دهند.

چارچوب‌های محبوب توسعه‌ی موبایل مانند React-Native و Ionic این رقابت را هدایت می‌کنند و توجه شما را جلب می‌کنند تا ببینند کدام یک می‌تواند در آینده‌ی نزدیک بر بازار تسلط یابد، یا اینکه یک رقیب جدید وارد بازی می‌شود و مایل به رقابت است.

احراز هویت دو عاملی

با احراز هویت دو عاملی (2FA)، از کاربران خواسته می‌شود که ورود به سیستم، با قرار دادن پین از طریق تلفن یا ایمیل خود که به حساب آن‌ها متصل است را تایید کنند. در جامعه‌ی مدرن، اطلاعات ما هویت ماست و با بیش از پنج میلیارد کاربر متمایز تلفن همراه، با افزایش چهار بعدی سالانه، امنیت داده‌ها ضروری و بیش از هر زمان دیگری حیاتی است. چندین برنامه‌ی اینترنت و موبایل مانند Gmail و Steam از 2FA برای تایید هویت کاربر در طول ورود به سیستم، یا هر زمان که فعالیت‌های مشکوکی مانند تغییر آدرس IP در حساب وی رخ می‌دهد، استفاده می‌کنند. با نقض داده‌ها و تلاش‌های فیشینگ حساب که روزانه در جامعه‌ی مدرن ما رخ می‌دهد، این لایه‌ی اضافی حفاظت می‌تواند امنیت شرکت‌ها را فراهم کند تا از جرایم اینترنتی جلوگیری شود.

بلاکچین

با تکامل سریع بلاکچین، چندین شرکت و شرکت‌های تازه تأسیس، این فناوری را در برنامه‌های موبایل خود گنجانده‌اند و آنچه را که امروزه به عنوان DApps (برنامه های غیرمتمرکز) شناخته می‌شود، ایجاد می‌کنند.

توزیع مجدد بلاکچین در نتیجه‌ی چندین دستگاه متصل به یکدیگر، می‌تواند یک کپی از داده‌های بسته بندی شده در بلوک‌های بهم پیوسته را ذخیره کند. از این رو، آنچه ما شبکه (Peer-to-Peer (P2P می‌نامیم، انقلابی ایجاد کرده است. با این حال، شرکت‌ها ریسک‌های مالی را کنترل می‌کنند و از داده‌های کاربران محافظت می‌کنند. در سال 2008، این فناوری به ایجاد ارزهای رمزپایه کمک کرد و در حال حاضر، برنامه‌های تلفن همراه مانند Fold به شما اجازه می‌دهند در دنیای واقعی بیت کوین بپردازید.

این ویژگی‌های عالی، توسعه دهندگان و شرکت‌ها را به سمت استفاده از فناوری بلاکچین سوق داده است و در آینده‌ی نزدیک انتظار داریم این روند، بهبود یابد.

پیوست: https://www.sendiancreations.com/mobile-app-development/

می تونی با سیستم جستجوی زیر مقاله های دیگه تکران رو هم بخونی

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

021-22130288 021-26741787

برای ارتباط با ما می توانید از طریق فرم تماس در صفحه زیر اقدام نمایید.

تماس با ما