
چرا هر کسبوکاری به یک راهکار CORE نیاز دارد؟
میل به رشد، یکی از کلیدهای اصلی برای دیجیتالی شدن ساختار اصلی یک شرکت است. بدون راهکارهای متمرکز و یکپارچه، وقت و منابع قابل توجه و غیرضروری برای ایجاد جریان اطلاعات بین کشورهای مختلف اختصاص مییابد. راهکارهای غیرمتصل در بین کشورها باعث میشود تا هر گامی از مسیر رشد بینالمللی پیچیدهتر و دشوارتر شود.
امروزه بسیاری از شرکتها فعالیت خود را به صورت بینالمللی انجام میدهند و هر روز به تعداد این کسبوکارها افزوده میشود. اگر به دنبال رشد درآمدزا هستید، احتمالا یک استراتژی رشد سریع را آماده کردهاید که در آن نیاز به خرید و بهکارگیری کسبوکارهایی از نقاط مختلف جهان وجود دارد.
بنابراین، چطور باید برای چنین رشدی آماده شوید؟ با ساختار دیجیتالی یکدست در سراسر واحدهای کسبوکار بینالمللی خود، میتوانید نگاهی جامع بر روی شرکت خود داشته باشید. استفاده از راهکار CORE میتواند پیادهسازی، همسوسازی اطلاعات و کنترل هر واحد کسبوکار را تسهیل کند.
مثالهایی از استراتژی رشد خیلی سریع را میتوان در شرکت سوئدیش بایوتک مشاهده کرد. این شرکت که در نوع خود منحصربهفرد است، برای ایجاد ساختار اصلی دیجیتالی، از سوی سرمایهگذاران و کسبوکار فشارهایی را متحمل شد. با یک راهکار CORE، این شرکت بایوتک خیلی سریع نرم افزار ERP را در تمام شرکتهای خریداری شده، پیادهسازی کرد.
اگر به دنبال رشد کاهنده هزینه هستید، احتمالا برای افزایش کارایی فرآیندها و کاهش هزینهها در عملیاتهای روزانه کسبوکارتان برنامه دارید. برای شرکتهایی با مدل کسبوکار کلاسیک، این یک شرایط معمول به حساب میآید. این شرکتها از سوی رقبای خود در کشورهای کم هزینهتر یا اخلال گرانی که به روشهای هوشمندانهتر و سریعتری برای رفع چالشهای مشتریان دست پیدا کردند، فشار شدیدی را به طور ناگهانی تجربه میکنند.
در پروژهای که مربوط به یک شرکت با مدل کسبوکار کلاسیک بود، با یک تولیدکننده ریلهای راهآهن و ماشینهای مخصوص نصب خطوط ریلی در کشور فرانسه روبرو بودیم. آنها موفق شده بودند در یک بازار، کسبوکاری پایدار و خوب را ایجاد کنند.
اما با ظهور رقبای جدید از شرکتهایی با هزینههای پایینتر، آنها مجبور شدند به دنبال روشهای بهتر و ارزانتری باشند و هزینههای عملیاتی خود را کاهش دهند. اولین گام سادهسازی فرآیندها و صرفهجویی در هزینههای عملیاتی بود، تا بتوانند مزایای رقابتی خود را حفظ کنند. به عنوان یک گروه تولیدی، برای اینکه نگاهی جامع از نحوه عملکرد شرکت داشته باشند، کار دشواری بود.
از سوی دیگر، ادغام اطلاعات و پیشبینی فروش در سطح بینالمللی با ساختار فعلی، تقریبا غیرممکن به نظر میرسید. اما با استفاده از یک راهکار CORE، این تولیدکننده خیلی سریع اطلاعات را ادغام و اولویتها برای کاهش هزینه و اختصاص سرمایه را شناسایی کرد.
فارغ از اندازه و نوع صنعت، مایکروسافت داینامیک 365 یک روش سریع برای ارتقاء کسبوکارها است. انتخاب یک پلتفرم نرمافزاری مشابه راهکار ERP به شما کمک میکند تا بینش بهتری نسبت به کسبوکارتان داشته باشید و به نتایج بهتری برسید. داینامیک 365 به ارزش شرکتهای بینالمللی و تقویت سازمان فرا ملی اهمیت زیادی میدهد. این راهکار در کنار مقیاسگیری و رشد سریع، امکان سازگاری محلی را هم میسر میکند.
مترجم: مصطفی طبری