5 گام ساده برای افزایش امنیت وردپرس

5 گام ساده برای افزایش امنیت وردپرس

وردپرس شاید محبوب‌ترین پلتفرم وب‌سایت در جهان باشد. بیش از 42 درصد از وب‌سایت‌های دنیا بر پایه وردپرس ساخته شده‌اند که بسیار بیشتر از هر پلتفرم دیگری است. جذابیت وردپرس ارتباط زیادی با آسان بودن استفاده از آن، حتی برای افراد غیر تکنولوژیکی دارد. اما حتی در حالی که مردم برای ایجاد سایت در وردپرس هجوم می‌آورند، نگران امنیت وب‌سایت نیز هستند. این تصویر وجود دارد که سایت‌های وردپرس نسبت به سایر پلتفرم‌ها از امنیت کمتری برخوردار است. بله، بسیاری از سایت‌های هک شده بر روی وردپرس ساخته شده‌اند، اما این عمدتا به دلیل محبوبیت وردپرس است. وقتی نزدیک به نیمی از وب‌سایت‌های دنیا بر روی وردپرس ساخته شده‌اند، احتمال اینکه هر سایت هک شده یک سایت وردپرس باشد، بسیار زیاد است. افزایش امنیت وردپرس اولین و مهمترین اصل استفاده از سیستم مدیریت محتوای محبوب است.

سایت‌های وردپرس در واقع از سطح امنیتی خوبی برخوردار هستند، اما امنیت سایت فردی شما بستگی به اقداماتی دارد که برای محافظت از آن انجام می‌دهید. متاسفانه، هکرها و سارقان سایبری زیادی وجود دارند که می‌خواهند به وب‌سایت شما دسترسی داشته باشند و به کسب‌و‌کار شما آسیب بزنند. شما باید اقداماتی را برای ایمن‌سازی سایت خود انجام دهید تا هدف آسانی برای کلاهبرداران اینترنتی نباشد.

شرکت تکران ارائه دهنده خدمات طراحی سایت در سطحی بین‌المللی است.

 

افزایش امنیت وردپرس

 

1- سایت خود را به طور منظم به روز نگه دارید

هیچ چیز در زندگی ثابت نمی‌ماند و این شامل اینترنت نیز می‌شود. وردپرس به طور منظم به روزرسانی‌هایی را برای نسخه اصلی وردپرس منتشر می‌کند و مهم است که آن‌ها را هر زمان که منتشر می‌شوند، بر روی سیستم خود نصب کنید. به روزرسانی‌ها برای رفع اشکال‌ها و بستن آسیب‌پذیری‌های امنیتی وجود دارند، بنابراین نقش مهمی در ایمن نگه داشتن سایت شما دارند. همچنین، این فقط نسخه وردپرس شما نیست که باید به روز نگه داشته شود. باید تمام پلاگین‌ها و تم‌های خود را به روز نگه دارید تا مطمئن شوید که هکرها نمی‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

2- افزونه‌ها و تم‌های خود را دوباره بررسی کنید

بخشی از قدرت وردپرس این است که ده‌ها هزار افزونه و تم برای سفارشی کردن سایت شما وجود دارد. اما با وجود تعداد زیاد، عجیب نیست که برخی توسط افرادی غیرقابل اعتماد، بی تجربه یا متمایل به استفاده از میانبرهای راحت ایجاد شده‌اند. مطمئن شوید که فقط از تم‌ها و افزونه‌هایی استفاده می‌کنید که به طور فعال با پشتیبانی قابل اعتماد و به روز رسانی‌های منظم مدیریت می‌شوند. همه می‌خواهند هزینه‌ها را کاهش دهند، اما یک پلاگین یا تم رایگان که در مخزن رسمی افزونه‌های وردپرس فهرست نشده باشد، ارزش استفاده از آن را ندارند. برای افزایش امنیت وردپرس حتما از مخزن آن پلاگین‌ها را نصب کنید.

3- تقویت رمزهای عبور

ساده‌ترین راه برای نفوذ هکرها به سایت شما استفاده از درب ورودی است که نام کاربری و رمز عبور مدیریت شما نیز نامیده می‌شود. آن‌ها این کار را با آنچه حمله Brute-Force نامیده می‌شود، انجام می‌دهند و بدین معنی است که با هزاران ترکیب نام کاربری و رمز عبور ممکن است به سایت شما ضربه بزنند، به امید اینکه درست آن را حدس بزنند. برای ایمن سازی وب‌سایت وردپرس خود، بسیار مهم است که نام کاربری و رمز عبور خود را از پیش فرض به چیزی منحصربفرد و سخت تغییر دهید. از رمزهای ساده مانند 1234، تاریخ تولد یا هر چیز دیگری که حدس زدن آن آسان است خودداری کنید.

4- بررسی دوباره مجوزهای کاربری

همان طور که تجارت شما رشد می‌کند، بعید است که بتوانید هر کاری که در رابطه با وب سایت خود انجام می‌دهید را خودتان مدیریت کنید و در عین حال، تجارت خود را نیز اداره کنید. احتمالا باید حداقل به چند کارمند اجازه دسترسی به سایت خود را بدهید تا بتوانند محتوای شما را به روز کنند، پست‌های وبلاگ را اضافه کنند یا اشتباهات کوچک را برطرف کنند. اما هرچه افراد بیشتری به سایت شما دسترسی داشته باشند، امنیت سایت شما در معرض خطر بیشتری قرار می‌گیرد. بنابراین، مهم است که به طور منظم لیست افرادی را که به سایت شما دسترسی دارند مرور کنید و بررسی کنید که آن‌ها مجاز به انجام چه کاری هستند.

 

افزایش امنیت وردپرس

 

5- مسدود کردن ربات‌های مضر و بد

ربات‌ها بازدیدکنندگان خودکاری هستند که محتوا و عملکرد وب‌سایت شما را بررسی می‌کنند. به عنوان مثال، گوگل از ربات‌ها برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها استفاده می‌کند، اما همه ربات‌ها بی ضرر نیستند. هکرها همچنین دوست دارند از ربات‌ها به عنوان جاسوس برای جستجوی آسیب پذیری‌هایی که ممکن است نادیده گرفته‌ باشید، استفاده کنند. هنگامی که هکرها به سایتی برخورد می‌کنند که ربات‌های آن‌ها را مسدود می‌کند، آن را به عنوان یک هشدار برای دور ماندن در نظر می‌گیرند. به همین دلیل، منطقی است تا سایت خود را بر روی ربات‌های بدی که در botreports فهرست شده‌اند، قفل کنید.

تاکتیک‌های مناسب می‌تواند به امنیت وب‌سایت وردپرس شما کمک کند

سایت‌های تجاری وردپرس می‌توانند بسیار امن و موثر باشند، اما خیلی به شما بستگی دارد. هنگامی که سایت خود را به روز نگه می‌دارید، تنها از پلاگین‌ها و تم‌های تایید شده استفاده می‌کنید، رمز عبور و مجوزها را بررسی می‌کنید و ربات‌های بد را بیرون نگه می‌دارید، پس می‌توانید به راحتی شب‌ها بدون نگرانی از آسیب پذیری وب سایت خود در برابر هکرها سر روی بالش خود گذاشته و به خواب بروید.

می تونی با سیستم جستجوی زیر مقاله های دیگه تکران رو هم بخونی

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

021-22130288 021-26741787

برای ارتباط با ما می توانید از طریق فرم تماس در صفحه زیر اقدام نمایید.

تماس با ما