مزایای CRM برای شرکتهای توزیعکننده
شرکتهای توزیع برای اداره بهتر فعالیتهای خود، به نرمافزارهای قدرتمند اعتماد میکنند. در حالی که ممکن است کسب و کار شما از قبل از ابزارهای مدیریت انبار و موجودی استفاده کند، آیا نرمافزاری برای مدیریت مشتریان و تامینکنندگان خود دارید؟ اگر نه، یک ابزار در پایههای فناوری شما کم است، یک CRM.
سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) چیست؟
مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) عمل ایجاد مشتریان وفادار و راضی است. نرمافزار CRM این کار را با قرار دادن دادههای فروش و بازاریابی در دسترس تیم، خودکارسازی وظایف ایجاد رابطه و ذخیره تمام اطلاعات مشتری بالقوه و مشتری که شرکت شما نیاز دارد، انجام میدهد.
CRM چه کاری انجام میدهد؟
نرمافزار CRM اطلاعات مشتری و تامینکننده را در یک پایگاه داده، متمرکز میکند. از آنجایی که دادهها متمرکز هستند، به راحتی توسط هر کسی که به آن نیاز دارد، از جمله تیمهای فروش، بازاریابی و خدمات مشتری، قابل دسترسی است. راهکارهای CRM مدرن تضمین میکنند که این دادهها به روز هستند و ادغام CRM با سایر ابزارها در محیط نرمافزاری شما آسان است.
رایجترین ویژگیهای CRM عبارتند از:
- رهبری و مدیریت تماس
- پیشبینی فروش
- مدیریت خط لوله فروش
- تولید گزارش و داشبورد
- ابزارهای بهرهوری مانند اتوماسیون گردش کار
چرا شرکتهای توزیع باید از CRM استفاده کنند؟
ستون فناوری فعلی شما ممکن است شامل نرمافزارهای برنامهریزی منابع سازمانی (ERP)، مدیریت موجودی، مدیریت انبار یا برنامهریزی منابع باشد. این راهحلها تنها با قابلیتهای محدود فروش همراه هستند (به طور معمول برای پشتیبانی از فرآیند از ارائه پیشنهاد تا دریافت وجه کافی هستند) اما نمیتوانند گفتوگوها با مشتریان و تامینکنندگان را مدیریت کنند، لولهی فروش را بهینهسازی کنند یا وظایف پایه بازاریابی را اتوماتیکسازی کنند.
خواه کسب و کار توزیع شما B2B، B2C یا جایی در بین باشد، نرمافزار CRM تیمهای فروش و بازاریابی شما را قادر میسازد تا مشتریان و تامینکنندگان را تحت تاثیر قرار دهند. هنگامی که یک CRM را با سایر راه حلها در ستون فناوری خود ادغام میکنید، میتوانید با استفاده از دادههای موجود در سراسر کسب و کار خود، گزارشات الهامبخشی ایجاد کنید.
توزیعکنندگان در CRM باید به دنبال چه چیزی باشند؟
برخی ازCRM ها ممکن است برای شرکت توزیع شما مناسبتر از سایرین باشند. هنگام مقایسه نرمافزار CRM، به ویژگیهایی که تیم شما بیشتر به آنها متکی است توجه کنید:
- ادغامها: برخی ازCRM ها دارای یکپارچگی از پیش ساخته شده با نرمافزار مورد استفاده در سایر حوزههای تجاری هستند. CRM با ادغامهای پیشساخته یا API باز، تبادل داده را ساده میکند و ورود دستی را کاهش میدهد.
- پیشبینی: شرکتهای توزیع با چالش متعادل کردن عرضه از طرف شرکای بالادستی با تقاضای مشتریان مواجه هستند. CRM با قابلیتهای پیشبینی پیشرفته میتواند به تیم شما کمک کند تا روندهای بازار را پیشبینی کند، سطوح موجودی را بهینه کند و زمان تحویل را برای جلب رضایت مشتریان کوتاه کند.
- انعطافپذیری: لازم نیست جستجوی خود را به CRMهای خاص توزیع محدود کنید. به دنبال نرمافزاری باشید که کاملاً قدرتمند است، اما همچنان از افزونهها و سفارشیسازیها استقبال میکند.
- داشبوردها و گزارشها: جذابیت بزرگ CRM این است که نرمافزار دادههای تجاری را در کل سازمان قابل دسترسی میکند. داشبوردهای شخصی شده و گزارشهای قابل تولید آسان به تیم شما کمک میکند تا تصمیمات آگاهانه بگیرند، پیشرفت به سمت اهداف را دنبال کنند و زمینههای بهبود را شناسایی کنند.
چگونه توزیعکنندگان میتوانند CRM مناسب را انتخاب کنند؟
انتخاب CRM مناسب نیمی از راه است. راهاندازی نرمافزار، همگامسازی آن با سیستم فناوری شما و یادگیری اصول اولیه، میتواند برای تیم شما استرس غیر ضروری ایجاد کند. به همین دلیل است که شرکتها باید با یک شریک اجرایی مانند Cargas همکاری کنند تا نرمافزار جدید خود را راهاندازی و اجرا کنند.
Cargas از فروش تا امور مالی و عملیات، به شرکتهای توزیع کمک میکند تا بهترین فناوری را برای کسبوکار خود انتخاب کنند. ما سالها تجربه در حوزه CRM داریم و راهکارهایی از سه ارائهدهنده پیشرو، مایکروسافت، Salesforce و HubSpot ارائه میدهیم. مهم نیست نیازهای شما چیست، ما راهحلی برای آن داریم.