آموزش کارکنان از طریق داینامیک 365 در دوران شیوع ویروس کرونا
مواجه شدند. با این حال، مایکروسافت داینامیک 365 با ارائه ابزارها و فناوریهای مدرن، به سازمانها کمک میکند تا با شرایط جدید سازگار شده و عملکرد خود را بهبود بخشند. این ابزارها شامل گردش کار، فرآیندهای سازمانی و هوش مصنوعی هستند که به کسبوکارها کمک میکنند تا با روند دورکاری سازگار شوند.
همانطور که میدانید، پاندمی کرونا باعث شد تا نحوه فعالیت کسبوکارها به شدت تغییر کند و دورکاری بیش از پیش رواج یابد. در این شرایط، مایکروسافت داینامیک 365 با ارائه ابزارهای مدرن، به سازمانها کمک میکند تا عملکرد خود را بهبود بخشند و با شرایط جدید سازگار شوند. این ابزارها شامل گردش کار، فرآیندهای سازمانی و هوش مصنوعی مورد نیاز هستند که به کسبوکارها کمک میکنند تا با روند دورکاری سازگار شوند.
با توجه به تغییرات ناگهانی در نحوه فعالیت مشاغل و جوامع، بسیاری از مردم سعی میکنند خود را با کار مجازی یا دورکاری سازگار کنند. در این شرایط، بسیاری از برنامهها برای کنفرانسها، آموزشها و سمینارهای حضوری، تغییرات قابل توجهی را تجربه کردهاند.
بحران ویروس کرونا یک نقطه عطف مهم برای استفاده از داینامیک 365 برای زیر سوال بردن وضعیت موجود و کشف رویکردهای جدید و مجازی برای ارائه برنامههای آموزشی باکیفیت است. مشاغل نمیتوانند جریان یادگیری کارکنان خود را به تعویق بیندازند، بنابراین تاکید بر آموزش آنلاین بیش از پیش مورد تاکید قرار میگیرد، زیرا بسیاری از کارکنان از راه دور به فعالیت خود ادامه میدهند. در فضای داینامیک 365، جلسات آموزش کارکنان راهی عالی برای کمک به تیمها است تا با افزایش اطلاعات و در جریان کار بیشتر قرار گرفتن بتوانند به نحو بهتری به فعالیت خود ادامه دهند. در ادامه به برخی از بهترین روشهای آموزش آنلاین کارکنان در دوران کرونا از طریق داینامیک 365 میپردازیم:
طراحی نقشه راه آموزش
اکنون همه میدانند که افراد سبکهای مختلفی از یادگیری دارند. برخی از طریق آموزش عملی بهتر یاد میگیرند و برخی دیگر از طریق آموزی تئوری. بعضی افراد از تعاملات یک به یک لذت میبرند، درحالیکه دیگران در یک گروه به خوبی عمل میکنند. اینها همه دلایلی هستند که به عنوان اولین گام در جهت ایجاد بهترین روش آموزش از طریق داینامیک 365 میبایست مورد توجه قرار گیرند. هر برنامه آموزشی که از طریق داینامیک 365 ایجاد میشود، دارای برخی فرایندهای توصیه شده برای ایجاد یک تجربه کاربری موفق است. این برنامهها معمولا شامل موارد زیر هستند:
به عنوان اولین قدم قبل از هرگونه عرضه فناوری، ما از طریق داینامیک 365 میخواهیم نیازهای کاربران را رفع کنیم. این فرایند به ما امکان میدهد تا بفهمیم چه سفارشیسازیهایی باید در داینامیک 365 اتفاق بیافتد و همچنین گردش کار مورد نظر در بخش قبل و بعد از استقرار پلتفرم باید چگونه باشد.
مدیران با درگیر کردن کاربران نهایی قبل، حین و بعد از اجرای پروسه، آموزش خود را برنامهریزی میکنند. آنها معمولا ایجاد یک گروه کاری متشکل از کارکنان نسبتا حرفهای تر را برای امر آموزش پیشنهاد میکنند.
برای موفقیت خود باید معیارها یا KPI مخصوصی را تعریف کنید. پس از اتمام پروسه، یک بازنگری 360 درجه ای از برنامهی آموزشی بسیار مفید خواهد بود.
آموزش در محل در مقابل آموزش آنلاین داینامیک 365
امروزه بهدلیل پاندمی کرونا، احتمالا بسیاری از کسبوکارها از طریق پلتفرمهای آنلاین بیشتر فعالیتهای خود را انجام میدهند. هزینه جمع کردن کلیه کارکنان در محل برای آموزش، بسیار زیاد خواهد بود. اما مدیران میتوانند از دوران کرونا حداکثر استفاده را در امر آموزش کارکنان خود ببرند. داینامیک 365 انواع آموزشها، از جمله آموزش از طریق ویدیو کنفرانس را برای کارکنان و مدیران فراهم کرده است که امری بسیار موثر است. آموزش آنلاین بعلاوه باعث صرفهجویی در هزینههای جابهجایی و زمانی میشود و همچنین جلسات از این طریق میتوانند کوتاهتر و مختصرتر تنظیم شوند.
چگونه میتوان از طریق داینامیک 365 بر چالشهای آموزش از راه دور غلبه کرد؟
- آموزش از راه دور چالشهای جدید و غالبا فنی را به همراه دارد. در اینجا چند نکته و مثال در مورد چگونگی ارائه جلسات آموزش آنلاین با القای احساس آموزش حضوری ارائه میکنیم:
- هدف قرار دادن دورههای آموزش از راه دور بین یک تا سه ساعت.
- قبل از جلسه، به شرکتکنندگان یادآوری کنید و مطمئن شوید که برنامه Calendar با تقویم آنها، پیوند یادآوری را برایشان ارسال کرده است.
- مطمئن شوید که همه با این فناوری آشنا هستند و این مورد را آزمایش کردهاند.
- همه را تشویق کنید که حدود ده تا پانزده دقیقه زودتر به جلسات بپیوندند تا صدا درست باشد و اشکالاتی مانند پژواک و نویز پسزمینه برطرف شود.
- در صورت امکان از هدست استفاده کنید.
- مطمئن شوید که همه در مورد اهداف یادگیری روشن هستند.
- در صورت امکان، به همه توصیه کنید که دو صفحه نمایش داشته باشند تا بدون بستن پنجره جلسه، نکات یادگیری را نیز مشاهده کنند.
- در مقایسه با یک رویداد حضوری، خطر بیشتری برای در معرض حواسپرتی قرار گرفتن کارکنان وجود دارد. بنابراین میتوان با مشارکت کارکنان در بحث از طریق پلتفرم، این حواسپرتیها را به حداقل رساند.
- جلسات معمولا ضبط میشوند، بنابراین اگر کسی با مشکل ارتباطی مواجه شود، میتوان جلسات ضبط شده را برای وی ارسال کرد.
- در طول جلسه ممکن است از همگی خواسته شود تا از وبکم برای ارتباط چشمی استفاده کنند.
- بلافاصله پس از اتمام جلسات، از کارکنان خواسته میشود تا با طرح پرسش، با موضوع درگیر شوند و بیشتر فعالیت کنند.
آموزش کارمندان با ابزارهای مناسب تنها یکی از خدماتی است که شرکت تکران میتواند در جهت رشد کسبکارتان به شما ارائه بدهد.