برای بررسی نیازمندیها برای اجرای CRM لطفا از فرم زیر استفاده کنید. CRM تکران تمام نیازهای شما را برطرف نموده و امکان سفارش سازی آن به درخواست مشتری امکان دارد.
CRM یا Customer Relationship Management به مدیریت متمرکز دادههای مشتریان یک کسب و کار که به بهبود تجربه بهتر مشتری، افزایش رضایتمندی وی و حفظ و نگهداری مشتریان و ارتقا سطح کیفی خدمات ارائه شده به آنها کمک میکند اتلاق میگردد.
CRM میتواند به رشد و افزایش سود کسب و کارها در هر ابعادی کمک نماید.
در این راستا نرمافزارهای مختلفی برای رسیدن به این منظور و مدیریت روابط مشتریان طراحی گردیده است اما پیش از بررسی این نرمافزارها بهتر است بدانیم که یک نرم افزار CRM چه مزایایی دارد.
یک نرمافزار CRM اطلاعات تمامی اشخاص، مشتریان و سرنخهای تجاری را مدیریت میکند و برای تعامل با آنها یک پروفایل ایجاد میکند. با این کار شما میتوانید به آسانی به اطلاعات مهم مشتریانتان دسترسی داشته باشید تا بتوانید بهتر رفتار مشتریان (مانند خریدهای انجام شده و ارتباطات قبلی انجام شده از کانالهای مختلف مانند چت، ایمیل و غیره) را متوجه شوید.
بهبود فرآیندهای فروش، ایجاد pipeline های فروش، خودکارسازی وظایف و آنالیز دادههای فروش در نهایت منجر به نتیجه و افزایش فروش و تولید میگردد. یک نرم افزار CRM به شما اجازه میدهد که تمامی مشتریان خود را از کانالهای ارتباطی متفاوت مانند تماس تلفنی، چت و ایمیل در یک جا به صورت متمرکز در دسترس داشته باشید.
نگهداری مشتریان و نرخ از دست رفتن مشتریان، برای سنجش موفقیت یک شرکت بسیار حائز اهمیت است. از دست رفتن مشتری مانع جدی برای رشد یک کسب و کار محسوب میگردد. ابزارهای CRM مانند آنالیز تمایلات مشتری، سیستم تیکتینگ خودکار و پشتیبانی مشتریان و خودکار سازی خدمات مشتریان میتوانند به شدت در بهبود حفظ مشتریان کمک کنند.
ابزارهای تحلیلی نرم افزارهای CRM باعث میشوند اطلاعات شما موجود، قابل فهم و مرتبط با نیاز کسب و کارتان باشد. تمامی دادههای فروش، مالی و بازاریابی در نرم افزار CRM دارای معیارهای قابل مشاهده با قابلیت data warehousing و data mining میباشند که در نهایت منجر به جذب و نگهداری مشتری و مدیریت بهتر داده ها میگردد.
داشتن تمامی کارکردهای مهم روزانه در یک مکان باعث ایجاد گردش کارهای بهتر، همکاری آسانتر بین اعضای تیم و مدیریت بهتر پروژه میگردد. خودکارسازی وظایف باعث جلوگیری از انجام کارهای تکراری میشود و زمان بیشتری را برای شناخت بهتر وظایف در اختیارمان قرار میدهد.
با استفاده از قابلیت پایگاه دانش در CRM، امکان ذخیرهسازی راه حل مشکلات بوجود آمده، مهیا میگردد و بدین ترتیب در صورت بروز مجدد، دیگر اعضای تیم میتوانند به پایگاه دانش رجوع کرده و در سریعترین زمان ممکن مشکل بوجود آمده را رفع کنند. در این صورت از اتلاف زمان جلوگیری شده و این امر منجر به بهبود کار تیمی میگردد.
نرمافزارهای CRM اطلاعات را از ایمیلها، تماسهای تلفنی و دیگر کانالها استخراج میکنند تا به شما در جذب بیشتر مشتریان و نگهداری مشتریان قبلی بیشتر کمک نماید. این نرمافزارها به شما مکانی برای سازماندهی گردش کارها و فرآیندهای تجاری ارائه میدهند.
خودکارسازی بازاریابی و فروش، مدیریت پروژه و اشخاص از موارد اولیه نرمافزارهای CRM هستند.
