5 مزیت اصلی توسعه اپلیکیشن Native
حمید رضا خداوردی

5 مزیت اصلی توسعه اپلیکیشن Native

یک تلفن همراه هوشمند با ده‌ها اپلیکیشن کاربردی به نماد اصلی عصر دیجیتال امروزی تبدیل شده است. مشاغل مدرن امروزی باید اپلیکیشن‌های تلفن همراه را توسعه دهند تا مشتریان احتمالی خود را جذب کنند. بنابراین آن‌ها سعی می‌کنند تا با ارائه اپلیکیشن، وارد تلفن‌ها هوشمند کاربران خود شوند و خدمات و محصولات مورد نظر آن‌ها در در دسترس قرار دهند. دو رویکرد اصلی برای توسعه اپلیکیشن وجود دارد: توسعه اپلیکیشن Native و توسعه اپلیکیشن چند پلتفرمی.

توسعه اپلیکیشن Native چیست؟

این رویکرد، توسعه اپلیکیشن Native یک روش سنتی ایجاد اپلیکیشن‌های کاربردی برای هر سیستم عامل، با استفاده از زبان‌های مختلف و با در نظر گرفتن ویژگی‌های هر پلتفرم است. اپلیکیشن‌های تلفن همراه Native منحصرا برای سیستم‌های عامل مشخص (اندروید، ویندوز و iOS) طراحی و تنظیم می‌شوند. اگر پروژه‌ای نیاز به اجرا در چندین پلتفرم داشته باشد، به چندین تیم توسعه نیز نیاز خواهد داشت تا روی هر کدام کار کنند. توسعه Native اپلیکیشن از ابزارها و زبان‌های برنامه‌نویسی خاصی استفاده می‌کند که در دستگاه و سیستم‌عامل اصلی اجرا می‌شود. اپل، گوگل، مایکروسافت و سایر ارائه‌دهندگان ابزارهای خاص، SDK و عناصر رابط را برای سیستم عامل‌های خود طراحی می‌کنند.

 

اپلیکیشن Native

 

5 مزیت توسعه اپلیکیشن Native

اپلیکیشن‌های Native مزایای قابل توجهی را ارائه می‌دهند که می‌تواند برای انتخاب نوع راه‌حل تلفن همراه تعیین کننده باشد.

1- عملکرد بدون مشکل

زمانی که توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های Native را ایجاد می‌کنند، ابتدا آن‌ها را براساس ویژگی‌های خاص یک پلتفرم هدف بهینه می‌کنند و از تمام API های موجود استفاده می‌کنند. به این ترتیب، اپلیکیشن‌ها از سخت‌افزار و سیستم عامل کامل پشتیبانی می‌کنند و می‌توانند سطح بالایی از عملکرد را نشان دهند. علاوه بر این، اپلیکیشن‌های Native با سرعت بسیار بالا عمل می‌کنند، زیرا دستگاه‌های هدف آن‌ها همه عناصر بصری و محتوا را بارگیری کرده و به سرعت بارگذاری می‌شوند. به طور کلی، این نوع اپلیکیشن‌ها بسیار پاسخگو و سریع عمل می‌کنند و این به دلیل این است که توسعه‌دهندگان آن‌ها را بر اساس ویژگی‌های سیستم عامل هدف بهینه می‌کنند و از تمام ویژگی‌ها و API های موجود استفاده می‌کنند.

 

اپلیکیشن Native

 

2- سفارشی‌سازی پیشرفته

توسعه Native مستلزم دسترسی به همه ابزارها و ویژگی‌های موجود در سیستم عامل و دستگاه‌ها است. برای مشتریان، این به معنی انعطاف‌پذیری و توانایی ایجاد راه‌حل‌های منحصربفرد، با توجه به نیازها و خواسته‌های آن‌ها است. علاوه بر این، آزمایش اپلیکیشن‌ها به دلیل طیف وسیعی از ابزارهای تست خودکار داخلی، برای پروژه‌های Native بسیار ساده‌تر است. نظارت بر خطای از راه دور به توسعه‌دهندگان این اجازه را می‌دهد تا خطاها را در دستگاه‌های کاربران کنترل کرده و مشکلات را برطرف کنند. درنتیجه، شما یک محصول کارآمد و بدون مشکل که نیازهای کاربران را رفع می‌کند را ارائه می‌دهید.

