6 مزیت سرویس VoIP برای دورکاری
با شیوع ویروس کرونا، دورکاری به عنوان یک سبک کاری جدید و بدون حضور در محل شرکت برای بسیاری از کارمندان به واقعیت تبدیل شد. با این حال، این تجربه جدید برای بسیاری از ما، چالشهایی را نیز به همراه داشت. برای رفع این چالشها، شرکتها از ابزارهای جدیدی نظیر زوم، اسکایپ و گوگل داکس استفاده میکنند تا هماهنگی در کار و راه حلهایی برای ادامه کار دورکاری فراهم کنند.
استفاده از این ابزارها، امکان انجام کارهای دورکاری را برای کارمندان سادهتر کرده و به آنها امکان ارتباط با همکاران و مدیران را فراهم میکند. با این حال، این ابزارها برای بسیاری از شرکتها هنوز جای بهبود دارند، اما در مجموع، به شرکتها کمک میکنند تا در شرایط دورکاری عملکرد مطلوب را حفظ کنند و به بهبود کارایی و هماهنگی بین کارمندان کمک میکنند.
برای مثال، ممکن است برای دسترسی و اشتراکگذاری راحتتر اسناد از سرویس مایکروسافت آفیس 365 استفاده کنید، اما به دلیل سیستم تلفن تجاری قدیمی شرکت، هنوز هم با مشکلات و اتلاف وقت زیادی مواجه باشید. اگر از سرویس VoIP (پروتکل انتقال صدا از طریق اینترنت) برای مکالمات خود استفاده نکنید، تقریبا میتوان با قاطعیت گفت شما و کارمندانتان کلافه خواهید شد.
سرویس VoIP تماسهای تجاری را تا حد محسوسی تسهیل میکند و به همین دلیل، در این مطلب به 6 مورد از مزیت های بزرگ VoIP اشاره میکنیم.
VoIP چیست؟
ویپ یک فناوری پیشرفته است که تماسهای تلفنی را در قالب دیتا و در بستر اینترنت انتقال میدهد. بدین ترتیب برای برقراری مکالمات تجاری خود نیازی به سیمکشی تلفن نخواهید داشت.
سرویس تلفن اینترنتی یا VoIP برای کسبوکارهایی با ابعاد مختلف، مزایای محسوسی را به همراه دارد که شامل صرفهجویی در هزینه، دسترسی راحتتر و کارآمدی بیشتر میشود. این سرویس برای کسبوکارهای کوچک انعطافپذیری فوقالعادهای را به دنبال دارد و نیازی نیست تمامی کارمندان در دفتر حضور داشته باشند.
مزایای برتر VoIP برای دوکاری
بهبود کیفیت مکالمات
بعضی از مدیران کسبوکار اغلب به طور ناشیانه انتقاد میکنند که سرویس VoIP کیفیت پایینی در مکالمات دارد، اما این انتقاد در دهه 1990 و هنگامی که VoIP تازه معرفی شده بود، صحت داشت!
اما با بهبود زیرساختها در طی 30 سال اخیر، اکنون هیچ مشکلی در کیفیت مکالمات صوتی VoIP وجود ندارد و حتی میتوان گفت تلفنهای کابلی و رایج کیفیت پایینتری را ارائه میدهند. بسیاری از شرکتهای بزرگ مخابراتی آمریکا مانند AT&T و Verizon در آینده نزدیک دیگر سرویس تلفنهای کابلی را ارائه نخواهند داد.
بهبود ارتباطات داخلی و خارجی کسبوکار
VoIP یک پلتفرم یکپارچه برای برقراری ارتباطات است که کارآمدی ارتباطات را در کسبوکارهای مختلف بهبود میبخشد. انواع ارتباطات مانند تماسهای صوتی، فکس، ایمیل، تماس تصویری و کنفرانسهای آنلاین، تنها با یک نرمافزار قابل انجام هستند.
این نرمافزار به طور کامل از طریق محیط دسکتاپ کاربر قابل دسترس و کنترل است. نرمافزار VoIP امکان ضبط تماس و هدایت تماس را در اختیار کاربر قرار میدهد.
خدمات مشتری از راه دور
خدمات مشتری از راه دور: با استفاده از سرویس VoIP، کارمندانی که وظیفه اصلیشان پشتیبانی تلفنی از مشتریان است، به راحتی میتوانند در هر مکان و زمانی به وظایف خود عمل کنند.
مدیریت و مانیتورینگ از طریق یک اپلیکیشن
اپلیکیشنمحور بودن سیستمهای VoIP، امکان کنترل آسان تنظیمات تماس، در دسترس بودن و موارد دیگر را فراهم میکند.
ارائه آمار مکالمات و راحتی بیشتر
با استفاده از سیستم VoIP، میتوان به آمارهای فوری و اطلاعات تحلیلی در خصوص مدت زمان متوسط تماسها، مکان تماسگیرندهها و موارد دیگر دسترسی داشته باشید. همچنین قابلیت ارسال پیامهای صوتی در قالب پیامک یا ایمیل نیز یکی از امکانات سرویس VoIP است که میتواند در بهبود کارایی دورکاری موثر باشد.
شرکت تکران ارائه دهنده راهکارهای سازمانی در سطحی بینالمللی است.
مترجم: مصطفی طبری
منبع: https://www.ezcomputersolutions.com/benefits-of-voip-for-remote-work/