طراحی اپلیکیشن سازمانی برای کسب‌و‌کار

طراحی اپلیکیشن سازمانی برای کسب‌و‌کار

اپلیکیشن‌های سازمانی، نیاز مهم سازمان‌های امروزی هستند. وقتی صحبت از ساده‌سازی فرایندها و عملکردهای تجاری می‌شود، اپلیکیشن‌های سازمانی نقش بسیار مهمی در سازمان ایفا می‌کنند. با توجه به اینکه انتقال دانش در تجارت مدرن نقش اساسی دارد، وابستگی سازمان به اپلیکیشن‌های تجاری با سرعتی بسیار زیاد در حال افزایش است.

اپلیکیشن‌های کاربردی سازمانی را می‌توان در انواع پلتفرم‌ها در شبکه‌های سازمانی، اینترانت یا اینترنت دسته بندی کرد. بسیاری از این اپلیکیشن‌ها دارای داده‌های سنگینی هستند و به طور خاص، برای رفع نیازهای کارفرمایان و کارکنان در یک سازمان چند لایه طراحی شده‌اند. برای اطمینان از امنیت و مهارت داده‌ها، اپلیکیشن‌های سازمانی باید استانداردهای سختگیرانه‌ای را برای امنیت سایبری و مدیریت حفظ کنند.

طراحی اپلیکیشن سازمانی، فرایندی بسیار پیچیده است و نیاز به برقراری ارتباط میان چندین بخش مختلف دارد. اگرچه واقعا آسان به نظر می‌رسد، اما در عمل یک فرایند بسیار وحشتناک است و هر طراح که تصمیم به طراحی یک اپلیکیشن سازمانی می‌گیرد، باید از تخصص بسیار بالایی برخوردار باشد. شرکت تکران ارائه دهنده خدمات طراحی اپلیکیشن سازمانی در سطحی بین‌المللی است.

چرا باید یک اپلیکیشن سازمانی را طراحی کنیم؟

طراحی اپلیکیشن سازمانی، مشکلات واقعی کاربران را با کمک تحقیقات کاربری حل می‌کند. رفتار کاربران، نیازها، ترجیحات آن‌ها و همچنین نقاط ضعف موجود در نرم‌افزار را درک می‌کند. یک راه‌حل خوب طراحی شده برای کارکنان، کاربران و سازمان مفید است.

 

اپلیکیشن سازمانی

مزیت رقابتی از مزایای طراحی اپلیکیشن سازمانی

اپلیکیشن‌های کاربردی سازمانی به سازمان‌ها مزیت رقابتی می‌دهند تا از رقبایی که هنوز از اپلیکیشن‌های قدیمی استفاده می‌کنند، پیشی بگیرند. یک اپلیکیشن که به خوبی در بخش‌های مختلف تجاری یکپارچه شده است، نسبت به یک اپلیکیشن قدیمی که سرعت را کاهش می‌دهد، ابزار بهتری برای بهینه‌سازی درآمد است. تحقیقات اخیر نشان داده است که 89 درصد از مصرف‌کنندگان به دلیل تجربه و ترجیحات ضعیف مشتری و نقاط ضعف که نرم‌افزار قادر به رفع آن‌ها نبوده است، شروع به تجارت با یک رقیب کرده‌اند.

بهبود کارایی

اپلیکیشن‌های سازمانی براساس اینکه سازمان می‌خواهد کارکنان را چگونه به انجام فعالیت تشویق کند طراحی می‌شوند، نه بر اساس نحوه عملکرد واقعی کارکنان. برای پر کردن این شکاف، یک رویکرد کاربر محور در طراحی باید به کار گرفته شود. طراحی UX می‌تواند منجر به جریان‌های کاری بهتر و سریع‌تر شود که برای کاربران آسان‌تر نیز هست و در نتیجه کارایی وظایفی را که انجام می‌دهند، بهبود می‌بخشد.

کاهش بار شناختی

اکثر اپلیکیشن‌های سازمانی دارای مقدار بیش از حد اطلاعات یا داده در همان صفحه هستند. اکثر کاربران برای یافتن هرگونه اطلاعات به راحتی تلاش می‌کنند. با طراحی رابط و با در نظر گرفتن توانایی انسان در درک و پردازش اطلاعات، می‌توانیم مطمئن شویم که خطاهای کمتری انجام می‌دهند و سریع‌تر به اطلاعات کلیدی دسترسی پیدا می‌کنند.

