سیستم کنترل خودکار موجودی 

سیستم کنترل خودکار موجودی 

سیستم مدیریت خودکار موجودی  یکی از سیستم‌های بسیار کاربردی سازمانی است که به انواع کسب‌و‌کارها در ساده‌سازی عملیات کنترل موجودی همچون کنترل سهام، انجام سفارشات، سفارش‌های خرید/فروش، حمل‌و‌نقل و موارد دیگر کمک می‌کند. پیاده‌سازی و اجرای سیستم مدیریت موجودی خودکار، یه گام مهم تجاری به سمت اتوماسیون است که به سازمان‌ها کمک می‌کند از کارایی و بهره‌وری بیشتری بهره‌مند شوند.

سیستم کنترل خودکار موجودی چیست؟

سیستم کنترل خودکار موجودی همچون یک نرم افزار ای آر پی که فرایندهای مختلف تجاری سازمان را خودکار می‌کند، به اتوماسیون فرایند کنترل موجودی کسب‌و‌کار کمک می‌کند. این سیستم باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه و همچنین کاهش خطای سازمانی می‌شود. امروزه، اتوماسیون موجودی در بسیاری از کسب‌و‌کارها و فروشگاه‌های اینترنتی در جهت ساده‌سازی عملیات مدیریت موجودی اجرا می‌شود. سیستم کنترل موجودی خودکار ابتدا توسط شرکت‌های بزرگ با بودجه زیاد و موجودی چند لایه پیچیده مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما امروزه این سیستم حتی برای کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط نیز به یک ضرورت تبدیل شده است.

مزایای سیستم مدیریت موجودی خودکار

استفاده از یک سیستم مدیریت موجودی، مزایای بسیار متعددی را برای کسب‌و‌کار شما به ارمغان می‌آورد. مزایای این سیستم نه تنها در فرایندهای کنترل موجودی، بلکه در کلیه فرایندهای سازمانی نیز مشاهده می‌شود.

ردیابی لحظه‌ای موجودی

یکی از بزرگترین و پرکاربردترین مزایای سیستم مدیریت خودکار موجودی، دسترسی به کلیه داده‌های مربوط به موجودی در زمان واقعی است. با پیاده‌‌سازی این سیستم، شما می‌توانید با تغییرات موجودی سازمان خود همگام باشید و تصمیمات درست‌تری را اتخاذ کنید. نرم‌افزار کنترل موجودی خودکار باعث می‌شود تا موجودی سازمانی به صورت خودکار و مداوم به روز شود. بنابراین، شما همیشه تعداد مشخص و دقیقی از موجودی سازمانی خود را در دسترس دارید.

 

سیستم کنترل خودکار موجودی

 

کاهش خطای انسانی

عملیات سازمانی دستی همواره مستعد خطاهای متعدد انسانی است. اما با استفاده از سیستم مدیریت خودکار موجودی، بسیاری از کسب‌و‌کارها می‌توانند دقت اطلاعات مربوط به موجودی را افزایش دهند. این سیستم همواره داده‌های مربوط به موجودی سازمان را در زمان ارسال یا ذخیره مجدد یک کالای موجودی به روزرسانی می‌کند. این عمل باعث می‌شود تا احتمال خطا در داده‌ها تقریبا به صفر برسد.

صرفه جویی در زمان

سیستم مدیریت خودکار موجودی علاوه بر کاهش خطا در ورود داده‌های مربوط به موجودی، به افزایش کارایی فرایند مدیریت موجودی نیز کمک بسیار می‌کند. این سیستم باعث می‌شود تا شما نیاز به منابع انسانی را به حداقل برسانید. همچنین با استفاده از سیستم مدیریت خودکار موجودی، منابع انسانی موجود در سازمان زمان بیشتری برای انجام وظایف دیگر، به جز مدیریت موجودی خواهند داشت.

