پرتال CRM برای چه شرکت هایی کاربردی است؟
حمید رضا خداوردی

پرتال CRM برای چه شرکت هایی کاربردی است؟

با استفاده از پرتال CRM یا پرتال سازمانی، ارتباط مشتریان با سازمان و شرکت ها و همچنین نیازمندی های آنان مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. CRM در واقع فرآیندی جهت جمع آوری و یکپارچه سازی اطلاعات جهت بهره برداری موثر و هدف دار می باشد. چنین اطلاعاتی می توانند در برقراری ارتباط با مشتریان، بازاریابی و فروش، حساسیت و یا نیاز های بازار موثر واقع شوند. مدیریت ارتباط با مشتری بخشی از استراتژی یک شرکت یا سازمان جهت شناسایی مشتریان، راضی نگه داشتن آنها و تبدیل آنها به مشتری دائمی می باشد. مدیریت ارتباط با مشتری در راستای مدیریت ارتباط مشتری با سازمان و به منظور به حداکثر رساندن ارزش هر مشتری با سازمان ، سازمان را یاری می کند. از جمله مزایای پرتال CRM می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش رضایت مشتری
    یکی از مزایای اصلی استفاده از مدیریت ارتباط با مشتری بهبود رضایت مشتریان می باشد. با استفاده از این استراتژی کلیه شرکت ها می توانند معاملات خدماتی، بازاریابی و فروش محصولات و خدمات به مشتریان را به صورت سازمان یافته و منظم انجام دهند. همچنین می توانند از طریق درک بهتر مسائل مرتبط با مشتریان خدمات بهتری را نیز به آن ها ارائه دهند.
  • بهبود فرآیند حفظ مشتری
    با استفاده از استراتژی مدیریت ارتباط به مشتری برای هر کسب و کاری، سازمان ها قادر خواهند بود نرخ حفظ مشتری خود را بهبود ببخشند که اغلب به افزایش در آمد سازمان منجر می شود.
  • ارتباطات داخلی بهتر و قوی تر
    پیروی از استراتژی ارتباط با مشتری به ایجاد ارتباطات بهتر در سازمان ها کمک بسیاری می کند. به اشتراک گذاری داده های مشتریان در بخش های مختلف، سازمان را قادر می کند تا به صورت تیمی فعالیت انجام داده و به بهینه سازی تجربه مشتریان کمک کنند.
  • بهینه سازی مارکتینگ
    یکی دیگر از مزایای مهم مدیریت ارتباط با مشتری امکان دادن به سازمان جهت ایجاد یک برنامه بازاریابی هدفمند و مقرون به صرفه می باشد. با درک نیاز ها و رفتار مشتریان می توانید زمان درستی تبلیغ محصول خود را تشخیص دهید.
  • دریافت دیدگاه های ارزشمند
    از آنجایی که مدیریت ارتباط با مشتری تمام اطلاعات را در یک مکان متمرکز ذخیره میکند، تجزیه و تحلیل عملکرد سازمان بطور کلی بسیار آسان تر می باشد. با تعیین دقیق اطلاعات مهم مانند درآمدزایی، بازدهی تبلیغاتی و همچنین نتایج فعالیت های بازاریابی خود، به راحتی می توانید گزارش تهیه کنید.

 

پرتال سازمانی یا CRM برای چه شرکت هایی کاربردی است؟

چه سازمان ها و شرکت هایی از CRM بهره می برند:

