پوش نوتیفیکیشن یا Push notification چیست؟
پوش نوتیفیکیشن تلفن همراه، پیامی است که در دستگاه تلفن همراهی ظاهر میشود که پیام از طریق آن ارسال میشود. پوش نوتیفیکیشن را میتوان هر زمان مانند یک پیام اخباری ارسال کرد، یا برای ارسال آن در آینده برنامهریزی کرد. کاربر همچنین نیازی به استفاده از اپلیکیشن برای دریافت پیام ندارد و این پیام تنها از طریق پیامک ارسال میشود. پوش نوتیفیکیشن میتواند بسیاری از کارها را به انجام برساند که در این مقاله به آنها اشاره میشود.
به عنوان مثال، پوش نوتیفیکیشن میتواند آخرین امتیازات ورزشی را ارائه دهد، شخص را وادار به بارگیری مطالب کند یا همچنین میتواند در مورد یک رویداد مانند فروش به کاربر اطلاعرسانی کند. پوش نوتیفیکیشن مانند پیامهای متنی است، اما تنها به افرادی ارسال میشود که اپلیکیشن شما را نصب کرده و توافق کردهاند که از شما پیام دریافت کنند. کاربران برای دریافت پوش نوتیفیکیشن ملزم به انتخاب هستند، بنابراین مطمئن شوید که در مورد آنچه کاربران به دنبال آن هستند، یک استراتژی جامع تهیه کنید که به اندازه کافی جذاب باشد.
پوش نوتیفیکیشن برای چه مواردی مورد استفاده قرار میگیرد؟
پوش نوتیفیکیشن عمدتا برای این است که افراد را به استفاده از اپلیکیشن شما ترغیب کند و تجربه مشتری را افزایش دهد. برای دستیابی به این مهم، در اینجا چند ایده در مورد چگونگی استفاده از پوش نوتیفیکیشن آورده شده است:
چرخه عمر مشتری
برای حفظ اشتغال کاربران در اپلیکیشن و توجه به چرخه عمر مشتری، نیاز است تا یک استراتژی مناسب را ایجاد کنید. ایدههایی همچون:
- از کاربران اپلیکیشن جدید استقبال کرده و مزایایی استفاده از اپلیکیشن را تقویت کنید.
- فرآیند پردازش را به حداکثر برسانید تا کاربران بتوانند نمایه خود را کامل کنند.
- وقتی کاربران مدتی از اپلیکیشن استفاده نکنند، توجه آنها را به اپلیکیشن خود جلب کنید.
- اطلاعات کاربران را بروزرسانی کنید.
بازخورد
برای دریافت بازخورد یا تعامل در فرم یا رتبهبندی، بررسیها و نظرسنجیها از پوش نوتیفیکیشنها استفاده کنید تا بطور مداوم تجربه خدمات یا محصولات خود را بهبود ببخشید:
- درباره یک محصول یا تجربه خدمات اخیر، درخواست بازخورد کنید.
- از کاربران بخواهید که تا اپلیکیشن شما را رتبه بندی کنند.
برنامه وفاداری
اگر قصد دارید یک برنامه وفاداری برای مشاغل خود طراحی کنید، میتوانید اپلیکیشن خود را در این استراتژی بگنجانید، یا میتوانید یک برنامه وفاداری برای اپلیکیشن خود ایجاد کنید. در اینجا برخی از ایدهها در مورد پوش نوتیفیکیشن و برنامههای وفاداری آمده است:
- از کسانی که در برنامه وفاداری شما ثبتنام میکنند، استقبال کنید.
- از سیستم پیام رسانی چرخه عمر برنامه وفاداری استفاده کنید. مانند دعوت یک دوست و کسب امتیاز بیشتر به ازای دعوت دوستان بیشتر.
