نکات مهم در طراحی فروشگاه اینترنتی
حمید رضا خداوردی

نکات مهم در طراحی فروشگاه اینترنتی

اینترنت و دنیای دیجیتال شیوه ی خرید را در جوامع تغییر داده است. با ظهور فروشگاه های اینترنتی، دیگر نیازی به ترک کردن خانه و صرف وقت در خیابان ها و پیدا کردن فروشگاه مورد نظر خود نیست. به سادگی می توانید تلفن هوشمند خود را فعال کنید و آنچه را که میخواهید به صورت آنلاین خریداری کنید. در یک وب سایت و یا اپلیکیشن خرید خوب می توانید از تحویل سریع و به موقع محصولات خریداری شده خود لذت ببرید. هیچ چیز نمی تواند چنین سرعت هایی را به هنگام خرید به وجود آورد. از دیگر مزایای مهمی که فروشگاه های آنلاین به همراه دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. راحتی
    راحتی، بزرگترین موهبت و هدیه ی خرید آنلاین برای خریداران می باشد. تصور کنید محصولی را سفارش داده اید و به شخص دیگری اعتماد می کنید تا آن را در محل شما به شما تحویل دهد. چنین چیزی در دهه های قبل غیرقابل تصور می بود. دلایل زیادی برای راحتی خرید آنلاین وجود دارد. اول اینکه وب سایت ها و اپلیکیشن های مدرن به راحتی قابل دسترس هستند. می توانید صدها محصول را جستجو کنید یا از فیلتر ها استفاده کنید تا محصول مشخصی را که میخواهید جستجو کنید. گرافیک جذاب و تصاویر دقیق و زنده از دیگر مواردی می باشند که به راحتی خرید اینترنتی کمک می کند.
  2. صرفه جویی در وقت
    راحتی به خریداران کمک می کند تا محصولات خود را به راحتی سفارش دهند. تحویل سریع نیز به آنها کمک میکند تا در رفت و آمد و همچنین در زمان صرفه جویی کنند. در هر حال، خرید انلاین صرفه جویی بیشتری در مقایسه با خرید های سنتی دارد. آنچه معمولا روز ها برای یافتن در اطراف شهر به طول می انجامد، می تواند طی چند دقیقه یا چند ساعت به اتمام برسد.
  3. صرفه جویی هزینه
    اگرچه برخی از افراد برای خرید اقلام زیادی از محل خود خارج می شوند و به دنبال قیمت های بالا می روند، اما اکثر مردم همیشه به دنبال راه هایی برای پس انداز پول خود هستند. خواه در حال خرید یک تلفن هوشمند باشند یا به دنبال خرید یک لباس، احتمالا می خواهند هزینه های خود را به حداقل برسانند. سایت های خرید آنلاین به شما کمک می کنند تا بودجه ی خود را به کمترین رقم ممکن کاهش دهید. مهم نیست که به دنبال چه محصول نادری هستید، یک پلتفرم متفاوت وجود دارد که می تواند به شما در دستیابی به یک معامله ی بهتر و معقول تر کمک کند. حتی طراحی وب سایت و اپلیکیشن ها به شکلی است که میتوانید کالایی مشابه را با قیمت های مختلف به فروش برسانید.
  4. تنوع زیاد
    وب سایت ها و اپلیکیشن های آنلاین نه تنها به شما برای خرید های سریع و راحت کمک میکنند، بلکه محصولات مختلف و زیادی را نیز در اختیار شما قرار می دهند. اگر نسبت به آنچه می خواهید بخرید اطمینان ندارید، تنوع اقلام آنلاین بصورت واقعی می تواند بسیار گیج کننده باشد.
  5. کیفیت بهتر
    مطمئنا اینترنت سایت دامپینگ خوبی برای محصولات با کیفیت پایین تر می باشد. اما در داخل بسیاری از سیستم عامل های خرید که فقط محصولات قانونی را می فروشد.قدرت بررسی های انلاین همچنان بدان معناست که فقط لازم نیست آنچه را که فروشنده به شما میگوید قبول کنید.
  6. فکر راحت
    خرید آنلاین یکی از صنایع بسیار مورد اعتماد می باشد. شما می توانید اطمینان داشته باشد که سفارشات شما سر وقت و به درستی تحویل داده می شوند و در صورت نداشتن کیفیت مناسب می توانید محصول خود را مرجوع کنید.