  • هر شرکت یا سازمانی که تیم فروش دارد. چنین سازمان یا شرکتی به عنوان مدیریت ارتباط با مشتری می تواند می تواند به فروشندگان کمک کند تا روند های مختلف رفتار مشتریان خود را شناسایی کند که این امر می تواند در هنگام فروش محصولات، فروش بالا یا گسترده به آن ها کمک کند. به علاوه، نرم افزار CRM تیم های فروش را قادر می سازد تا یادداشت های مربوط به چشم انداز را به روز نگه دارند تا احتمال بسته شدن معاملات را افزایش دهند.
  • هر شرکت یا سازمانی که از هر شکلی از بازاریابی استفاده می کند. هنگام استفاده از راه حل مناسب ارتباط با مشتری، مشاغل می توانند از اطلاعات فروش تا سوابق مشتری برای تنظیم دقیق برنامه های بازاریابی خود استفاده کنند. آمار ها نشان داده است که بازاریابی هدفمند بسیار سودآور تر از درگیری هر چه بیشتر تماس با کمپین های بازاریابی می باشد. انجام این کار نه تنها باعث اتلاف پول می شود بلکه بی نتیجه و ناکارآمد نیز می باشد.
  • هر سازمانی که قیمت و فاکتور ایجاد میکند. داشتن یه ابزار پروسه داخلی در برنامه های CRM که به نام مایکروسافت داینامیک این روزها معروف است که روزانه از آنها استفاده میشود، می تواند سرعت و کیفیت پروسه را تسریع کند. استفاده از فقط یک برنامه نرم افزاری برای انجام هر کاری در یک تجارت می تواند بهره وری را به طرز چشمگیری افزایش دهد. دیگر بین برنامه ها برای تکمیل وظایف جابه جایی ندارید و کل فعالیت شما می تواند از یک مکان واحد مدیریت شود.
  • هر سازمانی که میخواهد به مشتریان خود نشان دهد که از اولویت برخوردار است. مشتریان دوست دارند احساس کنند که پیگیری میشوند و استفاده از CRM می تواند این کار را انجام دهد. به عنوان مثال، حتی اگر مشتری با شرکت تماس تلفنی برقرار کند و با شخصی به اشتباه صحبت کند، می تواند با استفاده از CRM خود جزئیات بیشتری از مشتری را پیدا کند و او را به بخش درست منتقل کند. این امر با کمک در حل سریع تر و کاملتر مسائل باعث افزایش رضایت مشتریان می شود. این امر ممکن است برای یک کسب و کار کوچک کارایی داشته باشد، اما وقتی در واقعیت برای مشتری اتفاق بیفتد، برای آنها تجربه بهتری به ارمغان می آورد.
  • هر سازمان یا کسب و کاری که می خواهد کارایی خود را افزایش دهد. فقط با استفاده از یک راه حل CRM به معنای صرفه جویی در وقت در طی روز می باشد. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری به شما کمک می کند تا در چندین زمینه کارایی بیشتری داشته باشید، چه با قابلیت کلیک برای تماس، مدیریت یکپارچه پروژه، جزئیات یادداشت برداری مشتری و چشم انداز، اتوماسیون بازاریابی یکپارچه و امتیازدهی سر به سری، CRMبه تمامی کسب و کار ها از هر اندازه کمک می کند تا هزینه ها را کاهش داده و پایگاه داده های قوی تری ایجاد کنند.

سه نوع از مشاغل و سازمان ها که نیاز به CRM دارند

  1. تولید کننده ها: یک سیستم CRM عملکرد های متنوعی را ارائه می دهد تا موفقیت تولید را تامین کند. به عنوان مثال تولید کننده های قطعات اصلی یا OEM های بزرگ بر روی تمدید و افزایش کار خود متمرکز خواهند شد و برای پیگیری آنها قراردادهای چند فازی خواهند بست. در اینجا CRM به عنوان ابزاری برای همکاری بین فروش، بازاریابی، مهندسی و پشتیبانی عمل خواهد کرد.
  2. شرکت هایی با تیم ها و خدمات حرفه ای: در یک شرکت با خدمات حرفه ای، هیچ چیز ارزشمندتر از روابط با مشتریان و همکاران صنعت نمی باشد. روابط دیرینه فرصت های جدید فروش را ایجاد می کند. مشتریان وفادار شما با ارائه معرفی نامه های تجاری و نوشتن نظرات مثبت، اعتبار شرکت شما را افزایش می دهند.
  3. شرکت های B2B: شرکت های تجارت به تجارت یا B2B اغلب دوره های پیچیده فروش را طی می کنند. به هر حال مشتری های آن ها مشاغلی هستند که نیاز ها و فرایند های پیچیده خود را دارند و به دنبال محصولات یا خدماتی هستند که گران و سفارشی باشد. این امر منجر به چرخه های فروش طولانی تر، توجه بیشتر به مشتری و تعامل با چندین تصمیم گیرنده می شود.

می تونی با سیستم جستجوی زیر مقاله های دیگه تکران رو هم بخونی

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

021-22130288 021-26741787

برای ارتباط با ما می توانید از طریق فرم تماس در صفحه زیر اقدام نمایید.

تماس با ما