3- تجربه نهایی کاربر

اپلیکیشن‌های Native با پایبندی به استانداردهای UI/UX منحصربفرد هر پلتفرم تلفن همراه، تجربه کاربری بهتری را ارائه می‌دهند. این اپلیکیشن‌ها به عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از سیستم عامل در نظر گرفته می‌شوند و به راحتی با چیدمان و حرکات مورد نیاز برای استفاده از آن‌ها، کاربران می‌توانند به راحتی و با سرعت ارتباط برقرار کنند.

4- حفاظت از داده‌ها

اپلیکیشن‌های Native امنیت بهتری نسبت به اپلیکیشن‌های چند پلتفرمی ارائه می‌دهند. راه‌حل‌های ترکیبی در این اپلیکیشن‌ها، به ارث آسیب‌پذیری‌های امنیتی از سیستم عامل‌ها و مرورگرهایی که بر روی آن‌ها کار می‌کنند، نمی‌روند. همچنین، استفاده از زبان‌های جهانی مورد نیاز در این اپلیکیشن‌ها، خطرات را کاهش می‌دهد و اطلاعات را در یک زیرساخت رمزگذاری شده نگهداری می‌کند. این امر باعث می‌شود که افزایش سطح امنیت، اعتماد کاربران به اپلیکیشن شما را افزایش دهد و برای شما به عنوان توسعه‌دهنده، امکان ارائه بهترین سطح امنیت را فراهم کند.

5- به‌روز‌رسانی فوری

هنگامی که اندروید و iOS به روزرسانی شوند، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن Native می‌توانند بلافاصله ویژگی‌های جدید را پیاده‌سازی کنند. برعکس، مهندسان بین پلتفرمی باید منتظر ابزارهای اضافی باشند تا به روز‌رسانی‌ها را با راه‌حل‌های خود تنظیم کنند. این کار روند را کند کرده و تجربه کاربری را تضعیف می‌کند. دسترسی فوری به جدیدترین ویژگی‌ها باعث می‌شود که رویکرد توسعه Native برای مشتریان و کاربران نهایی مفیدتر به نظر برسد.

 

اپلیکیشن Native

 

چالش‌های طراحی اپلیکیشن‌های Native

  • هزینه بالا: طراحی اپلیکیشن‌های Native به دلیل استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی وابسته به سیستم عامل هدف، هزینه بالایی دارد. برای طراحی اپلیکیشن Native برای iOS و Android، شما باید با دو زبان برنامه‌نویسی متفاوت کار کنید، که این موضوع هزینه بالایی را برای توسعه‌دهندگان ایجاد می‌کند.
  • نگهداری و به‌روزرسانی: زمانی که یک نسخه جدید از سیستم عامل منتشر می‌شود، برای اینکه اپلیکیشن Native با آن سازگار باشد، باید بروزرسانی شود. این موضوع نیاز به نگهداری مداوم اپلیکیشن را افزایش می‌دهد و برای توسعه‌دهندگان و سازمان‌ها هزینه بالایی را به همراه دارد.
  • زمان توسعه: طراحی اپلیکیشن Native نیاز به زمان بیشتری برای توسعه دارد. این به دلیل استفاده از زبان‌های متفاوت برای iOS و Android است. برای توسعه یک اپلیکیشن Native برای هر دو سیستم عامل، شما باید دوباره کد نویسی کنید که زمان بیشتری را می‌طلبد.
  • مشکلات سخت افزاری: برای طراحی اپلیکیشن Native، شما نیاز به توجه به مشخصات سخت‌افزاری دستگاه‌ها دارید. این موضوع برای توسعه‌دهندگان مشکل‌ساز است زیرا آن‌ها باید اطمینان حاصل کنند که اپلیکیشن بر روی تمام دستگاه‌ها به درستی کار می‌کند.
  • مشکلات آموزشی: طراحی اپلیکیشن Native نیاز به دانش و تجربه در زمینه برنامه‌نویسی دارد. آموزش و توسعه مهارت‌های مورد نیاز برای طراحی اپلیکیشن Native، زمان بیشتری را می‌طلبد و می‌تواند مشکلاتی را برای توسعه‌دهندگان ایجاد کند.

برای مشاهده نمونه کار طراحی اپلیکیشن به لینک زیر مراجعه نمایید:

نمونه کار طراحی اپلیکیشن

می تونی با سیستم جستجوی زیر مقاله های دیگه تکران رو هم بخونی

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

021-22130288 021-26741787

برای ارتباط با ما می توانید از طریق فرم تماس در صفحه زیر اقدام نمایید.

تماس با ما