معرفی نرم افزار مالی Microsoft Dynamics GP
داینامیک GP یک نرم افزار تجاری است که توسط شرکت مایکروسافت ارائه شده است. داینامیک GP یک برنامه مدیریت منابع انسانی یا ERP است که به کسب و کارها و مشاغل کمک می کند تا عملیات حسابداری و مالی خود را مدیریت کنند. این برنامه زمینه هایی مانند هوش تجاری، مدیریت انبارداری، مدیریت مالی، خرده فروشی و تجارت الکترونیکی، مدیریت خدمات، منابع انسانی، تولید و توزیع را در بر می گیرد. اگرچه داینامیک GP از کلیه ویژگی های CRM کامل برخوردار نیست، اما از ویژگی هایی همچون قابلیت های فروش و خدمات برخوردار است. این برنامه به عنوان یک سیستم اداری در بازار ایالات متحده آمریکا آغاز به کار کرد. برخلاف سایر سیستم های عامل داینامیک، GP از قابلیت های گسترده چند زبانه یا چند ارزشی برخوردار نیست. داینامیک GP به کسب و کارها و مشاغل اجازه می دهد تا فرایندهای اصلی مانند مدیریت مالی، هوش تجاری، خرید، موجودی کالا، مدیریت خدمات میدانی، مدیریت زنجیره تامین و حسابداری پروژه را انجام دهند. این برنامه شامل عملکردهای بیشتری نسبت به سیستم های حسابداری ابتدایی است و به اندازه کافی دربرگیرنده کلیه جوانب مالی است که می تواند رشد مداوم را پشتیبانی کند، زیرا می تواند برای مدیریت چندین شرکت استفاده شود. این برنامه همچنین از فرایندهای تولید ساده همچون Kitting یا مونتاژ پشتیبانی می کند.
ویژگی های اصلی Dynamics GP
دلایل بسیاری وجود دارد که چرا کسب و کارهایی که به مدیریت منابع انسانی نیاز دارند، ممکن است داینامیک GP را انتخاب کنند. در درجه اول، این یک محصول ثابت شده است که از اوایل سال 2000 مورد استفاده کسب و کارها قرار گرفته است. همچنین از نام معتبر مایکروسافت و ظاهر آشنای محصولات مایکروسافت بهره مند است. یکی دیگر از مزایای این محصول طول عمر آن است، که GP را همانند یک شبکه قوی از شرکا و متخصصان اطراف خود طراحی کرده است. داینامیک GP یک سیستم بسیار قوی است و اکثر مشاغل می توانند از عملکرد گسترده آن، با حداقل سفارشی سازی مورد نیاز، لذت ببرند. کسانی که می خواهند قابلیت های GP را گسترش دهند، با کمک کاتالوگ گسترده ای از افزونه های موجود، می توانند این کار را به راحتی انجام دهند. این پلتفرم همچنین می تواند به روش های مختلف به کار گرفته شود و به کسب و کارها امکان انعطاف پذیری در مورد نحوه ذخیره داده های داینامیک و نحوه دسترسی به سیستم را بدهد. قابلیت های هوش تجاری داینامیک GP به کاربران کمک می کند که در زمینه امور مالی خود پیش قدم شوند. ادغام GP بومی با مایکروسافت آفیس و سایر ابزارهای تجاری متداول مانند شیرپوینت و outlook، این امکان را برای مشاغل فراهم کرده تا کارهای خود را بیشتر متمرکز کنند و به راحتی با سایر بخش ها و مشاغل همکاری کنند.
کسب و کارها نمی توانند فعالیت های خود را ارتقا دهند، مگر اینکه نحوه کار خود را به درستی ارزیابی کنند. داینامیک GP به مشاغل و کسب و کارها اجازه می دهد که دید داخلی خود را بهبود ببخشند و تصویر کاملی از فرآیند های خود ایجاد کنند، تا بتوانند دقیقا در جایی قرار بگیرند که بهتر می توانند عمل کنند. تجزیه و تحلیل در زمان واقعی، مشاغل را قادر می سازد که روند موجود در داده های خود را تشخیص دهند، بنابراین می توانند به سرعت به تغییرات بازار پاسخ دهند و پیش بینی های لازم را در زمینه آمادگی پاسخگویی به تقاضاها ایجاد کنند. در ابتدایی ترین سطح، استفاده از ERP هوشمند مانند GP دقت ضبط را بهبود می بخشد و باید اطمینان حاصل شود که هر کاربر به اطلاعات صحیح دسترسی دارد و علاوه بر صرفه جویی در وقت، کیفیت تعاملات شرکت با مشتریان را نیز بهبود می بخشد. داشتن یک مخزن واحد برای داده های عملیاتی، مشاغل را قادر می سازد که تصویری روشن و کامل از مواردی مانند هزینه های تولید و هزینه های متفرقه بدست آورند، بنابراین می توان بودجه را به طور منظم ارزیابی و مجددا کنترل کرد تا کمترین هزینه ها را در بر گیرند. GP همچنین مقیاس پذیر است و می تواند برای جبران تقاضاهای بالاتر، بدون از بین بردن عملکرد یا احتمال افزایش عمده به سرمایه گذاری اولیه، انعطاف پذیر باشد.
تفاوت داینامیک NAV و داینامیک GP
هر دو راه حل های کامل مدیریت و مدیریت مالی در صنعت هستند. هر دو در ده ها مشاغل مختلف در سراسر جهان ثابت شده اند که توانایی مدیریت مالی و عملیات را برای کسب و کارها فراهم میکنند، که باعث صرفه جویی در وقت و پشتیبانی از رشد در تجارت می شود. اگرچه توانایی آن برای رشد بین المللی به دلیل توانایی های زبانی آن محدود است، اما GP همیشه به عنوان یک محصول کاملا کاربردی برای بازارهای انگلیسی زبان، آماده استفاده در مشاغل است. از طرف دیگر، NAV در درجه اول به عنوان یک بستر بنیادی طراحی شده است که شرکت ها می توانند محصول خود را بر روی آن توسعه دهند. کسب و کارها همچنین می توانند الزامات خاص کسب و کار خود را به آن اضافه کنند.