در عمل، یک نرمافزار CRM باید در مسیر کسب و کارتان عمل نماید. انواع مختلفی از نرمافزارهای CRM وجود دارند که بسیاری از آنها ممکن است مناسب کسب و کار شما نباشند. در مجموع هر نرمافزار CRM میتواند برای یک استراتژی کسب و کار مناسب باشد.
جواب کوتاه به این سوال این است: هر کسی که دارای کسب و کار است و میتواند از یک سیستم CRM سود ببرد.
توضیح بیشتر این است که هر کسیکه کارهای فروش، بازاریابی، خدمات، پشتیبانی یا اجرای یک استارتاپ، مدیریت یک گروه، آژانس های تبلیغاتی و پروژه های هنری یا تولیدی را بر عهده دارد میتواند از یک نرم افزار CRM سود ببرد.
کسب و کارهایی از هر نوع از سیستم CRM استفاده میکنند، از کارهای آزاد انفرادی و کسب و کارهای خانگی تا کسب و کارهای کوچک، متوسط و شرکتهای در سطح تجاری بزرگ میتوانند از نرم افزار CRM استفاده نمایند. هر کسی میتواند از سازماندهی بهتر، مدیریت متمرکز وظایف و استفاده از هوش مصنوعی و ابزارهای خودکارسازی که باعث سریعتر شدن کارها صرفه جویی در زمان میگردد سود ببرد.
عموماْ، شرکت ها به صورت دورکار توزیع شدهاند و تیمها دارای انعطاف پذیری بالاتری از یک پروژه به پروژه دیگر هستند. این موضوع، استفاده از یک ابزار را که همه فرآیندها را در یک مکان تجمیع کند و به شما اجازه دهد به تمامی وظایف و گردش کارها حتی در یک سرویس ابری دسترسی داشته باشید را ضروری میسازد.
بدین ترتیب خودکارسازی فرآیندها به سازمان شما اجازه میدهد پیشرفت کند و از انجام وظایف تکراری جلوگیری نماید.
بازار CRM در سال 202 حدود 57 میلیارد دلار ارزش گذاری شد. این بازار در سال 2022 حدود 63 میلیارد دلار رشد داشته است و پیشبینی میشود این بازار در سال 2029 به 145 میلیارد دلار افزایش پیدا کند.
مشتریان به دنبال سیستمهای ERP هستند که دارای زمان uptime بالایی بوده که طیف وسیعی از بومیسازی ها را پوشش دهد، دارای گواهینامه امنیتی باشد، دارای قابلیت ابری بوده و از خدمات حرفهای و پشتیبانی بالایی برخوردار باشد.
مطابق گزارش سالانه سایت nucleusresearch.com در ماه جون 2022 میلادی نرمافزار Microsoft در دسته نرم افزارهای ERP در ماتریس ارزشگذاری فناوری در دسته Leaderها قرار گرفت. به این معنا که این نرمافزار دارای بالاترین عملکرد و کارایی را دارد.
مطابق این گزارش مایکروسافت با استفاده از SaaS اقدام به ارائه "یکپارچگی پلتفرم به عنوان سرویس" بر مبنای سرویس هاستینگ ابری Azure نموده است. این شرکت با عرضه جهانی خدمات خود به 65 کشور مختلف در کسب و کارهای کوچک و متوسط و همچنین کسب و کارهای تجاری بزرگ تبدیل به یک پلتفرم جهانی و گسترده که هر طیفی را پوشش میدهد شده است.
این گزارش معتقد است که استفاده از سرویس Power Platform و نرم افزار Dynamics 365 منجر به هدایت مشتریان به راهکارهای مورد نظر خود شده است و همین امر Leader بودن شرکت مایکروسافت را در این رده تداوم بخشیده است.
با متمرکز شدن تمامی قابلیتهای کسب و کار در Dynamics 365 مانند Sales, Customer Service, Finance, Field Service, Operations, Marketing, Project Service Automation این نرم افزار تبدیل به یک نرم افزار ERP جامع گردیده است که تحت سرویس ابری مایکروسافت ارائه میگردد.
