4 مزیت طراحی اپلیکیشن موبایل برای کسبوکار شما
بدون شک در جیب اکثر افراد یک گوشی هوشمند وجود دارد که از طریق آن روزانه به دهها اپلیکیشن مختلف دسترسی پیدا میکنند. کسبوکارهای مختلف از سراسر دنیا با درک این پتانسیل، امروزه بخش زیادی از تبلیغات چاپی و بیلبوردها را کنار گذاشتهاند و در عوض از مزایای دنیای موبایل بهره میبرند. طبیعتا در چنین شرایطی شما هم باید از مزیت اپلیکیشنهای موبایل استفاده کنید. در ای مقاله 4 مزیت طراحی اپلیکیشن مورد بررسی قرار گرفته است.
شاید با خودتان فکر کنید کسبوکارتان برای فروش محصولات به مشتریان وفادارتان، هیچ نیازی به اپلیکیشن موبایل ندارد! بله شاید این موضوع در گذشته صادق بوده باشد، اما اگر قرار است برای آینده آماده شوید و به لطف مزایای اپلیکیشن موبایل، افزایش محسوسی را در فروشتان تجربه کنید، به یک اپلیکیشن موبایل نیاز دارید.
اگر هنوز متقاعد نشدهاید، در این مقاله میتوانید با 4 مزیتی که یک اپلیکیشن موبایل برای کسبوکارتان به همراه میآورد آشنا شوید.
1) ارائه ارزش بیشتر به مشتریانتان
کسبوکار یعنی عمل متقابل؛ شما محصولی را ارائه میدهید که جامعه هدف به آن نیاز دارد و برای خرید آن هزینه میکند. اگر صاحب یک کسبوکار باشید احتمالا با همفکری کارمندان خود به دنبال روشهایی برای افزایش تعامل و تشویق مشتریان به خریدهای گرانقیمتتر هستید. اما علاوه بر این، شما باید سطحی از ارزش را به مشتریانتان ارائه دهید که در هیچ جای دیگری نظیرش را پیدا نکنند.
یکی از روشهای انجام این کار ایجاد یک برنامه وفاداری مشتری در اپلیکیشن است. بدین منظور هر چقدر میزان خرید و تعامل مشتریان با کسبوکار شما بیشتر باشد، امتیاز وفاداری بیشتری دریافت میکنند. سپس از این امتیازات میتوانند برای دریافت تخفیفهای ویژه استفاده کنند.
استارباکس پاداشهای منحصربهفردی را به مشترکین اپلیکیشن ارائه میدهد که آنها را برای خرید قهوه (یا سایر اسنکهای خوشمزه) تشویق میکند. این شرکت حتی امکان پرداخت مستقیم درون اپلیکیشن را میسر کرده است که فرآیند کلی تراکنشهای مالی را تسریع میکند.
اگر شما هم از چنین روشی استفاده میکنید خیلی خوب است. شما میتوانید این کار را در اپلیکیشن انجام دهید و کل فرآیند را دیجیتالی کنید. بدین ترتیب اطلاعات مربوط به خرید مشتریان به سرعت در دسترس شما قرار میگیرد. علاوه بر این، وقتی مشتریانتان شاهد اضافه شدن امتیازات وفاداری خود هستند، انگیزه بیشتری برای خریدهای بعدی پیدا میکنند.
2) ایجاد برندی قویتر
آگاهی از برند و روشی مستقیم برای ارتباط با برند یک مزیت طراحی اپلیکیشن برای کسب و کار شما به شمار میرود. با این شیوه ارتباطی، شما میتوانید حس اعتماد را در جامعه هدفتان ایجاد کنید. هر چقدر مخاطب شما اعتماد بیشتری داشته باشد، احتمال استفاده از ارائههای فروش در آینده و حتی وفاداری به برندتان افزایش مییابد.
