ادغام نرم افزار ERP

ادغام نرم افزار ERP

برای بهبود عملکرد و بهره‌وری کسب‌و‌کار، شرکت‌ها باید سعی کنند فعالیت‌های خود را با حفظ هزینه‌های عملیاتی بهبود بخشند. اتوماسیون می‌تواند در این راستا به شرکت‌ها کمک کند، زیرا این فرآیند زمان کمتری برای کارهای ساده مانند ورود داده‌ها صرف می‌کند و زمان بیشتری را برای انجام کارهای پیچیده مانند تحلیل داده‌ها اختصاص می‌دهد. در این راستا، یکپارچه‌سازی ERP نقش مهمی ایفا می‌کند. این سیستم به شرکت‌ها کمک می‌کند تا تمام فرایندهای سازمانی خود را به هم متصل کنند و فرایندهای ساده را به صورت خودکار انجام دهند. با این کار، کسب‌و‌کارها می‌توانند بهبود عملکرد خود را در کوتاه مدت تجربه کنند و باعث افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها شوند. همچنین، در صورت نیاز، می‌توان به متن اضافه کرد که شرکت‌ها با یکپارچه‌سازی ERP، قادر به دسترسی به داده‌های مهم و تحلیل آن‌ها بوده و به راحتی می‌توانند تصمیمات استراتژیک ارزشمندی را برای کسب‌و‌کار خود اتخاذ کنند.

یکپارچه‌سازی و ادغام سیستم ERP به چه معناست؟

یکپارچه‌سازی نرم افزار ERP روشی برای اتصال یک سیستم برنامه‌ریزی منابع انسانی با اپلیکیشن‌های کاربردی دیگر است. یک کسب‌و‌کار می‌تواند تمام خدمات و اپلیکیشن‌های کاربردی دیگر خود را با یک ERP یکپارچه کند. ERP ها نرم‌افزار‌های جامعی هستند که چندین ماژول را در خود جای داده‌اند.

هنگامی که یک ERP با سایر اپلیکیشن‌ها ادغام می‌شود، به کسب‌و‌کارها کمک می‌کند تا کارهای روزمره را خودکار کرده و در زمان‌های زیادی برای تمرکز بر عملیات‌های تجاری مهم‌تر و سخت‌تر صرفه جویی کنند. علاوه‌براین، یکپارچه‌سازی سیستم ERP به همگام‌سازی داده‌ها در قالب‌های صحیح و مفید کمک می‌کند. پس از همگام‌سازی، داده‌ها را برای سایر اپلیکیشن‌های متصل به آن قابل دسترسی می‌کند. کسب‌و‌کارها می‌توانند ERP خود را برای همگام‌سازی اطلاعات از بسیاری از منابع داده دیگر ادغام کنند: سیستم مدیریت ارتباط با مشتری، سیستم مدیریت منابع انسانی، سیستم مدیریت زنجیره تامین و غیره.

فواید یکپارچه‌سازی و ادغام ERP

دسترسی آسان به داده‌ها

با اتصال چندین سیستم اطلاعاتی، یکپارچه‌سازی ERP به کارکنان کمک می‌کند تا در حال حرکت، به داده‌های واقعی دسترسی داشته باشند. ادغام ERP بهتر منجر به داده‌های بیشتر می‌شود که به کسب‌و‌کارها کمک می‌کند تا تصمیمات بهتر و مبتنی بر داده را اخذ کنند.

کاهش هزینه‌ها

نگه داشتن منابع داده‌های متعدد مستلزم سرمایه‌گذاری هنگفت کسب‌و‌کار است. یکپارچه‌سازی ERP چندین سیستم را ترکیب می‌کند و یک منبع واحد داده واحد را تسهیل می‌کند، که مطمئنا مقرون به صرفه‌تر از مدیریت طیف وسیعی از سیستم‌های ذخیره‌سازی داده است.

عملکرد بهتر

ورود دستی داده‌ها به سیستم‌ها بسیار طاقت فرسا است و بیشتر مستعد خطاهای انسانی است. با یکپارچه‌سازی ERP، مشاغل می‌توانند این کار دستی را حذف کنند و داده‌ها را به طور خودکار و کارآمد از یک سیستم به سیستم دیگر منتقل کنند.

زمان بیشتر برای کارهای پیچیده

هنگامی که وظایفی مانند ورود داده‌ها خودکار می‌شوند، کارکنان زمان کافی برای صرف کارهای پیچیده دارند. این‌ها کارهایی هستند که انجام آن‌ها به زمان و توجه بیشتری نیاز دارد. هنگامی که کارکنان نیازی به وارد کردن دستی داده‌ها ندارند، می‌توانند زمان بیشتری را برای توسعه استراتژی‌هایی در جهات افزایش درآمد کسب‌و‌کار سرمایه‌گذاری کنند.

