رویارویی شرکت‌های تولیدی با هشت چالش بزرگ
حمید رضا خداوردی

رویارویی شرکت‌های تولیدی با هشت چالش بزرگ

صنعت تولید در حال رشد مداومی است و با بهره‌گیری از فناوری جدید و فرایندهای تولیدی قدرتمند، اقتصاد نیز تقویت می‌شود. با این حال، چالش‌های بسیاری در این صنعت وجود دارد که هنوز به حل آن‌ها نرسیده‌ایم. با استفاده از آخرین پیشرفت‌های تکنولوژیکی، تولیدکنندگان می‌توانند این چالش‌ها را با اطمینان بیشتری مدیریت کنند. به عنوان مثال، مایکروسافت داینامیک 365 با ارائه راه‌حل‌هایی برای مدیریت زنجیره تأمین، بهبود عملکرد تولید، افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها، به تولیدکنندگان کمک می‌کند تا با بهره‌گیری از فناوری، به توسعه پایدار و بهبود محصولات خود بپردازند. در نتیجه، داینامیک 365 برای صنعت تولید یک راه حل کامل و جامع است که به تولیدکنندگان کمک می‌کند تا با چالش‌های مهم این صنعت مواجه شوند و آن‌ها را به راحتی رفع کنند.

نیروی کار ماهر

با توجه به تحقیقات اخیر، پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2025، بیش از دو میلیون شغل تولیدی ناتمام خواهد بود و تولیدکنندگان برای جذب کارمندان ماهر با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد. با این حال، فناوری و اتوماسیون می‌توانند با هزینه کمک بسیاری به صنایع کنند. فناوری به طور خودکار در انجام کارهای کوچک اداری مختلف به انواع کسب‌و‌کارها کمک می‌کند و به شناسایی و تخصیص منابع به بخش‌هایی که بیشترین نیاز را دارند می‌پردازد. این کار به تولیدکنندگان کمک می‌کند تا با استفاده بهینه از منابع فعلی خود، به صورت موثر و با ظرفیت کامل عمل کنند. بنابراین، فناوری و اتوماسیون می‌توانند به تولیدکنندگان در جذب کارمندان ماهر و مواجهه با چالش‌هایی که در بخش تولید وجود دارد، کمک کنند.

 

برنامه ریزی منابع سازمانی

برنامه‌ریزی

برای ماندگاری در صنعت، تولیدکنندگان نیاز دارند تا از جدول زمانی دقیقی پیروی کنند. این پیروی از جدول زمانی، برای تیمی که می‌خواهد محصول با کیفیتی ارائه دهد، به دلیل محدود کننده بودن، بسیار ناامیدکننده است. با استفاده از نرم‌افزارهایی که شامل برنامه‌ریزی منابع سازمانی هستند، تولیدکنندگان می‌توانند به سرعت برنامه خود را تنظیم کرده و منابع موجود را شناسایی کنند تا فعالیت مورد نظر خود را در چارچوب زمانی مورد نظر انجام دهند. این نوع نرم‌افزارها به تولیدکنندگان این امکان را می‌دهند که به صورت هوشمندانه‌تر منابع را به کار گیرند و به سرعت و با دقت بیشتر محصولات خود را تولید کنند. در نتیجه، استفاده از نرم‌افزارهای برنامه‌ریزی منابع سازمانی به تولیدکنندگان کمک می‌کند تا با چالش‌هایی که در جدول زمانی و مدیریت منابع وجود دارد، بهتر مقابله کنند و به صورت موثرتر در بازار رقابت کنند.

