بازاریابی محتوا، مزیت رقابتی در کسب‌و‌کار
حمید رضا خداوردی

بازاریابی محتوا، مزیت رقابتی در کسب‌و‌کار

بازاریابی محتوا یک روش بازاریابی برای ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و سازگار برای جذب و به‌دست‌ آوردن مخاطبانی است که از قبل مشخص شده اند. بازاریابی محتوای دیجیتال مقوله‌ی جدیدی نیست و بسیاری از کسب‌و‌کارها از این روش برای جذب مخاطبان هدف استفاده کرده اند. تحقیقات نشان داده‌اند که اکثر کسب‌و‌کارها از بازاریابی محتوا به معنای استفاده از محتوا برای هر نوع بازاریابی احتمالی یا ارتباط با مشتری، صرف‌نظر از نوع، محیط و کانال، استفاده می‌کنند. نقش مهم و حیاتی بازاریابی محتوا با افزایش حجم ترافیک کیفیت وب‌سایت شما، ایجاد آگاهی، هدایت کیفیت و فروش، بیشتر مشخص می‌شود. محتوای استراتژیک به‌درستی انتخاب شده و این قدرت را دارد تا مخاطبان هدف را به وب‌سایت سازمانی شما بکشاند؛ جایی که در‌نهایت مکانی برای تبدیل این مخاطبان به مشتریان و سپس مشتریان وفادار خواهد بود. موثرترین روش برای هدایت بازدید کاربران به وب‌سایت شما، استفاده از محتوایی است که برای وبلاگ سازمان، سئو و بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی ایجاد می‌کنید. گرچه عناصر مهم بسیاری در زیر این گروه‌ها قرار دارند، اما تمام این موارد به کیفیت محتوای شما ختم می‌شود. تولید محتوا فرایند تولید ایده‌های مشخصی است که مورد علاقه‌ی کاربران شما باشد. تولید محتوای نوشتاری یا بصری پیرامون این ایده‌ها و در دسترس قرار دادن این مطالب برای مخاطبان، از جمله موارد بسیار مهم در مجموعه‌ی بازاریابی محتوا است. هرچه کیفیت محتوا بالاتر باشد، محتوای ارائه شده برای مخاطبان ارزش بیشتری خواهند داشت و احتمال اینکه آن‌ها با کسب‌و‌کار شما درگیر شوند نیز بیشتر می‌شود. هرچه بیشتر مخاطبان با تجارت شما درگیر شوند و وقت خود را در وب‌سایت و اپلیکیشن شما سپری کنند، احتمال اعتماد به نام تجاری شما و تبدیل شدن به مشتری وفادار بیشتر می‌شود.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا می‌تواند بر شهرت تجاری شما بیفزاید. مخاطبان با محتوای مختلف در قالب‌هایی همچون پست‌های وبلاگ، فیلم‌ها، اینفوگرافیک‌ها، پست‌های شبکه‌های اجتماعی و غیره می‌توانند با کسب‌و‌کار شما بهتر و بیشتر آشنا شوند. با ارائه ارزش از این طریق، شما نه‌تنها مخاطبان را فریب نمی‌دهید، بلکه برای آن‌ها اعتماد نیز ایجاد می‌کنید. در ادامه به چند نمونه از کارکردهای بازاریابی محتوا در کسب‌و‌کارها اشاره می‌کنیم:

هسته‌ی اصلی استراتژی بازاریابی دیجیتال، محتوا است

اهمیت حیاتی بازاریابی محتوا این است که تمام عناصر استراتژی بازاریابی دیجیتال، شما را به هم متصل می‌کند و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. محتوایی که ایجاد می‌کنید می‌تواند برای وبلاگ، بازاریابی از طریق ایمیل، رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات PPC استفاده شود. با استفاده از یک استراتژی بازاریابی محتوای جامع، هر کانال برای دستیابی به اهداف بازاریابی و فروش از روش‌های بازاریابی مشخصی که بهترین هستند استفاده می‌کند.

