مایکروسافت پاور اپس (PowerApps)
حمید رضا خداوردی

مایکروسافت پاور اپس (PowerApps)

پاور اپس یا PowerApps، یک ابزار قدرتمند برای کسب و کارهایی است که به دنبال راه‌حل‌های سریع و ابتکاری هستند. با استفاده از این پلتفرم، کاربران می‌توانند برای حل چالش‌ها و مشکلات داخل سازمان، برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های سفارشی طراحی و ایجاد کنند. یکی از مزایای این ابزار، عدم نیاز به تجربه برنامه‌نویسی برای طراحی برنامه‌ها است.

پاور اپس دارای دو روش اصلی برای استفاده است: برنامه‌های Canvas و برنامه‌های مبتنی بر مدل. با استفاده از روش Canvas، کاربران می‌توانند اجزای مختلف را به‌صورت دلخواه بر روی Canvas قرار داده و برنامه را از ابتدا طراحی کنند. روش مبتنی بر مدل، از اطلاعات مربوط به اجزای برنامه استفاده کرده و با توجه به نیازهای کسب و کار، برنامه را بهینه می‌کند.

پاور اپس با ارائه ابزاری ساده و قابل استفاده برای کاربران غیرفنی، به تمامی کاربران امکان طراحی و ساخت برنامه‌های مورد نیاز را می‌دهد. پس از طراحی برنامه، کاربران می‌توانند آن را در پاور اپس استودیو، پاور اپس موبایل و یا در مرکز مدیریت پاور اپس ایجاد کنند.

برای انتخاب محل ذخیره داده‌های خود، کاربران می‌توانند از میان لیست شیرپوینت، فایل اکسل، سرویس داده مشترک و سایر منابع داده محل ذخیره را انتخاب کنند. با این تصمیم‌گیری، کاربران آماده می‌شوند تا برنامه را به منبع داده آنلاین یا داخلی متصل کنند. پاور اپس می‌تواند برای چندین فرایند ماندن گردش کار، اتوماسیون، تجسم و گزارش داده، همکاری و موارد دیگر، ساده یا پیچیده، مورد استفاده قرار گیرد.

 

امکانات PowerApps

پاور اپس مانند سایر ابزارهای اتوماسیون آفیس 365 دارای ویژگی‌ها و ابزارهایی برای کمک به ایجاد برنامه‌هایی است که نیازی به کدگذاری ندارند، مانند:

  • کتابخانه‌ای از برنامه‌های نمونه که می‌توانید از آن به‌عنوان نقطه شروع استفاده کنید و سپس آن‌را شخصی‌سازی کنید.
  • یک کتابخانه با بیش از دویست اتصال‌دهنده برای ادغام داده‌ها و سیستم‌ها از جمله آن‌هایی که در سراسر آفیس 365 وجود دارد.
  • یک رابط کشیدن و رها کردن Drag and Drop آسان برای طراحی و ایجاد برنامه‌ها
  • یکپارچه‌سازی با سایر ابزارهای آفیس 365 و داینامیک
  • ساختارهای پشتیبانی مناسب، از‌جمله یک اجتماع فعال پاور اپس

توسعه پاور اپس از طریق رویکرد مدل محور یا Canvas

رویکرد Canvas کمی شبیه کار با یک بوم خالی و سفید است که در آن می‌توانید داده‌ها را به هم متصل کنید، گردش‌کار مورد نظر خود را اضافه کرده و با استفاده از رابط کشیدن و رها کردن یا Drag and Drop، برنامه برای خود طراحی کنید. استفاده از آفیس 365 همچنین به شما امکان می‌دهد حتی برنامه‌های Canvas را در ابزارهای دیگری مانند شیرپوینت به عنوان نقطه شروع ادغام کنید. همچنین با استفاده از رویکرد Canvas، کنترل کاملی بر روی برنامه‌ای که طراحی می‌کنید، خواهید داشت. اخیرا رویکرد مدل محور برای ایجاد برنامه‌ها بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رویکرد که در اصل یکی از ویژگی‌های مایکروسافت داینامیک است، از سرویس داده مشترک مایکروسافت که اطلاعاتی در مورد اشکال مختلف، ساختار داده‌ها و قوانین کسب‌و‌کار را قبلا در اختیار شما قرار داده است، استفاده می‌کند.