هوش ماشینی

اینترنت اشیا یا IoT شبکه‌ای از اشیا و دستگاه‌های متصل است که با کمک حسگرها، داده‌های مربوط به آن‌ها را انتقال می‌دهند. در صنعت خرده‌فروشی، “چیزها” می‌تواند شامل تراشه‌های ردیابی موجودی انبار RFID، شمارنده‌های سنتی ترافیکی مادون قرمز در فروشگاه، سیستم‌های ردیابی تلفن همراه و وای‌فای، تابلوهای دیجیتال، کیوسک و حتی دستگاه‌های تلفن‌همراه مشتری باشد. با استفاده از اینترنت اشیا، خرده‌فروشان می‌توانند به راحتی اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات خود را جمع‌آوری و به گروه‌های مصرفی خود منتقل کنند تا بهترین تجربه مشتری را فراهم کنند. اما برای دسترسی به این اطلاعات، لازم است که سیستم‌های مناسب در محل خود قرار داشته باشند. به عنوان مثال، در صنعت تولید، با استفاده از اینترنت اشیا، می‌توان به مشتریان اطلاعات دقیقی در مورد وضعیت بار و سایر محصولات ارائه داد. اما اگر دسترسی به این اطلاعات محدود باشد، استفاده از اینترنت اشیا و هوش ماشینی غیرممکن خواهد بود.

داینامیک 365 می‌تواند با ترکیب قابلیت‌های CRM سنتی با Azure، داده‌های زمان واقعی را جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل کند تا به سازمان کمک کند تا به درخواست‌ها و تقاضاهای مشتریان پاسخ دهد. با استفاده از اینترنت اشیا و داده‌های زمان واقعی، سازمان‌ها می‌توانند به بهبود کارایی و بهبود تجربه مشتریان خود دست یابند. با این حال، برای استفاده موثر از این فناوری، لازم است که سیستم‌های مناسب در محل قرار داشته باشند و اطلاعات به درستی جمع‌آوری و تحلیل شوند.

اپلیکیشن‌های سلف سرویس مشتری

در دوران تحول دیجیتال، تماس مشتریان با شرکت‌ها و شیوه پاسخگویی به سوالات، ممکن است به یک تجربه ناامید کننده تبدیل شود. با اتصال پورتال مشتری به برنامه‌هایی مانند داینامیک 365، تولیدکنندگان می‌توانند به مشتریان خود راهی را برای ثبت سوالات، جستجوی راه‌حل‌ها و به‌روز‌رسانی وضعیت درخواست خود ارائه دهند. با بهره‌گیری از فناوری دیجیتال، این امکان وجود دارد که مشتریان به راحتی با شرکت‌ها ارتباط برقرار کرده و از خدمات بهتری بهره مند شوند. با استفاده از اینترنت اشیا و ابزارهای مدیریت داده مانند داینامیک 365، تولیدکنندگان می‌توانند بهبودی در تجربه مشتریان خود ایجاد کرده و راهی را برای ارتباط مؤثر با مشتریان خود فراهم کنند. در نتیجه، این فناوری می‌تواند به تحولات دیجیتالی شرکت‌ها کمک کند و تجربه کاربری را بهبود بخشد.

 

برنامه ریزی منابع سازمانی

قابلیت استفاده در سیستم

مشتریان داخلی سازمان، مانند مشتریان خارجی، به دنبال استفاده از اپلیکیشن‌های سلف سرویس هستند و ترجیح می‌دهند به جای تماس تلفنی، از این راه ارتباط برقرار کنند. کاربران داخلی نیز به دنبال به‌روزرسانی سیستم‌های خود هستند تا عملکرد سازمان را بهبود بخشند. سیستم‌های به‌روز شده، بیشترین بینش، انعطاف‌پذیری و سرعت را به کارمندان ارائه می‌دهند و امکان استفاده از برنامه‌های کاربردی با کارایی بیشتر را فراهم می‌سازند. همچنین به کارمندان کمک می‌کنند تا به جای کاهش سرعت کار، از سیستم به عنوان ابزاری برای تکمیل فعالیت‌های خود استفاده کنند.

