هشت دلیل که چرا توسعه اپلیکیشن‌های هیبریدی را باید کنار بگذاریم

هشت دلیل که چرا توسعه اپلیکیشن‌های هیبریدی را باید کنار بگذاریم

اگر کسب‌و‌کار شما به یک اپلیکیشن موبایل نیاز دارد، به احتمال زیاد با یک انتخاب مواجه خواهید شد، اپلیکیشن Hybrid یا native؟ اپلیکیشن‌های native برای هر پلتفرم جداگانه طراحی می‌شوند. شما به اندازه سیستم‌های عاملی که مخاطبان هدف شما استفاده می‌کنند، به آن‌ها نیاز دارید. اغلب، از مشتریان خواسته می‌شود تا از دو برنامه کاربردی برای هر دو پلتفرم اندروید و iOS استفاده کنند. پلتفرم اپلیکیشن ترکیبی، یک راه‌حل برای تمام پلتفرم‌ها بطور همزمان است. در شبکه، شما می‌توانید اطلاعات زیادی در مورد تفاوت‌های بین اپلیکیشن‌های Hybrid و native پیدا کنید. دلایل مختلفی وجود دارد که چرا توسعه اپلیکیشن‌های هیبریدی را باید کنار بگذاریم:

چرا توسعه اپلیکیشن‌های هیبریدی را باید کنار بگذاریم؟

صرفه‌جویی

توسعه اپلیکیشن به صورت کاربردی برای دو پلتفرم، بطور متوسط 30 درصد کمتر برای مشتریان هزینه دارد. بسیاری از کاربران فرصت صرفه‌جویی را دوست دارند. اما بودجه برای حمایت از چنین محصولی، به عنوان یک قاعده، بسیار بیشتر از میزان صرفه‌جویی در توسعه است. بنابراین، اپلیکیشن هیبریدی بیش از آنچه در ابتدا بنظر می‌رسد، برای شما هزینه خواهد داشت و توسعه اپلیکیشن‌های هیبریدی را باید کنار بگذاریم.

 

توسعه اپلیکیشن‌

پشتیبانی

توسعه اپلیکیشن‌های هیبریدی را باید کنار بگذاریم چرا که در هنگام رخ دادن یک خطا، اپلیکیشن ترکیبی بلافاصله در تمام پلتفرم‌ها کار نمی‌کند. اگر بعد از توقف کار با یک توسعه‌دهنده از کار بیافتد، پیدا کردن یک برنامه‌نویس جدید که با تصحیح خطا سروکار دارد، دشوارتر و گران‌تر خواهد بود. شما می‌توانید تمام توابع جدید را بلافاصله پس از اعلام آن‌ها به اپلیکیشن native خود اضافه کنید. با یک هیبرید، شما همیشه با روندها همراه خواهید بود.

عملکرد

یک اپلیکیشن native می‌تواند از قابلیت‌های یک دستگاه تلفن همراه بدون محدودیت استفاده کند. به عنوان مثال، واقعیت افزوده یا استفاده از دستیار صوتی برای پیاده‌سازی ترکیبی بسیار دشوارتر خواهد بود. همچنین کتابخانه‌های native بیشتری برای حل مسائل خاص وجود دارد.

کارایی

از آنجایی که کد ترکیبی برای هر دو پلتفرم بطور همزمان نوشته می‌شود، در طول تولید کد در زبان‌های native، اقدامات غیر ضروری انجام می‌شود که منجر به افزایش بار پردازنده و افزایش کندی می‌شود. انیمیشن‌ها چندان باکیفیت نخواهند شد، اپلیکیشن می‌تواند کند شود و از کار بیفتد. علاوه بر این، به دلیل افزایش کندی، باتری دستگاه تلفن همراه کاربر سریع‌تر تمام می‌شود.

 

توسعه اپلیکیشن‌

طرح

اپلیکیشن‌های اندروید و iOS استانداردهای خود را دارند. بنابراین، اگر می‌خواهید محصول شما با طراحی سیستم حرفه‌ای هر دو پلتفرم مطابقت داشته باشد، باید آن را بطور جداگانه برای هر یک از آن‌ها توسعه دهید. علاوه بر یک رابط کاربری زیبا، باید در نظر داشته باشید که هر پلتفرم دارای UX منحصر به خود است.

احتمال شکست در فروشگاه‌ها

اپلیکیشن native در ابتدا الزامات یک پلتفرم خاص را برآورده می‌کند. بنابراین، هنگام راه‌اندازی در فروشگاه رسمی اپل استور یا گوگل پلی، احتمال بروز مشکلات کم است. اپلیکیشن‌های هیبریدی از فناوری‌هایی استفاده می‌کنند که بطور رسمی پشتیبانی نمی‌شوند و این موضوع موجب افزایش خطر خرابی و شکست می‌شود.

مشکلات پرداخت از دلایل عدم توسعه اپلیکیشن‌های هیبریدی

خریدهای داخلی از iOS و اندروید از طریق اپل استور و گوگل پلی انجام می‌شود. برای انجام این کار، نیازی به وارد کردن جزئیات کارت خود ندارید. یک روش پرداخت برای یک اپلیکیشن ترکیبی از طریق افزونه‌ها، چارچوب‌ها یا SDK ها متصل می‌شود. این راه‌حل‌های متقابل پلتفرم ناپایدار هستند، زیرا هر تغییر در ویژگی‌های native  نیازمند پردازش یا اصلاح همتایان هیبریدی خود است. بدون یک روش پرداخت آسان، تعداد کمی از کاربران به خریدهای درون اپلیکیشنی اقدام می‌کنند.

 

توسعه اپلیکیشن‌

چشم‌انداز توسعه اپلیکیشن‌ تلفن همراه

دلایل این که چرا توسعه اپلیکیشن‌های هیبریدی را باید کنار بگذاریم؟ را مطالعه کردید، اگر به مرور زمان می‌خواهید سرعت اپلیکیشن ترکیبی را بهینه کنید، باید کدهایی را به زبان‌های اصلی وارد کنید. یعنی شما نیاز به توسعه‌دهنده‌ای دارید که هر سه محیط را به خوبی بشناسد. برای اپلیکیشن‌های ترکیبی، فریمورک‌های زیادی وجود دارد و پیدا کردن برنامه‌نویسی که اپلیکیشن‌های مناسب برای اپلیکیشن شما را بشناسد، آسان نخواهد بود. راه‌حل‌های ترکیبی برای اپلیکیشن‌های ایستای کوچک با تعداد محدود کاربر بسیار توصیه می‌شود. اگر اپلیکیشن شما رشد کند، نیاز به بازنویسی آن در فریمورک فناوری native  وجود خواهد داشت.

شرکت تکران ارائه دهنده خدمات طراحی اپلیکیشن در سطحی بین‌المللی است.

می تونی با سیستم جستجوی زیر مقاله های دیگه تکران رو هم بخونی

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

021-22130288 021-26741787

برای ارتباط با ما می توانید از طریق فرم تماس در صفحه زیر اقدام نمایید.

تماس با ما