طراحی سایت با وردپرس
حمید رضا خداوردی

طراحی سایت با وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا یا Content management system متن باز Open source می باشد که از پایگاه داده MySQL پشتیبانی می کند و جهت راه اندازی، ساخت و طراحی سایت ها و وبلاگ ها استفاده می شود. وردپرس نرم افزار مبتنی بر وب می باشد که می توان از آن برای ایجاد وب سایت یا وبلاگ با کاربردهای گوناگون استفاده کرد. این نرم افزار بصورت رایگان و بدون هزینه در اختیار کاربران قرار گرفته است. این نرم افزار در ابتدا به عنوان یک سیستم وبلاگ نویسی آغاز به کار کرد، اما به مرور زمان تکامل یافته و به عنوان یک سیستم مدیریت محتوای کامل از طریق هزاران افزونه، ابزار ها و مضمون ها استفاده می شود. وردپرس همانطور که گفته شد، یک سیستم مدیریت محتوا می باشد که به کاربران این امکان را می دهد تا وب سایت خود را با یک رابطه کاربری به روز کنید و ویرایش های مورد نیاز را اعمال کنید. هنگامی که صفحات وب برای اولین بار اختراع شدند، هر صفحه بعنوان یک صفحه HTML جداگانه در یک پوشه وجود داشت. اگر کاربری قصد به روز رسانی یک لینک در منوی پیمایش یا navigation را داشت، مجبور بود به تک تک صفحات بر روی سایت رفته و به روزنمایی لینک پیمایش را به صورت دستی انجام دهد. سیستم مدیریت محتوا یا CMS به شما این امکان را می دهد تا لینک پیمایش را تنها یک بار به روز رسانی کرده تا این به روز رسانی در کل سایت نیز مشاهده شود. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای همه کاری تحت وب می باشد که با زبان PHP برنامه نویسی شده و توسط آن می توان انواع سایت های شخصی، وبلاگی، شرکتی، سازمانی و هر نوع سایت دیگر را راه اندازی کرد. برای ساخت وب سایت با وردپرس باید چند مورد را از قبل تهیه کرد.

  1. هاست HOST: فضایی است که محتوای وب سایتتان را میزبانی می کند.
  2. دامنه: یا دامین Domain که نشانی وب سایتتان می باشد.

طراحی سایت با وردپرس

ساخت و راه اندازی با CMS

سیستم های مدیریت محتوا قادر هستند سایت هایی را راه اندازی و تولید کنند که در واقع به آن ها سایت های داینامیک یا پویا نیز گفته می شود. این روش در مقایسه با روز طراحی و برنامه ریزی بسیار کم هزینه تر و از نظر زمانی نیز بسیار مقرون به صرفه می باشد. به کمک مدیریت محتوا شما می توانید محتوای سایتتان (متن، عکس، فیلم و غیره) را مدیریت کنید. همچنین با استفاده از CMS شما می توانید بدون داشتن تخصص در طراحی و برنامه ریزی، کلیه مراحل راه اندازی و ساخت وب سایت را انجام دهید. افزودن محتوای تولید شده بدون نیاز به تغییر کدهای برنامه نویسی شده سایت یکی دیگر از مزایایی ساخت و راه اندازی با CMS می باشد. از دیگر مزایای ساخت وب سایت با سیستم های مدیریت محتوا می توان به ویرایش راحت، سریع و قدرتمند مطالب، صفحه های سایت، دسته بندی ها و همچنین پشتیبانی و سفارشی سازی آن اشاره کرد. سایت های استاتیک که معمولا با زبان های HTML، جاوا، PHP و CSS ساخته می شوند و هزینه کمتری نیز نسبت به سایت های داینامیک دارند، فاقد پنل مدیریت یا نرم افزار مدیریتی مثل وردپرس هستند.

طراحی سایت با وردپرس

ساخت و راه اندازی سایت با وردپرس

همانطور که گفته شد، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا تشکیل شده از قالب ها و پیوست های بسیار متنوع می باشد که رایگان در اختیار کاربران قرار میگیرد. سیستم مدیریت محتوا این امکان را به کاربران میدهد تا بدون نیاز به دانش برنامه نویسی بتوانند به راحتی کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنند. البته کاربرانی که قابلیت برنامه نویسی دارند نیز می توانند با کدنویسی هرگونه شخصی سازی را در وب سایت خود انجام دهند. از دیگر ویژگی های ساخت سایت با وردپرس همانطور که گفته شد به منبع باز بودن آن می توان اشاره کرد. منبع باز بودن یعنی این سیستم به شما منابع کاملا رایگانی ارائه می دهد تا شما بدون پرداخت هیچ گونه هزینه به طور کامل از منابع وردپرس استفاده کنید. منبع باز بودن این امکان را به کاربران میدهد تا هر کاربر نرم افزارها را بعد از بررسی ویرایش کند و تغییراتی را در آن ایجاد کرده و توسعه دهد.