ویژگی‌های مدیریت خودکار موجودی

عملکردهای سیستم مدیریت موجودی خودکار با توجه به نوع و طرح نرم‌افزاری که استفاده می‌کنید، متفاوت است.

سفارش مجدد موجودی

هر سیستم مدیریت موجودی به کارکنان این امکان را می‌دهد تا حداقل آستانه را برای موجودی انبار تعیین کنند. این تعریف بدین معنی است که سیستم پس از رسیدن به آستانه، به صورت خودکار سفارش خرید کالا را به تامین کننده ارسال می‌کند.

اسکن بارکد

از دیگر ویژگی‌های این سیستم، اسکن بارکد است. این ویژگی به مدیران فروشگاه‌ها این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به فرایند دستی، شمارش موجودی را برای اضافه کردن یک مورد به موجودی سازمان را انجام دهند.

نظارت و پیش‌بینی داده‌ها در حال

پیش‌بینی و گزارش لحظه‌ای موجودی یکی دیگر از ویژگی‌های سیستم مدیریت خودکار موجودی است که به سازمان‌ها برای داشتن بینش لحظه‌ای از موجودی کمک می‌کند. ابزارهای گزارش موجود در سیستم مدیریت خودکار، موجودی تصویر دقیقی از اقلام و موجودی انبار به شما ارائه می‌دهد.

 

سیستم کنترل خودکار موجودی

 

اجرای وظایف چند کاناله

سیستم‌های مدیریت موجودی مدرن می‌توانند به چندین کانال فروش مختلف متصل شوند. این بدین معنی است که شما می‌توانید در مورد به روز رسانی رکورد و سایر وظایف مدیریت موجودی، به فروش خود در چندین کانال ادامه دهید.

مدیریت کنترل موجودی در مکان‌های مختلف

سیستم‌های مدیریت خودکار موجودی نه تنها از موجودی چند کاناله پشتیبانی می‌کنند، بلکه می‌توانند موجودی انبار شما را نیز از مکان‌های مختلف ردیابی کنند. این ویژگی برای کسب‌و‌کارهای در حال رشد با انبارهای واقع شده در شهرها یا کشورهای دیگر بسیار ایده‌آل است.

اتوماسیون سفارش

بسیاری از سیستم‌های پیشرفته مدیریت خودکار موجودی، یک سیستم سفارش خودکار را نیز به شما ارائه می‌کند. سیستم انجام سفارش به شما کمک می‌کند تا در تعیین وظایف، ردیابی سفارش‌ها و سایر وظایف مربوط به انجام سفارش از سایر رقبا پیشی بگیرید.

ادغام سیستم با POS

سیستم مدیریت کنترل موجودی، سیستم‌های سازمانی را برای بررسی الگوهای فروش، پیش‌بینی موجودی و انجام بررسی موجودی یکپارچه می‌کند. ادغام سیستم مدیریت موجودی  با POS شما را قادر می‌سازد تا بینش دقیق از عملیات سازمانی خود داشته باشید. ادغام با سیستم POS همچنین این اجازه را می‌دهد تا گزارش‌های دقیق‌تری درباره الگوهای فروش، عملکرد تبلیغات، حاشیه سود و سایر پارامترهای کلیدی ارائه کنید.

سیستم مدیریت خودکار موجودی یک راه‌حل هوشمند سازمانی است که به شما در مدیریت موجودی سازمانی و ساده‌سازی فرایندهای مربوط به مدیریت موجودی کمک می‌کند. این سیستم برای کلیه کسب‌و‌کارها در هر اندازه‌ای ایده‌آل است و به شما کمک می‌کند تا با کاهش خطای انسانی و به صورت موثر، موجودی انبار خود را کنترل کنید.

می تونی با سیستم جستجوی زیر مقاله های دیگه تکران رو هم بخونی

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

021-22130288 021-26741787

برای ارتباط با ما می توانید از طریق فرم تماس در صفحه زیر اقدام نمایید.

تماس با ما