بازده سرمایه‌گذاری برای محتوای سازگار بسیار جذاب است

بازاریابی محتوا نه تنها از تاکتیک‌های سنتی بازاریابی بسیار جلوتر است، بلکه باعث افزایش و جذب میزان قابل توجهی از بازدیدکنندگان وب‌سایت شما می‌شود. تولید مداوم محتوا، میزان بازدید وب‌سایت را افزایش می‌دهد و با افزایش بازدید، میزان تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان نیز افزایش می‌یابد. یک استراتژی خوب منجربه کیفیت بالا در کسب‌و‌کار خواهد شد. این تبدیل‌ها برای سازمان بسیار با ارزش هستند زیرا یک عنصر سازنده برای فروش شما هستند.

بازاریابی محتوا

نوشتن محتوای عالی برای بهینه‌سازی بهتر موتور جستجو SEO

موتورهای جستجو مانند گوگل محتوای تمام وب‌سایت‌ها را جستجو می‌کنند تا مشخص کنند چه کاربرانی را به وب‌سایت شما بیاورند. محتوای قوی باعث ایجاد ترافیک بیشتر در وب‌سایت شما می‌شود، زیرا موتورهای جستجو ایده روشنی در مورد هدف تجارت شما دارند. به بهینه‌سازی صفحات وب‌سایت شما برای عملکرد بهتر در رتبه‌بندی موتور جستجو، بهینه‌سازی موتور جستجو یا SEO گفته می‌شود. سئو دلیل فنی‌تری برای ایجاد محتوای عالی است. سئو نحوه‌ی استفاده موتورهای جستجو از محتوای شما برای ارتباط با مشتریان را مشخص می‌کند. کاربران، ازجمله خریداران محصولات و خدمات شما، آنلاین می‌شوند و از قدرت گوگل و موتورهای جستجوگر دیگر برای یافتن راه‌حل با استفاده از انواع کلمات کلیدی استفاده می‌کنند.

بازاریابی محتوا بسیار مقرون‌به‌صرفه است

بازاریابی محتوا مقرون‌به‌صرفه است! یک مطالعه توسط Demand Metric نشان داده است که هزینه بازاریابی محتوا چیزی حدود 62% کمتر از روش‌های بازاریابی سنتی برای سازمان‌ها هزینه‌بر است. این واقعیت باید توجه هر کسب‌و‌کار کوچکی که می‌خواهد در صنعت رشد کند را به خود جلب کند. بازاریابی محتوا نسبت به بسیاری از اشکال بازاریابی سنتی هزینه کمتری دارد و همچنین اثربخشی بیشتری را نیز برای سازمان به ارمغان می‌آورد. توجه به این نکته حائز اهمیت است که بازاریابی محتوا بسیار زمان‌بر است و دیدن نتایج تلاش‌های صورت گرفته نیز ممکن است مدتی طول بکشد. این مسئله به‌ویژه در مورد سئو بیشتر صدق می‌کند؛ با این حال، وقتی نوبت به تولید محتوای با کیفیت می‌رسد، ممکن است این زمان کوتاه شود.

برای بازدیدکنندگان وب‌سایت خود اعتماد ایجاد کنید

محتوای عالی ابزاری قدرتمند برای ایجاد اعتماد در میان مخاطبان است. کاربران محتوای شما را می‌خوانند و از این طریق در مورد کسب‌و‌کار شما، ارزش‌های شما به‌عنوان یک کسب‌و‌کار، و نام‌ تجاری شما اطلاعات بدست می‌آورند. این موارد به شما کمک می‌کنند تا قبل از این که اولین مشتری خود را جذب کنید، اعتبار تجاری خوبی کسب کنید. تولید محتوای عالی به مرور اعتبار شما را افزایش می‌دهد و مطمئنا باید سازگاری خود را با تولید چنین محتوایی حفظ کنید.

بازاریابی محتوا

محتوای عالی روابط با مشتری را نیز تقویت می‌کند

دلیل قانع‌کننده دیگر برای ایجاد محتوای باکیفیت این است که به شما در ایجاد و تقویت روابط با مشتریان فعلی کمک بسیاری می‌کند. محتوایی که برای مشتریان ارزش زیادی ایجاد کند، به تقویت روابط با آن‌ها و در نهایت به افزایش وفاداری منجر می‌شود.

می تونی با سیستم جستجوی زیر مقاله های دیگه تکران رو هم بخونی

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

021-22130288 021-26741787

برای ارتباط با ما می توانید از طریق فرم تماس در صفحه زیر اقدام نمایید.

تماس با ما