 

ادغام نرم افزار ERP

 

انواع مختلف ادغام سیستم ERP

ادغام تجارت الکترونیک و ERP

ادغام تجارت الکترونیک و ERP به اتصال یک سایت تجارت الکترونیک تجاری با یک سیستم مدیریت موجودی و حسابداری اشاره دارد. یکپارچه‌سازی مناسب بین این سیستم‌ها، داده‌ها را قادر می‌سازد از یک سیستم به سیستم دیگر منتقل شوند. هنگامی که این داده‌ها وارد ERP می‌شوند، داده‌ها را برای همیشه ذخیره می‌کند. با ادغام یک ERP در سایت تجارت الکترونیک خود، یک کسب‌و‌کار می‌تواند پایگاه داده خود را بهتر مدیریت کند.

یکپارچه‌سازی CRM-ERP

در حالی که یک نرم افزار CRM تعاملات مشتری را در خود مدیریت می‌کند، یک نرم افزار ERP فرایندهای تجاری را در قسمت انتهایی مدیریت می‌کند. ادغام این دو سیستم تصویر کاملی از سفر مشتری، درست از زمانی که سفارش می‌دهد تا حمل و نقل را ارائه می‌دهد. این نوع ادغام به کسب‌و‌کارها کمک می‌کند اطلاعات مربوط به هر مشتری را مدیریت کنند.

ادغام مدیریت پروژه و ERP

یک سیستم مدیریت پروژه داده‌های مربوط به فرایندهای تجاری اصلی یک شرکت را نگهداری می‌کند. شرکت‌هایی که از سیستم مدیریت پروژه شخص ثالث استفاده می‌کنند، باید آن را با ERP ادغام کنند. یکی از اهداف اساسی مدیریت پروژه و یکپارچه‌سازی ERP، ارائه یک پلتفرم واحد و مفید برای داده‌های انبوه در مورد فرایندها، وظایف، گردش کار و پروژه‌ها است.

ادغام هوش تجاری ERP

یکی از مفیدترین ابزارهایی که کسب‌و‌کار به آن نیاز دارند، نرم‌افزار هوش تجاری است. نرم‌افزار BI داده‌های داخلی را جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل می‌کند و به شرکت‌ها کمک می‌کند تا بینش‌ها را کشف کنند. با ارائه این بینش، شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا شیوه‌های تجاری جدید و نوآورانه را شناسایی کنند. یک سیستم هوش تجاری، اطلاعاتی را به داده‌های ERP اضافه می‌کند تا بینشی ایجاد کند که منجر به بهبود عملکرد فناوری اطلاعات و افزایش توانایی تصمیم‌گیری در سازمان شود.

 

ادغام نرم افزار ERP

 

استراتژی‌های ادغام ERP

پلتفرم یکپارچه‌سازی به عنوان یک سرویس iPAAS

راه‌حل‌های iPAAS، برای رسیدگی به مشکلات یکپارچه‌سازی ERP و آسان‌تر کردن ادغام طراحی شده‌اند. به طور معمول، آن‌ها در فضای ابری ساخته می‌شوند و از انتشار API، یکپارچه‌سازی داده‌ها، یکپارچه‌سای اپلیکیشن‌ها، ادغام در محل، یکپارچه‌سازی اکوسیستم و موارد دیگر پشتیبانی می‌کنند.

ادغام‌های نقطه به نقطه یا سر به سر

ادغام نقطه به نقطه اتصال چندین سیستم و برنامه را ساده می‌کند. این نوع یکپارچه‌سازی به اتصال هر ابزار یا نرم‌افزار به صورت جداگانه به یک نرم‌افزار ERP اشاره دارد. این روش می‌تواند دشوار شود، زیرا به یک کسب‌و‌کار نیاز دارد که برای هر سیستمی که می‌خواهد استفاده کند، یکپارچه‌سازی جداگانه انجام دهد.

اتوبوس خدمات سازمانی ESB

ESB آخرین استراتژی در بخش یکپارچه‌سازی است. در این ادغام، کسب‌و‌کارها می‌توانند اپلیکیشن‌های کاربردی خود را از طریق یک گذرگاه ارتباطی که به عنوان ابزاری برای برقراری ارتباط اپلیکیشن‌ها عمل می‌کند، متصل کنند.

می تونی با سیستم جستجوی زیر مقاله های دیگه تکران رو هم بخونی

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

021-22130288 021-26741787

برای ارتباط با ما می توانید از طریق فرم تماس در صفحه زیر اقدام نمایید.

تماس با ما