
چگونه تجربیات ارزشمند بسازیم؟
پرسنل همیشه جز عوامل تعیین کننده سرنوشت هر کسبوکاری هستند و میزان رضایت آنها از کارشان به فراهم بودن ترکیبی از سیستمهای مناسب و فرهنگ سازمانی خوب وابسته است. با توجه به نیاز دنیای امروز و تحولات رخ داده در نحوه کار و محیط کار، به وجود آوردن تجربه کارمندی خوب که منجر به رضایت از کار شود و همچنین تعامل با کارمندان، چالش برانگیز است. تجربه کارمند، یا به اصطلاح Employee Experience روشی است که در آن کارکنان تعاملاتی را که با سازمان خود دارند، تفسیر میکنند.
تجربه کارمند از لحظهای آغاز میشود که فرد به فرصت شغلی نگاه میکند، در این میان همه چیزهایی که یاد میگیرد، وظایفی که انجام میدهد، هرچه میبیند و احساس میکند. این تجربیات تا زمانی که شرکت شما را ترک کند، همچنان ادامه دارد. اگر سازمانی دارید که به مدیریت تجربه کارکنان اهمیت میدهد، باید در هر مرحله از این چرخه به صحبتهای افراد گوش دهید، آنچه برای آنها مهم است را شناسایی کنید و تجربیات آنها را در جهت درستی قرار دهید.
با این تفاسیر، تجربه کارمند در جهت تمام منافع تجاری شما مهم و اساسی است. تلاشهای کارمندان در قبال مشتریان، بهبود محصولات و ایجاد یک برند معتبر، همگی به حمایت شما از کارمندانتان بستگی دارند. در نهایت تجربیات آنان، چه مثبت و چه منفی است که بر سخت کوشیشان و میزان همکاریشان اثر گذار خواهد بود.
استفاده از برنامههای پیچیده، مسیر دستیابی کارمندان به حداکثر پتانسیل آنها را میگیرد و موجب از بین رفتن امید و دلگرمی در آنان میشود و در نهایت، این اتفاق برای سازمان مخرب خواهد بود.
در ادامه این مقاله قصد داریم درباره تاثیر Microsoft 365 بر سازمانها و سادهسازی فرایندهای تجاری صحبت کنیم.
Microsoft 365 شامل مجموعهای از برنامههای Office، سرویسهای ابری هوشمند و امنیتی است. این پلتفرم تاثیر مستقیمی بر ارتباطات و همکاری میان کارمندان شما میگذارد. Microsoft Viva و Microsoft Loop این قابلیت را دارند تا ارتباطات، دانش، منابع و گزارشات تحلیلی را در کنار هم به شما ارائه کنند.
در شرکتهایی که از Microsoft 365 بهره میبرند، تجربه کارمندان به سادگی با تعاملات درون این پلتفرم افزایش مییابد. سرویسهای ارائه شده در این زمینه، تجربه کارمند را با در نظر گرفتن پارامترهایی همچون عملکرد شغلی یا شخصیت اختصاصی میکنند. این سرویسها ضامن این هستند که کاربران اطلاعات مورد نیاز خود را با وضوح بیشتری ببینند و با تمرکز بر نیازهای کاربران، پیچیدگیها را از بین ببرند.
اگر قصد دارید با ایجاد تغییراتی در سازمان تجربه مفید کارمندان را افزایش دهید، چهار حوزه وجود دارد که باید بر آنها متمرکز شوید:
- امکان دسترسی به اطلاعات از راه دور
- سهولت جمعآوری دادهها و طبقهبندی آنها
- سرعت بالا در دستیابی به اسناد
- ایجاد تجربه کارمندی در فضایی که افراد کار میکنند
دسترسی به اطلاعات از راه دور
برای کارمندانی که به صورت ریموت و یا به صورت ترکیبی از حضوری و ریموت مشغول به کار هستند، ضروری است که به دادهها، اسناد و اطلاعات دسترسی داشته باشند. ارائه راهکارهایی همراه با سادگی میتواند تعاملات را افزایش دهد. وظایف در برنامههایی همچون Outlook ،Office و Microsoft Teams ثبت و تکمیل میشوند.
سهولت جمعآوری دادهها و طبقهبندی آنها
تحت یک فرایند ساده که کارمندان بتوانند دادهها و اسناد را جمعآوری و همزمان طبقهبندی کنند، یک تجربه کارمندی سودمند شکل خواهد گرفت. با این شیوه، پرسنل شما به آسانی به اطلاعات دسترسی دارند، بدون اینکه عوامل دستوپاگیر عملکرد آنها را کاهش دهد.
سرعت بالا در دستیابی به اسناد
محیط کاری به طور مداوم در گردش است و افراد میروند یا اعضای جدیدی به تیم میپیوندند، پس اطلاعات همیشه به یک شیوه جمعآوری و ذخیره نمیشوند. در نتیجه، فراهم بودن امکان جستجوی پیشرفته برای دستیابی به اسناد و نسخههای قبلی اهمیت دارد.
ایجاد تجربه کارمندی در فضایی که افراد کار میکنند
تجربه کارمندی باید در جایی شکل گیرد که افراد با پیچیدگی مواجه هستند. به طور مثال، فرایندهایی که کارمندان را ملزم میکند دائماً بین مرورگرها، نسخههای مختلف ویندوز و سیستمعامل یا برنامهها در رفتوآمد باشند، موجب خستگی آنها میشود و عملکردشان را کاهش خواهد داد. پس ایجاد گردش کاری به شکلی سازنده، که پرسنل بتوانند به هر چه نیاز دارند به سرعت و سهولت دست یابند، آنان را فعال و همراه با سرعت عمل در انجام امور نگه خواهد داشت.
تکران علاوه بر درک نیازهای کسبوکار شما، راهکارهایی تجاری پیشنهاد میدهد تا تحت پلتفرم Microsoft 365، کارمندان خود را با انگیزه نگه دارید و تجربه کارمندی لذتبخش و سادهای برایشان فراهم گردانید.