چطور با برندینگ حرفه ای درآمد خود را چند برابر کنیم
حمید رضا خداوردی

چطور با برندینگ حرفه ای درآمد خود را چند برابر کنیم

برندینگ در حوزه ی آکادمیک و در تئوری به یک نام، شعار، لوگو یا ترکیبی از این عناصر دلالت دارد که شرکت به کمک آن، محصولات و خدمات خود را از دیگری متمایز می کند. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، مفهوم و تعریف برندینگ یا برندسازی تغییر کرده است و از آن به روشی برای شناساندن سازمان یا شرکت به مشتری و ایجاد یک درک روشن در ذهن مشتری تعبیر می شود. برندهای قوی و حرفه ای باعث ایجاد علاقه در مشتری، جذب مشتریان جدید و همچنین تقویت استراتژی های بازاریابی کسب و کار می شوند. ایجاد و همچنین محافظت از یک برند قدرتمند و خاص جز عوامل اصلی تعیین کننده سودآوری کسب و کار می باشد. یک برند حرفه ای حاصل تفکر، طراحی، ایجاد، نگهداشت و ارتقای مجموعه استراتژی های برندینگ می باشد که برند سازمان را تبدیل به یک برند سودآور می کند که در طول زمان درآمد سازمان را افزایش می دهد. امروزه، با انبوهی از انواع نام تجاری (برند) مواجه هستیم، اما آیا تمامی این نام های تجاری سودآور و درآمدزا می باشند؟ پاسخ به این پرسش منفی می باشد. خلق و ایجاد برند امری آسان و فراگیر می باشد، اما نگهداری، ارتقا و تقویت برند در جهت افزایش سودآوری سازمان امری بسیار مهم و همچنین حرفه ای می باشد که کمتر سازمانی در هر صنعت دارای چنین برند هایی می باشند.

سازمان های موفق و قدرتمند در دنیا، از نام تجاری به عنوان یک سرمایه گذاری یاد می کنند و بر این نکته تاکید می کنند که نام تجاری (برند) یک دارایی بسیار با ارزش در سازمان می باشد. برند های قدرتمندی مانند مایکروسافت، اپل، ادوب Adobe، فیس بوک و غیره از جمله نام های تجاری بسیار قدرتمندی هستند که همواره ارزش های بسیار زیادی را برای سازمان به ارمغان می آورند. چنین برندهای قدرتمندی ضامن موفقیت سازمان ها می باشند و باعث دیده شدن در بازار و شهرت استثنایی در کسب و کار می شوند. سازمان ها برای افزایش وفاداری مشتریان و همچنین چند برابر کردن درآمد در سازمان می بایست ارزش برند ایجاد کرده و همچنین درک برند در اذهان مشتریان را تقویت کنند. مدیران سازمان ها می دانند که یک برند باید آزمایش زمان را طی کند؛ یعنی همه چیز از تغییرات در بازار و تغییر نگرش مشتریان باید در نظر گرفته شود تا اطمینان حاصل شود که این برند با مخاطبان ارتباط سودآوری برقرار می کند. مفهوم برند یا نام تجاری به قدری قدرتمند می باشد که موفقیت یک سازمان در گرو قدرت و نفوذ این مفهوم می باشد.

 

 

ارزش برند چیست؟

ارزش برند به ارزش درک شده یک سازمان، محصول یا خدمات اشاره دارد. این مفهوم مبتنی بر شهرت یک برند در بین مصرف کنندگان می باشد و عواملی را شامل می شود که فراتر از ویژگی ها، مزایا و قیمت می باشند. سازمان ها باید به این نکته توجه نمایند که اغلب تصمیمات از سمت خریداران و مشتریان بر اساس درک آنها از یک برند، یعنی ارزش ویژه ی آن برند می باشد. مشتریان معمولا از برند هایی استفاده می کنند که از ان ها احساس اطمینان کنند و پیوسته از آن ها ارزش می گیرند. سازمان های کنونی برای افزایش سرمایه و همچنین جریان درآمدی خود همواره سعی می کنند تا ارزش ویژه ی برند خود را همواره ارتقا دهند و این ارزش را در ذهن مشتریان ایجاد کنند زیرا آن ها بر این باور هستند که رابطه ی مستقیمی میان ارزش ویژه ی برند و وفاداری مستمر مشتریان و همچنین جریان درآمدی سازمان برقرار است.

