کاتلین Kotlin، زبان مورد علاقه گوگل برای توسعه اپلیکیشن اندروید

کاتلین Kotlin، زبان مورد علاقه گوگل برای توسعه اپلیکیشن اندروید

گوگل همواره سعی می‌کند تا برخی از اطلاعیه‌های رسمی خود را برای غافلگیری کاربران در مخزن خود ذخیره کند. هدف گوگل از اعلام علاقه‌مندی خود به کاتلین، ارائه عمق و وزن بیشتر به زبان برنامه‌نویسی کاتلین برای توسعه اپلیکیشن‌های اندروید است. پس از اعلام گوگل، کاتلین نقشی مهم در توسعه اپلیکیشن اندروید خواهد داشت. امروزه گوگل از روش‌های مختلفی برای برنامه‌نویسی استفاده می‌کند که مورد توجه بسیاری از توسعه‌دهندگان است. اخیرا شرکت گوگل یک زبان در حال توسعه را در لیست زبان‌های مورد علاقه خود جای داده است.  گوگل این زبان توسعه یافته مورد علاقه خود را کاتلین یا Kotlin نامیده است. 

 

توسعه اپلیکیشن اندروید

 

گوگل به هنگام معرفی ویژگی‌های جدید کاتلین برای توسعه‌دهندگان اندروید، قصد دارد تا آن را در اولویت خود قرار دهد. گوگل پس از اعلام رسمی، Kotlin را به عنوان زبان ترجیحی برای توسعه اپلیکیشن اندروید معرفی و همچنین از اندروید Jetpack استفاده کرده است.

Jetpack مجموعه‌ای از ابزارها و همچنین کتابخانه‌هایی است که برای توسعه اپلیکیشن‌های با کیفیت بالا و در عین حال ساده، برای توسعه‌دهندگان ایجاد شده است. همچنین Jetpack:

  • به افزایش سرعت و دقت طراحی اپلیکیشن کمک می‌کند.
  •  به توسعه اپلیکیشن‌های ساده و در عین حال قوی کمک می‌کند.
  • فعالیت‌هایی مانند وظایف پشتیبانی، ناوبری و بسیاری دیگر را مدیریت می‌کند.

 

توسعه اپلیکیشن اندروید

 

پذیرش کاتلین به عنوان یک زبان برنامه‌نویسی در میان برنامه‌نویسان، روند توسعه یک اپلیکیشن اندروید را بسیار آسان می‌کند. کاتلین به عنوان یک زبان برنامه‌نویسی دارای تمام اجزای لازم است که آن را به یک زبان برنامه‌نویسی قابل اعتماد و برجسته تبدیل کرده است. کاتلین جایگزینی مدرن برای جاوا است که یادگیری آن برای کاربران بسیار آسان‌تر از جاوا است. کاتلین تنها زبان هدف JVM است که به راحتی در میان توسعه‌دهندگان محبوبیت پیدا کرده است.

کاتلین

کاتلین ابتدا به عنوان زبان پشتیبانی از اندروید اعلام شده است. درست پس از این اطلاعیه، محبوبیت این زبان برنامه‌نویسی در بین توسعه‌دهندگان بسیار سریع‌تر افزایش یافت. بیش از 60 درصد توسعه‌دهندگان گوگل دوست دارند از کاتلین برای توسعه اپلیکیشن‌های اندروید استفاده کنند. کاتلین همچنین نسبت به Github از سرعت رشد بالاتری برخوردار است. به دلیل ارائه API های گوگل Jetpack در کاتلین، این زبان برنامه‌نویسی سادگی خود را حفظ کرده است. توسعه‌دهندگان برنامه‌نویسی در این فریم‌ورک نیازی به نوشتن کدهای زیادی ندارند.در عین حال، سرمایه‌گذاری‌های بسیاری بر روی این زبان برنامه‌نویسی انجام شده است که آن را برای توسعه‌دهندگان بسیار آسان کرده است.

 

توسعه اپلیکیشن اندروید

 

اطلاعیه گوگل مبنی بر اهمیت زبان برنامه‌نویسی کاتلین می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی زبان‌های دیگر مخصوصا جاوا داشته باشد، اما اهمیت و قدرت جاوا به همین سادگی کاهش نمی‌یابد زیرا توسعه‌دهندگان بسیاری وجود دارد که هنوز از جاوا به عنوان زبان توسعه اپلیکیشن‌های اندرویدی استفاده می‌کنند. همچنین از سوی دیگر، گوگل هنوز اعلام نکرده‌ است که پشتیبانی از جاوا را به عنوان زبان برنامه‌نویسی خود برای توسعه اندروید متوقف می‌کند. قرار است دوره‌های آموزش کاتلین توسط گوگل با مشارکت Jetbrains منتشر شود. بنابراین، اگر پروژه جدیدی را شروع می‌کنید، می‌توانید به راحتی و بدون دغدغه آن را با زبان کاتلین آغاز کنید. استفاده از این فریم‌ورک به معنای کاهش فشارهای کدنویسی و سادگی در فرایند برنامه‌نویسی است.

مترجم: حمید رضا خداوردی

می تونی با سیستم جستجوی زیر مقاله های دیگه تکران رو هم بخونی

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

021-22130288 021-26741787

برای ارتباط با ما می توانید از طریق فرم تماس در صفحه زیر اقدام نمایید.

تماس با ما