معاملاتی
پیامهای معاملاتی از طریق سایر روشهای ارتباطی تقریبا رایج هستند، اما میتوانید پیامهای مربوط به برنامه خود را متناسب کنید:
- تایید سفارشات
- پیگیری سفارشات
- بهروزرسانی وضعیت سفارشها
مسابقات
مسابقات و هدایای تبلیغاتی همیشه محبوب و عالی برای اهداف تعاملی مجدد هستند، به ویژه هنگامی که کاربر فرصتی برای بدست آوردن چیزی که ارزش آنرا دارد، داشته باشد. ایدههایی همچون:
- اعلانهای مسابقه
- اشتراک اعلامیههای مسابقه
- یادآوریها
- اعلامیههای برنده
رویدادهای آنلاین
بسته به هدفت اپلیکیشن شما، میتوانید با استفاده از پوش نوتیفیکیشن کاربران را در رویدادهای آنلاین مانند جلسات تویید، فیسبوک و غیره شرکت دهید.
- اعلانهای رویداد
- تشکر برای پیوستن به رویدادها
- بازخورد و پیگیری رویدادها
نقاط لمس با ارزش زیاد
نقاط لمسی با ارزش بالا در استراتژی اطلاعرسانی شما میتواند شامل موارد زیر باشد:
- نمایش یک محصول یا خدمت هفتگی یا ماهانه
- به کاربران در مورد خبرنامه هفتگی/ماهانه که میخواهید به آدرس ایمیل آنها ارسال کنید، اطلاع دهید.
- چیزی با ارزش برای کاربران اپلیکیشن ارائه دهید. شما باید یک ایده در مورد آنچه میتواند مبتنی بر تمایل آنها به نصب اپلیکیشن شما باشد، بدست آورید.
- نکات و آموشها
هدفمند جغرافیایی
بسته به برند تجاری خود، برای جلب توجه و حفظ مشتریان، از اعلانهای حصارکشیشده استفاده کنید:
- وقتی مشتری در فاصله مشخصی از مکان فیزیکی شما قرار دارد، اعلان مناسبی ارسال کنید.
- رستوران ها یا فروشگاهها درحالیکه مشتری وارد منطقه میشود، میتواند برای آنها پیام خوشامدگویی ارسال کند.
- راهیابی رویداد
یادآوریها
کاربران اپلیکیشن را درباره مواردی که برایشان مهم است، بهروز نگه دارید:
یادآوریها نباید مواردی مانند وبینار، فروش، ثبتنام یا هر اقدام دیگر را فراموش کنند.
بهروزرسانی وضعیت در مورد پشتیبانی مشتریان
تبلیغات
برای بهینهسازی نتایج، از پوش نوتیفیکیشن شخصی استفاده کنید تا کاربران تنها پیامهایی درباره موارد مورد علاقه خود دریافت کنند:
- پیشنهادات فصلی
- حراجی
- فروش محدود
- معاملات هفته
- انتخاب مدیر
رابطهای
- تولد و سالگرد
اپلیکیشن شما یا همان چیزی است که تجارت شما براساس آن بنا شده است، یا آن را به عنوان بخشی از یک استراتژی بازاریابی گسترده برای تجارت خود ایجاد کردهاید.
هنگامی که از آن به عنوان ابزاری برای بازاریابی استفاده میشود، در اینجا چند ایده در مورد پیامهای رابطهای وجود دارد:
- از ایدههای دیگری که در این مقاله ذکر شده است استفاده کنید.
- کاربران اپلیکیشن پیشنمایشهای مخفیانه محصولات یا خدمات جدید را دریافت میکنند.
- پوش نوتیفیکیشن را با سایر روشهای ارتباطی مانند بازاریابی از طریق ایمیل و رسانههای اجتماعی ترکیب کنید.
- اطلاعیهها
شرکت تکران ارائه دهنده خدمات طراحی اپلیکیشن به صورت حرفهای و در سطح بینالمللی است. برای مشاهده نمونه کارهای شرکت تکران در حوزه طراحی اپلیکیشن بله لینک زیر مراجعه نمایید: