استراتژیهای مهم برندینگ برای اپلیکیشنهای موبایل
براساس تحقیقات مختلفی که در سراسر جهان انجام شده است، کاربران بخش زیادی از زمانی که در اینترنت سپری میکنند را به اپلیکیشنهای موبایل اختصاص میدهند. در چنین شرایطی هیچ شرکتی نمیتواند بدون توجه به رویکرد اولویتدهی به موبایل، یک استراتژی برندینگ موفق را پیادهسازی کند. استراتژیهای مهم برندینگ برای اپلیکیشنهای موبایل را در این مقاله مطالعه بفرمایید.
علاوه بر ایجاد ارتباط موثرتر و راحتتر بین مشتری و کسبوکار، اپلیکیشنهای موبایل میتوانند تصویر برند را بیشتر از سایر روشها رواج دهند. تمام شرکتها باید در هنگام تدوین استراتژی توسعه اپلیکیشن موبایل، به برندینگ اپلیکیشن موبایل توجه کنند.
وقتی قرار است با یک اپلیکیشن موبایل برند خود را گسترش دهید، باید به دنبال راههایی باشید که اپلیکیشن شما را متمایز میکند و تجربهای فوقالعاده و منحصربهفرد را برای کاربر به ارمغان بیاورد. همچنین کسبوکارها باید اپلیکیشن موبایل خود را در شرایط و سناریوهای واقعی مختلف تست کنند. بدین ترتیب کسبوکارها میتوانند مطمئن باشند روابط بین آنها و مشتریان مستحکم باقی خواهد ماند.
همزمان، یک توسعهدهنده اپلیکیشن موبایل میتواند استراتژیهای لازم برای برندینگ اپلیکیشن موبایل مختلفی را پیادهسازی کند تا توجه کاربران را جلب و انتظارات آنها را برآورده کند.
با 7 استراتژی مهم برندینگ برای اپلیکیشنهای موبایل آشنا شوید
1) طراحی کاربر محور
درست مانند استراتژی طراحی اپلیکیشن، استراتژیهای برندینگ اپلیکیشن موبایل نیز بر روی پاسخگویی مناسب به انتظارات و بهبود تجربه کاربر تمرکز دارند. یک توسعهدهنده اپلیکیشن موبایل باید بداند که در نهایت این کاربران هستند که اپلیکیشن را قضاوت میکنند. به همین دلیل، کارکرد، قابلیتها و عملکرد اپلیکیشن در استراتژی برندینگ اپلیکیشن موبایل نقش مستقیمی دارند.
هنگام توسعه اپلیکیشن موبایل، توسعهدهنده باید با انجام تست A/B نیازهای کاربر را درک و تجربه کاربری بسیار خوبی را فراهم کند. تست A/B کمک میکند تا اپلیکیشن نهایی از اجزا و قابلیتهای کاربردی و کاربر پسند بهره ببرد.
2) شخصیسازی تجربه کاربری
اگر کاربران با مشکلات و باگهای مختلف روبرو شوند، تجربه کاربری از اپلیکیشن به شدت آسیب میبیند. به همین دلیل، پیش از انتشار اپلیکیشن باید به طور دقیق تمام ویژگیها و بخشهای آن تست شود. اگر عملکرد اپلیکیشن خوب باشد و نیازهای کاربر را برطرف کند، میزان پذیرش و محبوبیت برند افزایش مییابد.
تکنولوژیهای جدیدی مانند NFC، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین کار شرکتها برای درک بهتر، انتخابها و ترجیحات کاربران را آسان کردهاند. یک شرکت باید با استفاده از اطلاعات جمعآوری شده از منابع مختلف، تجربه کاربری را برای مشتریان خود شخصیسازی کند و تصویر برندش را بهبود ببخشد.
3) انتخاب بهترین نام برای اپلیکیشن
توسعهدهنده موبایل با انتخاب مناسبترین نام برای اپلیکیشن موبایل میتواند برندینگ آن را به طور محسوسی بهبود ببخشد. هنگام نامگذاری اپلیکیشن، توسعهدهنده باید بداند که نام اپلیکیشن میتواند به کاربر کمک کند از بین دهها اپ رقیب، به آسانی اپلیکیشن مورد نظر را تشخیص دهد. نام اپلیکیشن باید با کارکرد آن متناسب باشد و کاربران به راحتی قابلیت تلفظ و بهیادسپاری آن را داشته باشند.