با استفاده از یک اپلیکیشن میتوانید به مشتریانتان نشان دهید چرا باید به شما اعتماد کنند. در واقع این کار را با معرفی ارزشهای برندتان انجام میدهید. در گذشته، مگنتهای یخچال، تقویم و سررسید و هر چیزی که یادآور لوگو و برندتان بود، به عنوان تبلیغات و ابزار کمکی در برندسازی ایفای نقش میکرد. حالا اپلیکیشنهای موبایل این کار را انجام میدهند و باعث تقویت برند و آموزش مشتریانتان میشوند.
به همین دلیل است که تعداد بسیار زیادی از کسبوکارها در بخشهای مختلف در حال استفاده از اپلیکیشنهای موبایل هستند. به جدول زیر که از یک نظرسنجی در سال 2015 تهیه شده است توجه کنید:
با مشاهده آمار ارائه شده در جدول میتوان به راحتی دریافت که تقریبا همه به اهمیت اپلیکیشنهای موبایل پی بردهاند.
3) ارتباط بهتر با مشتریان
خدمات مشتری دیگر به دیدارهای حضوری و فروشندگانی که همیشه لبخند بر لب دارند محدود نمیشود! از آنجایی که امروزه بیش از 2.6 میلیارد نفر از گوشیهای هوشمند بهره میبرند، اپلیکیشنهای موبایل خدمات مشتری را به سطح جدیدی ارتقاء دادهاند. اما چرا؟
اپلیکیشن شما انسان نیست و بنابراین خلق و خو و عملکرد آن نوسانی ندارد. علاوه بر این، وقتی اپلیکیشن شما به طور مداوم در گوشی هوشمند کاربر وجود داشته باشد و برای ارائه بهترین تجربه به آنها طراحی شده باشد، میتوانید اطلاعات و مشوقهای لازم برای خرید محصولات و خدماتتان را در دسترس آنها قرار دهید.
در واقع، اکثر بازاریابها اکنون برای بهبود خدمات مشتری یک کسبوکار از اپلیکیشنهای موبایل استفاده میکنند.
طبیعتا کسبوکار شما بدون مشتریانتان معنایی ندارد. با استفاده از اپلیکیشن موبایل کاربر در هر ساعتی از شبانه روز میتواند به اطلاعات مورد نظر خود دسترسی داشته باشد. اگر فکر خرید محصولی در ذهن کاربر به وجود بیاید، بلافاصله امکان خرید آن محصول را از طریق اپلیکیشن موبایل خواهد داشت.
بنابراین، اگر خدمات مشتری یکی از اولویتهای اصلی شما است، اپلیکیشنهای موبایل یکی از بهترین روشها برای افزایش رضایت مشتری به حساب میآید.
شرکت تکران ارائه دهنده خدمات طراحی اپلیکیشن در سطحی حرفهای و بینالمللی است.
4) افزایش سود
افزایش رضایت مشتری، افزایش فروش را به دنبال دارد. در واقع، بر اساس گزارش SalesForce 70 درصد از تجربههای خرید تحت تاثیر نحوه برخورد با مشتریان است. هر چقدر افراد نسبت به محصول و کسبوکار شما علاقهمندتر و خوشنودتر باشند، تقاضای مصرف کننده نیز رشد بیشتری خواهد داشت. در چنین شرایطی، اگر محصولی را ارائه کنید، مشتریانتان بیصبرانه منتظر خرید و تجربه آن هستند.
اپلیکیشنهای موبایل در این بخش راهکاری منحصربهفرد محسوب میشوند. اما بهتر است هنگام توسعه یک اپلیکیشن موبایل، تا حد امکان هزینههای توسعه را پایین نگه داشته باشید. وبسایت شما باید حتما از طراحی ریسپانسیو برخوردار باشد تا با اکثر دستگاههای موبایل بازار سازگاری داشته باشد.
بدین ترتیب دیگر نیازی به طراحی یک سایت جدید و مخصوص موبایل وجود ندارد. اما با این حال، با ارائه یک اپلیکیشن اختصاصی موبایل در کنار وبسایت ریسپانسیو، میتوانید تجربه کاربری مشتریانتان را تا حد محسوسی افزایش دهید.