راه‌حل‌های مقرون به صرفه

رابط بصری خوب بدین معنی است که کارکنان نیاز به آموزش کمی برای استفاده از اپلیکیشن دارند. همچنین، یک سیستم چابک و طراحی محور، جنبه‌های مقیاس‌پذیری و فناوری را در نظر می‌گیرد تا اطمینان حاصل شود که هزینه‌های راه‌اندازی و نگهداری تا حد زیادی بهینه شده است. هزینه و فایده طراحی UX خوب از سرمایه‌گذاری نیز حتی پیشی می‌گیرد.

رضایت بیشتر کارکنان با اپلیکیشن سازمانی

این سیستم‌ها با این وعده ساخته شده‌اند که زندگی روزمره کاربران را آسان‌تر کنند. این امری کاملا ضروری است که رابط‌های ساده، بخشی از تعامل انسان و رایانه باشند. هنگامی که یک ابزار دیجیتال به رفع مشکلات کاربران کمک کند، آن‌ها مایل به استفاده از آن خواهند بود.

 

اپلیکیشن سازمانی

چالش‌های طراحی اپلیکیشن سازمانی

اپلیکیشن‌های سازمانی مبتنی بر تجربه کاربری، بدون شک می‌توانند شگفتی‌هایی را ایجاد کنند. اما مسیر موفقیت کاملا پر از موانع است و به زمان زیادی از هر دو طرف، یعنی کارفرمایان و طراحان نیاز دارد.

ادغام چند پلتفرمی

هنگام طراحی UX برای یک اپلیکیشن سازمانی، همه نوع ورودی باید مد نظر قرار گرفته شود. آیا اپلیکیشن سازمان انواع مختلفی از فرایندها، نرم‌افزارها و چارچوب‌ها را ادغام می‌کند و برای کارکنان مختلف کاربرپسند است یا خیر؟

فرایند توسعه زمان‌بر

توسعه یک اپلیکیشن سازمانی یک فرایند کاملا وقت‌گیر است. سفر از ایده‌پردازی تا توسعه و آزمایش می‌تواند فرایندی طولانی و خسته‌کننده باشد. تعیین کمیت این تغییر، به خصوص در آغاز کار دشواری است، اما تعیین هدف برای اطمینان از اینکه ساعات ارزشمندی برای فرایندهای ناخواسته تلف نمی‌شود، مهم است.

تحقیق و پژوهش

از آنجایی که یک اپلیکیشن سازمانی برای مطابقت با نیازهای طیف گسترده‌ای از افراد در سراسر کارکردها ساخته شده است، مرحله اول بسیار مهم است. این امر مستلزم آن است که طراحان زمانی را با کاربران بگذرانند تا بتوانند نقاط ضعف واقعی، چالش‌های کاربردی، فرصت‌های جدید و در عین حال متعادل کننده اهداف سازمانی را درک کنند.

 

اپلیکیشن سازمانی

 

تطابق

از آنجایی که یک اپلیکیشن کاربردی سازمانی برای مطابقت با نیازهای طیف گسترده‌ای از افراد در سراسر کارکردها ساخته شده است، فرایند اولیه پذیرش نیاز به آموزش و درس‌هایی در ساخت قابلیت استفاده دارد. کارکنان باید نشان دهند که چگونه اپلیکیشن جدید زندگی آن‌ها را بهتر می‌کند.

فرایند تکرار شونده

طراحی اپلیکیشن سازمانی یک فرایند تکراری است. هیچ کس نمی‌تواند ویژگی‌ها و قابلیت استفاده را در یک لحظه کاهش دهد. اپلیکیشن باید چندین مرحله طراحی و توسعه را پشت سر بگذارد که بسته به پیچیدگی نرم‌افزار، یک فرایند مداوم خواهد بود.

می تونی با سیستم جستجوی زیر مقاله های دیگه تکران رو هم بخونی

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

021-22130288 021-26741787

برای ارتباط با ما می توانید از طریق فرم تماس در صفحه زیر اقدام نمایید.

تماس با ما