اپلیکیشن موبایل و وب موبایل: بهترین گزینه برای کسب‌و‌کار شما کدام است؟

اپلیکیشن موبایل و وب موبایل: بهترین گزینه برای کسب‌و‌کار شما کدام است؟

تلفن‌های همراه بر کل جهان حاکم هستند و امروزه بیش از 5.13 میلیارد کاربر تلفن همراه در جهان وجود دارد که 65 درصد از کل جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند. همه این مخاطبان باید از اپلیکیشن‌های باکیفیت و وب‌سایت‌های تلفن همراه راضی باشند. با این حال، همه کسب‌و‌کارها نمی‌توانند همزمان دو راه‌حل را توسعه دهند و همواره در انتخاب میان یک اپلیکیشن موبایل و وب موبایل سردرگم هستند.

تفاوت میان اپلیکیشن و وب موبایل

اول از همه، اجازه دهید با اصول اولیه آغاز کنیم. وب‌سایت تلفن همراه مجموعه‌ای از صفحات است که از طریق مرورگر به یکدیگر متصل شده و قابل دسترسی است. با کمک رویکردهای تخصصی، آن‌ها می‌توانند با اندازه‌های مختلف صفحه نمایش تلفن همراه سازگار شوند یا الگوهای طراحی خود را به طور کامل بسته به دستگاه کاربران تغییر دهند. عمدتا وب‌سایت‌های تلفن همراه برای ارائه محتوا ایجاد می‌شوند و معمولا خیلی تعاملی نیستند. اولین چیزی که هنگام شروع یک وب‌سایت در مقایسه با اپلیکیشن متوجه خواهید شد، اتصال به اینترنت است. مشتریان برای استفاده از قابلیت‌های کامل وب‌سایت به اتصال اینترنت نیاز دارند. از نظر مالی، تفاوت میان یک وب‌سایت و اپلیکیشن تلفن همراه در محدوده قیمت آن‌ها است. در اکثر موارد، وب‌سایت‌ها بسیار مقرون‌ به صرفه‌تر هستند. در همین حال، اپلیکیشن‌ کاربردی تلفن همراه، نرم‌افزاری است که برای کار بر روی یک پلتفرم خاص مانند اندروید و iOS توسعه یافته است. این اپلیکیشن‌ها را می‌توان مستقیما از طریق فروشگاه‌های مرتبط با پلتفرم روی دستگاه دانلود کرد. هنگام مقایسه سایت تلفن همراه با اپلیکیشن، می‌توانید متوجه شوید که مزایای اپلیکیشن‌های موبایل اغلب تا حدی از مزایای داشتن وب‌سایت تلفن همراه پیشی می‌گیرد.

 

اپلیکیشن موبایل و وب موبایل

 

مزایای وب‌سایت‌ تلفن همراه برای تجارت

قبل از اینکه اپلیکیشن موبایل خود را در مقابل وب‌سایت راه‌اندازی کنیم، از 5 تا 6 سال پیش کمی دورتر می‌رویم. زمانی که فکر می‌کردیم یک وب‌سایت استاندارد اصلی‌ترین و تنها چیزی است که برای رفاه لازم است. با این حال، توسعه فناوری تنظیمات خاص خود را در زندگی ما ایجاد کرده است و هر سال سهم ترافیک تلفن همراه در اینترنت در حال افزایش است. افراد بیشتری از راحتی دستگاه‌های تلفن همراه استقبال می‌کنند و در آن‌ها گشت و گذار می‌کنند. به عنوان مثال، در سال 2020 سهم ترافیک موبایل 52 درصد بوده و رشد در همین جا متوقف نمی‌شود. در نتیجه، کسب‌و‌کارها اکنون نیاز جدیدی به ایجاد وب‌سایت‌های بهینه‌سازی شده برای دستگاه‌های تلفن همراه دارند.

سازگاری

هنگامی که میان انتخاب اپلیکیشن و وب‌سایت سردرگم هستید، به سازگاری فکر کنید زیرا سازگاری یکی از مزایای اصلی وب‌سایت‌های تلفن همراه است. مخاطب هدف شما می‌تواند بدون توجه به دستگاه‌ها و سیستم‌های عاملی که بر روی دستگاه‌ها اجرا می‌شند، از محصول استفاده کند. برعکس، اپلیکیشن تلفن همراه تنها می‌تواند در یک پلتفرم کار کند و برای اضافه کردن پشتیبانی از سایرین به یک تیم مجزا از متخصصان نیاز دارید. به عبارت دیگر، وب‌سایت تلفن همراه دسترسی وسیع‌تری به شما می‌دهد.

