افزایش بازدید اپ در گوگل پلی استور
امیرحسین دهنوی

افزایش بازدید اپ در گوگل پلی استور

در حال حاضر بیش از 2.5 میلیون اپ در اندروید اپ استور وجود دارند و احتمال دیده شدن محصول شما در میان این تعداد اپ، بسیار کم است. اینکه یک نرم افزار جدید بتواند خیلی زود مخاطبین قابل توجهی را بدست آورد، بسیار سخت است.

محلی سازی اپ‌ها یک نوع «بهینه سازی اپ استور» به حساب می‌آید که به شکل قابل توجهی تعداد رقبای محصول شما را کاهش خواهد داد؛ بهینه سازی اپ استور، به شما کمک می‌کند تا شانس مشاهده نرم افزارتان را بطرز چشمگیری افزایش داده و در نتیجه، مخاطبین و درصد دانلود آن بیشتر شود. سرویس‌های زیادی در خصوص محلی سازی اپ‌های اندروید وجود دارند که یکی از آن‌ها، سرویس گوگل پلی دولوپر کنسول است.

 

افزایش بازدید اپ در گوگل پلی استور

 

اینکه از چه سرویسی جهت محلی سازی اپ خود استفاده می‌کنید اهمیتی ندارد، نکته قابل توجه آن است که نرم افزار خود را برای یک موقعیت جغرافیایی خاص، محلی سازی کنید تا بتوانید مخاطبین بیشتری را بدست آورید؛ در اینجا نکاتی را در خصوص محلی سازی اپ‌ها برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم که رعایت آن‌ها در آغاز کار، کمک زیادی به شما خواهد کرد:

کاربران را در کانون توجه خود قرار دهید

بدون شک، هدف تمام تلاش‌های ما در توسعه اپلیکیشن، جذب بیشتر کاربران است. بنابراین، برای محلی‌سازی اپلیکیشن، اولین چیزی که باید انجام دهید، شناخت مخاطبان هدف است. برای هر منطقه‌ای که قصد دارید اپلیکیشن خود را به آنجا محلی‌سازی کنید، بهتر است ابتدا با جامعه آن منطقه آشنا شوید. شناخت زبان و نحوه صحبت کردن روزمره آن‌ها به شما در سفارشی‌سازی بهتر محصول کمک خواهد کرد. اگر اطلاعات کافی در مورد مخاطبان هدف خود ندارید، بهتر است در اولین فرصت ممکن، به جستجو و مطالعه پرداخته و آگاهی خود را بالا ببرید.

از نرم‌افزارهای رایگانی که محتوای اپلیکیشن شما را به زبان‌های دیگر ترجمه می‌کنند، استفاده نکنید؛ زیرا این کار احتمالا باعث کاهش امتیاز شما در جستجوهای کاربران خواهد شد.

بهتر است قبل از شروع به محلی‌سازی اپلیکیشن، با زبان مردم منطقه‌ای که به آن می‌خواهید محلی‌سازی کنید، آشنا شوید و قواعد آن را یاد بگیرید. همچنین، می‌توانید مترجمین بومی خوبی را استخدام کرده و از آن‌ها جهت ترجمه کامل و روان محتوای اپلیکیشن خود استفاده کنید. در هر صورت، باید از عبارت‌های روزمره مردم آن منطقه استفاده کرده و بهترین روش را برای ترجمه محتوای اپلیکیشن خود انتخاب کنید.

عنوان و توضیحات اپ خود را بهینه سازی کنید

شاید بدانید که حدود 53 درصد اپلیکیشن‌هایی که توسط کاربران در گوگل پلی استور دانلود می‌شوند، از طریق بخش جستجو به آن‌ها معرفی می‌شوند. در واقع، وقتی کاربران به دنبال نوع خاصی از برنامه در پلی استور می‌گردند، عوامل زیادی می‌توانند روی نتایج جستجو تاثیرگذار باشند. به همین دلیل، بهینه‌سازی اپلیکیشن شما بر اساس معیارهایی که در زمان جستجو موردتوجه قرار می‌گیرند، می‌تواند شانس مشاهده آن را توسط کاربران بیشتر کند. بهینه‌سازی مانند بهینه‌سازی موتور جستجو یا سئو در سایت‌های اینترنتی است که می‌تواند به افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو کمک کند.

 

افزایش بازدید اپ در گوگل پلی استور

 

یکی از مهمترین عوامل در بهینه‌سازی یک اپ، عنوان آن است. این موضوع تنها بر روی رنکینگ نرم‌افزار تاثیرگذار نیست، بلکه بر روی جذب مخاطبین جدید نیز تاثیر دارد. بنابراین، در هنگام محلی‌سازی اپ خود، انتخاب یک عنوان مناسب باید در اولویت کار قرار گیرد. یک عنوان مناسب می‌تواند کاربران را به خوبی با محصول شما آشنا کند و حتی به پاسخ سوالی که در جستجوی آن هستند، برساند.