365 بر اساس سرویس ابری Microsoft Azure طراحی گردیده است و از این طریق میتواند هزینه ها را مدیریت نماید. علاوه بر آن داده ها در مقیاس بالایی از امنیت بیشتری برخوردارند و در دیتاسنترهای تجاری نگهداری می¬شوند.
Dynamics 365 به منظور افزایش تجربه کاربری برای دستگاههای موبایل نیز طراحی شده است و مشتریان میتوانند از طریق مرورگر موبایل خود یا نرمافزار مربوطه در دستگاه ویندوز، iOS و یا اندروید خود به اطلاعات CRM دسترسی داشته باشند.
این نرم افزار بدین منظور طراحی شده است که بوسیله آن شرکت¬ها بتوانند به یک پیش بینی از آینده خود به همراه پیشنهاد برای ورود به مرحله بعد کسب و کار را داشته باشند. نرم افزار Dynamics 365 با استفاده از گزارش¬های تحلیلی Power BI و همچنین بوسیله Cortana Intelligence امکان پیش بینی محصولات و خدمات مورد نیاز مشتریان را به کسب و کارها می¬دهد.
برای بخش Field Service قابلیت انجام اقدامات پیشگیرانه توسط کاربر از طریق اتصال سیستم نظارت و تشخیص عیب وجود دارد و در این صورت شما می¬توانید پیش از بروز مشکل اقدام کنید و از بوجود آمدن مشکلات خدمات مشتریان جلوگیری نمایید. Azure IoT اطلاعات دستگاه ها را جمع آوری می نماید تا اقدامات پیشگیرانه برای کسب و کارها ممکن شود.
بازار نرم افزاری مایکروسافت تحت عنوان AppSource برای کاربران تجاری می باشد و دارای برنامه های تجاری SaaS مایکروسافت است. مایکروسافت در نظر دارد که بیش از ۲۰۰ برنامه تجاری SaaS و add-on را از این طریق به Dynamics 365 بیافزاید.
به منظور ساده سازی مدیریت اطلاعات، سازگاری و نوآوری در پیوستگی همزمان در تمامی برنامه ها و فرآیندهای تجاری
که به مشتریان اجازه میدهد هر برنامه را به صورت مستقل طراحی نمایند. آنها همچنین میتوانند به ازای هر برنامه جداگانه هزینه کنند تا به کاهش هزینه هایشان کمک کند.
که به شما اجازه میدهد به هر برنامه یا سرویسی از مایکروسافت یا شرکای آن متصل شوید (حتی API های سفارشی و سیستم های on premise) و تبادل اطلاعات نمایید.
مشتریان با استفاده از Power Apps, Power BI, Microsoft Flow, Azure Cloud Services می¬توانند یک کسب و کار را حفظ کنند و برنامه¬ای جدید ایجاد نموده و به آسانی آنرا توسعه دهند.
صرف نظر از محل نگهداری اطلاعات که بر روی سرورهای ابری مایکروسافت باشد یا بر روی سرورهای داخلی، این دو نسخه در موارد زیر نیز با یکدیگر تفاوت دارند:
با توجه به موارد اشاره شده در جدول فوق و با در نظر گرفتن اینکه طبق گزارشات در سال 2021 میلادی بیش از 50 درصد اطلاعات شرکتها در فضای ابری ذخیرهسازی گردیدند و این عدد در حال افزایش است به نظر میرسد که راهکار استفاده از Dynamics 365 Online از همه نظر برای کسب و کارها به صرفهتر باشد. علاوه بر آن استفاده از تمامی قابلیتهای Office 365 و پیوستگی Dynamics 365 با تمامی نرمافزارهای موجود در بسته Office 365 باعث شده که انتخاب این نسخه را اجتناب ناپذیر کند.
اکثر نرمافزارهای CRM داخلی برخی از امکانات اولیه را به صورت بسته الحاقی ارائه میدهند (مانند ثبت شرکت، کامنت گذاشتن بر روی یادداشتها، ماژول فروش و بازاریابی و ...) که عموماْ در مفاهیم پایه مدیریت ارتباط مشتریان این قابلیتها نیازمندی اولیه محسوب میشوند و باید به صورت پیش فرض در هر نرم افزار CRM وجود داشته باشد.