مزایای یک برند قدرتمند و حرفه ای

هنگامیکه مشتریان محصول یا خدمات شما را خریداری میکنند، تجربه ای که همزمان از آن بهره مند می شوند همان چیزی است که آن ها را ترغیب می کند تا دوباره آن خرید را تکرار کنند. مشتریان با ترجیح دادن برند شما نسبت به سایر برند ها، ارزش ویژه برند شما را همواره افزایش می دهند که این مفهوم در نهایت منجر به بهره وری دو سویه در این مبادله می شود؛ سازمان با رشد درآمد و مشتریان با کسب ارزش مورد انتظار روبرو می شوند. وفاداری مشتریان به برند باعث می شود تا سازمان (برند سازمان)به طور موثر در بازار نفوذ کرده و سهم بازار را همواره افزایش دهد یا حداقل حفظ نماید. از دیگر مزایای یک برند قدرتمند و حرفه ای افزایش رضایت کارمندان سازمان می باشد. وقتی کارمندان سازمان با یک برند قوی سروکار داشته باشند، همواره از کار خود راضی تر می شوند و احساس رضایت بیشتری در کارهایی که انجام می دهند دارند. این رضایت و غرور میان کارکنان باعث افزایش کارآمدی و بهره وری کارمندان و در نتیجه افزایش درآمدزایی سازمان می گردد.

تقویت شهرت برند و افزایش درآمد سازمان

هنگامیکه مصرف کنندگان و مشتریان از یک تجربه خاص برند خوشحال و راضی باشند، شروع به ایجاد پیوند عاطفی و احساسی با برند می کنند. این مشتریان تبدیل به مشتریان وفادار و طرفداران محصولات و خدمات سازمان می شوند و بیشتر اوقات، برند ما را خریداری میکنند و همچنین آن را به دیگران توصیه می کنند. این رفتار منجر به ایجاد شهرت برند می شود. در حقیقت، مصرف کنندگان و کاربران اغلب به دلیل شهرت آن برای اولین بار یک برند را خریداری میکنند و از خدمات سازمان بهره می گیرند. هرچه شهرت یک برند قوی تر شود، ارزش برند و همچنین درآمد کسب و کار نیز بیشتر می شوند. سازمان ها همواره می کوشند تا با توجه به راهکار های سازمانی که دارند برندی مشهور و قدرتمند ایجاد کنند زیرا آنها مشتریان بیشتری را به خود جذب کرده و درآمدزایی سازمان نیز افزایش پیدا می کند.

افزایش گستره ی برند

وفاداران و طرفداران برند به دنبال برند های مورد علاقه خود هستند تا محصولات و خدمات بیشتر و بهتری را ارائه دهند. وقتی این اتفاق بیافتد، برند اجازه پیدا میکند تا دسته های مکملی را در کنار محصول و خدمت اصلی ارائه دهد. این افزایش در گستره و خدمات برند در نهایت منجر به افزایش خدمات به کاربران و افزایش بهره وری و درآمد سازمانی می گردد.

مدیران سازمان ها می دانند که یک برند باید آزمایش زمان را طی کند؛ یعنی همه چیز از تغییرات در بازار و تغییر نگرش مشتریان باید در نظر گرفته شود تا اطمینان حاصل شود که این برند با مخاطبان ارتباط سودآوری برقرار می کند. مفهوم برند یا نام تجاری به قدری قدرتمند می باشد که موفقیت یک سازمان در گرو قدرت و نفوذ این مفهوم می باشد.

استراتژی برندینگ، ارزش آن و سودآوری

استراتژی برند بدین معنا است که چه محصول و خدمتی را، چگونه، در کجا، و به چه کسی (بازار) ارائه کنیم. بسیاری از سازمان های موفق و سودآور با بهره گیری از استراتژی های متناسب و مناسب برندینگ سعی می کنند تا برندی قدرتمند و پایدار در ذهن مشتریان ایجاد کنند. استفاده از استراتژی های برندینگ منجر به شکل گیری برندی قدرتمند و حرفه ای می شود که به معنای ارزش افزوده ی بیشتر محصولات و خدمات کسب و کار می باشد که با سازمان شما این امکان را میدهد تا در مقایسه با خدمات و محصولات مشابه، قیمت بالاتری برای محصولات و خدمات خود در نظر بگیرید که این به معنی افزایش سودآوری می باشد.

امروزه بسیاری از سازمان های بزرگ و کوچک با سرمایه گذاری بر برند خود می کوشند تا علاوه بر متمایز ساختن خود، به سودآوری بیشتری دست یابند. سازمان ها می توانند با کمک گرفتن از متخصصان حوزه ی برندینگ به تقویت جایگاه برند خود و ارزش آن اقدام نمایند. هدف غایی تمامی کسب و کار ها افزایش سودآوری، ارائه خدمات برتر و حفظ و نگهداشت مشتریان می باشد. کسب و کارها می توانند با کمک گرفتن از متخصصان برندینگ به این مهم دست یابند.

می تونی با سیستم جستجوی زیر مقاله های دیگه تکران رو هم بخونی

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

021-22130288 021-26741787

برای ارتباط با ما می توانید از طریق فرم تماس در صفحه زیر اقدام نمایید.

تماس با ما