در عنوان اپ خود، از کلمات کلیدی استفاده کنید و آن را مرتبط و طبیعی جلوه دهید. اگر می‌خواهید عنوان اپ شما به صورت کامل در گوگل پلی استور نمایش داده شود، بهتر است حداکثر از 30 کاراکتر برای عنوان استفاده کنید. همچنین باید توجه داشت که اکثریت مخاطبین گوگل پلی استور افرادی هستند که از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند و در نتیجه، عنوان اپ شما روی گوشی‌های موبایل به نمایش در خواهد آمد، نه روی صفحات نمایشگر. بنابراین، تلاش کنید عنوانی را انتخاب کنید که با توجه به نیاز مخاطبین هدف، کاملاً خوانا و دقیق باشد.

همانند عنوان، توضیحات اپ نیز باید کاملاً طبیعی و محاوره‌ای باشد و بر اساس زبانی که اپ خود را برای مردم آن محلی سازی می‌کنید، تنظیم شود. همچنین باید توجه داشت که گوگل پلی استور در زمان جستجو، به وجود کلمات کلیدی در توضیحات اپ نیز توجه می‌کند. لذا بهتر است چند کلمه کلیدی را در توضیحات اپ قرار دهید. با این حال، از قرار دادن کلمات کلیدی متعدد در توضیحات و ایجاد اسپم، خودداری کنید و مطمئن شوید که توضیحات اپ شما، ضوابط گوگل متادیتا را رعایت کرده است.

محتوای اپ خود را محلی سازی کنید

بله، درست است که قرار گرفتن اپ شما در بخش مناسب گوگل پلی استور بسیار مهم است و تاثیر بسیار زیادی بر روی تعداد دفعات مشاهده و دانلود آن خواهد داشت. برای افزایش آمار بازدید نرم‌افزار شما، باید تمامی نیازها و انتظارات کاربران را برآورده کنید.

همچنین، بهتر است در هنگام محلی‌سازی اپ خود، به تمامی تنظیمات و ویژگی‌های محصولتان توجه کنید. بطور مثال، برای یک اپلیکیشن تناسب اندام، باید به واحدهای اندازه‌گیری مورد استفاده در محل زندگی مخاطبین هدف توجه کنید. همچنین، در صورتی که برنامه‌ای در خصوص اخبار تجاری دارید، باید به واحد پولی‌ای که در آن قرار می‌گیرد توجه داشته باشید و آن را بر اساس نیاز کاربران محلی تنظیم کنید.

در کل، باید به این نکته توجه داشت که مواردی مانند عنوان، توضیحات، تصاویر، و نحوه تنظیمات محصول، باید بر اساس نیازها و انتظارات مخاطبین هدف، تنظیم شوند تا بتوانید با جذب بیشترین تعداد کاربران مختلف، موفقیت حاصل کنید.

 

افزایش بازدید اپ در گوگل پلی استور

 

نتیجه گیری

در زمان بهینه سازی محتوای نرم افزار، باید به جزئیات ریز و درشتی نیز توجه کرد تا محصول شما بیشترین تأثیر را بر مخاطبان خود داشته باشد. علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شده، باید به نکات دیگری نیز توجه کنید.

یکی از روش‌های بهترین برای بهینه سازی محتوای نرم افزار، ارائه آن به صورت آزمایشی به تعدادی از کاربران محلی است. با دریافت بازخوردهای آن‌ها، می‌توانید نیازهای واقعی کاربران را درک کنید و با ایجاد تغییرات جزئی، محصول خود را متناسب با نیازهای آن‌ها سفارشی کنید و شانس موفقیت آن را افزایش دهید.

به جای رقابت با نرم افزارهای مشابه، بهتر است محصول خود را با توجه به نیازهای محلی سفارشی کنید تا شانس دیده شدن و دانلود آن افزایش یابد.

تیم تکران با بهره‌گیری از آخرین ابزارهای طراحی، آماده بهینه‌سازی و سفارشی‌سازی نرم افزار شما برای جذب بیشترین تعداد کاربران محلی است.

به شما توصیه می‌کنم از طریق لینک زیر نمونه کارهای طراحی اپلیکیشن شرکت تکران را مشاهده نمایید:

نمونه کار طراحی اپلیکیشن

می تونی با سیستم جستجوی زیر مقاله های دیگه تکران رو هم بخونی

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

021-22130288 021-26741787

برای ارتباط با ما می توانید از طریق فرم تماس در صفحه زیر اقدام نمایید.

تماس با ما