طراحی سایت با وردپرس

از دیگر ویژگی های وردپرس:

  • وردپرس بر پایه php می باشد: php زبان رایجی است که هم فریم ورک های دارد و هم سیستم های مدیریت محتوای زیادی دارد.
  • سئو پیشرفته در وردپرس: وردپرس سئو خوب و استانداردی را ارائه می دهد که کاربران میتوانند با اضافه کردن افزونه سئو وردپرس، سئو خود را بسیار بهتر از قبل ارائه دهند.
  • یادگیری و کاربری آسان وردپرس: با کمی دقت و وقت، کاربران می توانند به راحتی طراحی سایت وردپرس را یاد بگیرند و به طراحی سایت وردپرسی خود بپردازند.
  • امنیت و به روز رسانی مستمر طراحی سایت با وردپرس

طراحی سایت با وردپرس

به طور کلی سایت های اینترنتی در سه سطح امنیتی در معرض آسیب می باشند که این سه سطح عبارتند از: کاربر، هسته و سرور.

  1. امنیت وردپرس سمت کاربر: اولین قسمتی که امنیت در آن دارای اهمیت می باشد مربوط به امنیت فضای خود کاربر یا مدیر سایت می باشد.
  2. امنیت وردپرس در هسته: هر شکاف و مشکل امنیتی در وردپرس می تواند کل جامعه چند میلیونی وردپرس را با خطر مواجه کند. هسته مرکزی وردپرس همواره در حال به روز رسانی می باشد. کاربران برای در امان بودن از خطرات، همواره با آپدیت های وردپرس همگام هستند.
  3. امنیت وردپرس سمت سرور: در این سمت نیز وردپرس از سطح امنیتی بالایی برخوردار است و مشکلات گزارش شده از سوی کدنویس سایت و امکانات اضافه شده به وردپرس می باشد.
  4. مدیریت وردپرس: سیستم مدیریت وردپرس بسیار راحت می باشد. کاربران به راحتی میتوانند سایت و افزونه های آن را مدیریت کرده و تغییرات لازم را اعمال کنند. در صورت وجود نسخه جدید وردپرس، می توانید سایت خود را یک کلیک ساده بر روی یک دکمه به روز رسانی کنید.
  5. وردپرس انواع مختلف رسانه ها را می تواند مدیریت کند: وردپرس فقط به نوشتن و افزودن متن محدود نمی شود بلکه برای کنترل کردن فایل های تصویری و صوتی از افزونه آپلود کننده ی داخلی media uploader استفاده می شود. همچنین، وردپرس از وب سایتهایی مانند oEmbed پشتیبانی می کند، این بدان معنی است که کاربران می توانند ویدیوهای یوتیوب، عکس های اینستاگرام، توییت ها و صداها را فقط با چسباندن URL در ویرایشگر پست وردپرس جدا کرده و از آنها استفاده کنند.
  6. استفاده از اپلیکیشن های موبایل برای وردپرس: برنامه های تلفن همراه برای وردپرس برای تمامی سیستم های عامل مانند اندروید و iOS وجود دارد.این برنامه ها که توسط Automattic طراحی شده اند، امکاناتی مانند اضافه کردن پست ها و صفحات جدید در وبلاگ، تعدیل نظرات و کامنت ها، پاسخ دادن به کامنت ها و همچنین مشاهده ی وضعیت ها یا stats را ارائه می کنند.
  7. انعطاف پذیری در طراحی سایت: وردپرس پلتفرمی کاملا منعطف می باشد که قابلیت شخصی سازی را برای کاربران مطابق با سلایق مشتریان ارائه می دهد.
  8. انعطاف پذیری در توسعه پذیری: وردپرس این امکان را برای کاربران فراهم می کند تا با صرف حداقل زمان، سایت خود را توسعه داده و افزونه های مختلف و مناسب دیگر را بر آن بیفزایند.

می تونی با سیستم جستجوی زیر مقاله های دیگه تکران رو هم بخونی

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

021-22130288 021-26741787

برای ارتباط با ما می توانید از طریق فرم تماس در صفحه زیر اقدام نمایید.

تماس با ما