با این حال، سیستم‌های قدیمی مانند AS/400 که هنوز در بسیاری از صنایع تولیدی استفاده می‌شوند، قادر به فراهم کردن تجربه کاربری مورد نیاز کارمندان امروزی نیستند. برای رفع این مشکل، راه‌حل‌های متنوعی وجود دارد که شرکت‌های تولیدی می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. به عنوان مثال، داینامیک 365 و Field Service Mobile، تجربه به‌روز‌شده رابط کاربری، انعطاف‌پذیری بیشتر بر اساس فرایندهای تجاری در واحدهای مختلف را ارائه می‌دهند و به کاربران امکان کار از راه دور را می‌دهند. با بهره‌گیری از این راه‌حل‌های مدیریتی، شرکت‌های تولیدی می‌توانند بهبود عملکرد سازمانی خود را تضمین کنند و تجربه کاربری کارمندان را بهبود بخشند.

پایداری

با ظهور اینترنت و رسانه‌های اجتماعی، آگاهی نسبت به موضوعات اجتماعی افزایش یافته است. بیشتر و بیشتر مشتریان شروع به توجه به تاثیرات اقدامات خود بر محیط می‌کنند. بدین ترتیب، فشار بیشتری بر تولید کنندگان برای تولید پایدارتر و با مسئولیت بیشتر وارد می‌شود. روزهایی که مشتری محصول را بدون توجه به تاثیرات محیطی خریداری می‌کرد، گذشته است. بدین ترتیب، اتخاذ روش‌های پایدارتر مانند 100درصد بدون کاغذ و ارسال رسید و فاکتور از طریق ایمیل از جمله این فرایندهای پایدار هستند.

شخصی‌سازی

مشتریان دیگر از محصولات عمومی و مشابه راضی نیستند. در عوض، شخصی‌سازی به کلید‌ واژه‌ای در ذهن مصرف‌کنندگان تبدیل شده است. آن‌ها می‌خواهند همه چیز برایشان شخصی باشد. محصولات سفارشی و تجربیات بی‌نظیر دو موردی هستند که مشتریان به‌دنبال آن هستند. به‌منظور برآوردن این خواسته، صنعت تولید می‌تواند از سیستم‌های CRM مایکروسافت برای پیش‌بینی و تولید محصولات و تجربیات متناسب با خواسته‌های مشتری استفاده کند. ظهور نرم‌افزار هوش مصنوعی، پیش‌بینی و تجزیه و تحلیل، پیش‌بینی نیازهای مشتریان را بسیار آسان کرده است.

 

برنامه ریزی منابع سازمانی

حمل‌و‌نقل

اکنون مشتریان انظار دارند تا شفافیت بیشتری در مورد پیشرفت محصول از کارخانه تا محل دریافت به‌دست آن‌ها برسد. یکی از راه‌هایی که می‌تواند این نیاز را برطرف کند، استفاده از فناوری بلاکچین است که شفافیت بیشتری را برای مشتریان تضمین می‌کند. مشتریان و تولیدکنندگان می‌توانند وضعیت محصول را در زمان واقعی ردیابی کرده و تاخیرها یا مشکلات را در زمان واقعی شناسایی کنند.

موارد بالا تنها تعدادی از چالش‌هایی است که تولیدکنندگان با آن‌ها روبرو هستند. خوشبختانه، برنامه‌هایی وجود دارد که آن‌ها می‌توانند برای ارضای نیازها و انتظارات مشتریان، با ارائه عملکرد و داده‌های مورد نیاز برای موفقیت در بازار، از آن‌ها استفاده کنند.

بازاریابی، خدمات مشتری یا اتوماسیون خدمات پروژه داینامیک 365 می‌تواند پاسخگوی نگرانی‌های شما باشد. اگر تولیدکننده‌ای هستید که می‌خواهید از داینامیک 365 استفاده کنید، می‌توانید با متخصصین راه‌حل‌های سازمانی ما تماس بگیرید و از مشاوره‌های تخصصی لازم قبل از اتخاذ تصمیم برخوردار شوید.

می تونی با سیستم جستجوی زیر مقاله های دیگه تکران رو هم بخونی

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

021-22130288 021-26741787

برای ارتباط با ما می توانید از طریق فرم تماس در صفحه زیر اقدام نمایید.

تماس با ما