نکات مهم در طراحی فروشگاه های اینترنتی

  1. طرح فروشگاه اینترنتی خود را تمیز و برنامه ریزی شده تهیه کنید
    فقط به دلیل اینکه فروشگاه شما آنلاین می باشد، نباید محصولات و خدمات خود را بصورت تصادفی ترتیب دهید. وقتی از فروشگاه اینترنتی شما بازدید می کنند، به تجربه ی کلی مورد نظر مشتریان خود فکر کنید. اگر محصولات خود را در طبقه بندی های مناسب سازماندهی کنید، مشتریان می توانند به راحتی انواع مختلف کالایی را که شما ارائه می دهید، مشاهده کنند و بدانند که کدام محصول در حال حاضر در تخفیف می باشد.
  2. فروشگاه اینترنتی خود را ساده طرح ریزی کنید
    منوی فروشگاه شما یکی از مهمترین قسمت های وب سایت و اپلیکیشن شما می باشد. این کمک می کند تا مشتریان از یک صفحه به صفحه دیگر به راحتی دسترسی پیدا کنند، که این موضوع تاکید می کند چرا یک منوی پیمایش بصری ساختار بسیار حیاتی دارد. از افزودن پیوند های زیاد در منوی اصلی خودداری کنید و در عوض از منوی کشویی یا مگا Drop-down استفاده کنید که به شما این امکان را میدهد تا پیوند های بیشتری را اضافه کنید.
  3. ارتباط با آن را آسان نگه دارید
    مواقعی وجود دارد که ممکن است مشتریان در مورد یک محصول خاص یا روش های پرداخت سوالی داشته باشند. اطمینان حالی کنید که آنها می توانند به راحتی اطلاعات تماس را پیدا کنند و با شما در تماس باشند. از این طریق می توانید به سوالات آنلاین پاسخ دهید و به آنها کمک کنید تا تصمیم گیری در مورد خرید را به راحتی انجام دهند.
  4. اضافه کردن قسمت مرورگر و جستجوبرخی از مشتریان یا بازدیدکنندگان ممکن است هنگام مراجعه به سایت و اپلیکیشن محصولی را در ذهن داشته باشند. اگر آن محصول بلافاصله در صفحه اصلی قابل مشاهده نباشد، بازدیدکنندگان بیش از هر زمان دیگری می خواهند آن را جستجو کنند و اگر نتوانند راهی برای جستجو پیدا کنند به جای دیگری خواهند رفت.
  5. اضافه کردن تصاویر با کیفیت بالا
    یکی از بزرگترین تفاوت های فروشگاه های فیزیکی و آنلاین این واقعیت است که خریداران آنلاین نمی توانند وسایل و محصولات را لمس کنند. در عوض شما باید به تصاویر واقعی و با کیفیت محصولات خود تکیه کنید تا نشان دهید که ظاهر محصول چگونه و چقدر واقعی به نظر می رسد.
  6. فرایند پرداخت سریع و راحت
    یکی از بزرگترین دلایل بالا بودن میزان رها کردن سبد خرید، فرایند پرداخت طولانی و پیچیده است. خوشبختانه فروشگاه های اینترنتی امروزه یک پرداخت داخلی در صفحه دارند که میتوانند شگفتی هایی را برای پرداخت مشتریان ایجاد کنند.
  7. بهینه سازی فروشگاه در موبایل
    نکته مهم دیگری که باید در نظر گرفته شود اطمینان از بهینه سازی فروشگاه برای دستگاه های موبایل هوشمند است. این موضوع فراتر از داشتن یه سیستم بازدهی می باشد. باید اطمینان حاصل کنید که تصاویر در صفحه های کوچکتر موبایل به خوبی قابل مشاهده هستند و همچنین مشتریان به راحتی می توانند بر روی موبایل های خود به فروشگاه دسترسی داشته باشند.
  8. ذکر سیاست های فروشگاه آنلاین
    هنگامی که بازدیدکنندگان شما مدتی را در فروشگاه آنلاین شما می گذرانند و آماده خرید هستند، حتما میخواهند بدانند که سیاست های حمل و نقل، سیاست های مالی و بازگشت پول چگونه است. اگر روشی آسان برای یافتن آن اطلاعات به آن ها ارائه ندهید، ممکن است آنها از خرید صرف نظر کنند.
  9. به نمایش گذاشتن هزینه های حمل و نقل
    دیر نمایش گذاشتن هزینه های حمل و نقل و خدمات عامل بزرگی در رها کردن سبد خرید می باشد. به جای نمایش هزینه های حمل و نقل و خدمات در انتها خرید، اطمینان حاصل کنید که مشتریان می توانند هزینه های حمل و نقل و خدمات را از همان ابتدا مشاهده کنند.
  10. نام تجاری خود را به طور مستمر و در طول خرید در معرض دید قرار دهید
    اگر می خواهید مطمئن شوید فروشگاه شما از رقبا متمایز است، حتما عناصر مربوط به لوگو و نام تجاری خود را در اپلیکیشن و وب سایت خود قرار دهید. با افزودن نام تجاری فروشگاه و آیکون های مربوط به آن مطمئن می شوید که مشتریان محصولات و خدمات شما را از دیگران تمیز میدهند.

می تونی با سیستم جستجوی زیر مقاله های دیگه تکران رو هم بخونی

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

021-22130288 021-26741787

برای ارتباط با ما می توانید از طریق فرم تماس در صفحه زیر اقدام نمایید.

تماس با ما