6 دلیلی که مردم از اپلیکیشن فروشگاهی شما استفاده نمی‌کنند

6 دلیلی که مردم از اپلیکیشن فروشگاهی شما استفاده نمی‌کنند

برای کاهش نرخ عدم استفاده از اپلیکیشن فروشگاهی‌تان، چالش‌هایی در پیش دارید که باید با آن‌ها مواجه شوید. وقتی نرخ عدم استفاده از اپلیکیشن به 25 درصد یا بیشتر افزایش پیدا کند، باید منتظر تاثیرات جدی و منفی آن باشید. مثال‌های زیادی وجود دارد که توسعه‌دهندگان علیرغم تلاش زیاد، نتوانستند جلوی نزولی شدن تعداد کاربران اپلیکیشن فروشگاهی‌شان را بگیرند.

گاهی اوقات مشکلات کاملا واضح و قابل تشخیص نیستند. نرخ ماندگاری کاربران اپلیکیشن موبایل به کاربرانی اشاره دارد که پس از گذشت یک دوره چند روزه مشخص، هنوز هم به صورت کم و بیش از اپلیکیشن شما استفاده می‌کنند.

در حوزه اپلیکیشن‌های فروشگاهی، نرخ ماندگاری کاربران برای مدت‌ها به عنوان یک امتیاز مثبت تزئینی شناخته می‌شد. اما براساس آمارهای جدید، فقط ۵ درصد افزایش در نرخ ماندگاری کاربران اپلیکیشن موبایل می‌تواند تا 95 درصد از سود خالص شرکت شما را تضمین کند.

به همین دلیل، در این مقاله به 6 علت اصلی افزایش نرخ عدم استفاده از اپلیکیشن فروشگاهی‌تان اشاره کرده‌ایم. با مطالعه‌ی این 6 مورد، می‌توانید مشکلات اپلیکیشن خود را شناسایی کرده و آن‌ها را رفع کنید.

 

اپلیکیشن

1) مخاطب هدف نامشخص

قبل از هر اقدامی، باید مخاطبان هدفتان را آنالیز کنید. در واقع، ترندهای برتر فعلی در حوزه تجارت موبایلی، به استراتژی مشتری محور مرتبط هستند که برندهای پیشتاز را از سایرین متمایز ساخته است.

مشتریان موبایل امروزی به دنبال برندهایی هستند که نه تنها محصولات ارزشمند ارائه می‌دهند، بلکه احساس ارتباط دوطرفه را ایجاد می‌کنند. بنابراین، مخاطبان هدفتان باید در مرکز تمامی ابتکارات، از برنامه‌ریزی تا اجرا، قرار بگیرند. تقریباً می‌توان با اطمینان گفت که با ایجاد ارتباط عمیق‌تر با مشتری، می‌توانید درآمد بالاتری را به دست آورید.

2) سرقت اطلاعات

برای تعداد قابل توجهی از کاربران، امنیت اطلاعات یک دغدغه‌ی اساسی محسوب می‌شود. براساس مطالعات انجام شده، کاربران بیش از آنچه تصور می‌کردند، به سرقت اطلاعات اهمیت می‌دهند. اگرچه سرقت اطلاعات دلیل اصلی برای عدم استفاده از اپلیکیشن فروشگاهی نیست، اما به عنوان یکی از عوامل مهم شناسایی شده است.

اپلیکیشن‌هایی که مجوزهای دسترسی غیرضروری را از کاربر درخواست می‌کنند، باعث ایجاد حس تردید در مشتری می‌شوند. به عنوان مثال، یک اپلیکیشن فروشگاهی با درخواست مجوز دسترسی به مخاطبین، ممکن است به نظر کاربران مشکوک برسد و اعتبار آن را به خطر بیندازد.

یک اپلیکیشن فروشگاهی مناسب، فقط باید مجوزهای لازم را درخواست کند تا به دلیل دسترسی‌های غیرضروری، از سوی مشتریان نادیده گرفته نشود.

3) تجربه کاربری نامناسب

اپلیکیشن شما باید بهینه و قابل استفاده باشد و تجربه کاربری جذاب، به‌یادماندنی و منحصربه‌فردی را ارائه دهد. تجربه کاربری، به عنوان تأثیر اولیه بسیار مهم برای نرخ بازگشت کاربران در نظر گرفته می‌شود.

کاربر باید به سادگی و بدون زحمت با اپلیکیشن شما ارتباط برقرار کند و ارزشمندی محصولات و تمایز برند شما را تجربه کند. بهتر است از طریق طراحی مناسب صفحات، استفاده از نمادها و تصاویر جذاب، ایجاد تعاملات ساده و قابل فهم، تجربه کاربری را بهبود بخشید.

