نسخه‌های شیرپوینت

نسخه‌های شیرپوینت

از زمان بوجود آمدن شیرپوینت 17 سال می‌گذرد و هر نسخه‌ جدید با تغییراتی همراه بود. با این وجود، شیرپوینت به شکل امروزی از سال 2007 پایه نهاده شد. نسخه‌های شیرپوینت شامل: نسخه‌ 2007، 2010، 2013، 2016، 2019 و شیرپوینت آنلاین هستند. شیرپوینت‌های 2007، 2010 و 2013 منسوخ شده‌اند و با نسخه‌ 2016، شیرپوینت آنلاین و به زودی هم با شیرپوینت 2019 جایگزین می‌شوند. برای درک علت استفاده از نسخه‌های جدید شیرپوینت توسط کاربران، باید تفاوت‌های بین نسخه‌ها را بدانیم.

شیرپوینت 2007

شامل آشنایی مقدماتی با سرویس‌های اکسل، انواع محتوا و SharePoint Designer بود.

شیرپوینت 2010

این نسخه، با رابط کاربری بهتر و عملکرد گسترده‌تر معرفی شد. تغییرات در این نسخه به قدری مورد توجه کاربران قرار گرفت که افراد زیادی از نسخه‌ 2007 آن به 2010 متمایل شدند، چون به جای اینکه فقط مکانی برای ذخیره فایل‌ها باشد، کاربران می‌توانستند با آن کار کنند.

با این حال، شیرپوینت 2007 و 2010 با هم ترکیب شدند، چون هر یک به تنهایی استفاده‌ چندانی نداشتند.

شیرپوینت 2010 سال بعد با رقیب خود، یعنی اولین نسخه‌ Office 365 رو به رو شد. شیرپوینت نرم‌افزاری مبتنی بر فضای ابری بود که متاسفانه در آن زمان مورد اعتماد نبود. کمی زمان گذشت تا شیرپوینت آنلاین مرسوم شود.

 

شیرپوینت

 

شیرپوینت 2013

در نسخه‌ 2013، تغییراتی اساسی در طراحی رابط به وجود آمد، به‌گونه‌ای که ساده‌تر و همراه با المان‌های جدید، فراتر از قابلیت‌های نسخه‌ قبلی معرفی شد. آفیس 2013 همزمان با این نسخه منتشر شد و با ارائه‌ پکیج‌های اختصاصی توسط شیرپوینت، آفیس 365 تحت فشار قرار گرفت. این برنامه‌ها مبتنی بر وب بودند که متخصصان IT می‌توانستند حتی بدون دست زدن به سرورها، تغییراتی را انجام دهند که در حالت آنلاین دسترسی ندارند.

شیرپوینت 2016

تغییرات شیرپوینت 2016 کاربران را تشویق می‌کند که به آفیس 365 روی بیاورند و شیرپوینت تقریبا یکپارچه با آفیس 365 ترکیب می‌شود. ایجاد سایت به سادگی و مدیریت آن به کاربران امکان می‌دهد تا به راحتی اندازه‌ سایت را برای سازمان خود افزایش دهند. در نهایت، راهکارهای اختصاصی‌سازی دیگر در شیرپوینت وجود نداشتند. تمام قابلیت‌های اختصاصی اکنون فقط از طریق آفیس 365 امکان‌پذیر بود.

شیرپوینت 2019 و شیرپوینت آنلاین

برخلاف سایر نسخه‌ها، شیرپوینت آنلاین به طور خودکار آپدیت می‌شود. بنابراین، کاربران دیگر نمی‌توانند به نسخه‌های قدیمی شیرپوینت دسترسی داشته باشند. در نسخه‌‌ جدید شیرپوینت ویژگی‌های نسخه‌ آنلاین وجود دارد؛ می‌توان سایت‌های مدرن با رابط کاربری بهتر و با صرف زمان کمتر ایجاد کرد. همچنین، قابلیت ذخیره‌سازی فایل به صورت لحظه‌ای و ریموت آسان‌تر شده است و لیست‌های جدید و کتابخانه‌ها، بهبودهای رابط کاربری داشته‌اند.

اکنون تفاوت‌های بین نسخه‌ های شیرپوینت نصبی و نسخه‌ آنلاین شیرپوینت در حال محو شدن هستند. اکثر سازمان‌هایی که همه‌ تیم‌هایشان به طور کامل در فضای ابری آنلاین نیستند، از هر دو نسخه‌ شیرپوینت، هم آنلاین و هم نصبی استفاده می‌کنند.

 

شیرپوینت

 

مایکروسافت بهبودهای قابل توجهی در شیرپوینت ایجاد کرده است؛ آن‌ها اعلام کردند که شیرپوینت نسبت به گذشته آپدیت‌های سریع‌تری، و نه هر سه سال یکبار خواهد داشت و قابلیت‌های بیشتر به همراه توسعه‌ پکیج‌ها در راه خواهد بود.

شیرپوینت سرور Subscription Edition

با توسعه شیرپوینت به نسخه 2022، با نام شیرپوینت سرور Subscription Edition تصمیم گرفتیم لیست ویژگی‌های جدید آن را گردآوری کنیم:

  • احراز هویت و مدیریت آن
  • استفاده از People Picker برای احراز هویت
  • کاهش تاخیر احراز هویت ویندوز
  • حافظه نهان AppFabric
  • احراز هویت کلاینت برای سرورهای ایمیل
  • نظارت بر اجرای درست قوانین SSL
  • یکپارچگی Power Apps و Power Automate
  • PowerShell
  • نوسازی صفحه نتایج جستجو
  • مدیریت SSL

برای مطالعه کامل ویژگی‌ها و تغییرات این نسخه مقاله زیر را مطالعه کنید:

شیرپوینت Subscription

طراحی و پیاده سازی بهترین راهکارهای مبتنی بر مایکروسافت شیرپوینت ( شیرپوینت آنلاین و شیرپوینت سرور) و آپدیت شیرپوینت از خدمات شرکت تکران است.

مترجم: زهره رجایی

می تونی با سیستم جستجوی زیر مقاله های دیگه تکران رو هم بخونی

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

021-22130288 021-26741787

برای ارتباط با ما می توانید از طریق فرم تماس در صفحه زیر اقدام نمایید.

تماس با ما