به‌روز‌رسانی‌ها

هنگام در نظر گرفتن وب‌سایت تلفن همراه در مقابل اپلیکیشن، حذف جنبه مهمی مانند به روز رسانی سخت است. نسخه به روز شده یک وب‌سایت به محض بارگیری در سرور در دسترس کاربران قرار می‌گیرد، درحالی که برای اپلیکیشن‌های تلفن همراه این فرایند کمی پیچیده‌تر و وقت‌گیر است. هر به روز رسانی قبل از اینکه در دسترس کاربران قرار گیرد، باید توسط گوگل یا اپل تایید شود.

بهینه‌سازی موتور جستجو

سئو یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی است که به وب‌سایت‌ها در مبارزه اپلیکیشن در مقابل وب‌سایت موبایل کمک می‌کند. این یک راه عالی برای تولید پیشروهای بیشتر و تبدیل آن‌ها به مشتری است. مشتریان بالقوه درخواست‌های خاصی را به یک موتور جستجو وارد می‌کنند و وب‌سایت شما را در نتایج جستجو می‌بینند.

مقرون به صرفه بودن

همان طور که قبلا اشاره کردیم، شما به یک متخصص جداگانه یا حتی تیم متخصص در توسعه برای یک پلتفرم دیگر نیاز دارید. بنابراین اگر می‌خواهید یک اپلیکیشن برای هر دو پلتفرم داشته باشید، باید توسعه‌دهندگان اپلیکیشن را استخدام کنید، زیرا توسعه برای این دو پلتفرم متفاوت است.

 

اپلیکیشن موبایل و وب موبایل

 

مزایای اپلیکیشن‌های تلفن همراه برای کسب و کار

برای درک کامل مفید بودن اپلیکیشن‌های تلفن همراه، بهتر است به آمار مراجعه کنید. بر کسی پوشیده نیست که ما زمان زیادی را صرف گوشی‌های هوشمند خود می‌کنیم. به عنوان مثال، در سه ماهه دوم سال 2020، یک آمریکایی به طور متوسط 3 ساعت در روز را در تلفن همراه خود صرف کرده است.

قابلیت‌های گسترده

با مقایسه اپلیکیشن موبایل و وب موبایل و صحبت در مورد مزایا و معایب اپلیکیشن‌های تلفن همراه، به سختی می‌توان از این واقعیت چشم‌پوشی کرد که اپلیکیشن‌های تلفن همراه برخلاف وب‌سایت‌های تلفن همراه توانایی بسیار بیشتری دارند. بدین ترتیب، اگر نیاز دارید که ویژگی‌های خاصی از یک دستگاه را درگیر کنید، به نظر می‌رسد اپلیکیشن موبایل گزینه مناسب‌تری برای شما باشد.

شرکت تکران ارائه دهنده خدمات طراحی اپلیکیشن و طراحی سایت در سطحی بین‌المللی است.

تجربه کاربری

این یکی دیگر از مزایای آشکار اپلیکیشن‌های تلفن همراه است. اپلیکیشن‌ها برای تناسب با دستگاه خاص و محیط سیستم عامل طراحی شده‌اند، بدین ترتیب ناوبری و استفاده را با کمک حرکات و همچنین عناصر UI بومی آسان‌تر می‌کنند.

دسترسی آفلاین

دسترسی آفلاین یکی از مزیت‌های اصلی اپلیکیشن موبایل نسبت به وب‌سایت است. در صورتی که مفهوم محصول شما مستلزم دسترسی آفلاین به بخش خاصی از عملکرد آن باشد، باید ایجاد اپلیکیشن تلفن همراه را در نظر بگیرید. این ترفند با وب‌سایت‌های تلفن همراه به درستی کار نمی‌کند.

می تونی با سیستم جستجوی زیر مقاله های دیگه تکران رو هم بخونی

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

021-22130288 021-26741787

برای ارتباط با ما می توانید از طریق فرم تماس در صفحه زیر اقدام نمایید.

تماس با ما