انواع سیستم‌های سازمانی
حمید رضا خداوردی

انواع سیستم‌های سازمانی

برای هر سازمان با ساختار پیچیده، اعم از یک شرکت بزرگ، موسسه آموزشی یا بخش دولتی، استفاده از یک نرم‌افزار مناسب ضروری است. انواع مختلفی از سیستم‌های سازمانی وجود دارد که جریان عملیاتی پایدار را در سازمان تضمین می‌کند و مدیریت دارایی‌ها را آسان‌تر می‌سازد.

سیستم‌های نرم‌افزاری سازمانی چیست؟

سیستم‌های نرم‌افزاری سازمان، برنامه‌های رایانه‌ای هستند که توسط سازمان‌ها برای ساده‌سازی فرایندهای داخلی و خارجی، داده‌ها، گزارش‌ها و جریان‌های تجزیه و تحلیلی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این برنامه‌ها عملیات را در انواع مختلف سازمان‌ها به صورت خودکار انجام می‌دهند. بسته به نوع فعالیت سازمان، نرم‌افزار مورد استفاده نیز متفاوت خواهد بود.

انواع سیستم‌های سازمانی

مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM

مدیریت ارتباط با مشتری نقش مهمی در مدیریت سازمان ایفا می‌کند. این سیستم عمدتا بر پردازش داده‌ها، تعامل با خریداران و بهبود وضعیت بازاریابان متمرکز است. سازمان‌ها حجم زیادی از داده‌ها را در کارهای روزانه پردازش می‌کنند. سازمان‌ها از این سیستم برای جمع‌آوری جزئیات مشتریان خود استفاده می‌کنند، زمان فعالیت کارکنان را برای انجام کارهای معمولی کاهش داده و مشاغل خود را توسعه می‌دهند.

یکی از خدمات شرکت تکران ارائه نرم افزار CRM به صورت اختصاصی با توجه به نیاز شما است.

CRM salesforce یا مدیریت ارتباط با مشتری نیروی فروش

Salesforce یک پلتفرم مدیریت ارتباط با مشتری یکپارچه است که به تمام بخش‌های یک سازمان اجازه می‌دهد که داده‌ها را در مورد مشتریان به اشتراک بگذارند. این سیستم با سایر ابزارهای گزارش‌دهی، اتوماسیون، ارتباطات کاربر پسند و پشتیبانی قابل اعتماد ارتباط دارد.

 

سیستم‌های سازمانی

CRM HubSpot

HubSpot به بازاریابان و مدیران فروش کمک می‌کند تا با مخاطبین تماس بگیرند، رهبری را پرورش داده و نتایج کمپین‌ها را زیر نظر داشته باشند. کار هر دو واحد از آنجا که تمام اطلاعات در یک مکان ذخیره می‌شوند، هماهنگ است.

CRM Zoho

این سیستم یک پلتفرم واحد است که تیم‌ها را به منظور سهولت و کارایی بیشتر، در همکاری به یکدیگر متصل می‌کند. این به خودکارسازی کارهای معمول کمک می‌کند و تلاش‌های شرکت را در راه بهبود رضایت مشتری و رشد درآمد پایدار بهینه می‌کند.

Marketo مارکتو

مارکتو ابزارهای اتوماسیون و ابزارهای نسل پیشرو موثر، همچنین ابزارهایی برای ارتباطات بیشتر با مشتریان و ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی منحصر بفرد ارائه می‌دهد. تجزیه و تحلیل پیش‌بینی مبتنی بر هوش مصنوعی، به ایجاد محتوای شخصی برای هر مشتری کمک می‌کند.

Drip

Drip به عنوان یک برنامه بازاریابی ابری، عملکردهای خودکار روان، بازاریابی چند کاناله، شخصی‌سازی پیام‌های ایمیل و گزارش دقیق اقدامات مشتری را امکان‌پذیر می‌کند.

کمپین فعال

این راه‌حل در بهینه‌سازی موثر همه فعالیت‌های تبلیغاتی کمک می‌کند. به لطف این ابزار، شرکت‌ها می‌توانند کمپین‌های کارآمدی راه‌اندازه کرده، محتوای خود را بهبود بخشیده و از مشتریان خود پشتیبانی کنند.

RipeDrive

Ripedrive یک سیستم ارتباط با مشتری است که با ویژگی‌های غنی، برای بهبود کار بازاریابان و مدیران توسعه کسب‌و‌کار ارائه شده است. این برنامه با کمک نمایشگر شفاف، کلیه فرایندهای تجاری شرکت و همچنین ارتباطات مشتریان را ردیابی می‌کند.

  • عملکردهای CRM
  • مدیریت مخاطبین
  • جمع‌آوری داده‌ها

 

سیستم‌های سازمانی

مدیریت سیاست‌های بازاریابی

  • بهره‌وری بیشتر
  • اتوماسیون گردش کار
  • بهبود تعامل
  • تولید گزارش
  • ابزارهای تحلیلی
  • پیش‌بینی
  • ادغام‌ها
  • سازگاری با تلفن‌همراه
  • و غیره …

انواع سیستم مدیریت ارتباط با مشتری CRM

تحلیلی: جمع‌آوری اطلاعات مشتریان، تحلیل داده، بهبود عملکردهای تجاری، روابط با مشتری

عملیاتی: جذب مشتریان جدید، برخورد با مشتریان فعلی، مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی، پیش‌بینی، پشتیبانی مشتری

مبتنی بر همکاری: توزیع اطلاعات میان واحدها

سیستم مدیریت ارتباط با مشتری تحلیلی، فرایندهای کارآمدی را برای پاسخگویی به خواسته‌های مشتری ایجاد می‌کند. این نرم‌افزار تجزیه و تحلیل کامل داده‌ها را ارائه داده و به سازمان‌ها بینشی درباره چگونگی ایجاد روابط قوی‌تر با مشتریان ارائه می‌دهد.

