
رویارویی شرکتهای تولیدی با هشت چالش بزرگ
مایکروسافت داینامیک 365 چگونه چالشهای مهم صنعت تولید را رفع میکند؟
صنعت تولید به لطف فناوری جدید و فرایندهای تولیدی قوی، همراه با اقتصاد تقویت شده، بطور پیوسته در حال رشد است. با این حال، چالشهای واقعی هنوز هم در صنعت تولید وجود دارد. خوشبختانه، تولیدکنندگان میتوانند با بهرهگیری از آخرین پیشرفتهای تکنولوژیکی، با اطمینان پیشرفت کنند.
نیروی کار ماهر
مطالعات اخیر نشان میدهد که تا سال 2025، بیش از دو میلیون شغل تولیدی ناتمام وجود خواهد داشت و تولیدکنندگان برای جذب کارمندان ماهر با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد.خوشبختانه، فناوری و اتوماسیون میتوانند با هزینه بسیار کم به صنایع کمک کنند. فناوری به طور خودکار در انجام کلیه کارهای کوچک اداری به انواع کسبوکارها کمک میکند و به شناسایی و تخصیص منابع به بخشهایی که بیشترین نیاز را دارند میپردازد. این کار به تولیدکنندگان کمک میکند تا از منابع فعلی خود به طور موثر و با ظرفیت کامل استفاده کنند.
برنامهریزی
تولیدکنندگان برای ماندن در صنعت باید از جدول زمانی دقیقی پیروی کنند. این پیروی از جدول زمانی میتواند برای تیمی که میخواهد محصول با کیفیتی ارائه دهد، به دلیل محدود کننده بودن بسیار ناامید کننده باشد. با استفاده از نرمافزاری که شامل برنامه ریزی منابع سازمانی است، تولیدکنندگان میتوانند برنامه خود را به سرعت تنظیم کرده و منابع موجود را شناسایی کنند تا فعالیت مورد نظر خود را در چارچوب زمانی مورد نظر انجام دهند.
هوش ماشینی
اینترنت اشیا یا IoT شبکهای از اشیا یا دستگاههای متصل است که توسط حسگرهایی دادهها را انتقال میدهند. در صنعت خردهفروشی، “چیزها” میتواند شامل تراشههای ردیابی موجودی انبار RFID، شمارندههای سنتی ترافیکی مادون قرمز در فروشگاه، سیستمهای ردیابی تلفن همراه و وایفای، تابلوهای دیجیتال، کیوسک یا حتی دستگاههای تلفنهمراه مشتری باشد. به کمک اینترنت اشیا، خردهفروشان فرصت کافی برای استخراج اطلاعات مربوطه و انتقال آنها به گروههای مصرفی خود و ارائه بهترین تجربه مشتری را دارند. اگر دسترسی به این اطلاعات محدود باشد، استفاده از اینترنت اشیا و هوش ماشینی غیرممکن میشود. این بدان معنی است که سیستمهای مناسب باید در محل خود قرار داشته باشند. از آنجا که داینامیک 365 قابلیتهای CRM سنتی را با Azure ترکیب میکند، این کار سازمان را قادر میسازد تا دادههای زمان واقعی را برای پاسخگویی به تقاضای مشتری جمعآوری و تجزیه و تحلیل کند. درحالیکه متن فوق از صنعت خردهفروشی به عنوان نمونه استفاده میکند، میتوان آن را به راحتی در صنعت تولید و با بهروزرسانی مشتریان در مورد وضعیت بار و سایر محصولات تکرار کرد.
اپلیکیشنهای سلف سرویس مشتری
در دوران تحول دیجیتالی، برقراری تماس مشتریان با شرکتها و سوال درباره اطلاعات، امری بسیار ناامید کننده است. هنگامیکه پورتال مشتری به یک برنامه منفرد مانند داینامیک 365 متصل شود، تولیدکنندگان میتوانند راهی را برای ثبت سوالات، جستجوی راهحل یا بهروزرسانی وضعیت درخواست خود به مشتریان ارائه دهند.
