آیا در آینده، واقعیت افزوده بخشی از برنامه‌های مرتبط با رسانه‌های اجتماعی خواهد بود؟
امیرحسین دهنوی

آیا در آینده، واقعیت افزوده بخشی از برنامه‌های مرتبط با رسانه‌های اجتماعی خواهد بود؟

واقعیت افزوده یکی از فناوری‌های نوظهوری است که در سال‌های اخیر تاثیر بسیاری بر روی اپلیکیشن‌ها یا برنامه‌های مرتبط با شبکه‌های اجتماعی داشته است. این فناوری امکان ارائه تجربه‌های بصری واقع‌گرایانه و تعاملی برای کاربران را فراهم می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد المان‌های مجازی را به دنیای واقعی اضافه کنند. این فناوری جذابیت بسیاری برای کاربران دارد و بسیاری از اپلیکیشن‌ها از این فناوری بهره می‌برند تا تجربه کاربری بهتری را برای کاربران خود ایجاد کنند.

اگر واقعیت افزوده را با سایر فناوری‌های مرتبط مانند واقعیت مجازی مقایسه کنیم، می‌توانیم ببینیم که واقعیت افزوده در مرز بین دنیای واقعی و مجازی قرار دارد و به کاربران این امکان را می‌دهد که المان‌های مجازی را در دنیای واقعی تجربه کنند. در مقابل، واقعیت مجازی به کاربران این امکان را می‌دهد که به دنیای مجازی فرار کنند و تجربه‌های واقعی را به‌صورت مجازی تجربه کنند.

 

واقعیت افزوده

 

شبکه‌های اجتماعی نیز از تکنولوژی بهره می‌برند و به کاربران خود اجازه می‌دهند تا تصاویر، ویدیو و سایر محتواهای خود را با دوستان، خانواده و همکاران خود به اشتراک بگذارند. این ارتباطات اجتماعی به کاربران این امکان را می‌دهند که با دیگران در سراسر جهان به اشتراک بگذارند و با گسترش دادن شبکه ارتباطات خود، دنیا را کوچکتر کنند.

اخیراً تحقیقاتی در خصوص شبکه‌های اجتماعی توسط مجله نیویورک تایمز صورت گرفته است که در ادامه شاهد نتایج حاصل از این بررسی خواهید بود:

آماری جهت درک رفتار رسانه‌های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر با توجه به آمارهای منتشر شده، رشد قابل توجهی را در استفاده کنندگان خود داشته‌اند. بر اساس آمارها، تعداد کاربران رسانه‌های اجتماعی در سراسر جهان در حال افزایش بوده و پیش‌بینی می‌شود که در سال‌های آینده تعداد کاربران آن‌ها به نزدیکی سه میلیارد نفر برسد.

اما میزان محبوبیت هر رسانه اجتماعی متفاوت است؛ فیس بوک، یوتیوب و واتساپ سه شبکه با بالاترین میزان محبوبیت در میان مصرف کنندگان هستند، در حالی که شبکه‌های معتبری مانند لینکدین، از سطح محبوبیت کمتری برخوردار بوده‌اند.

فناوری واقعیت افزوده نیز در رسانه‌های اجتماعی به کار گرفته شده است؛ به عنوان مثال، اسنپ‌چت از این فناوری بهره‌مندی کرده و با خلق یک بازی مبتنی بر واقعیت افزوده، تجربه جالبی را برای کاربران خود فراهم کرده است. این بازی توانسته است رکورد حضور 210 میلیون کاربر روزانه را به‌صورت جهانی به ثبت برساند.

 

واقعیت افزوده

 

آمارها نشان می‌دهد که رسانه‌های اجتماعی در چند سال اخیر با رشد قابل توجهی در تعداد کاربران خود مواجه هستند و پیش‌بینی می‌شود که تعداد کاربران در سال‌های آینده به نزدیکی سه میلیارد نفر برسد. این رسانه‌ها شامل فیس بوک، یوتیوب و واتساپ هستند که بیشترین محبوبیت را در بین کاربران دارند.

فناوری واقعیت افزوده نیز در رسانه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار گرفته است. اسنپ‌چت با ایجاد بازی‌های مبتنی بر واقعیت افزوده، تجربه جذابی را برای کاربران خود فراهم کرده است و پیش‌بینی می‌شود که وابستگی بیشتری به این فناوری داشته باشد. همچنین، فیس‌بوک نیز با ایجاد بازی‌های واقعیت افزوده، امکاناتی را برای کاربران خود فراهم کرده است.

فیلترهای سه بعدی نیز از دیگر ویژگی‌هایی است که فیس‌بوک ارائه داده است و باعث شده است استفاده از محتواهای واقعیت افزوده را آسان‌تر کند. این پلتفرم حتی به فروشگاه‌های اینترنتی اجازه می‌دهد تا محصولات خود را با استفاده از واقعیت افزوده به مشتریان خود نشان دهند.