علاوه بر این به جز نرمافزار پارس ویتایگر که Open Source میباشد باقی نرمافزارهای داخلی فاقد قابلیت سفارشی سازی بوده و در صورت احساس نیاز در این خصوص باید به شرکت سازنده آن برای پیادهسازی نیاز مربوطه مراجعه گردد و همواره وابستگی به شرکت سازنده وجود خواهد داشت.
با توجه به موضوعات فوق و جدول مقایسهای ارائه شده به نظر میرسد به دلایل زیر نرمافزار Microsoft Dynamics 365 باز هم انتخاب مناسبتری نسبت به نرمافزارهای داخلی باشد:
شرکت تکران به عنوان یکی از شرکتهای فعال در حوزه راهکارهای Microsoft اقدام به ارائه راهکار CRM برای مشتریان خود در دو نسخه Online و On-Premise نموده است که خلاصهای از قابلیتهای ارائه شده در نسخه On-Premise شرکت تکران به شرح زیر است:
به منظور بهبود ارتباط با مشتریان امکان اتصال CRM به شبکههای اجتماعی مختلف مانند تلگرام، واتساپ و لینکدین وجود دارد.
به منظور یکپارچگی سیستمها، نرم افزار CRM شرکت تکران به نرم افزارهای مختلف مانند سیستم حسابداری، اتوماسیون اداری و حضور و غیاب متصل میگردد.
برای پاسخگویی سریع به مشتریان با استفاده از اتصال به سیستمهای پیام کوتاه، فکس و ایمیل میتوان در هر لحظه با مشتری در تماس بود.
با استفاده از ابزارهایی مانند Power BI و SSRS امکان تهیه انواع گزارشات و داشبوردهای پیشرفته برای بهبود مدیریت سیستم وجود دارد.
شرکت تکران از ابتدا تا انتها مشتریان خود را در حوزه CRM همراهی میکند و با نصب و راهاندازی CRM بر روی دو بستر Online و On-Premise به مشتریان خود خدمت ارائه میکند.
به منظور پیادهسازی هر چه دقیقتر نیازمندی مشتریان، تحلیل فرآیندهای موجود توسط تیم شرکت تکران صورت گرفته و مطابق نیاز مشتری این فرآیندها در بستر CRM پیادهسازی میگردند.
برای افزایش بهرهوری امکان استفاده از ابزارهای پیشرفته مانند ماژول مدیریت پروژه، اتصال به Jira و ماژول مدیریت منابع انسانی و اتصال آنها به نرم افزار CRM وجود دارد.
با یکپارچهشدن CRM با سرویسهای گوگل و مایکروسافت مانند Google Drive, One Drive و Google Calendar افزایش کارایی را در سازمان خود شاهد خواهید بود.
پلن ها متناسب با اندازه کسب و کار | پایه (کوچک) | حرفه ای (متوسط) | اینترپرایس (بزرگ) |
---|---|---|---|
نصب و راه اندازی و آپدیت CRM | |||
آموزش CRM | 20 ساعت | 40 ساعت | 50 ساعت |
ارائه خدمات پشتیبانی | 40 ساعت | 60 ساعت | 80 ساعت |
نصب و راه اندازی و آپدیت CRM | |||
ورود اطلاعات به CRM (مانند اطلاعات مشتریان و اشخاص و ...) | |||
تحلیل و بررسی و پیاده سازی فرآیندهای سازمانی در درون CRM | |||
گزارش نویسی | |||
سرویس پیام کوتاه | |||
اتصال به ایمیل | |||
اتصال به فکس | |||
گزارش نویسی پیشرفته و اتصال به Power BI | |||
اتصال به سیستم مالی | |||
اتصال به تلگرام | |||
اتصال به واتساپ | |||
اتصال به سیستم تلفنی | |||
سفارشی سازی ظاهر CRM | |||
نوتیفیکیشن هوشمند | |||
ایمیل مارکتینگ | |||
اتصال به SharePoint | |||
ماژول منابع انسانی | |||
ماژول مدیریت پروژه | |||
ماژول استخراج فایل های پیوست و ذخیره سازی در لوکال یا کلود | |||
ماژول پیوست فایلها به صورت Drag and Drop با قابلیت ذخیره فایل پیوست شده در کلود | |||
ماژول ارسال پیام کوتاه از طریق GSM Modem | |||
ماژول اتصال به سیستم حضور غیاب | |||
ماژول اتصال به API (Custom API Integration) | |||
مترجم CRM | |||
ماژول عملیات بر روی فایل با استفاده از کلیک راست ماوس | |||
بهینه سازی سرعت CRM | |||
ماژول سفارشی | |||
تماس بگیرید | تماس بگیرید | تماس بگیرید |
نرم افزار Dynamics CRM شامل چه بخشهایی میشود؟
این نرم افزار به صورت پیش فرض در نسخه On-Premise شامل بخشهای فروش، بازاریابی و خدمات پس از فروش میشود و در نسخه Online شامل بخشهای فروش، خدمات پس از فروش، بازاریابی، Customer Insight، Commerce، Finance and Operations، Supply Chain، Customer Feedback و Human Resource میباشد.