قابلیت استفاده در سیستم
کاربران سیستم داخلی، تفاوتی با مشتریان ندارند و آنها نیز اپلیکیشنهای سلف سرویس را به پاسخگویی تلفن ترجیح میدهند. کاربران داخلی برای بهبود عملکرد سازمانی خود به دنبال بهروزرسانی سیستمهای خود هستند. سیستمهای بهروز شده معمولا بینش، انعطافپذیری و سرعت بیشتری را برای کارمندان فراهم میکنند و به آنها اجازه میدهند تا از برنامههای کاربردی برای انجام فعالیتهای خود با کارایی بیشتر استفاده کنند و همچنین به کارکنان کمک میکنند تا به جای کاهش سرعت کار، از سیستم به عنوان ابزاری برای تکمیل فعالیت خود استفاده کنند. با این حال، سیستمهای موجود AS/400 که بسیاری از صنایع تولیدی همچنان از آن استفاده میکنند، نمیتوانند تجربه کاربری مورد نیاز کارکنان امروزی را فراهم کنند. بسیاری از راهحلهای ممکن در اختیار شرکتهای تولیدی قرار دارد که آنها میتوانند از این راهحلها برای ارائه تجربه کاربری مناسب استفاده کنند. به عنوان مثال، داینامیک 365 و Field Service Mobile (یا راهکارهای خدمات زمینهای موبایل) تجربه بهروزشده رابط کاربری، انعطافپذیری بیشتر بر اساس فرایندهای تجاری در واحدهای تجاری مختلف را ارائه میکنند و به کاربران امکان کار از راه دور را میدهند.
پایداری
با ظهور اینترنت و رسانههای اجتماعی، آگاهی نسبت به موضوعات اجتماعی افزایش یافته است. بیشتر و بیشتر مشتریان شروع به توجه به تاثیرات اقدامات خود بر محیط میکنند. بدین ترتیب، فشار بیشتری بر تولید کنندگان برای تولید پایدارتر و با مسئولیت بیشتر وارد میشود. روزهایی که مشتری محصول را بدون توجه به تاثیرات محیطی خریداری میکرد، گذشته است. بدین ترتیب، اتخاذ روشهای پایدارتر مانند 100درصد بدون کاغذ و ارسال رسید و فاکتور از طریق ایمیل از جمله این فرایندهای پایدار هستند.
شخصیسازی
مشتریان دیگر از محصولات عمومی و مشابه راضی نیستند. در عوض، شخصیسازی به کلید واژهای در ذهن مصرفکنندگان تبدیل شده است. آنها میخواهند همه چیز برایشان شخصی باشد. محصولات سفارشی و تجربیات بینظیر دو موردی هستند که مشتریان بهدنبال آن هستند. بهمنظور برآوردن این خواسته، صنعت تولید میتواند از سیستمهای CRM برای پیشبینی و تولید محصولات و تجربیات متناسب با خواستههای مشتری استفاده کند. ظهور نرمافزار هوش مصنوعی، پیشبینی و تجزیه و تحلیل، پیشبینی نیازهای مشتریان را بسیار آسان کرده است.
حملونقل
اکنون مشتریان انظار دارند تا شفافیت بیشتری در مورد پیشرفت محصول از کارخانه تا محل دریافت بهدست آنها برسد. یکی از راههایی که میتواند این نیاز را برطرف کند، استفاده از فناوری بلاکچین است که شفافیت بیشتری را برای مشتریان تضمین میکند. مشتریان و تولیدکنندگان میتوانند وضعیت محصول را در زمان واقعی ردیابی کرده و تاخیرها یا مشکلات را در زمان واقعی شناسایی کنند.
موارد بالا تنها تعدادی از چالشهایی است که تولیدکنندگان با آنها روبرو هستند. خوشبختانه، برنامههایی وجود دارد که آنها میتوانند برای ارضای نیازها و انتظارات مشتریان، با ارائه عملکرد و دادههای مورد نیاز برای موفقیت در بازار، از آنها استفاده کنند.
بازاریابی، خدمات مشتری یا اتوماسیون خدمات پروژه داینامیک 365 میتواند پاسخگوی نگرانیهای شما باشد. اگر تولیدکنندهای هستید که میخواهید از داینامیک 365 استفاده کنید، میتوانید با متخصصین راهحلهای سازمانی ما تماس بگیرید و از مشاورههای تخصصی لازم قبل از اتخاذ تصمیم برخوردار شوید.