4) انتخاب بهترین آیکون برای اپلیکیشن
علاوه بر نام مناسب، آیکون نیز میتواند به ارتباط بهتر کاربر با برند کمک کند. از این رو، یک توسعهدهنده اپلیکیشن موبایل باید آیکونی را در نظر بگیرد که به راحتی از سایر اپلیکیشنها متمایز شود.
حتی میتوان چند آیکون طراحی و بررسی کرد کدامیک در برقراری ارتباط موثر و شرح ویژگیهای اصلی اپلیکیشن کارآمدتر است. هنگام طراحی آیکون باید به تم رنگی و کارکرد اصلی اپلیکیشن نیز توجه داشت.
5) قابلیت ارجاع و به اشتراکگذاری اپلیکیشن
هیچ شرکتی این روزها بدون تمرکز بر روی شبکههای اجتماعی، به سراغ پیادهسازی استراتژیهای برندینگ اپلیکیشن موبایل نمیرود! اکثر کاربران تمایل دارند اطلاعات مربوط به آخرین اپلیکیشنی که استفاده میکنند را با سایر دوستان خود به اشتراک بگذارند.
شما میتوانید با فراهم کردن یک راه آسان و موثر برای اشتراکگذاری در کانالهای مختلف، از جمله شبکههای اجتماعی، پیامک و ایمیل، به برندینگ هر چه بهتر اپلیکیشن خود کمک کنید. علاوه بر این، تبلیغات دهانی در بسیاری از مواقع تاثیرات شگفتانگیزی دارد و به افزایش محبوبیت برند اصلی و اپلیکیشن کمک میکند.
6) حفظ یکنواختی از استراتژیهای مهم برندینگ برای اپلیکیشنهای موبایل
برای بهبود برندینگ اپلیکیشن موبایلتان نمیتوانید یک اپ با ظاهری فانتزی و با رنگهای تصادفی داشته باشید. هنگام توسعه اپلیکیشن باید دستورالعملها یا راهنمای هویت بصری برندتان را کاملا در نظر بگیرید. لوگوها، تصاویر، تایپوگرافی و تمهای رنگی باید هماهنگ و طبق راهنما باشند.
علاوه بر این، اپلیکیشن باید محتوا یا اطلاعات معتبر و مرتبط را به جذابترین شیوه ممکن به کاربر ارائه دهد. تم کلی و راهنمای برند باید در سراسر اپلیکیشن مورد توجه قرار بگیرد. اجزای اساسی اپلیکیشن مانند رنگ و فونتها باید در تمام صفحات یکسان یکنواخت و یکپارچه به نظر برسد. این یکپارچگی باعث میشود تا کاربران با سادگی بیشتری اپلیکیشن شما را به خاطر بیاورند.
7) رصد کردن و ارزیابی رقبا
هنگان پیادهسازی استراتژیهای برندینگ اپلیکیشن موبایل، توسعهدهنده باید به خاطر داشته باشد که اکثر کسبوکارها امروزه به دنبال برندینگ اپلیکیشنهای موبایل هستند. بسیاری از شرکتها حتی ایدههای نوآورانهای را برای تبلیغ اپلیکیشنهای خود به کار میبرند. به همین دلیل، توسعهدهنده باید استراتژیهای برندینگ اپلیکیشن موبایل که توسط رقبا پیادهسازی میشوند را تحت نظر داشته باشد.
باید با ارائه ویژگیهای کارآمد، عملکردی بهتر را نسبت به گزینههای رقیب ارائه کرد. برای مثال میتوان با بهروزرسانیهای منظم، رضایت کاربران را به دست آورد. علاوه بر این میتوان یک بخش پشتیبانی و راهنما را در اپلیکیشن قرار داد. توسعهدهنده اپلیکیشن موبایل باید با توجه به ترندهای جدید و شدت رقابت، استراتژیهای برندینگ اپلیکیشن موبایل را تغییر دهد.
به طور کلی، هر شرکت برای انتخاب استراتژیهای برندینگ اپلیکیشن موبایل به گزینههای مختلفی دسترسی دارد. اما توسعهدهندگان اپلیکیشن موبایل باید بدانند که برندینگ اپلیکیشن در واقع یک فرآیند ادامهدار است.
باید با امتحان استراتژیهای مختلف، موثرترین روش برای برندسازی هر چه قویتر را شناسایی کرد. همزمان باید با ایجاد تغییراتی در استراتژی، اپلیکیشن را با ترندهای روز و ترجیحات جدید کاربران هماهنگ کرد.
اگر هر گونه سوالی در مورد استراتژیهای مهم برندینگ برای اپلیکیشنهای موبایل داشتید با متخصصین ما در تکران تماس حاصل فرمایید.
مترجم: مصطفی طبری