در اینستاگرام نیز، جلوه‌های واقعیت افزوده در استوری‌ها، به یکی از روش‌های جذاب جهت افزودن خلاقیت به محتوا تبدیل شده است. همچنین، هنرمندانی مانند اینس لونگویال با استفاده از فیلترهای اینستاگرام، اثرات منحصر به فردی را خلق کرده‌اند.

استفاده از فناوری واقعیت افزوده در رسانه‌های اجتماعی، به تجربه کاربران کمک می‌کند و می‌تواند برای برندهای تجاری نیز مزیتی باشد. به طور کلی، پیش بینی می‌شود که استفاده از این فناوری در رسانه‌های اجتماعی در آینده بیشتر شود.

تاثیر واقعیت افزوده بر روند توسعه رسانه‌های اجتماعی

در آینده‌ی نزدیک، استفاده از فناوری واقعیت افزوده در رسانه‌های اجتماعی به شکل گسترده‌ای افزایش خواهد یافت. با استفاده از این فناوری، محتوای سه بعدی جایگزین محتوای دو بعدی خواهد شد و کاربران را به دنیایی جدید و تعاملی می‌برد. این تغییر در شکل رسانه‌های اجتماعی، باعث ایجاد تجربه‌ی کاربری جدید و جذابی برای کاربران خواهد شد.

فناوری واقعیت افزوده همچنین در حوزه‌ی خرید آنلاین نیز قابل استفاده است. با استفاده از این فناوری، کاربران می‌توانند به صورت تعاملی و سه بعدی با محصولات آنلاین آشنا شوند و از قبل از خرید، محصولات را به طور دقیق بررسی کنند. همچنین، برای برندهای تجاری، این فناوری به عنوان یک راه حل تبلیغاتی مناسب است و به آن‌ها امکان می‌دهد تا محصولات خود را به شکلی سه بعدی و تعاملی به کاربران نشان دهند.

 

واقعیت افزوده

 

فناوری واقعیت افزوده در آینده‌ی نزدیک به شکل گسترده‌ای در رسانه‌های اجتماعی به کار گرفته خواهد شد که کاربران این رسانه‌ها تجربه‌ی زنده‌تر و واقعی‌تری از رویدادها خواهند داشت. این فناوری به کاربران اجازه می‌دهد که بدون نیاز به خارج شدن از خانه، به پدیده‌ها، رویدادها و موقعیت‌های مختلف دسترسی داشته باشند. این تکنولوژی در حال حاضر توسعه یافته و بسیاری از برندهای معروف لباس در حال رقابت برای استفاده از آن هستند. کاربران تنها با دانلود نرم‌افزار واقعیت افزوده، به دنیایی جدید و تعاملی وارد می‌شوند و تجربه‌ای منحصربه‌فرد از حضور در آن دنیا را تجربه می‌کنند.

فناوری واقعیت افزوده در حوزه‌ی خرید آنلاین نیز به کاربران کمک می‌کند تا محصولات را به صورت تعاملی و سه بعدی بررسی کنند و قبل از خرید، آن‌ها را به دقت بررسی کنند. همچنین، برای برندهای تجاری، این فناوری به عنوان یک راهکار تبلیغاتی مناسب است و به آن‌ها امکان می‌دهد تا محصولات خود را به شکلی سه بعدی و تعاملی به کاربران نشان دهند.

واقعیت افزوده همچنین به کاربران کمک می‌کند تا محتوای خود را به صورت یکپارچه در پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند و تجربه‌ی کاربری جدید و جذابی برای آن‌ها ایجاد کنند. این فناوری به کاربران امکان می‌دهد تا به کاوش در دنیای جدید و تعاملی بپردازند و غیرممکن‌ها را ممکن کنند. به عنوان مثال، کاربران می‌توانند در حین خرید یا رزرو کردن اتاق در یک هتل، رتبه و نظرات سایر کاربران را در مورد هتل مورد نظرشان را مشاهده کنند و با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارند.

به طور کلی، فناوری واقعیت افزوده به کاربران امکان می‌دهد تا تجربه‌ی کاربری بهتر و جذاب‌تری را در رسانه‌های اجتماعی وحوزه‌های دیگر داشته باشند و راهکارهای جدیدی را برای بازاریابی آنلاین ایجاد کنند. برای برندهای تجاری، این فناوری فرصتی است تا با استفاده از آن، به تعامل با کاربران بپردازند و بازارهای جهانی را به دست آورند. مطابق با پیش‌بینی‌ها، تبلیغات مبتنی بر واقعیت افزوده قابلیت کسب درآمد سالانه 13 میلیارد دلار را دارند که 12 درصد از آن، درآمد حاصل از تبلیغات مرتبط با گوشی‌های هوشمند خواهد بود. به همین دلیل، برندهای مختلف باید به دنبال تعامل با این فناوری باشند و از فرصت‌هایی که آن ایجاد می‌کند، بهره ببرند.

می تونی با سیستم جستجوی زیر مقاله های دیگه تکران رو هم بخونی

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

021-22130288 021-26741787

برای ارتباط با ما می توانید از طریق فرم تماس در صفحه زیر اقدام نمایید.

تماس با ما