به گزارش وبسایت Techcrunch، 35.4 درصد از فروش بلک فرایدی در سال گذشته در دستگاههای موبایل انجام شده است. این عدد در سال 2012 حدود 16 درصد بوده است.
وقتی دومینو پیتزا اپلیکیشن موبایلی را برای تحویل پیکی یا تحویل حضوری سفارشات ارائه کرد، با رشد 28 درصدی سود قبل از کسر مالیات در انگلیس روبرو شد. در واقع اکنون بیش از 52 درصد از سفارشات آنلاین در دستگاههای موبایل صورت میگیرد.
بدون تردید خرید آنلاین از طریق اپلیکیشن موبایل به یکی از ترندهای جهانی تبدیل شده است. اگر برای کسبوکارتان اپلیکیشن موبایلی نداشته باشید، این فرصت عظیم برای افزایش فروش و بهبود تجربه کاربری مشتریانتان را از دست خواهید داد.
سایر مزایای یک اپلیکیشن موبایل
علاوه بر موارد اشاره شده در مورد مزیت طراحی اپلیکیشن، میتوان به موارد زیر هم اشاره نمود:
- مطلع کردن کاربران از محصولات و پیشنهادات جدید
- متمایز بودن از رقبا
- دسترسی به جامعه هدف جوانتر
- همگامسازی حسابهای ایمیل و شبکه اجتماعی کاربران
اگر ساختار اپلیکیشن به درستی پیادهسازی شده باشد، میتوانید به اطلاعات بسیار ارزشمندی در خصوص نحوه تعامل کاربران با اپلیکیشن خود دسترسی پیدا کنید. این اطلاعات میتواند متوسط زمانی که کاربر در اپلیکیشن شما سپری میکند و یا مبلغی که در هر سفارش هزینه شده است را شامل باشد.
اطلاعات مکانی یکی دیگر از بخشهایی است که باید به آن توجه داشت. اپلیکیشنها اکنون بیشتر از هر زمان دیگری این قابلیت را دارند که اطلاعات مکانی کاربران را در دسترس کسبوکار قرار دهند. باید بدانید افراد اغلب در چه زمانی و از چه مکانی محصولات شما را خریداری میکنند. کدام منطقه از جهان بیشترین علاقهمندی را به کسبوکار شما دارد؟
ممکن است در ابتدای کار اپلیکیشن شما همان امکانات وبسایت کسبوکار را در دسترس قرار دهد. اما در ادامه فرصتهای زیادی برای توسعه قابلیتهای آن در اختیار شما قرار دارد. اگر از این قابلیتها و اطلاعات ارزشمند استفاده نکنید، بدون شک رقبای شما این کار را انجام میدهند.
سخن آخر
90 درصد از شرکتها قصد دارند در سال 2016 در اپلیکیشنهای موبایل سرمایهگذاری کنند. اگر شما این کار را انجام ندهید، به احتمال زیاد در رقابت با کسبوکارهای رقیب شکست میخورید.
اگرچه یک اپلیکیشن موبایل احتمالا نجاتدهنده کسبوکارتان نخواهد بود، اما روشی مطمئن برای استمرار حضورتان در صنعت به حساب میآید. با استفاده از یک اپلیکیشن موبایل، لوگو و اطلاعات برند شما در تمام لحظات و شرایط در دسترس مشتریانتان قرار دارد.
بدین منظور باید تبلیغات و بازاریابی لازم برای اپلیکیشن را انجام دهید. با استفاده از یک اپلیکیشن موبایل میتوانید به عنوان یک کسبوکار مدرن و امروزی مطرح شوید و به جایگاه خوبی در صنعت دست پیدا کنید.
حالا که مقاله مزیت طراحی اپلیکیشن را مطالعه کردید با کارشناسان ما از طریق شمارههای زیر تماس حاصل فرمایید:
- 021-22130288
- 021-26741787
مترجم: مصطفی طبری