ویژگی‌های PowerApps

دسترسی گسترده

کاربران می‌توانند با اشتراک در آفیس 365 به بستر توسعه پاور اپس نیز دسترسی پیدا کنند. این سرویس، دسترسی‌های بسیاری را شامل می‌شود؛ بنابراین می‌توانید انواع مختلفی از برنامه‌ها را برای ادغام آن‌ها در سیستم‌های عامل مختلف ایجاد کنید. بدین ترتیب پلتفرم PowerApps می‌تواند بسیاری از فرایندهای دسترسی را به فرایندهای دیجیتال و خودکار تبدیل کند.

ادغام بهتر داده‌ها

اگر کسب‌و‌کار شما از سرویس داده مشترک مایکروسافت CDS استفاده می‌کند، پاور اپس اجازه دسترسی به داده‌های تجاری بیش از دویست منبع مختلف، مانند پاورپوینت، داینامیک 365، شیرپوینت، اکسل و غیره را می‌دهد. بنابراین، کارمندان می‌توانند داده‌ها را صرف‌نظر از موقعیت مکانی خود به طور کارآمد باهم به اشتراک بگذارند.

توابع خودکار

با تلفیق برنامه‌های پاور اپس، کسب‌و‌کارها می‌توانند فرایندها و عملکردهای خود را به‌طور خودکار انجام داده و ورود دستی داده‌ها را کنار بگذارند. همچنین مدیران می‌توانند از طریق اعلان‌ها، به‌روز‌رسانی‌ها و داده‌های مربوطه را مستقیما به تلفن‌های هوشمند کارکنان و خریداران ارسال کنند. علاوه ‌بر‌ این، پاور اپس ویژگی‌هایی مانند گزارش‌گیری و عیب‌یابی را حتی خارج از محل کار، به مدیران ارائه می‌دهد.

تضمین امنیت

شما با استفاده از پاور اپس در کسب‌و‌کار، قادر به کنترل برنامه‌ها از طریق مرکز مدیریت برنامه‌ها خواهید بود. کارمندان می‌توانند برنامه‌های ذخیره شده خود و همچنین گزینه‌های کنترل کاربر را مشاهده کرده و داده‌ها و مجوزها را مدیریت کنند. علاوه بر این، هر برنامه ایجاد شده با این ابزار، به طور خودکار با سرویس دامنه راهنمای فعال مایکروسافت یا ADDS پیوند داده می‌شود، که مسئول احراز هویت و اعمال سیاست‌های امنیتی مربوطه برای همه کاربران و دستگاه‌ها است.

بهره‌وری بالاتر

شما می‌توانید با توانایی ایجاد برنامه‌هایی برای تامین نیازهای شرکت و خودکارسازی فرایندها، بهره‌وری بیشتری حاصل کنید. کارمندان با عدم انجام کارهای دستی، در وقت صرفه‌جویی می‌کنند و وقت خود را برای اختصاص دادن به وظایف با ‌اهمیت بیشتر برای شرکت بهینه می‌کنند.

دسترسی تلفن همراه

برنامه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از طریق دستگاه‌های تلفن همراه یا تبلت قابل دسترس باشند و کارمندان بتوانند از خارج سازمان نیز به برنامه خود دسترسی داشته باشند. از دیگر ویژگی‌های استفاده از پاور اپس در دستگاه‌های تلفن همراه، استفاده از قابلیت‌ تلفن‌همراه هوشمند برای گرفتن عکس، فیلم، امضا و همچنین تکمیل فرم‌های تعاملی است.

 

می تونی با سیستم جستجوی زیر مقاله های دیگه تکران رو هم بخونی

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

021-22130288 021-26741787

برای ارتباط با ما می توانید از طریق فرم تماس در صفحه زیر اقدام نمایید.

تماس با ما