سیستم مدیریت ارتباط با مشتری عملیاتی، تمام اطلاعات لازم را در مورد مشتریان ذخیره کرده و در طول چرخه عمر مشتری، به سازمان‌ها کمک می‌کند. همچنین با استفاده از این داده‌ها، شرکت‌ها می‌توانند عملکرد واحدهای مختلف را بهینه کنند.

سیستم مدیریت ارتباط با مشتری مشارکتی، داده‌ها را میان بخش‌های مختلف به اشتراک می‌گذارد.

برنامه‌ریزی منابع انسانی ERP

انواع کسب و‌کار ERP را برای ادغام فرایندهای تدارکات، امور مالی، حسابداری، بازاریابی و منابع انسانی اجرا می‌کنند. ماژول‌ها با قابلیت توزیع اطلاعات به هم مرتبط هستند. هر ماژول از چندین برنامه استفاده می‌کند تا اقدامات خاصی را انجام دهد. شرکت‌ها می‌توانند سیستم ERP را برای پاسخگویی به نیاز صنایع مختلف مانند بخش بهداشت، خرده‌فروشی، امور مالی، حقوقی، معماری و غیره تنظیم کنند. در یک بخش معین، امکان سفارشی‌سازی ERP برای ایجاد کنترل حساب‌ها، گزارشات و برگه‌های زمانی به تسهیل وظایف معمول در سازمان کمک می‌کند.

نرم افزار ERP در چه مواردی استفاده می‌شود

  • مدیریت پروژه: بهینه‌سازی گردش کار، تجزیه‌ و تحلیل داده‌ها، گزارش نویسی، بهینه‌سازی چرخه عمر محصول
  • ساخت و تولید: مهندسی، ایجاد برنامه‌ها، کنترل کیفیت و گردش کار، مدیریت عمر محصول
  • بازاریابی: مدیریت کمپین، تحلیل داده‌ها، اتوماسیون، گزارش نویسی
  • تدارکات: شفافیت ارتباطی، پیگیری بودجه، مدیریت قرارداد، پایگاه داده تامین‌کننده، تضمین کیفیت
  • حسابداری و مالی: مدیریت نقدینگی، عملیات حسابداری، نمایش داده‌ها در زمان واقعی، الزامات قانونی
  • مدیریت منابع انسانی: جمع‌آوری داده‌ها، استخدام، حقوق و مزایا، موارد آموزشی

 

سیستم‌های سازمانی

سیستم مدیریت زنجیره تامین SCM

زنجیره تامین شامل تعدادی از اقدامات انجام شده توسط یک سازمان، برای تبدیل مواد اولیه به محصولات و خدمات نهایی است. معمولا چندین سازمان کوچک، متوسط یا بزرگ درگیر این فرایند می‌شوند، که براساس سفارشی کار می‌کنند و محصول یا خدمات را به مصرف‌کنندگان نهایی تحویل می‌دهند.

مدیریت زنجیره تامین شامل مراحل متعددی است:

  • تهیه مواد اولیه
  • تدارکات ورودی
  • اجناس در انبار
  • ساخت و تولید
  • انبار خروجی
  • لجستیک خروجی
  • مدیریت بازگشت

سیستم مدیریت زنجیره تامین، نرم‌افزاری است که به ساده‌سازی تمام این فرایندها کمک می‌کند. این سیستم فعالیت‌های تولید کنندگان، تامین کنندگان، مدیران لجستیک و خرده‌فروشان را آسان می‌کند.

نرم‌افزارهای اصلی سازمانی

نرم‌افزارهای کاربردی سازمانی می‌توانند حجم بالایی از داده‌ها را با دقت زیادی مدیریت کنند. این نرم‌افزارها دقت اطلاعات را به دلیل معماری پیچیده تضمین می‌کنند.

اتوماسین پیام‌های بازاریابی

مشاغل از برنامه‌های کاربردی، برای فعالیت‌های بازاریابی کارآمد استفاده می‌کنند. به لطف برنامه‌ریزی استراتژیک ایمیل، کاربران با مشتریان تماس می‌گیرند و محصول خود را تبلیغ می‌کنند. نرم‌افزار پیام‌رسان بازاریابی (ایمیل) گزینه تفسیر داده‌ها را براساس نتایج نظرسنجی‌ها، مصاحبه‌ها، فرم‌های تماس و غیره ارائه می‌دهد.

هوش تجاری BI

هدف برنامه‌های هوش تجاری، تجزیه و تحلیل داده‌ها و ارائه اطلاعات دقیق برای تصمیم‌گیری است. این عمل به شرکت‌ها کمک می‌کند تا هزینه‌ها را کاهش داده و همچنین بیاموزند که چه چیزی بهتر عمل می‌کند و اقداماتی را که باید جایگزین یا حذف شوند را نشان دهند.

فرایند پرداخت

با ادغام شخص ثالث می‌توان تراکنش‌های پرداخت را ایمن‌تر، سریع‌تر و آسان‌تر انجام داد. گزینه‌های پرداخت مانند پی پال، می‌توانند روش‌های انعطاف‌پذیرتری را ارائه دهند. با استفاده از این خدمات، برنامه شما می‌تواند بدون نیاز به کاهش استانداردهای بالای عملکرد، خود را با نیازهای تجاری هماهنگ کند.

شرکت تکران ارائه دهنده راهکارهای سازمانی در سطح بین‌المللی است.

می تونی با سیستم جستجوی زیر مقاله های دیگه تکران رو هم بخونی

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

021-22130288 021-26741787

برای ارتباط با ما می توانید از طریق فرم تماس در صفحه زیر اقدام نمایید.

تماس با ما