آیا نرم افزار Dynamics CRM On-Premise یک نرم افزار کرک شده است؟
خیر. این نرم افزار کرک شده نیست بلکه از لایسنس اشتراکی برای اجرا استفاده میکند. اجرای این نرم افزار همانند سایر نرم افزارها در محیط ویندوز کرک شده با استفاده از SQL Server کرک شده صورت میگیرد و این موضوع اختلالی در عملکرد نرم افزار ایجاد نمینماید.
استفاده از نرم افزار Dynamics CRM هزینه زیادی را در بر دارد؟
این موضوع بستگی به نسخهای که استفاده میکنید دارد. در نسخه On-Premise یکسری هزینهها و آن هم فقط برای یکبار صورت میگیرد (مانند هزینه سرور، آموزش، فارسی ساز و ...) ولی اگر از نسخه Online استفاده شود به شکل قابل توجهی هزینهها کاهش مییابد و فقط نیازمند هزینه کردن برای آموزش خواهید بود.
از کجا بدانم کسب و کار من به نرم افزار CRM نیاز دارد؟
اگر شما در سازمان خود از فرآیندهای تکراری زیاد استفاده میکنید و یا هر روز کارمندان شما مجبور هستند یکسری کارها را به صورت دستی انجام دهند و یا نیازمند یکپارچه کردن سیستمهای مورد استفاده در سازمان خود را دارید پس استفاده از یک نرم افزار CRM برای شما ضروری است.
آیا نرم افزار Dynamics CRM قابل سفارشی سازی است؟
بله. هر دو نسخه Online و On-Premise دارای قابلیت سفارشی سازی و ایجاد موجودیتهای سفارشی و فرمها و گردش کارهای مورد نیاز سازمان شما میباشد.
آیا نرم افزار CRM قابلیت اتصال به نرم افزارهای دیگر مانند حسابداری را دارد؟
بله. با استفاده از CRM SDK امکان برقراری ارتباط بین نرم افزار Dynamics CRM و هر نرم افزار دیگری را دارد.
آیا نرم افزار CRM قابلیت اتصال به سرویس های مختلف مانند VoIP، SMS و ... را دارد؟
بله. با استفاده از CRM SDK امکان اتصال به هر سرویسی مانند ، SMS، WhatsApp یا Telegram و ... وجود دارد.
تفاوت بین CRM Online و CRM On-Premise چیست؟
نرم افزار Dynamics CRM در دو نسخه Online و On-Premise ارائه میشود که نسخه Online بر روی فضای ابری مایکروسافت میباشد و از امنیت بالایی برخوردار است و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه میباشد و در هر زمان و مکانی و از طریق هر دستگاه متصل به اینترنتی میتوان به آن دسترسی داشت. در مقابل نسخه On-Premise به صورت لوکال بر روی سرورهای داخلی سازمان نصب میشود و دارای هزینه نگهداری و سخت افزار بوده و دسترسی به آن محدود به شبکه داخلی سازمان میباشد.
چه تعداد کاربر میتوانند به نرم افزار CRM متصل شوند و از آن استفاده نمایند؟
نرم افزار Dynamics CRM در دو نسخه Enterprise Edition و Business Edition ارائه میشود که نسخه Enterprise مناسب سازمانهایی با بیش از 250 کاربر و نسخه Business مناسب سازمانهایی با کمتر از 250 کاربر میباشد.
برای ارتباط با ما می توانید از طریق فرم تماس در صفحه زیر اقدام نمایید.
تماس با ما