 

اپلیکیشن

 

4) تبلیغات آزاردهنده

تبلیغات آزاردهنده برای اپلیکیشن فروشگاهی یا هر اپلیکیشنی که به نوعی برای فروش استفاده می‌شود، می‌تواند باعث به خطر افتادن موفقیت آن شود. اخیراً، یک مطالعه نشان داد که تقریباً 42 درصد از شرکت‌کنندگان پس از مشاهده تبلیغات پاپ‌آپ احساس ناراحتی می‌کنند.

برای برنامه‌ریزی یک کمپین تبلیغاتی موفق، باید مکان مناسبی را در مسیر کاربران پیدا کنید تا تبلیغات و بیش‌فروشی بدون ایجاد مزاحمت برای کاربر انجام شود.

5) باگ‌ها و کرش‌ها

باگ‌ها و کرش‌ها از دلایلی هستند که ممکن است کاربران از استفاده از اپلیکیشن فروشگاهی خودداری کنند. این مشکلات باعث ایجاد احساس ناراحتی و خستگی در کاربران می‌شود. برای اینکه از این مشکلات جلوگیری شود، فاز تست کارکرد درست اپلیکیشن برای موفقیت هر اپلیکیشنی ضروری است.

به تحقیقات اخیر، 62 درصد از کاربران به دلیل کرش‌ها، هنگ کردن و یا خطاهای مکرر، یک اپلیکیشن را حذف می‌کنند. در حالیکه در دنیای توسعه‌ی اپلیکیشن، باگ‌ها و کرش‌ها رایج هستند. برای رفع این مشکلات، بهتر است ابتدا به باگ‌هایی بروید که به صورت مکرر اتفاق می‌افتند و ممکن است مانع رشد و یا حذف شدن اپلیکیشن شما شوند.

6) پوش نوتیفیکیشن‌های غیرموثر

استفاده از پوش نوتیفیکیشن برای افزایش نرخ ماندگاری کاربران اپلیکیشن، روشی رایج است. اما این روش ممکن است برای تمام اپلیکیشن‌ها یا برندها موثر نباشد. همچنین، ماندگاری‌ای که با استفاده از پوش نوتیفیکیشن به دست می‌آید، قابل اعتماد نیست.

وقتی کاربران هنوز به خوبی با اپلیکیشن و برند شما ارتباط نگرفته‌اند، ارسال پوش نوتیفیکیشن‌های نامربوط می‌تواند باعث ایجاد مزاحمت شود. اگر کاربر مورد هجوم نوتیفیکیشن‌های بی‌مورد قرار بگیرد، احتمالاً این نوتیفیکیشن‌ها را بلاک خواهد کرد و یا به کاربری که نوتیفیکیشن‌ها را برایش فرستاده‌اید، علاقه‌ای نخواهد داشت.

به همین دلیل، باید به دقت برنامه‌ریزی شود که نوتیفیکیشن‌ها به چه کاربرانی ارسال شود و چگونه می‌توانند مفید و موثر باشند. برای این کار، می‌توانید از فیلترهای شخصی سازی، تاریخ جشنواره‌ها و فروش‌های ویژه و سایرین استفاده کنید تا نوتیفیکیشن‌ها بهتر و با اثربخشی بیشتری ارسال شوند.

 

اپلیکیشن

 

به عنوان یک توسعه‌دهنده اپلیکیشن فروشگاهی، باید به مشکلاتی که ممکن است باعث کاهش تعداد کاربران شما شوند، توجه کنید. تعداد قابل توجهی از کاربران به دلیل تجربه‌ی ناراحت کننده، تبلیغات آزاردهنده، باگ‌ها و کرش‌ها، پوش نوتیفیکیشن‌های غیرموثر، قابلیت‌های بیش از حد و حجم زیاد اپلیکیشن، از استفاده از آن صرف نظر می‌کنند.

بهترین راه برای جلوگیری از این اتفاقات، ارائه‌ی تجربه‌ی خرید لذت‌بخش در قالب یک فرآیند ساده و روان است. برای این کار، بهتر است تعداد گزینه‌ها و قابلیت‌ها را کاهش داده و برای نمایش تبلیغات، مکان‌های مناسبی را انتخاب کنید. همچنین، تست و رفع باگ‌ها و کرش‌ها و ارسال پوش نوتیفیکیشن‌های مفید و موثر، بهبود تجربه‌ی کاربران را بهبود خواهد بخشید. در نهایت، حجم اپلیکیشن را پایین نگه داشته و از قابلیت‌های مهم و ضروری برای کاربران استفاده کنید.

برای طراحی اپلیکیشن به صورت کاملا حرفه ای به لینک‌های زیر مراجعه نمایید:

مترجم:

مصطفی طبری

می تونی با سیستم جستجوی زیر مقاله های دیگه تکران رو هم بخونی

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

021-22130288 021-26741787

برای ارتباط با ما می توانید از طریق فرم تماس در صفحه زیر اقدام نمایید.

تماس با ما